ainaista taistelua faijan ja kohta myös broidin alkoholismia vastaan. ainaista pelkoa äidin henkestä. ainaista epäonnistumista ihmissuhteissa. ainaista syyllisyyden tunnetta, etten asu kotona ja ole ns. faijan, broidin ja äidin välissä ettei ne tapa toisiaan, kun faija ja broidi ryyppää. ainaista ahdistusta, että jotain pahaa tapahtuu. ainaista mitätöintiä, ettet sä ole tarpeeksi hyvä jne. terapiassa käydään kiitos vain porukat! ehkä joskus naurattaa, kun miettii kuinka näki autosta, jossa siis nukuin talvellakin kun talon sisällä ei voinut rauhassa nukkua, miten faija ja broidi mättivät toisiaan nyrkein. ja näitä asioita mä yritän käydä läpi niin etten tuntisi syyllisyyttä kun haluan elää omaa tervettä elämää. ei edes exä tajunnut mitä vitun kaikkea paskaa käyn läpi, vaikka sitä tukea olisin just siltä tarvinnut. mutta se mikä ei tapa, pitäisi vahvistaa. vituttaa ainakin niin perkeleesti. eniten ehkä nää sydänsurut on melkein kuolemaksi tällä hetkellä.
pahin asia varmaan, mitä on tapahtunut on veljen putoaminen pienenä pieneen lampeen. sain häntä kädestä kiinni, eikä pahemmin onneksi käynyt. broidi jäänyt myös auton alle, mutta mustelmalla selvisi. toiseksi pahin asia on kun sain kuulla, että silloin kun äitini odotti mua, faija oli hakannut äidin aivan mustelmille ja potkinut vatsaan vaikka äiti oli viimeisillään ja minä vatsassa. syy tähän oli kun äiti ei antanut avaimia faijalle, ettei tää olis lähtenyt kännissä ajamaan autoa. että on tää sitä elämää, kun on juostu pakoon pakkasessa ja nukuttu autossa -30 asteen pakkasessa ohut peitto vain lämpönä. tai kun on menty mutsin ja faijan väliin, kun faija mätönnyt mutsia 6-0, niin että veri lentänyt kasvoista jne.. pakosti tulee mieleen murheellisten laulujen maa- biisi. mutta musta tulee vahva, on pakko.
eugen: mä voin ymmärtää ainakin vähän mitä olet käynyt läpi. vaikka jokainen tuntee kaiken omalla tavallaan, mut kuiteski.