Eihän tämä ole kai normaalia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pohjaan asti kyykkäämisellä ei ole paskankaan vertaa tekemistä hyvän kyykkytekniikan kanssa, 90 asteen kyykky on usein hallitumpi kuin salilla näkemäni hoipertelevat ja tärisevät syvät kyykyt joissa kantapää irtoaa maasta ja polvet lyövät loukkua.

Niin ja puolikyykyillä (90 asteen kyykky) ei ole mitään tekemistä oikeiden kyykkyjen kanssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pohjaan asti kyykkäämisellä ei ole paskankaan vertaa tekemistä hyvän kyykkytekniikan kanssa, 90 asteen kyykky on usein hallitumpi kuin salilla näkemäni hoipertelevat ja tärisevät syvät kyykyt joissa kantapää irtoaa maasta ja polvet lyövät loukkua.

Rupeenpa tekemään penkkiä käsien ysikymppikulmaan asti, koska kuulin että rinnalle penkkaamisella ei ole mitään tekemistä hyvän penkkitekniikan kanssa. Eiku....

Ei helvetti mistä täällä haetaan syitä heikkoon penkkiin, matalat testotasot... pyh.

Penkki ei vaan ole se jokaiselle sopiva liike, huonot välitykset yms.. Itsellänikin on parhaimmillaan ollut maastavedossa yli 2x isommat sarjapainot ku penkissä ja kyykyssäkin vähäisellä treenillä yli 1,5x isommat. Etukyykkykin kulkee valovuosia penkkiä edellä.. Ja kaikkia liikkeitä on kyllä tullut hinkattua.

No eiköhän se hyvä kyykky tekniikka tarkota ihan perus hyvää asentoa ja sitä että lonkan yläosa käy polvien alapuolella. Ja rupeisin ekaks miettimäään mitä on tehny penkkireenissä väärin, enkä sitä että onko matalat testot. Tosin onhan se mahdollista että vika on testoissa jos siitä on jotain muita merkkejä(kimeä ääni, ei parrankasvua, tissit tms.)

Ihan normaaleilta tuloksilta vaikuttaa. Kokeileppa ottaa penkin oteleveyttä vähän kapeammaksi. Esim. etusormien sijaan pikkurillit merkkeihin.

Totta kai esim. eri liikkeiden nostotekniikat, mutta harvoin se kyykkytekniikka on sen paremmin hallussa aloittelijalla.

Oma vaimo (~50kg) muuten penkkaa 42,5kg:llä kasin, mutta kyykkää 85kg 4 x 10 ja prässissä menee 190kg + kelkka pitkiä sarjoja. Salin Body fitnessissä kilpailevilla flikoilla tuo penkin ja kyykyn epäsuhta on vielä paljon suurempi.

Täysin totta että naiset ovat kyykyssä suhteellisesti parempia verrattuna miehiin, jos otetaan vertailukohdaksi vaikka maastaveto tai varsinkin penkki. Osan voi myös laittaa paremman liikkuvuuden piikkiin, kyllähän monella varsinkin pitkällä miehellä ATG kyykky tuottaa todellakin vaikeuksia, jos lantion liikkuvuus ei ole riittävä.

Itse olen luonnostaan todella kankea ja pituuteeni nähden pitkäraajainen ukko, ja pohjakyykky oli jo lähtötilanteessa heikompi kuin penkki. Sitä se on ollut sitten koko treenihistorian, aikalailla 60kg naisten painoilla kyykkään vaikka painoa on yli 100kg ja esim. prässissä pystyn täydellä liikeradalla 300-400kg sarjapainoihin riippuen prässin kulmasta.

Äänenmurros tullut joskus 5 luokalla, suht matala ääni on, parransänki ja tissit kiinteät kädet ylhäällä, ei gynoja.

Miten ylätaljan, lattiataljan ja pystypunnerruksen sarjapainot ovat kehittyneet samassa ajassa?

Olen samassa kanootissa. Olen "treenannut" salilla 6 v. lähes yhtäjakoisesti, ja paras penkkisarja/tulos on 95kgx6x2. Kaiken lisäksi penkki tuntuu mulla melkein pelkästään etuolkapäissä, rinta vaan sluibaa. Saan etunojapunneruksilla ja dipeillä rintaan paljon paremman tuntuman, mutta what can you do, the pena on miehen mittari. Lisäksi, pitkät kädet = hunot välitykset penkkiin. Onneksi oranki kädet = mave pelittää. Eli +/-0.

En halua mitenkään arvostella, mutta onkohan treeni ollut kaikista optimaalisinta jos kuuden vuoden treenaamisella ei nouse tuon enempää. Hyvän tekniikan opettelu voisi myös auttaa asiaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla nousi aikalailla samaan tyyliin noi tulokset ja ihmiset spekuloi, etten syö tarpeeksi + hyvin, ja siitä syystä jalat kasvaa (?), mutta muu kroppa ei.
En tiedä onko mitään tekemistä asian kanssa, mutta nyt on koko kroppa pompannut huomattavaan kasvuun, kun ruokavalio on kondiksessa.

Zone-sarja -42%
Mulla nousi aikalailla samaan tyyliin noi tulokset ja ihmiset spekuloi, etten syö tarpeeksi + hyvin, ja siitä syystä jalat kasvaa (?), mutta muu kroppa ei.
En tiedä onko mitään tekemistä asian kanssa, mutta nyt on koko kroppa pompannut huomattavaan kasvuun, kun ruokavalio on kondiksessa.

This makes no f*** sense. Jos et söis tarpeeks niin mistä ne jalat ottaa sen energian siihen kasvuun, mutta muu kroppa ei? Ärsyke muille lihaksille on ollut vääränlaista tai sitä on ollut liian vähän. Syöt kuin sika ja treenaat kuin eläin, niin eiköhän niitä tuloksiakin tule. :)

Samansuuntainen kehitys itsellä, penkkitulos riippuu paljon päivästä ja on aina raskaan oloinen, mave ja kyykky -maksimeissa vielä ilmaa. Kivasti menee melkeen kilolleen tuon ekan sivun Weight lifting standardsin kanssa oma kehitys.

Ei huonosti huomioiden, että tietoisesti treenannu +/- kaloreilla. Plussilla pääsisi nopeammin eteenpäin.

Tämän vuoden treenanneen aloittelijan tulokset ei näytä omasta mielestään normaalilta:
Aloituspaino 78kg, penkki 50kg, kyykky 50kg, mave 60kg

Nyt painan 84kg, penkki vain 70, verrattaen kyykkyyn tai maveen jotka jo 130kg ja 140kg

Pystärikään ei suju ollenkaan. Onko kohtalotovereita samalla skaalalla?

- - - Updated - - -

Siis "tämän vuoden treenanneen" meinaa että olen treenannut vuoden verran..

itsellä menee vajaa 2v treenin jälkeen näinkin oudosti. pena 120kgx3. kyykky yli 90 130x2. mave 140x5 .
treenaan kutakin lihasryhmää 1 kerran viikossa 4 jakosella. mavea en jokaisessa selkäreenissä koska kyykystä usein jalat vielä kipeenä..=(
painoa oli 85kg..

alotuspaino oma 68kg. penkki 55kg jäi rinnalle. kyykky 40kgx8 oli kova sarja. mave 95kgx5 pisti huimaamaaan =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom