Eläimet ja maitorahka..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei kukaan oo sentään alkanu kertomaan syövänsä ite kissanruokaa korkean proteiinipitoisuuden takia. :D yks tuttu oli joskus maistanu mut sano ettei ollu sitä suurinta herkkua :urjo:

Tonnikalapurkin kaapista pöydälleottaminen saa kissan etsiytymään paikalle. Tunaleipä pitää melkein syödä seisaaltaan, muuten tunkee syliin ja yrittää syödä samasta leivästä. Onneksi ei oo vielä keksinyt kiivetä jalkaa pitkin ylös.
Kun oon syönyt rahkaa, annan tyhjän purkin nuoltavaksi kissalle. Raejuusto ei kelpaa.
Proteiinidrinksusta pitää saada maistiaisia aina välillä. Tunkee syliin ja haistelemaan kuppia, sormea kastanut kuppiin ja se nuolee sen puhtaaksi.

Elchubagabra sanoi:
En voi olla kysymättä. Onko se veljesi privaattihuussi? Vai mistä tiesitte, että se oli juuri veljen paska?
Kai se omansa tunnisti:)
En minä tiedä. Olin vielä niin pieni silloin.

Missukka sanoi:
Koirallani on paljon outoja syömistottumuksia, mutta ei niistä nyt sen enempää.
Olikos sulla beagle? Vai kuvittelenko mä vaan? Siltä rodulta voi kyllä odottaa vaikka mitä, niillä kun on uskomus, että maailmassa ei ole läheskään tarpeeksi ruokaa.

Kissa tuli nuolemaan ennen mielellään mun rahkalautasen, kun kilisytti sitä lusikalla, mutta nykyään se on vähän laiskistunu. Nykyään täytyy hiljaa avata tonnikala purkki ja äkkiä huuhdella ne nesteet lavuaarista alas, ettei se haista niitä. Jos en anna sille tunaa, se alkaa naukumaan. Yleensä annan, mutta dietillä se saa vaan vettä niskaansa. Tää ei nyt mitenkään liity syömiseen, mutta jostain syystä meiän kissa purasee aina mua päästä, jos työnnän sen päälaki eellä liian lähelle. Tämä tapahtuu vain mulle, tosin olen perheessä ainoa, jolla on vähän vähemmän tukkaa.

Kissan ruuan mausta vielä. Mun mielestä on ihan hyvän makusta, tosin rustojen ym. takia sielä on sellasia rakeita. En siis syö sitä, mutta nuolasen lusikan, jos annan kissalle ruokaa. Kuivaruuat on pahempia eikä mulla ole selitystä sille, miksi olen syönyt niitä.

Tonnikalaa nyt varmaan uppoaa kissalle kuin kissalle, mutta kuten Gillyanne sanoi, suolaista ihmisten tonnikalaa ei kissalle tulisi antaa kuin korkeintaan harvoin herkkupalana.

Jos nyt katotaan niitä ihmeellisiä juttuja mitä kissat syö, niin tuo mun avatarissa oleva otus syö todella mielelään kurkkua, myös kaali laskee hyvin ja herne-maissi-parprika jäisenäkin. Että on noilla monia makuja.

Ja mitä noihin muutaman alussa olleeseen viestiin tulee, niin ei todellakaan tartte tulla mitään "kiviäkin kiinnostaa" juttuja heittämään ketjuun joka ei kiinnosta. Jättää yksinkertaisesti lukematta, kukaan ei pakota avaamaan näitä ketjuja.

Kerran kokeiltiin kakruina siskon kanssa et syökö meidän kissa makaronia, no eihän se maistunu paitsi kunnes laitettiin siihen ketsuppia niin johan alko maistuu... Ootteko muuten ikinä kuullu kissasta joka osaa käydä pöntöllä tekee tarpeensa (samainen kissa syö myös joka aamu kaurapuuroa). Sukulaisella on aina pöntön päällä sellanen pesuvati johon on tehty reikä. Kissa käy sit siinä ja omistaja vaan jälkikäteen huuhtasee vadin. Tollanen ois jokaisen kissaihmisen unelma... nimim. "kissanhiekka haisee"

Akkeli sanoi:
Kerran kokeiltiin kakruina siskon kanssa et syökö meidän kissa makaronia, no eihän se maistunu paitsi kunnes laitettiin siihen ketsuppia niin johan alko maistuu... Ootteko muuten ikinä kuullu kissasta joka osaa käydä pöntöllä tekee tarpeensa (samainen kissa syö myös joka aamu kaurapuuroa). Sukulaisella on aina pöntön päällä sellanen pesuvati johon on tehty reikä. Kissa käy sit siinä ja omistaja vaan jälkikäteen huuhtasee vadin. Tollanen ois jokaisen kissaihmisen unelma... nimim. "kissanhiekka haisee"

Enpä ole kuullut, mutta meidän kissa (aiemmin mainittu nirsoilija) ei suostu juomaan muualta kuin vesihanasta. Osaa itse kyllä avata sen, muttei sulkea :david:

Meikäläisen koira kyllä syö kaikki maitorahkat ja ananakset, mitä saa ulottuvilleen.

Sama elukka käy syömässä kasvimaalta kaikki herneenpalot puskista jos vain päästää vapaaksi. :jahas:

Raskasta tää ketodieetillä olo: mies käy nokkimassa mun lautaselta kasvikset (ei muka itse jaksa pilkkoa), ja kissat viilettää häntä suorana paikalle samantien kun tonnikalapurkki/kalkkunaleikepaketti avataan tai mikä tahansa muu liha/kala/kanaruoka nostetaan pöydälle. :itku: Muutenki jo nälkä niin jumalauta eivätkö voi nuo saman katon alla asuvat edes omia ruokiaan popsia...

:D

Eli kyllä täällä ainakin tuntuu nuo mun pöperöt maistuvan. Maitorahkalle kisut nyrpistelee, mutta raejuustokippo käydään kyllä nuolemassa putipuhtaaksi.

BoundForGlory sanoi:
Enpä ole kuullut, mutta meidän kissa (aiemmin mainittu nirsoilija) ei suostu juomaan muualta kuin vesihanasta. Osaa itse kyllä avata sen, muttei sulkea :david:

Siskoni kissa taas syö ja juo tassulla. :david: :jahas:

Riesalle kelpaa kaikki mitä lattialle tippuu, tollasiahan nuo koirat on... Erityistä herkkua on tosin rahkaa ja raejuusto. Tarkkana saa olla että vaimoke ei niitä kaikkia tuolle pikkupiskille syötä. :D

:offtopic:
Näkikö porukka sitä jaksoa ripleys believe it or not:sta kun esiteltiin kissa joka söi ruokansa aina _haarukalla_. Kissa siis näppärästi otti haarukan tassuunsa ja mätti sillä ruokaa menemään. Joku taitavampi surffaaja saattaisi löytää :kuvia: tai viteota.

Jos tähän nyt vielä mainitsisi että oma kissa oli (R.I.P.) niin nirso että suostui syömään vain yhtä ja tiettyä kissanruokaa eikä mitään muuta.

Squt sanoi:
:offtopic:
Näkikö porukka sitä jaksoa ripleys believe it or not:sta kun esiteltiin kissa joka söi ruokansa aina _haarukalla_. Kissa siis näppärästi otti haarukan tassuunsa ja mätti sillä ruokaa menemään. Joku taitavampi surffaaja saattaisi löytää :kuvia: tai viteota.

Hihi, aika hassu kissa kyllä! Video löytyy täältä. Kisu vetää nuudelia syömäpuikoilla ja jätskiä lusikalla. Tarvii varmaan alkaa kouluttaa noita meidänkin petoja.

Edit: tuli vaan mieleen, että joillakin tota aikaa riittää sitten kaikenlaiseen.. kuinkahan kauan tossa on mennyt, että kissa oppi? Aika koomista silti.

Kyl meidän kissat syö melkeen mitä vaan, juustonaksut tuntuvat olevan niiden suurta herkkua. Täytyy koittaa tota maitorahkaa. :D

Kokemuksia on kissoista ja koirista kerrottu. Meidän taloudessa asustaa 3 kilpikonnaa ja niiden suurta herkkua on mm. keittokinkku, kalkkunaleike ja katkaravut (kuorittuna tai kokonaisena). Jos sattuu antamaan ruokailupäivänä ensin kinkkua ja sitten vaikkapa salaattia, niin rehut jää varmasti syömättä.

Vaikka ruoka onkin body-sapuskaa, niin ruokailupäiviä on vain 2 viikossa ;)

Meidän koiran erikoisherkkua oli paprika, porkkana ja mm. mandariinit. Aina jos teki ruokaa ja pilkkoi paprikaa se raasu tuli siihen viereen norkoilemaan, ja jos sille tiputti palasen se raahas sen toiseen huoneeseen muka salassa(?) syömään... ja sitten taas norkoilemaan uutta. Muuten kyseinen narttu oli erittäin ranttu sen suhteen mitä suuhunsa kelpuutti. Myös kermalikööri tuntui olevan herkkua.
Johan on muuten ikävä sitä pikku kaveria...

Vielä kun asuin kotosalla, niin kerran äidin puudeli (R.I.P.) tuli mun huoneeseen appelsiini suussa ja tiputti sen mun eteen. Arvelin että se halus mun kuorivan sen sille. No kuorin sen sitten. Ja kyllähän se sen söi kokonaan, mutta koko ajan oli semmonen ilme, ettei se siitä tykännyt, mutta pakko syödä kun kerran pyysi kuorimaankin. :)

No tämä koiruli nyt söi aina kaikkea samaa kuin muukin perhe. Ainoastaan keittoruuista se nakkeli porkkanan palat pitkin keittiötä. Suurimpia herkkuja oli hernekeitto ja kaalikeitto. Ja jääkaapin ovea ei voinut aukaista niin hiljaa, etteikö olisi alkanut kuulua kauhea spurtti toiselta puolelta kämppää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom