Elämänne rankin kokemus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin laittaa tollasen threadin pystyyn, koska se on minulle tällä hetkellä hyvin ajan kohtainen... Voitte kertoa asioita jotka mullisti elämänne ja muutti teidän ajatus maailmaa!

Itselläni elämän seisauttava kokemus tapahtui noin neljä viikkoa sitten kun olin vakavassa auto-onnettomuudessa. Jäin puristuksiin jaloistani auton sisälle noin 40 minuutiksi. Reisiluu meni kahdesta kohtaa poikki ja murtumien välinen osa sirpaloitui pahasti. Kun katsoo autosta valokuvia, ei voi kuin ihmetellä että selvisin noinkin vähäisin vammoin. Turvavyö pelasti henkeni. Teholla olin neljä päivää ja trauma osastolla 3.5 viikkoa.

Leikkaus-salissa erinäisiä operaatioita on tehty 5 kappaletta ja edessä saattaa
olla vielä yksi leikkaus. Molempiin sääriin ja toiseen reiteen tehtiin vaskeotomiat, jalat olisivat menneet muuten kuolioon. Jaloissa yhteensä yli metri arpikudosta. :(

Nyt olen kotona. Paino on tippunut kahdeksan kiloa ja kaikki on kyllä lähtenyt lihaksista.

Elämän prioriteetit ovat muuttuneet melkoisesti, nykyään osaa nauttia todella pienista asioista joita ei edes huomioinut / ajatellut.

Kuntouttaminen tulee olemaan todella rankka kokemus, mutta suunta on vain ylöspäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei ole mitään vastaavaa ollut. Sikäli olen onnekas. Suoraan sanottuna olen elänyt onnellisten tähtien alla, eli mitään tosi isoja vastoinkäymisiä ei ole ollut.

Koeta ajatella positiivisesti. Voimia sinulle!

Onnekkaita löytyi toinenkin. Ei ole edes ikinä tarvinnut hautajaisiin valmistautua. Toivottavasti niitä ei sitten tule kymmentä kerralla. :(

Ei tuon sun avauksen jälkeen kehtaa mitään pikkuonnettomuuksia enää esille tuodakaan. Yritä vaan jaksaa lihasmuistella niin kyllä se ylämäki vielä alkaa jossain vaiheessa loivenmaan (toivottavasti ei lopu kokonaan). :thumbs:

Puukosta on tullut ja aseen piippuun on tullut kerran tuijotettua. Rankimmat kokemukset silti taitaa kyllä olla naisten ansiota. Ei fyysinen kipu tai kuolemanpelko oikeastaan ole mitään niihin verrattuna.

Itselle ei oo ikinä tapahtunu mitään kovin vakavaa (vielä), mutta lähimmäisen sairastama aivoinfarkti ja sitäkautta lähes kuolema otti kyllä uskomattoman koville..

Jooh, koitahan jaksella.

number_one sanoi:
Mikä on mitä? Millä tahansa nimellä kyseistä operaatiota kutsutaan, niin mitä siinä tapahtuu?

Lihaskalvoon vedetään vekki ja annetaan sen olla auki niin pitkään, että turvotus on laskenut riittävästi.

number_one sanoi:
Mikä on mitä? Millä tahansa nimellä kyseistä operaatiota kutsutaan, niin mitä siinä tapahtuu?

tohtori.fi:stä:

Lihasaitio-oireyhtymä on vammaan tai rasitukseen liittyvä lihaksen kiputila, joka johtuu siitä, että lihaksen tilavuus on suurempi kuin ja faskia-aition tilavuus. Oireyhtymän tavallisin muoto on liiallisesta rasituksesta aiheutuva ns. "penikkatauti" (Syndroma tibialis medialis), jossa etummaisen lihasaition kipu tuntuu säären sisäsivulla. Tällöin hoitona on lepo, kuormitusrajoitus ja tulehduskipulääkkeet. Jos oireet jatkuvat kuukausia, tehdään lihaksen peitinkalvon halkaisu- tai katkaisuleikkaus <b>(faskiotomia)</b>. Lihasaitio-oireyhtymä voi syntyä myös kovan rasituksen, murskavamman tai säärimurtuman yhteydessä (Syndroma tibialis anterior), jolloin ensiapuna on lepo, kylmäpussi ja furosemidi sekä päivystyksenä <b>faskiotomia</b> lihaskuolion estämiseksi.

Vasektomia:
'Vasektomia tarkoittaa miehen siemenjohtimien katkaisua. Siemenjohdin on putki, jonka kautta siittiöt siirtyvät kiveksistä pois. Vasektomia on siis eräs steriloinnin menetelmä miehille.'

SniffDaddy sanoi:
Eiköhän kirjoittaja tarkoita kuitenkin faskiotomiaa.

Jep... Faskiotomio, ei näin lääke höyryissä latina taitu! :D

Rankin kokemus mun elämässä taitaa edelleen olla se hautakiven alle jääminen kolmivuotiaana. Molemmat jalat poikki, ja toinen vielä kahdesta kohtaa. Nuori kun olin, paranin hyvin, eikä mitään pahoja vammoja jäänyt.

Silti kuulostaa pahalta toi Örkin tapaus, voimia paranemiseen ja jaksamiseen sulle!!! :thumbs:

Kaminari sanoi:
Puukosta on tullut ja aseen piippuun on tullut kerran tuijotettua. Rankimmat kokemukset silti taitaa kyllä olla naisten ansiota. Ei fyysinen kipu tai kuolemanpelko oikeastaan ole mitään niihin verrattuna.

Et ole ajatellu asiaa siltä kannalta, että henkiriepuja on vain yksi! Naisia on maailma täynnä!! Vaikka kyllä naisetkin osaa puukkoa haavassa kääntää...

Rankinta on ollut se, kun sisko synnytti pikkukeskosen 3kk ennen laskettua aikaa. Kokoa pienellä oli noin 700g ja 30cm eli pieni kuin mikäkin. Oli kaiken lisäksi sairas kuin mikäkin, joten huolta riitti.

Siihen pysähtyi elämä. Esimerkkinä vaikutuksista mm. ahkera salitreeni ei tuottanut mitään tuloksia moneen kuukauteen.

Mutta elämässä on nyt maailman suloisin pikkukirppu :haart:

Itsekin vedin 5:n kaverin kanssa -02 Renaulta Meganen 100km/h:n vauhdista 1.5-2.5 kiekkaa ympäri. Auto lunastukseen ja vaikka olin takapenkillä ilman turvavöitä, selvisin yhdellä tikillä sääreen. Etupenkillä istujalle kävi pahiten, 3 tikkiä silmäkulmaan. Siinä jos missä oli Jumala&Enkelit messis. :kippis1:

Em. tapahtuma on ainakin liikenne käyttäytymistäni hillinnyt.

Ehkä rankin (jälkeen päin ajateltuna) oli kun olin kuskina ja nukahdin rattiin ja onnistuin väistämään sillankaiteen vain muutaman metrin päästä...oli lähellä ettei viiden ihmisen henki lähtenyt...toinen kerta oli kun olin hirvikolarissa (matkustajana). Vauhtia 80km/h ja paku 2 kertaa katon kautta ympäri vastaantulevien kaistalle. Onneksi ei käynyt kuin pieniä ruhjeita, olisi voinut käydä pahemminkin, eli ei mitään vakavaa, mutta muutama veret seisauttava kokemus....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom