Eliittideekut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Niin Jakob totta on että ei alta kakskymppisenä oo niin rankkaa kiskoa sitä viikkoa ja sitten selvitä siitä vielä hengissäkin:D yli 30v ja tuollaisen putken jälkeen en jaksa edes miettiä millaista voisi olla se krapula:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on aina terävin (pahin) kanuuna yhdenillan pika känneistä. Jos vetää kaksi tai useamman niin on helpompi olla mutta toipuminen kestää pidempään.
Sama juttu. Sitten kun keitottaa useamman päivän putkeen, niin varsinaista krapulaa ei tunnu putken aikaisina aamuina (vaikkei edes ihan heti herätessä avaisikaan uutta tölkkiä), mutta sen lopettamisen jälkeen on pari päivää väsymystä ja lihaskipua ja kaikkea outoa pientä oiretta.

18v:hän sitä joi helposti pari kolome päivää ja krapula unohtu ku pesi hampaat. 10v. myöhemmin juo päivän ja pesee kolome päivää niitä hampaita, eikä se krapula vaan helepota :) Taitaa viunakset olla heikompi laatusia nykysten, tai sitten juoja...

LOL! Mutta joo, en minäkään noita putkia ymmärrä. Sata vuotta sitten silloisen emännän kanssa tuli keitotettua RMJ:ssä kolme päivää, ja ei ollu mun juttu.
On mullakin tuttavapariskunta, joka Thaimaan reissusta muistaa lähdön ja tulon. Siis lentomatkat. :hyper: Muu matka menikin sit pikkumaistissa.

Mä en vittu voi tajuta niitä, mutta so not, ei oo mun matka+rahat.. :D

Tää tais lipsahtaa kokonaan tähän niin jatketaan:

Niin no. En sit tiedä,(Eikä toi mun juttuun kai liittynytkään) mutta kyllä mä muistan koko reissun. Kahdenpäivän jälkeen saa viinaa ja kaljaa juoda ihan helvetisti ennenkuin edes huomaa olevansa kännissä.
Toisaalta tulihan nyt dokailtua kun ei ollu muutakaan. Mitä mä teen jätkäporukassa, Las Palmasissa, turistikauden ulkopuolella?
Mulla ei kylläkään ruokahalu katoa juodessa niinkuin toisilta, se kai "auttaa" tollaisessa.

Olis kaks valokuvaa tosta. Ekalta ja viimeseltä päivältä, samanlainen "Viikinki" poseeraus rannalla, painoa on tullu 6kg lisää! 90kg sinne, 96kg takas :kippis1:
Vois kattoo jos sais skannattua...

Vielä. Tosta kyllä palautuikin sen viikon. Mutta, eipä ollu a) muijaa ja varsinkaan b) muksuja niin mitäs siinä. Duuni, salilla kääntymässä (pumppi tuli kyllä hyvin...) ja kotiin makoilemaan. Eikä tainnu olla silloin duuniakaan joka päivä.

Nykyään joutuu ajattelemmaan, jo yhden illan kanssa, pitkälle eteenpäin et mitä pitää/joutuu ja haluaisi tehdä.

Ei juma, nuoruusvuosia muistellessa ja näitä juttuja lukiessa tuli jotenkin fiilis et tarviiskoos hönöttää viikko jossain..

Sit tuli noi krapulajutut. Pysyn kotona!

eipä ollut bulgarian reissun jälkeen (7päivää kaljaa ja viinaa kellonajasta riippumatta) edes kovin paha krapula.
pahimmat olotilat on saavutettu 2-3 päivän dokaamisella, ja palautuminen kestänyt jopa 4päivää.

jotkut deekut käyttävät pukua ja pysyvät jopa nuorekkaana. aamulla kun lähtee jostain ensisuojasta ulos niin vetää pikkutakin päälle ja avaa lasolipullon. surkeinkin rapajuoppo on myös lähtenyt jostain yhteiskunnan sektorilta putoamaan ja muistan ainakin juristin, joka ei tyylistä tinkinyt vaikka korvikkeet jo mukana kuvioissa. Ensisuojat saavat myös lahjoituksena vaatteita ja siellä voi olla bossin puku mukana, joka pukeekin jotain kulkijaa seuraavat päivät.

