Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse en missään nimessä kaipaa moninpeliä tämäntyyppisiin peleihin.
Muutenkin nyppii, kun jokaikisessä pelissä pitää nykyään olla joku perhanan team deathmatch, kun moninpeli on niin hieno juttu.
Mä olen ehkä vähemmistössä, mutta itse nautin enemmän hyvin tehdystä yksinpelistä kuin moninpeleistä. Jotenkin ne moninpelit tuppaa pohjimmiltaan olevan aina sitä samaa huttua, jotenkin maku mennyt jo.

En tajua miten ei voi tykätä moninpelistä tämän genren peleissä, joissa moninpeliä ei yksinkertaisesti ole koskaan. Ja puhun todellakin co-op pelaamisesta maailmaa vastaan. Eli ainoa mikä muuttuis olis että kaveri pelais sun kanssa. En siis tajua miten se tekisi pelistä "samaa huttua", kun perusidea eikä pelimekaniikka muutu mitenkään. En oikein tiedä mikä aivoitus Bethesdalta on edelleen olla laittamatta moninpeliä vaikka on varmasti tiedossa, että sille olisi ottajia ja kannattajia. Nostaisi varmasti jopa myyntiä...

Two Worlds 2:ssa taisi moninpeli olla joka taisi sisältää vain muutaman Co-op tehtävän. Harmi vain, että peli oli tasaisen tylsä muutenkin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En oikein tiedä mikä aivoitus Bethesdalta on edelleen olla laittamatta moninpeliä vaikka on varmasti tiedossa, että sille olisi ottajia ja kannattajia. Nostaisi varmasti jopa myyntiä...

Sarjan kaikki aiemmat pelit ovat olleet yksinpelejä, joten on haluttu noudattaa hyväksi todettua kaavaa.
Moninpelimoodi saattaisi edellyttää peliteknisistä syistä sen yksinkertaistamista.
Moninpelin lisääminen peliin lykkäisi julkaisuaikaa paljon.

Moninpeli istuu ehkä paremmin diablo-tyyliseen virtaviivaisempaan mättöön.
Ei sen lisääminen olisi haitannut, mutta en osannut kaivatakaan.

Ei se mua haittaa vaikka tässä joku co-op olisi, mutta mä en sitä tarvitse. Mikä siinä nyt niin vaikea oli käsittää :D

Tälläiseen open world rpg:een tehtävien tekeminen olisi melko hankalaa moninpeliä ajatellen. Tehtävät ja omat ratkaisut vaikuttavat koko alueeseen ja muihin tehtäviin jne. Mites tälläinen toteutettaisiin moninpelissä? Joku kahden hengen co-op saattaisi vielä jotenkin toimia, mutta ei tästä konseptista mitään sen massiivisempaa moninpeliä saisi aikaan ilman mittavaa kaaosta, imo.

110 tuntia takana masterilla ja tuntuu ettei ole vielä kuin raapaissut itse juonta, lähinnä vuorilla haahuilua ja luolien luuhaamista...

Sama mulla nyt toinen hahmo menossa ja 47lvl tällä hetkellä sillä että on tullut luututtua karttaa läpi randomilla. Muista kuin misc questeista olen tehnyt vaan muutaman daedricin sekä sitten college of winterholdin questit kokonaisuudessaan. Main questia tehnyt vähän matkaa äskettäin.

Ajattelin tuohon tarinaan nyt perehtyä, mutta tuohon järjestykseen olisi kiva saada kommenttia main questin ja civil-warin suhteen?

Ajattelin tuohon tarinaan nyt perehtyä, mutta tuohon järjestykseen olisi kiva saada kommenttia main questin ja civil-warin suhteen?

Itse tein molemmat ~samoihin aikoihin. Meni ihan kivasti. Mutta ehkä jättäisin main questin viimeiseksi.

Zone-sarja -42%
Meikäläisellä ton kyllästymisen syynä saattaa johtua se, että tottunu pelaamaan wowia ja muita mmorpg pelejä. Tossa yksinpelissä kun tekee questeja, niin tuntuu siltä, et niitä tekis ihan "turhaan". Mulla on aina ollu se juttu, et pääsee pelaamaan isossa porukassa "tuttujen" tyyppien kanssa. Ittellä ei tossa skyrimissä ollu mitään motivaatiota kehittää mitään muuta taitoa ku niitä mitkä vaikuttaa siihen, et kuinka nopeesti saan tapettua viholliset ja kuinka paljon kestän damagea. Noi kaikki craftaus skillit ja muut oli ihan turhia, kun niitä ei pääse mitenkään varsinaisesti itte pelissä hyödyntämään.

Paitsi että ne crafting skillit vaikuttaa skyrimissä eniten siihen paljonko sun damage output on ja miten paljon kestät damagea ;)

Mä en ole koskaan ite pitänyt tällaisissa peleissä moninpelistä. Esimerkiksi wow, no mitä siihen nyt sanoisi... :D
Moninpeliä tulee harrastettua sitten FPS-peleissä.

Mutta mielipiteitä on monia. Tämä on helvetin kova yksinpeliksi ihan vaan sen takia ettei lopu pelaaminen kesken heti. Yleensä yksinpelittulee muutamalla istumalla pelattua läpi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tälläiseen open world rpg:een tehtävien tekeminen olisi melko hankalaa moninpeliä ajatellen. Tehtävät ja omat ratkaisut vaikuttavat koko alueeseen ja muihin tehtäviin jne. Mites tälläinen toteutettaisiin moninpelissä? Joku kahden hengen co-op saattaisi vielä jotenkin toimia, mutta ei tästä konseptista mitään sen massiivisempaa moninpeliä saisi aikaan ilman mittavaa kaaosta, imo.
Joku 2 hengen hyvin toteutettu co-op olis imo täydellinen. Ton avulla vois questejakin muokata eritavalla, jos vaikka esim. ei tarvitsisi olla molemmat samassa paikassa kokoajan+tietyt skillit tulis hyödyllisemmiks, esim. toinen healaa molempii samalla ku toinen tekee damaa vihuun ymym. Ehkä tulevaisuudessa nähdään jotain tän tyylistä. Tossa oot oikeessa, että ei tähän mitään älytöntä multiplayeria oo järkee väsätä, mutta tollanen pieni 2-3 pelaajan co-op olis passeli.

Mä en edelleen ymmärrä sitä, että miksi ihmeessa ihan kaikissa peleissä pitäisi olla moninpeli?
On oikeasti pelaajia (kuten minä), jotka nauttivat enemmän hyvin tehdystä yksinpelistä.
Moninpelin kehittäminen on lähes aina yksinpelikokemuksesta pois, joten siksi en sitä tälläisiin peleihin kaipaa.

Uskoisin, että suuresta yleisöstä enemmistö haluis tähän esim. jonkunmuotosen co-op:in. Tärkeintä tossa olis toteutus, voisithan sä silti vielä pelata sitä yksinpelinäkin, kunhan se olis toteutettu myös hyvin sille, ja näin palvelisi molempia osapuolia. Tai sitten vaihtoehtoisesti jos se olisi liikaa yksinpelikokemuksesta pois, niin tehtäisiin normi yksinpeli, johon joidenkin lisätehtävien/ymym. avulla voisi pelata co-op:na.
Musta tärkeintä olis, että siinä olisi edes jonkunmoinen co-op mahdollisuus, jonka avulla voisi esim. vaihtaa kamaa, ottaa duelia ym. Toisi tähän peliin aika paljon uusia elementtejä.

Tuli asiasta keskusteltua viikonloppuna, siis co-op asiasta. Skyrimin kaltaisessa pelissä co-op olisi sinänsä kiva, mutta on aivan helvetin vaikeaa säätää näinkin pitkää peliä niin että aina pelaisi sen saman kaverin kanssa samaan aikaan. Sitten tullaan siihen että paljon työtä vaatii rukata peliä niin että voi pelata on-off co-oppina eikä kokoajan siis pelikehityksen kannalta... sitten päästiin siihen lopputulokseen, että Mass Effect 3:ssa on loistava ratkaisu tähän. Siinä peli on single player, MUTTA siinä on co-op tai oikeastaan multiplayer (yli 2 pelaajaa) kenttiä joilla saa hyötyä omaan single playeriin.

Koko pelin kattavan co-op moodin rakentaminen varmaan tuplaisi työmäärän pelintekijöille. Eli joku tälläinen "co-op" quests -tyylinen ratkaisu olisi realistinen. Duelit nyt saa tuohon kylkeen sitten.

Baldur's Gate II:ssa oli moninpeli ja se oli kyllä vitun siistä yhdessä jallittaa jotain Lichiä! :) Ne oli vielä hemmetin vaikeita, joten sai oikeasti miettiä mitä spellejä heitteli kaverin kanssa.

CO-oppina pelaamisessa homma toimii, mutta ei enää jos se olisi hirveä lössi random tyyppejä. Ei tällaisissa peleissä. Mutta minäkin pelaan niin outoina aikoina, niin paljon tai vähän, ja haluaisin aina pelata tuttujen kanssa, että tästä syystä moninpelaaminen on jäänyt itselläni joka genressä pois. Ostin bäfä 3:sen enkä sitten pelannut sitä yhtään netissä, ehkä sitten kun ostan uuden koneen.

Dead Islandiakin pelasin yksin ja sitten co-oppina vähän aikaa, kunnes peli hajos crackin puutteesta.

Höh, ekaa kertaa kohtasin bronssisen elder dragonin ja tottakai siltä piti saada turpaan alta aikayksikön. Aika hyvin siis oon onnistunut välttään ne kun kuitenkin lvl36 ja paikkoja löydetty ~130kappaletta. Menin sit uudelleen samaan mestaan mut nyt siellä olikin vaan normi dragon :(

Yhden kerran olen Elderiin törmännyt ja aika äkkiä sekin kaatui :D Magella kun kaikki hyökkäykset voi keskeyttää tulipallolla, ja summonit toimivat tankkeina. Nuo lohikäärmeet muutenkin aiheuttavat lähennä ärsyyntymistä, kun joka luolasta tullessa sellainen pörrää siinä. Varsinkin main questissa edettyäni ne tuntuvat lisääntyneen, tiedä sitten onko mitään merkitystä.

En oo bronssilohareita viel nähny. Frostit kaatuu ku heinää mun soturilla.

Miten olette onnistuneet pitämään followerit pois friendly firen tieltä?

Jättämällä ne kotiin.
Oikeasti ei niihin voi olla osumatta, ellet mee toiselle puolelle kammiota/käytävää/metsää tappelemaan jonkun muun kanssa. Varsinkin jos käyttää jotain taikoja, joissa on tuhoalue. Aina kun oon ampumassa tulipalloa, nuolta, tai lyömässä mahtimoukarilla, niin followeri, summonattu otus, tai hevonen säntää eteen.

Loharit on muuten hemmetin rasittavia, kun ne usein jää vaan kiertelemään taivaalle (joo en oo hankkinu loharintapposhouttia vielä).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom