Eli olenko nyt ymmärtänyt bulkkauksen oikein?

Olen täysin aloittelija tässä hommassa ja olen kahlannut nettiä läpi etsien vastauksia bulkkausta koskeviin kysymyksiin. Nyt olen saanut jonkinlaisen käsityksen asiasta, ja toivottavasti ymmärryksen myös, tai niin ainakin luulen...

kertokaahan, olenko yhtään oikealla suunnalla asian suhteen?

Normaalisti käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, ohjelma on 3-jakoinen siten että teen kaksi peräkkkäistä päivää, sitten lepo, sitten se kolmas. Sen jälkeen seuraa kolmen päivän lepo, ja kaikki alusta.

Niiden lisäksi teen aamuaerobisen joka toinen päivä, eli juoksen 30 minuuttia.

Ruuakseni nautin rahkaa, raejuustoa, puuroa, kasviksia, oliiviöljyä, lihaa, kalaa....syön aamiaisen, lounaan, välipalan, toisen lämpimän aterian, treenipäivinä kolmannenkin, ja vielä iltapalan. Tuohon päälle potskujuoma saliharjoittelun jälkeen.

Nyt jos alan bulkkaamaan, ja bulkkaan kaksi viikkoa, niin toimin näin:

Jätän aamuaerobiset kokonaan pois ja treenaan vain salilla. (MUTTA! Riittääkö tuo 3 kertaa viikossa vai pitääkö nyt lisätä treenikertoja?)

Syön PALJON, samalla ateriarytmityksellä kuin tähänkin asti mutta määrät ovat isompia.

Tätä kaksi viikkoa ja sitten jos siirryn dieettivaiheeseen, palaan takaisin tuohon alkuperäisasetelmaan.

Olenk mä ny iha metässä vai oikealla tiellä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksinkertaistaen:
olla bulkilla = syödä yli kulutuksen (sikabulkkaajat syö sitten reeeeeilusti yli kulutuksen)
olla dieetillä = syödä alle kulutuksen

Aamuaerobista ei tarvitse jättää tekemättä, mutta se tietenkin nostaa sinun kaloritarvetta. Joten ollaksesi bulkilla sinun täytyy syödä enemmän kuin peruskulutus + salin ja aerobisen aikaasaama kaloritarve. Vähemmällä syönnillä selviät siis ilman aerobista, mutta sillon jää aerobisen hyödyt saavuttamatta.

Tapoja on monia: Jotkut bulkkaavat kuukausia ja sitten dieettaavat kertyneet läskit pois maltillisesti. Toiset syklittelevät esim. 2 vko bulkilla / 1 vko dieetillä. Itse syklittelen LeanGains-henkisesti treenipäivänä yli kulutuksen ja kalorit pääasiassa hiilareista ja proteiinista, lepopäivänä syön alle kulutuksen (tai lähellä peruskulutusta) ja kalorit tulevat rasvasta ja proteiinista.

Sanoisin vielä, että parhaan lopputuloksen saa kun löytää itselleen MIELUISEN tavan toimia. Toivottavasti oli apua, eikä sekoittanut pakkaa entisestään :)

[avautuminen] Lähes kaikki aloittelijat väittävät syövänsä paljon ja oikein, mutta kun se ei kerro muille kirjottajille oikeasti mitään. Peruskulutus ja ruokavalio kalorimäärineen sekä makrojakoineen olis syytä olla mukana aina. [/avautuminen]

Ja miksi näistä pitää aina tehdä uusi uusi ketju :face: No kuitenkin, bulkkaus on sitä että pistetään kalorit isosti plussalle (= Saat paljon enemmän kaloreita kuin kulutat). Bulkatessa tulee yleensä jonkun verran rasvaa mukana, joka sitten myöhemmin dieettaillaan pois. Lueskele alottelijoiden osiota, siellä on ainakin http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ täällä hyvä bulkkiesimerkki ja treeniohjelmiakin. :piis:

E: jjahas olimpas hidas

Miksi kolmen päivän lepo?Mitä luulet saavuttavasi 2 viikon bulkilla?