teen itse työtä rajuimpien deekujen parissa ja aika mielenkiintoista kyllä on toisinaan. persoonia löytyy joka lähtöön. harvoin kyllä mitään normaalia kännääjää heidän seurassa näkyy. kyllä sellasen rahat putsataan nopeasti jos alan miesten joukkoon erehtyy.

ja kun olen krapulasta tiedustellut niin moni alkoholisti sanoo, että ei viikon juomisesta mitään krapulaa tule.
No tuossa on vähän sitä "äijä" uhoakin mukana, ainakin osittain. Jos on mesta jossa dokata ja joku huolehtii siitä ruoan tulosta yms. ja siitä, että sitä myös syödään, ei tolla kokemuksella kankkusta tuukkaan. Mut monesti noi tosiaan jättää safkaamatta, kun ei edes tiedä mikä/monesko päivä on menossa niin aika huonoon kuntoon ne kyllä menee. Tottakai ikäkin vaikuttaa, mutta itse oon joutunu seuraamaan noita vähän vanhempia ukkoja eli yli 50 vuotiaita jotka on treenannu parikymppisestä tai allekkin tota hommaa.

Toisaalta, ne myös on kertonu, että kalliista partavesistä tulee saatanan paha krapula, mut halvemmista saa ihan ok kännit...

Tuurijuoppoja oli aikanaan raksalla samassa työpaikassa ja ne imaisi aina sen viikon kun sille päälle sattui. Kyllä aika hiljaista ja hikistä poikaa oli töihin tullessa viikon rännin jäljiltä. Eikä ihan yhteen päivään jäänyt sekään krapula.

Wääntäjä varmaan puhui nuista "oikeista ammattilaisista", joilla nuo putket kestää niin kauan kuin kroppa sallii. Katkasuun (viedään yleensä muiden toimesta) sitten ku ei jalat kanna, puhetta ei tuu ja henki menis ilman oikeeta lääkitystä. Nuo ammattilaiset kun ei oo juomista vielä viikossa aloittaneetkaan, vasta pohjien otto kesken...

Eräskin mestari kun aloittaa, niin ostetaan alkosta jokunen kossu ja muutama väkevä Jormaviini ja kun korkkaus on suoritettu, kiljut käymään hetimiten, kun eihän perse kestä juoda kuukausitolkulla verotettua herkkua. Nähnyt mm. kun paino tippuu +90kg:stä n.50kg:n 3kk:ssa. Ei ole lasten katsottavaa se ensimmäisen viikon toipuminen tuollaisesta...

Wääntäjä varmaan puhui nuista "oikeista ammattilaisista", joilla nuo putket kestää niin kauan kuin kroppa sallii. Katkasuun (viedään yleensä muiden toimesta) sitten ku ei jalat kanna, puhetta ei tuu ja henki menis ilman oikeeta lääkitystä. Nuo ammattilaiset kun ei oo juomista vielä viikossa aloittaneetkaan, vasta pohjien otto kesken...

Eräskin mestari kun aloittaa, niin ostetaan alkosta jokunen kossu ja muutama väkevä Jormaviini ja kun korkkaus on suoritettu, kiljut käymään hetimiten, kun eihän perse kestä juoda kuukausitolkulla verotettua herkkua. Nähnyt mm. kun paino tippuu +90kg:stä n.50kg:n 3kk:ssa. Ei ole lasten katsottavaa se ensimmäisen viikon toipuminen tuollaisesta...

Nimenmaan kerroin oikeista alan ammattilaisista ja joistain heistä. Kyllä sielläkin piirissä krapula tunnetaan mutta jotkut tuskin mitään suurempaa pitkistäkään putkista saa. Itse tulee jo heikko olo pelkästä ajattelusta.

