Ei voi mitata ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AKV
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
perkele ennen joulua oli keuhkoputkentulehus,just oli tullu penkkienkat.vitutti kyllä rankasti,ja nyt taas rupes tulokset nousemaan,ni päivässä nousi kaks astetta lämpötila..turhauttavaa!:(

Mulla on käynyt tosi hyvä tuuri tänä talvena: ei pienintäkään nuhaa tms. heinäkuun jälkeen. En edes muista koska olisin viimeksi ollut näin terve. Esim. viime talvena oli joku vatsabakteeri/virus ja pitkään kestävä flunssa.

C-vitamiinia on tullut syötyä depotmuodossa 2000mg, pari monivitaa, 2 rkl kalaöljyä ja Bevi-tabseja (en oo kyllä varma tosta nimestä) 2kpl / päivä. Tosin tota b-vitamiinia lukuunottamatta oli viime talvena samat käytössä joten kai nyt on kyseessä vaan hyvä tuuri.

Lisää vitamiineja

Aivan liian moni liian terve uskoo C-vitamiiniin, vähintään se gramma päivässä. Täytyy itsekin tuplata annokset.

Ensin iski influenssa/flunssa ja pukkasi treenikierron kolme viikkoa taaksepäin. Nyt, maksimin irrotuksen alla paskatauti kaatoi ja nosti 39 asteen kuumeen.
Eipä ihme, ettei romu noussut. Olo oli kuin katki kustulla, selkä pehmeänä ja pumppi poissa.
Jos jollakin olisi takuuvarma konsti pysyä terveenä, ostaisin sen heti. Valitettavasti takapakit kuuluvat elämään. Niistä on vain toivuttava ja käytävä taas kimppuun.

Itse en muistakkaan,koska olisin ollut viimmeeksi kipeä.
En ainakaan 2 vuoteen. Joskus on päivän räkä valunut,
mutta sekin tais olla vain allergia nuhaa.
Syön ihan normaalisti ja käytän C-vitamiinia,kalaöljyä ja
joskus ostan vissiin Saksalaista yrttisekoitusta,joka sisältää
paljon rautaa. Kai tää on sit vaan tuuria.....

Flunssan ehkäisyä

Originally posted by AKV
jos löytyy hyväksi koettuja vinkkejä flunssan yms. torjumiseen, auttakaa!

1. Pese kädet
2. Pese kädet
3. Pese kädet
4. Älä kaiva nenää
5. Pese kädet
6. Pese kädet
7. Älä kättele ihmisiä
8. Pese kädet
9. Pese kädet
10. jne...

Hommaa kotiisi apteekista sellaista antiseptista alkoholi liuosta jota sairaaloissakin käytetään. Sitä kun käytät monta kertaa päivässä flunssakauden aikana + saippuaa, niin vähenee tartunnat aika paljon. Muista käyttää käsirasvaa, muuten voi iskeä sieni-infektio.

Äläkä kaiva sitä nokkaa. Yleisimmin ihminen saa tartunnan, kun koskettaa vaikka oven kahvaa ja sitten kaivaa nenäänsä. ihmisellä taitaa olla joku alkukantainen refleksi kaivaa nenää :D On hyvin hankalaa pitää sormia pois sieltä klyyvarista ja kun ne sormet sitten eksyvät sinne niin flunssavirus iskee nenän limakalvojen kimppuun.

Ihminen saa keskimäärin kolme infektiota päivässä, joten immuunipuolustukselle löytyy kyllä jatkuvasti hommia. Jokavuotinen flunssavirus ei ole sen ärhäkämpi tapaus kuin muutkaan virukset, se vain muuttaa ulkopinnan rakennetta niin, ettei ihmisen immuunipuolustus enää tunnista sitä.

Joo no vitutti aika tavalla ku sairastuin juuri ennen kesälomaa. Olin niin fiiliksissä kaikesta, jäi pari koettakin tekemättä ku kuume nousi 39,6 asteeseen. Kyllä vitutti. Ja tona aikana ei tullu sit syötyä mitään vaan nukuttua 20 tuntia vuorokaudessa. söin viikon ajan keskimäärin 1-2 kertaa päivässä. paino tippu 70 kilosa 64:ään, mut nous sit takas tosi nopeesti, onneks.

Re: Flunssan ehkäisyä

Originally posted by Dragon

Hommaa kotiisi apteekista sellaista antiseptista alkoholi liuosta jota sairaaloissakin käytetään. Sitä kun käytät monta kertaa päivässä flunssakauden aikana + saippuaa, niin vähenee tartunnat aika paljon. Muista käyttää käsirasvaa, muuten voi iskeä sieni-infektio.

Eiks toi ny mene jo vähän liian pitkälle. Mut oot kyllä oikeassa, että siitä nenänkaivamisesta ja erseenkaivamisesta ja sormien nuoleskelusta. Siitä ne tulee.

Laitan tähän tiivistelmän proteiinin eli valkuaisaineen koostumuksesta lyhyesti, koska tuntuu että glutamiinista on alettu puhumaan kuin jostain aivan ihmeellisestä lisäravinteesta.

Proteiini eli valkuaisaine = yhdestä tai useammasta peptidistä muodostunut suuri
molekyyli, ns. makromolekyyli; vrt. aminohappo.

Aminohappo = proteiinien perusyksikkö (amino = typpeä sisältävä); ruoan aminohapot jaetaan välttämättömiin tai ei-välttämättömiin.

Välttämättömät aminohapot. BCAA = haaraketjuinen aminohappoa.
Isoleusiini...(BCAA).....Arginiini...Kysteiini
Leusiini......(BCAA).... Histidiini..Tyrosiini
Lysiini
Metioniini
Fenyylialaniini
Treoniini
Tryptofaani
Valiini (BCAA)

Ei-välttämättömät aminohapot.
Alaniini.....Glutamaatti...Histidiini
Arginiini....Glutamiini..Proliini
Asparagiini..Glysiini.....Seriini
Aspartaatti..Kysteiini....Tyrosiini (+ tauriini)

Originally posted by Metri
Ja hunaja on myös oiva C-vitamiinilähde. Kun nyt yritän vähentää makean syömistäni, nappaan lusikankärjellisen Turkista ostamaani pinjahunajaa, niin jopa tyydyttyy vähäksi aikaa makeanhimo ja samalla saan suoja-aineita. Kotimainen hunajakin toki käy.
Mihin perustuu hunajan terveys ? Uskon itse siihen kuitenkin, vaikka en tiedä miksi.

Muistan joskus nähneeni spekulaatiota että voisi käyttää jotain hornet juicea (ampiais mehua (?)) tai vastaavaa suorituskyvyn, tai ennen kaikkea kestävyyden parantamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Flunssan ehkäisyä

Originally posted by J0u
Tosiaan voisko tosta glutamiinista olla apua sairastumista vastaan ?

Tutkimuksia on tehty mutta tietääkseni mitään oikeasti vedenpitävää löylyä ei ole vielä olemassa (?). Johnny B:n aminohappolöylyjen lisäksi pistetään tähän nyt glutamiinistakin juttua vähän:

*elimistön runsain vapaa aminohappo
*useimmat solut syntetisoivat, pääosa lihassoluissa
- typen ja hiilen kuljettajana kudosten välillä
- stimuloi luurankolihaksessa proteiinisynteesiä
- stimuloi maksan glykogeenisynteesiä
- prekursori nukleiinihappojen synteesissä
- luovuttaa ammoniakkia
- energianlähde suoliston limakalvon ja nopeasti uusiutuvile soluille (lymfosyytit, makrofagit, monosyytit)
*stressitilanteessa kulutus lisääntyy ja synteesi vähenee
-> täten glutamiinia voi kuvata myös "essentielliksi" eli välttämättömäksi aminohapoksi, mitä se suoranaisesti ei siis ole

*parenteraalinen glutamiinilisä:
- parantaa typpitasetta
- parantaa lymfosyyttien stimulaatiota
- leikkauksen jälkeen vähentää vapaan glutamiinipitoisuuden laskua ja lisää lihaskudoksen proteiinisynteesiä
- stimuloi suolen mukoosan kasvua
- vähentää suolen limakalvon läpäisevyyttä
- vähentää tehohoitopotilailla 6kk kuolleisuutta

Tietääkseni joissakin sairaaloissa todellakin annetaan glutamiinilisää mutta en tiiä voiko lääkäri todellakin määrätä sellasta ravintolisää vai kuuluuko ne potilaat joihinkin tutkimuksiin samalla.

Re: Flunssan ehkäisyä

Originally posted by Dragon
1. Pese kädet
.....

Tää voi myös olla oiva keino viedä tehot omasta immuunijärjestelmästä...

Mä sanoisin että:

1. Kaiva enemmän nenää
2. Kuse käsilles
3. Älä pese käsiä
4. Nuole näppejä
5. Nuole ovenkahvoja
6. Juo muiden kanssa samasta pullosta
7. Älä käytä kaulaliinaa
8. Käy kylmässä suihkussa

Alkuperäiseen kysymykseen: Mä olen painiskellut saman jutun kanssa, tuossa ennen kesää olin yhtäjaksoisesti noin kuukauden reilun 37c lämmössä ilman muita oireita, ja sekalaisissa flunssissa pitkään... ainakun treenin sai käyntiin, tuli kipeäksi. Ilmeisesti ylikuntoa tms.

Laiha on kenties lohtu ja sekin vähän ehkä placeboa, mutta kokeileppa silti Strath-yrttihiivatabletteja (tai saa litkunakin) mulla tuntuu toimivan, jokunen tauti tykkää käydä morjestamassa mutta lähtevät saman päivän aikana pois. Ja jos tuntuu huonolta niin sillon välipäivä treenistä! Liikarasitus se laukaisee flunssat.

joujou mään,

No vittu, te ette ryyppää riittä_västi, kyseessä on tekemätön rästi. Mää oon nyt ryypänny vuoden, joka ilta juoden, sixpäckin tai kunnon säkin ja ei oo ollu flunssia ja enkä juo punssia!

En pese käsiä ja enkä pelkää fläsiä. Mä en kaiva nokkaa, mullon pokkaa, olla vaan kotona, ja sosiaalisia suhteita välttää, se rokkaa.

Jotkut sanoo et menee silleen pipo vinoon, mut jos niin käy, ni menen käymään sit vaikka kinoon.

Oonko viileä:)

Originally posted by turre101
Ja jos tuntuu huonolta niin sillon välipäivä treenistä! Liikarasitus se laukaisee flunssat.

Juuri näin. Bakteereja ja viruksia on aina liikenteessä, mutta kipeäksi tulee vain jos vastustuskyky pettää. Ylirasittuneena vastustuskyky laskee huomattavasti.

Ei kuumetta yli 12 vuoteen. Ennalta nautittu c-vitamiini tehoo ainakin meikäläiseen. tulee kitattua aika paljon tyrnimehua se on kunnon c-vitamiini pommi. juon sen yleensä siten että lasi kuumaa vettä siihen loraus tyrnimehua ja hunajaa. tuota tulee kitattua aika usein teen ja kahvin sijasta. Kaikki ei tykkää mausta mutta itse pidän sitä ihan mielyttävänä ja taatusti terveellinen latinki. Itselläni sairastelut on pahimmillaan tosiaan ollu hiukan nuhaa mutta ei muuta.

Heipä hei !

Meikäläinen on saanut väisteltyä melkein kaikki flunssa-aallot viimeisen vuoden aikana. Onko yleiskunnon paranemisellakin ollut vaikutuksensa, tai jotain ?!
Itse otan aina heti kun vähänkin flunssa varoittaa tulemisestaan Echinaforcea muutaman tipan ruokalusikalliseen vettä sekoitettuna. Pointti on ottaa se heti kun vähänkin tuntuu. Jos myöhästyy, myöhästyy ja flunssa iskee päälle. :( Ehkä mukana on vähän placebo-vaikutustakin, mutta who-cares kun kerran toimii ?!
Pitäisi vain muistaa taas pukeutua tarpeeksi hyvin nyt kun ilmat viilenevät, niin ja :zzzz: riittävästi.

Itelläni ei melkee koskaan oo mitään, viimeks tais olla joskus penskana jotain taudin tapasta mut muuten kaikki kondikses, ei mitää tauteja :) enkä muute ota mitää ihme c-vitamiiniglutasinkkimagnesium paukkuja enkä mitää muutakaa :D mut minkäs sille voi jos ei kerta taudit tuu nii sitte ei tuu! :piis:

Suositut

Back
Ylös Bottom