Elisa tekee sen vaikeaksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
18.11.2004
Viestejä
5 038
Mulla alkaa todellakin palaa käämit tähän yritykseen.

1. Ostin vähän aikaa sitten puhelimen Elisa shopitista, ja se oli 5 kertaa huollossa. Vikaantuminen ei ole tietenkään myyjän vika, mutta luulisi että voisivat vaihtaa jo uuteen luuriin tuossa vaiheessa. Parasta oli kun eivät suostuneet ottamaan myymäänsä luuria vaihtopuhelimiseksi kun halusin vaihtaa sen pois. Lisäksi sain kuulla vittuilua kun "puhelimessa ei muka ollutkaan mitään vikaa". Kannataisi ehkä lukea se vikaseloste paremmin minkä kirjoitin siihen mukaan. Minun mielestäni ei ole normaali toiminto että puhelin sammuu kesken puheluiden.


2. Kotona oli Elisan kotiportti-internetliittymä. Irtisanoin sen kirjallisesti mutta laskuja tipahteli vielä usean kuukauden jälkeekin vaikka irtisanomisaika oli jo kulunut. En tietenkään maksanut laskuja ja yritin olla yhteydessä Elisaan että liittymä on jo irtisanottu. Lopulta laskut menivät perintään enkä vieläkään maksanut niitä.
Lähetin asiasta useaan sähköpostin osoitteeseen mitä Elisa mainostaa internet sivuillaan. Tulos: yhtenkään ei vastattu vaikka aikaa kului pari kuukautta. Yritin samaan aikaan soittaa tuloksetta. Jonotin useita tunteja eikä kukaan vastannut.
Lopulta sain jonkun puhelimella kiinni yrityspuolelta ja kovan väittelyn jälkeen liittymä saatiin 'suljettua'.

3.Omaa tyhmyyttäni avasin viime vuonna joulun aikoihin tontille Elisan ADSL-liittymän. Menossa oli kampanja, jossa sai ilmaiseksi ADSL-modeemin kaupanpäälle. Tästä ei mainittu puhelimessa kun avasin liittymän. Eikä ADSL-modeemia kuulunut postissakaan tai siitä tullut mitään ilmoitusta. Soitin Elisalle ja kerrottiin että kyllä se ADSL-modeemi kuuluu sopimukseen ja se luvattiin lähettää postissa. Mitään ei kuulunut silti. Irtisanoin sopimuksen kesäkuulle tästä vittuuntuneena ja olin maksanut liittymästä 5:n kuukauden maksut tyhjästä. Ajattelin antaa asian olla kun en jaksanut tapella tuulimyllyjä vastaan. Mutsilta hajosi oma ADSL-modeemi ja soitin eilen Elisalle taas eilen jos saisin vihdoin se motukan mikä minulle luvattiin. Vastaus oli lopulta se ettei modeemia voida luovuttaa koska ei ole voimassa olevaa sopimusta. Lisäksi olin kuulemma sopinut että haen modeemin Elisan liikkeestä mikä on täyttä :anssi:.

Tulee todella hyvä fiilis kun soittaa asiakaspalveluun ja ei voida lähettää nyt sitä modeemia, vaikka nähdään että en ole sitä saanut mutta sopimuksen mukaan se olisi kuulunut lähettää.

Viisastuin vahingoista ja en ai olle kyseiseen paskapuljuun missään tekemisissä. Vituttaa aika huolella että suomessakin yritetään isojenkin yritysten puolelta kusettaa ja vittuilla yksityiselle asiakkaalle.
Ilmeisesti olen aika heikoilla tässä asiassa mutta tästä tulee nyt jo aika periaatteellista. Haluan tuon modeemin koska se on luvattu. Ikäväkseni sopimusvahvistusta ei ole enää tallella, mutta sopimuksen numero ja asiakasnumero on tallessa, sekä kampajantunnus. Pitää valittaa jollekkin elämäänsä kyllästyneelle kuluttajaneuvojalle ja katsoa miten käy.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kännyliittymän kanssa ei oo Elisan kanssa ollut ikinä mitään probleemaa. Itse asiassa hyvin on menny. Noista nettiliittymistä en sitten tiedä.
 
Nettiliittymästä, mikä viel firman:

Ensin kesti ylipäänsä helvetin kauan ennenkuin mitään tapahtui. Sitten tuli ilmoitus, että liittymä on siirtynyt. No ei ollut tapahtunut mitään. Eli työ oli kuitattu tehdyksi eikä mitään ollut tapahtunut. Asiat kun pääsee hoitamaan paikallisen tekijän kanssa, niin silloin se menee eteenpäin. Jos soittaa operattorille suoraan, niin siinä on liikaa välikäsiä tekijän ja helppari työntekijän välissä.
 
Itseltäni löytyy Elisan GSM ja netti. Ensinmainittu toimii, jälkimmäinen ei. (Ja taitaa mennä vaihtoon kohta... :curs: )
 
Mulla on kanssa hieman ongelmia Elisan laskutuksen kanssa (puhelin ja netti). Itse en saa varsinaista laskua ollenkaan vaan lasku mikä sieltä tipahtaa on jo ensimmäinen huomautus maksamattomasta laskusta. Yritin olla yhteydessä Elisaan, mutta asiakaspalveluun jonotettuani pari kertaa yli 2 tuntia ajattelin etten enää jaksa. Kirjoitin sähköpostia, mutta mitään vastausta en ole vieläkään saanut. Asiaa varmaan jotenkin sotkee se, että maksut molemmista liittymistä meni aikaisemmin edelliselle työnantajalleni.

Netti vaihtuukin pian siihen Soneran 100/10 liittymään ja samalla vois katsoa, jos vaihtais myös tuon puhelinliittymänkin.
 
Elisan nettiliittymästä tipahti kaksinkertainen lasku kun liittymä oli irtisanottu. Jonotusta...... soitto pienemmän paikkakunnan yrityspalveluun ja homma hoitu vähemmällä odotuksella. Meinasin alkaa vittuilemaan mutta ymmärsin ettei ole asiakaspalvelun vika ja jätin väliin.
 
Minulla on sama ongelma laskutuksen kanssa laajakaistaan. En edes asu siinä osoitteessa, ja sitiä on... yli puoli vuotta. Tuli muuten just perintätoimistonkin kirje. Eikä muuten ole eka kerta.

Olen todella, todella raivoissani.
 
ei se kivutta toimi muillakaan firmoilla. saunalahti hoiti kotikiinteä-nettiliittymäni päin persettä. alusta asti yhteys katkeili omia aikojaan, eikä sitä saatu ikinä kuntoon. sovittiin puolen vuoden jälkeen, etten maksa laskuja ennenkuin liittymä on kunnossa. no perintäänhän nekin meni, inskan tyyliin, ja vasta helvetin vihainen puhelinsoitto tyyliin linjoja pitkin asiakaspalvelijan luokse, toi selvyyden asiaan. sitä ennen oltiin toki soiteltu (ja jonotettu) useita kertoja asiakaspalveluun - ja soitinpa pariin otteeseen ulosottofirmaankin ja kerroin tapauksesta. siellä oltiin ihan ihmeissään että miten näin voidaan toimia.

sonera taas kusettaa noissa etusopimuksissaan (kyllä, hölmönä vuosi sitten menin retkuun). kun ilmoitin sopimuskauden lähestyessä loppuaan etten jatka etusopimusta, koska haluan vaihtaa operaattoria, niin silloin toki sanottiin asian olevan ok. kun toinen operaattori (elisa, hmmm :rolleyes: ) lähetti soneralle pyynnön numeron siirrosta, tuli se hylkynä takaisin. soitin heti rakkaalle ystävälleni soneran asiakaspalveluun (siis oikeasti ystävälleni), joka katsoi päätteeltä ettei sitä etusopimusta oltu kuitenkaan irtisanottu, vaikka olin painottanut asiasta edellisen kerran moneen otteeseen. onneksi ystäväni kanssa keskutellessa asia hoitui ilman vihastumista, mikä helpotti sen hetkistä verenpaineen nousua. terkut sinne! :haart:

eli, kyllä sitä sikailua muutkin firmat harrastaa. eniten tuossa ärsyttää se, että ne pystyvät tekemään sitä noin selvästi, ilman mitään sanktioita. yksityistä kuluttajaa voi näemmä kusta silmään, ja päästä kuin koira veräjästä.
 