Usein kun se olo menee huonoksi (yli 2 kk juomisella) niin ambulanssilla tiputukseen kovien kramppien saattelemana ja illalla taas nesteytyksen jälkeen kanyyli ranteessa juominen jatkuu. On se hurjaa touhua. Maantiepyöräily lasten leikkiä siihen verrattuna. Aamulla kun lähdin yövuorosta niin iskin tarinaa duunipaikan pihalla usean alan miehen kanssa ja iloisella mielellä tuntui aamu käynnistyvän. Pisin putki on yhdellä asiakkaalla kestänyt koko vuoden ilman selvää päivää. Älkääkä sekottako mitään rakennuspuolen amatöörejä oikeisiin ammattilaisiin :)

Älkääkä sekottako mitään rakennuspuolen amatöörejä oikeisiin ammattilaisiin :)

Tää tarina tosin jatkuu siten, että sälli siirtyi amatööristä ammattilaiseksi ja nykyisin kasvaa koiranputkea :jahas:. Ura oli lyhyt, mutta erittäin intensiivinen.

Sen verran vaan tiesin miehen juomisista, että se oli: 1. silmät auki -->2. pullo holia ja äkkiä --> 3.silmät kiinni --> siirry kohtaan yksi.

Näppärästi jatkan offtopikkia:

Noita joitain tutkimuksiahan on tehty asiasta, että kaikkia viina ei tee samanlailla kipeäksi. Se on huomattavasti helpompaa pidellä niitä putkia niillä, jotka ei koe kamalia jälkitauteja. On sitten vaan niin paljon helpompi aina alottaa uus päivä. Uskoisin että se on ihmisestä kiinni fyysisesti pitkälti tai vain osin, että voiko ajautua siihen putkeen.

On sitä ittekki yrittyäny ottaa pitempään kun mitä keho on sallinu, mutta yksinkertasesti ei pysty. Mä en kyllä aina viittis sietää niitä henkisiä jälkitiloja jotka tulee kun fyysiset on lopuillaan. Noi morkkikset on kyllä mulla totta melkeen joka kerta, kun harvemmin otan nätisti sen siksin, vaan se on 15-20 annosta esim. illassa. Helposti enemmänkin. Ja ittellä meno on tosiaan täysiä tai ei olleenkaan tyyppistä, että muuten en sitten otakkaan sitä olutta tai lasia viiniä. Juotua tulee n. 2 kertaa kuukaudessa keskimäärin jurrit. Viimeseltä vuodelta arvioituna.

Edittiä: HUOM! Noi morkkikset ei siis johdu siitä, että juotu määrä suoraan ketuttas, vaan mitä enempi ottaa, niin sitä enemmän se vaikuttaa aivokemioihin.

On se vaan kupittaminen ja tinailua lystiä touhua ja mä myös kaiholla ajattelen niitä teini ja myöhäisteiniaikoja, ku paskalla kävi ja söi voileivän niin krapula oli poissa :haart:

Nimenmaan kerroin oikeista alan ammattilaisista ja joistain heistä. Kyllä sielläkin piirissä krapula tunnetaan mutta jotkut tuskin mitään suurempaa pitkistäkään putkista saa. Itse tulee jo heikko olo pelkästä ajattelusta.
Pro kavereista itsekkin kirjoitin, tosin sen toisen pään.

On se kyllä aika outo maailma. Useammassa laitoksessa noita tullu kateltua ja aina ne vaan jaksaa hämmästyttää. Mut työntekijälle jotenkin lamauttavaa duunia yrittää niiden kanssa pulaa. Aina samat selitykset, eri versioina vaan, siitä miksi nyt taas pääs käymään näin... Paitti yks jäi mieleen joka sano aina että eihä tässä mitään, ku juoppo oon, mutta ny lähtee henki jos ei saa vähän itteensä kuntoon.
Sitten sillä meni aina jokunen viikko että se sais ittensä siihen kuntoon, että jakso treenaa ja alko vääntää punttia ja lenkkeillä, sit tulikin taas kevät ja luonto rupes kutsuu...

Ei video.. Kai mä oon vaan missannu jotain tai pyöriny väärissä paikoissa..
Ehkä jengi hakee vinkkei konkareilt tollee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom