Itse aloitin elämäntapamuutoksen n.1.5v sitten ja treenin suhteen itelle tärkeää oli se että kokenut kaveri neuvoo ja salilla myös kokeneemmilta sai vinkkejä (esim kun mavea aloin harjottelemaan niin nuori hyväkuntoinen nainen tuli nätisti kehottamaan että treenaappas liikerataa pelkän kepin ja tangon avulla peilin edessä. Kun katoin selänkaarta ymmärsin yskän
).
Ravinnon suhteen mua on auttanu ihan pikkujutut. Pienensin annoksia, pureskelin enemmän ruokaa jolloin ns ahmiminen jäi. Pyrin syömään enintään 4h välein niin nälkä ei yllätä ja jälleen ahmiminen jää. Sitten sen 23% jauhelihan sijaan ostan vähempirasvaista.
Ja makean himo.. se iskee edelleen mutta vedenjuonti ja varsinkin välipala omena auttaa varsinkin dietillä. Omenan syönti kestää, se pitäö välipalaksi ihan hyvin nälkää ja se myös vie makean himoa.
Limut, karkit yms pois jos ei kykene syömään kohtuudella (itsellö on ahmimisen vikaa. Ja alkoholin jötin pois löhes kokonaan.
Mutta kannattaa kokeilla itelle sopivia juttuja ja lueskella ja kuunnella täällä kokeneempia.
Näin alottelijana itellö kyllä lihasmassa kasvaa edelleen vaikka dietillö pudottelen painoa tälläkin hetkellä. Tarkoitus on nyt ottaa viimeiset "läskit" pois jolloin jatkossa on helpompi itselle bulkata ja diettailla kun kroppa on enemmän sellainen kun haluan sen olla.
Moni sanoo että jos tarkoitus on kasvattaa lihasmassaa niin ensimmöisinö treenivuosina ei kannata niinkäön kiinteytymisestä välittaa vaan koittaa hyödyntää noobgainzzit. Jos taas itse tahdot rasvaa polttaa niin mene sen mukaan.
Omat prioritertit kuntoom, selkeät fiksut tavoitteet ja sitten etsit sen oman tavan toteuttaa. Porukka tykköö treenata ja syödä eriaikaan ja eritavalla joten siinä menee aina hetki ennen kun löytää sen oman toimivan tavan.
Ainiin ja itse olen 30v, 186cm ja aloittaessa 105kg, nyt 93kg ja vaikka vatsassa rasvaa vähön on niin koko kroppa lihaksista, ryhdistä, olemuksesta lähtien on muuttunut todella paljon