Samoja kokemuksia täällä. Maksettu liittymästä, jota ei ole voinut käyttää, kun vika on ollut käyttäjän laitteistossa (elisan mulle myymä ethernet-adapteri).
 
Samaa ne on kaikki. Ei niissä ole juurikaan eroa. Mutta ainahan voi vaihtaa ja valita ongelmat muutaman tekijän välillä ;)
 
Neuvon välttämään kyseistä puljua kuin ruttoa...

Aikoinaan oli Elisasta kännykkä liittymä, joka kuului kuitenkin todella huonosti ja yleensä ei ollenkaan. Sopimus sanottiin irti asiakaspalvelun kautta. Yli puoli vuotta myöhemmin tuli lasku maksamattomista kk-maksuista, koska vasta silloin summa oli kasvanut niin isoksi että lasku lähetettiin. Tätä en tietenkään maksanut suoraan, kun asiakas palvelusta sanottiin että sopimus olisikin pitänyt purkaa kirjallisesti (!) Lopulta suostuin maksamaan laskun ja asiakaspalvelu lupasi hoitaa sopimuksen irti sanomisen. Parin kk päästä tuli taas lasku uusista kuukausimaksuista ja viivästyskoroista 2,4e??, vaikka edellinen lasku oli maksettu eräpäivään mennessä. Kaikenkaikkiaan aivan ihmeellistä touhua. Siinä firmassa oikea käsi ei taida tietää mitä vasen tekee. :down:
 
Joskus tilasin elisalta laajakaistan. Kertoivat päivän koska aukeaa, ja jos ei aukea päivänä jolloin sovittu, tulee asentaja paikalle.
Eipä auennut sovittuna päivänä. Kyselin asentajaa, jolla meni kokonaisen kuukauden tulla meille. Ja asentaja tuli vielä niin, että siitä ei ilmoitettu aikaisemmin. Yksinkertaisesti: asentaja vaan tuli yksi päivä oven taakse.

Muutin eri paikkaan puoli vuotta myöhemmin, ja suljin liittymän. Tilasin PH-netiltä laajakaistan, johon kuului myös langaton pönttö. Linja toimi sovittuna päivänä, ja kaikki toimi täydellisesti sopimuksen mukaan.
Pisteet PH-netille hyvästä palvelusta!
 
Liittymän tarjoajista yleensä: Miten helvetissä voi olla, että yrityksen, joka myy telekommunikaatiotuotteita ja on oman alansa osaaja, puhelinvaihteeseen joutuu jonottamaan monta tuntia. Saatana. Eikö ne tajua kuinka huonoa asiakaspalvelua ja samalla markkinointia ne tarjoaa? Itse olisin valmis maksamaan hyvästä palvelusta vähän ekstraa enkä usko, että olen ainoa.

Ja avautuminen jatkuu offtopiccina: Sama koskee myös useita muita toimialoja: asiakaspalvelu on vaan niin saatanan huonoa nykyään. Vaikka seisoisin ostopäätös tehtynä ja ostettava tavara kädessä, niin "asiakaspalvelija" keskittyy mieluummin tietokoneen näpräämiseen. Valitettavasti Teboil-mainoksen parodisoitu asiakaspalvelu on totisinta totta niin monessa paikassa (pääkaupunkiseudulla). Ja juu oon kyllä Helsingistä ennen ku joku haukkuu.
 
Liittymän tarjoajista yleensä: Miten helvetissä voi olla, että yrityksen, joka myy telekommunikaatiotuotteita ja on oman alansa osaaja, puhelinvaihteeseen joutuu jonottamaan monta tuntia. Saatana. Eikö ne tajua kuinka huonoa asiakaspalvelua ja samalla markkinointia ne tarjoaa? Itse olisin valmis maksamaan hyvästä palvelusta vähän ekstraa enkä usko, että olen ainoa.

Mutta jos "isoja tekijöitä" on vain kaksi, niin se imago pysyys silti parempana kuin murto-osan kokoinen, verkkoa vuokraava pikkuoperaattori.

Kokeilepas Soneran as.palvelua...:curs:

Mutta vinkiksi: soittakaa yrityspuolelle tai uusien liittymien tilausnumeroon. Ei ne asiakasta linjoilta pois kehtaa heittää ja noihin pääsee helpommin läpi!
 
Joo, asiakastukeenhan saa jonottaa ainakin tunnin niin että kännykkä käy kuumana ja korvat hikoilee. Ehkä se on merkki siitä että pitäisi lisätä niitä asiakaspalvelijoita. Tuo kyllä pistää vituttamaan niin suunnattomasti aina, ja varsinkin kun minun asia aina koskee sitä että 'ettekö perkele osaa sulkea sitä liittymää hyvällä tai pahallakaan?'.

Ja sitten sillon kun se laajakaista oli siellä joskus, niin se oli vähintään pari kertaa päivässä katki muutaman minuutin ajan, ja vähintään kerran viikossa katki pari tuntia. Siis niin raivostuttavaa kun olla ja voi, kyllähän katkokset ymmärtää mutta sitten pitää muiden asioiden jo toimia että tämä vika kompensoituu. Mutta ei niin ei. Ja ei, ei ole ollut ongelmia muiden palveluntarjoajien kanssa.
 
Elisan GSM-liittymä toimi mulla ihan moitteettomasti mutta sen hankkiminen olikin vähän monimutkaisempi prosessi. Kesti 5-6 viikkoa ennen kuin mä sen liittymän auki. Mutta siitä pääsi kyllä varsin nopeasti onneksi eroon.
 
Elisan netti oli täällä kolme päivää paskana, eilen kun tultiin parin päivän ulkomaan visiitiltä, niin johan alkoi toimia. Pikkasen paloi käämit, kun kuitenkin suunnilleen kaikki kouluhommat pitää tehdä nettiä hyödyntäen (ja pakkistakin haluttais lukea.. :nolo: ) ja ne perssilmät sössii koko ajan. Sitten kun sinne soittaa, niin koko asiakaspalvelu on ihan tukossa tai ilmoittavat, että käy katsomassa lisätietoa netist. No mites sen teet :david:
 
No onpas täällä ihmisille tapahtunut kaikenlaista. Itse taas olen kyseiseen puljuun niin tyytyväinen, että pois en ole vaihtamassa. Kymmenisen vuotta ollut kännykäliittymä siellä ja hyvin on aina pelannut. Nettiliittymä on myös samasta paikasta, eikä katkoksia ole ollut kuin yhden käden sormilla laskettava määrä parin vuoden sisällä.

Palvelustakaan ei ole mitään pahaa sanottavaa. Sanotaanko nyt näin, että "yksi kaveri" meni kerrankin omaa tyhmyyttään "räjäyttämään" Elisalta nettiliittymän mukana saamansai modeemin kun ukkosti. Soitti sitten asiakaspalveluun ja valitti muka tyhmänä kun ei toimi. Sai uuden ilman kyselyjä postissa suoraan kotiin, ja vielä seuraavana päivänä.

No, nettiliittymän avaamisessa sentään oli pieniä ongelmia, kun ei meinannut aueta mitenkään. Viikon oli myöhässä ja soitin asiakaspalveluun kun ei nettiä näy eikä kuulu. Selvisi, että se oli kytketty väärin tosta puhelinkeskuksesta, mutta hyvitykseksi sain kaksi kuukautta ilmaista nettiaikaa. Tästäkin olen enemmän kuin tyytyväinen. Vielä kun ottaa huomioon, että näitä kytkentöjä ei luultavasti edes Elisa tee, vaan paikallinen puhelinyhtiö, niin se ei edes Elisan vika ollut. Vai onko näin?
 
Itselläni ollut vaikeuksia 2 vuotta sitten kun piti vaihtaa elisasta saunalahteen... Pääpiirteissään liittymää ei voitu sulkea koska se oli jo suljettu :) Tuota asiaa sitten taisteltiin muutaman viikkoa, kännykkälaskua tuli ja hermot meni useaan otteeseen.

Takaisin elisaan en ole helpolla menossa.
 
Back
Ylös Bottom