Elämäntapamuutos

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helposti onnistuu! Rasvasta helppo ottaa kaloreita kasvua varten ja proteiiniakin saa ennemmin vahtia siihen suuntaam ettei tule liikaa.

Onnistuuko lihasten kasvatus ja kova reeni karppaamalla? Ainakaan itsellä ei varmaan onnistuisi.
Toki voi yrittää tehdä kaikkea kerralla mutta onnistuuko se?
Kuinka hyvin ajattelin että muutenkaan ne lihakset kasvaa jos meinaa olla miinuskaloreilla?

Voihan sitä rääkätä itseään syömällä porkkanan päivässä mutta kun vaihtoehtoja on monia niin heitin vain yhden jota myös kannattaisi ehkä kokeilla koska itse tiedän millaista työ auton ratissa on ja se on jostain syystä sellaista että tekisi mieli napostella kokoajan, yleensä se on muutakuin sitä porkkanaa.

Kiitos nopeista neuvoista, tsekkaan ton topicin.
Tällä hetkellä ei onneks enään oo arkiöinä töitä, se on jeesannu yleisesti syömistä. Ja kaikillahan noita paheita on. Burgerikaista käynnit tietysti tarkoitus mimimoida, tahdon voimastahan se loppupeleissä on kiinni.
Jos nyt eksyt sinne burgerikaistalle, niin ota vaikka kanasalaatti tms. sen hampurilaisen sijaan. Viikonloppuna piti saaha jotain nopeesti, hain heseltä niiden kanasalaatin ja hyvää kyl oli! Ja juomaksi muuta kuin limpparia, maito tai omenamehu käy hyvin. Liian tiukka ei kannata olla, siitä ei tule kuin kaikille paha mieli :LOL: Ja jos tekee mieli napostella, niin otat vaikka hedelmiä. Ite otan saunan jälkeen viikonloppusin suolapähkinöitä. Ja yhden oluen :nolo::ruoska:

Mutta treeniohjelmaksi kannattee ottaa varmaan jokin yksijakoinen aluksi. Kyykky, mave ja penkki on hyvä pitää mukana koko ajan. Starting Strength tai Arskan golden six on varmaan ne klassiset mitä porukka tekee aluksi, ja ihan hyviä ovat. Tsemppiä uuteen elämään!

Ja juomaksi muuta kuin limpparia, maito tai omenamehu käy hyvin.

Millä perusteella? Light-limsa 1kcal, mehu tai maito +40kcal/100ml. Cokis 42kcal. Omenamehussa samat hiilarit kuin Colassa, maidossa sentään vähän protskua. Toki sokerijuomien juominen voi lisätä herkkuhimoja. Mutta on se omenamehu yhtä paha kuin limppari arvoiltaan :)

Toki voi yrittää tehdä kaikkea kerralla mutta onnistuuko se?
Kuinka hyvin ajattelin että muutenkaan ne lihakset kasvaa jos meinaa olla miinuskaloreilla?

Voihan sitä rääkätä itseään syömällä porkkanan päivässä mutta kun vaihtoehtoja on monia niin heitin vain yhden jota myös kannattaisi ehkä kokeilla koska itse tiedän millaista työ auton ratissa on ja se on jostain syystä sellaista että tekisi mieli napostella kokoajan, yleensä se on muutakuin sitä porkkanaa.

Aloitus viestin mukaan on tarkoitus kasvaa ja myös mahaa pienentää. Kumpaa lie enempi haetaan. En minä ainakaan reenaamista aloittaisi miinuksilla jos tarkoitus saada edes jotain kasvua. Mutta enpä minä näistä paljon tiedä.
Kun syö paljon oikeaa ruokaa niin ei haluta mitään herkkuja. Varsinkin jos käyttää maustettuja protskuja, reenijuomia tai vaikka proteiini vanukkaita niin makea meinaa välillä tökkiä. Tuleeko siinä niin isoa vahinkoa jos välillä käy jonku hampurilaisen hakeen, ei ainakaan itellä.

Millä perusteella? Light-limsa 1kcal, mehu tai maito +40kcal/100ml. Cokis 42kcal. Omenamehussa samat hiilarit kuin Colassa, maidossa sentään vähän protskua. Toki sokerijuomien juominen voi lisätä herkkuhimoja. Mutta on se omenamehu yhtä paha kuin limppari arvoiltaan :)
Meinaatko ihan tosissaan, että kannattee mielummin juoda Light-limsaa kuin maitoa tai omenamehua?

Meinaatko ihan tosissaan, että kannattee mielummin juoda Light-limsaa kuin maitoa tai omenamehua?

Riippuu vähän mitä tavoittelee. Lähinnä kyllä oli kyse siitä että limsa vs omenamehu, sama määrä sokeria ja jos harvoin herkuttelee niin miksei sitten koko settiä?

Katselin tuossa muuten vanhoja painotaulukoita. Aloitin salilla treenaamisen siis huhtikuussa 2017.
Joulukuussa 2015 oon painanut 70,5kg. Pyöräilin paljon, ja juoksin.
Nyt vaaka näyttää 79,7kg. Ja ikää 49v. Että kyllä suurin osa saadusta massasta on ihan pelkkää läskiä. Ei kahta sanaa.:eek:
Viimeisen 3kk ajalla painoa on tullu 1,9kg lisää taulukoiden mukaan. Eli reilut 600g/kk.

Olen aina ollut helppo lihomaan mutta kyllä tää tarkastelu yllätti. Erittäin negatiivisesti.
En syö herkkuja. Kasvispainotteinen ruokavalio. Protskua ehkä sen 2g/painokilo. Pyöräilen töihin 12km/päivä ympäri vuoden.

Toki tässä nyt ollu tarkoitus saadakin massaa ja voimaa mutta ehkä pieni kaloreiden vähennys vois olla paikallaan?
Ei ollu tarkoitus tynnyriksi alkaa kuitenkaan.(n)

Katselin tuossa muuten vanhoja painotaulukoita. Aloitin salilla treenaamisen siis huhtikuussa 2017.
Joulukuussa 2015 oon painanut 70,5kg. Pyöräilin paljon, ja juoksin.
Nyt vaaka näyttää 79,7kg. Ja ikää 49v. Että kyllä suurin osa saadusta massasta on ihan pelkkää läskiä. Ei kahta sanaa.:eek:
Viimeisen 3kk ajalla painoa on tullu 1,9kg lisää taulukoiden mukaan. Eli reilut 600g/kk.

Olen aina ollut helppo lihomaan mutta kyllä tää tarkastelu yllätti. Erittäin negatiivisesti.
En syö herkkuja. Kasvispainotteinen ruokavalio. Protskua ehkä sen 2g/painokilo. Pyöräilen töihin 12km/päivä ympäri vuoden.

Toki tässä nyt ollu tarkoitus saadakin massaa ja voimaa mutta ehkä pieni kaloreiden vähennys vois olla paikallaan?
Ei ollu tarkoitus tynnyriksi alkaa kuitenkaan.(n)
Ihan samojen asioiden kanssa tässä toisetkin painii, minulla tulee todella helposti painoa lisää eikä se ole varmasti lihasta vaikka kaikkensa tekee.
Ruokamäärät aivan naurettavan pieniä vaikka kaikin keinoin koittaa sitä nostaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä se sinäki sitten kännissä liikut tai muuten? Melkosta touhua alkaa toisen ammattia ivaamaan.Nykyään.
Sanoppa vielä että koko kuljetusala pitäs lopettaa,loppuu se ruokaki muualta ku maaseudulta.Samoin loppuu kaikki muuki kaupoista eikä mm. vanhukset pääse minnekään enää
[/QUOTE]

Älähän nyt, just ajoin ite kymmenen vuotta taksia ja niin on ajanut puoli sukuani sekä isän että äidin puolelta jo jostain 50-60 -luvulta lähtien, ja tarkotus oli vaan ihan siltä kannalta naljailla että onhan siinä vähän pirullisia puolia. Ainakin oli lopulta minulle ja monelle muulle, mutta ei välttämättä koskaan forssanvahvimmalle. Jos joku nyt oikeasti luulee että sheimasin täällä jotakuta taksinajosta niin sanottakoon tähän vielä että se on minusta kunniallinen ja tärkeä ammatti ja sitä tehdessään jopa tulisi olla ylpeä työstään, koska sitten kun taksari ei ole enää ylpeä työstään niin se taas näkyykin usein asiakaspalvelun laadussa.

Intermittened fasting ei sen kummempia meinaa kuin pitkää pätkää syömättä joka päivä :) mutta yöunen kanssa putkeen siis. Joko aamu- tai iltapäästä. Se on itsensä kiusaamista hetken kunnes siihen tottuu ja siitä tulee sun keholle normaalia. Nälkää säätelee hormonitoiminta, joka noudattaa sun sisäistä ruokailukalenteria, eli jos syöt aina lounaan viimestään yheltätoista ni onhan se nälkä aina jo siellä kympin aikaan oottelemassa. Mutta jos syökin säännöllisesti vaikka klo 16 ekan kerran niin se nälkä ei yleensä sit aamupäivällä vaivaa koska hormonitoiminta adaptoituu.

