Olen tässä pohtinut aloitettuani punttitreenaamisen, että melkoisen kokonaisvaltainen elämäntapamuutos se on, jos meinaa siis yhtään kehittyä. Siitä ei liene enää epäselvyyttä, että kehitys vaatii treeniin, ravinnon ja levon kuntoonlaitamisen. Olen tähän ikään mennessä ehtinyt aloittaa treenaamiseen varmaan 5-10 kertaa aina parin vuoden välein. Aina on jäänyt muutamaan kuukauteen vailla minkäänlaista kehitystä. Yhteinen nimittäjä on aina ollut se, että olen vain käynyt salilla silloin tällöin räpistelemässä ilman mitään muutosta muihin elämäntapoihin (etenkin ravinto).
Mutta nyt tällä kertaa olen tosissani
Puolisen vuotta on salilla käyty ja siitä noin kolme kuukautta ns. tosiharjoittelua. Enää ei satujumpat ja pitsinnypläys kiinnosta. Niin, asteittain tässä on muitakin elämäntapamuutoksia tullut tehtyä. Ja ilmiselvää kehitystä on tapahtunut (kaljamaha lähteny melkein kokonaan, hartiat leventyny ja rintalihakset pullistelee kireässä t-paidassa)
Niin seuraavia elämäntapamuutoksia on siis nyt toteutettu:
1. Punttitreeni vähintään 3 kertaa viikossa ("oikein" suoritettuna)
2. 1-2 aerobista harjoitusta viikossa
3. Sipsit, hampurilaiset, suklaa, metwursti on jätetty jotakuinkin kokonaan pois
4. alkoholinkäyttö lopetettu jotakuinkin kokonaan!
5. Ravintopuolella ainakin proteiinin määrä tulee laskettua (protskudrinkit täydentää)
6. iltaisin nukkumaan viim. 23-24 välillä
Mutta seuraavista paheista en ole vielä suostunut luopumaan:
1. Päivittäin yhdet pullakahvit!
2. kerta viikossa pizzalla tms käynti
3. viikonlopun leffailtana pussillinen karamellia
Saapa nähä pitääkö noistakin luopua ens keväänä kun vedetään rasvaprosentti tiukkaan rantakuntoon!
Mistä asioista muut ovat joutuneet tinkimään? Ja mistä ette luovu?
Mutta nyt tällä kertaa olen tosissani
Puolisen vuotta on salilla käyty ja siitä noin kolme kuukautta ns. tosiharjoittelua. Enää ei satujumpat ja pitsinnypläys kiinnosta. Niin, asteittain tässä on muitakin elämäntapamuutoksia tullut tehtyä. Ja ilmiselvää kehitystä on tapahtunut (kaljamaha lähteny melkein kokonaan, hartiat leventyny ja rintalihakset pullistelee kireässä t-paidassa)
Niin seuraavia elämäntapamuutoksia on siis nyt toteutettu:
1. Punttitreeni vähintään 3 kertaa viikossa ("oikein" suoritettuna)
2. 1-2 aerobista harjoitusta viikossa
3. Sipsit, hampurilaiset, suklaa, metwursti on jätetty jotakuinkin kokonaan pois
4. alkoholinkäyttö lopetettu jotakuinkin kokonaan!
5. Ravintopuolella ainakin proteiinin määrä tulee laskettua (protskudrinkit täydentää)
6. iltaisin nukkumaan viim. 23-24 välillä
Mutta seuraavista paheista en ole vielä suostunut luopumaan:
1. Päivittäin yhdet pullakahvit!
2. kerta viikossa pizzalla tms käynti
3. viikonlopun leffailtana pussillinen karamellia
Saapa nähä pitääkö noistakin luopua ens keväänä kun vedetään rasvaprosentti tiukkaan rantakuntoon!
Mistä asioista muut ovat joutuneet tinkimään? Ja mistä ette luovu?