Kolmen päivän lepo (salitreenissä siis) tulee ihan sen takia etten viitsi joka ilta raahata lasta päiväkodista lapsiparkkiin ja illalla myöhään kotiin, vaan suon hänelle ne kolme rauhallista koti-iltaa, kahtena iltana viikossa kuitenkin on iltamenot.

Kahden viikon bulkkia viikon dieetillä ajattelin kokeilla, koska kuten tähänkin ketjuun joku oli vastannut että toiset syklittelevät siten, ja olin itsekin lukenut noista sykleistä ja ajattelin kokeilla siten.

Kolmen päivän lepo (salitreenissä siis) tulee ihan sen takia etten viitsi joka ilta raahata lasta päiväkodista lapsiparkkiin ja illalla myöhään kotiin, vaan suon hänelle ne kolme rauhallista koti-iltaa, kahtena iltana viikossa kuitenkin on iltamenot.

Kahden viikon bulkkia viikon dieetillä ajattelin kokeilla, koska kuten tähänkin ketjuun joku oli vastannut että toiset syklittelevät siten, ja olin itsekin lukenut noista sykleistä ja ajattelin kokeilla siten.
Asia pihvi.Meni vain ohi tuo syklittely.Luulin että bulkkaat 2 viikkoa ja sitten siirryt dietille pidemmäksi aikaa :)

Ja miksi näistä pitää aina tehdä uusi uusi ketju :face: No kuitenkin, bulkkaus on sitä että pistetään kalorit isosti plussalle (= Saat paljon enemmän kaloreita kuin kulutat). Bulkatessa tulee yleensä jonkun verran rasvaa mukana, joka sitten myöhemmin dieettaillaan pois. Lueskele alottelijoiden osiota, siellä on ainakin http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ täällä hyvä bulkkiesimerkki ja treeniohjelmiakin. :piis:

E: jjahas olimpas hidas

Joo, tiedän että pitää syödä plussakaloreilla, sitä en maininnut ekassa viestissä mutta toisaalta en kysynytkään että MITÄ bulkkaus on vaan että olenko nyt YMMÄRTÄNYT sen ajatuksen oikein. Ja jos sinua häiritsee aloittamani ketju niin miksi vaivauduit kommentoimaan? Ei kai noita kaikkia aloituksia ole pakko avata?

Kiitos kuitenkin linkistä, lueskelenpa sitäkin kunhan kerkeän.

Vaivauduin kommentoimaan, koska kuitenkin ajattelin neuvoa. Kyllä apua pitää tietenkin antaa, mutta tänne on viime aikoina aika paljon aloitettu ketjuja asioista jotka löytyisivät hakua käyttämällä ja aloittelijoiden osiota ukemalla varsin helposti.
Mutta tsemppiä treeneihin, toivottavasti tuloksia tulee :puntti:

Joo mä kävinkin siellä linkissä ja siellä oli hyvin tietoa.

Joku söi lounaalla VIISI perunaa,siis lisukkeena, ei herranjumala mähän oon tukossa kuukauden jos sellasen määrän vedän perunaa.....

joo, täytyy kyllä perehtyä asiaan vielä uudemman kerran. Tottakai vaakakupissa painaa myöskin se että koska olen nainen (heh) niin naisen ajattelulla en ehdoin tahdoin nimenomaan HANKI sitä läskiä (se kai nyt kuitenkin tulee sivutuotteena) vaikka sen sitten saakin veke, ja sitten toisessa kupissa on se että jos sitä massaa haluaa niin sen eteen täytyy tehdä kaikenlaista....ja se nyt kuitenkin olisi se tavoite. Mutta siirryn sinne noviisipuolelle!

Suositut

Back
Ylös Bottom