Verensokeri ei laske sillä että on syömättä. Me ei syömisrytmillä yksinkertaisesti säädellä verensokeriamme niin kauan kun pitkässä juoksussa energiaa tulee sopivasti. Syöminen toki nostaa hetkellisesti verensokeria mutta insuliini laskee sen normitasolle (jossa se kutakuinkin olisi ilman syömistäkin ollut) nopeasti. Joudut olemaan päiviä syömättä ennen kuin sinulla on alhainen verensokeri. Intermittened fasting -ketju antaa paljon tietoa. Mutta jos se ”normirytmi” tuntuu paremmalta niin sitten vaan kikkailemaan sellasta :) mulle taas se ois - varsinkin taksin ratissa - ittensä kiusaamista.

Kokeilin piruuttani moista laskuria:
https://www.kilokalori.net/ravinto/kalorilaskuri

upload_2018-11-23_14-41-41.png

Edelliseen; näyttäis siis siltä että mun rasvankertymän syypää saattaa olla liika proteiini? Josta kielii myös lisääntynyt vessassa juokseminen.
Tiputetaan protskut sinne 1-1,2g/painokilo ja seurataan mitä tapahtuu. Ja syödään himpun lisää rasvaa.

Edelliseen; näyttäis siis siltä että mun rasvankertymän syypää saattaa olla liika proteiini?
Eiköhän ne oo liiat kilokalorit eikä protsku... Nuo "suomalaiset ravitsemussuositukset" on tehty muille kuin lihaskasvua tavoitteleville tai edes urheilijoille. Putoaa ne kalorit tietty proteiinistakin vähentämällä, mutta edes lihasmassan ylläpitämiseksi (saati uuden rakentamiseksi) toi lienee liian vähän roheiinia. Lisääntynyt vessassa ramppaaminen voi liittyä vaikka mihin. Vaikka siihen, että juot vettä aiempaa enemmän tai eturauhasen hyvälaatuiseen liikakasvuun (tavallinen iän tuoma bonus).

Niin, fiksuinta olisi varmaan tiputtaa noin 50-60g protskua pois ja ottaa noin 20g rasvoja lisää. Toisilla kroppa toimii paremmin kun rasvojen saanti kunnossa ennemmin yläkanttiin. Nythän rasvansaanti aika vähäistä. Hiilareistahan voi myös hitusen napsaista jos kaloreita haluaa pois.

Eiköhän ne oo liiat kilokalorit eikä protsku... Nuo "suomalaiset ravitsemussuositukset" on tehty muille kuin lihaskasvua tavoitteleville tai edes urheilijoille. Putoaa ne kalorit tietty proteiinistakin vähentämällä, mutta edes lihasmassan ylläpitämiseksi (saati uuden rakentamiseksi) toi lienee liian vähän roheiinia. Lisääntynyt vessassa ramppaaminen voi liittyä vaikka mihin. Vaikka siihen, että juot vettä aiempaa enemmän tai eturauhasen hyvälaatuiseen liikakasvuun (tavallinen iän tuoma bonus).
Psa mitattu toissapäivänä. 0.33
Samoin sokerit. Nekin ok. Vessajuoksut ei siis johdu niistä.
Kyllä mä uskon et toi 2g/painokilo on mulle liikaa. Rasittaa munuaisia+lisää läskiä.
Mut vähennetään protskua ja lisätään rasvoja, palataan asiaan parin kk päästä. :)
Hiilareita en juuri ala vähentämään, liikun kuitenkin kohtuullisest.

Onko sillä merkitystä jos syö minimi määrän proteiinia ja jakaa sen vielä usealle aterialle + palautusjuoma? Eli jos leusiinin määrä jää melko pieneksi yhdellä aterialla? Itse syön kerralla hieman enempi ihan siitä syystä että varmasti tulee aina tarpeeksi varasinkin reenin jälkeisillä ruuilla.

Mutta treeniohjelmaksi kannattee ottaa varmaan jokin yksijakoinen aluksi. Kyykky, mave ja penkki on hyvä pitää mukana koko ajan. Starting Strength tai Arskan golden six on varmaan ne klassiset mitä porukka tekee aluksi, ja ihan hyviä ovat. Tsemppiä uuteen elämään!

Joo golden six on tuttu ohjelma jo ylä-aste ajoilta kun sillon tuli käytyä ! Sillä jos lähtis alkuun hieman soveltamalla(koska tän hetkisellä ”kotisalilla” rajalliset laitteet) ja sit vuoden vaihteessa kun haen viereiselle punttisalille kortin niin katsoo miten jatkaa :)

Suositut

Back
Ylös Bottom