Ei voi mitata ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AKV
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by AKV
Aloitit sitten flunssan jälkeisellä viikolla heti kovat treenitkin? Onkohan toi ihan viisasta?

Flunssa oli varsin mieto ja pidin kolme kuumeetonta päivää. Tuntui vain lähtevän niin hyvin ja ruokahalu kasvaa syödessä ja niinpä niin...

JPM nii en oo juurikaan poistunu kämpästäni muualle ku punttikselle ja kaupassa käymään. Ei pääse pöpöt tarttumaan vissii?

Kyllä on helvettiä olla pitkään tai toistuvasti kipeenä. Ei mitää muuta haluis ku treenaamaan kovaa salille mut treenistä käy nenäliinan hakeminen ja siihen niistäminen :(

Pistäkää paremmaks 5-6 vuotta ettei oo ollu kuumetta ollenkaan. kurrkkukipua ja nuhaa on ollut, mutta mitäpä niistä.

Originally posted by Fat22
JPM nii en oo juurikaan poistunu kämpästäni muualle ku punttikselle ja kaupassa käymään. Ei pääse pöpöt tarttumaan vissii?
LOL! ei siinä mitään... voihan sen taudin noinkin yrittää välttää. Onko se järkevää, en sano mitään. :)

Originally posted by Fat22
en oo juurikaan poistunu kämpästäni muualle ku punttikselle ja kaupassa käymään. Ei pääse pöpöt tarttumaan vissii?

En siis oo ainut, itellä on ollu sama systeemi päällä sen jälkeen, kun syksyllä sain koulun päätökseen. Paitsi että treenaan kotona, eli kaupassakäynti on ainoa hyvä syy poistua kämpiltä...
:D

Enkä kyllä ole kipeä ollut sen alkusyksyn jälkeen... Vaikka tähänmennessä olen antanut kunnian glutamiinille, valkosipulille ja hyvin rytmitetylle treeniohjelmalle, niin voihan silti olla tälläkin asialla merkitystä... :cool:

Täh? Ootteko ihan tosissanne? ..että ootte vaan kämpillä tai korkeintaan käytte kaupassa? What' s the point? Ettei tartu pöpöt? vai ei oo kavereita, eikä muuta sosiaalista elämää? Menee kyllä Micheal Jackson hommiksi jos kovin eristäytyneeksi heittäytyy. Se on semmonen homma, että alkaa pipo mennä vinoon, siinä vaiheessa ku ainoa juttukaveri on kyykkyteline.. Treeniin voi suhtautua vakavasti, mutta ei sentään sairaalloisen vakavasti.. Hymyä naamaan ja nauttikaa masokistisesta treenistä, jeah!

Itse on ole ollut´sairaana intin jälkeen, Johtuu varmaan siitä että sairastin vuoden aikana kaikki mahdolliset taudit, ja nyt mä oon immuuni iahn kaikille mahdollisille taudeille. Eli hanki kaikki mahdolliset taudit ja sairasta ne pois niin ei tuu uudestaan, paitsi ne uudet taudit joita tulee kokoajan lisää- tuosta tulikin mieleen että pitääpä tässä alkaa taas sairastelemaan että saa olla vähän aikaa taas rauhasssa.

Viime keväänä en treenannu paljon paskaakaan = tuli 3 flunssaa ja pää täyteen räkää. Ja tähän päähän sitä mahtuu...

Nyt olen kesän jälkeen treenannut korkealta ja kovaa = ei ole flunssa minuun pystynyt ja pää on ihan tyhjä.

Eli käykää salilla niin pysyy pää tyhjänä...:lol1: :lol1: :lol1:

*Luuli että välttää flunssan juomalla punaviiniä ja syömällä paljon omenoita* ;) Nyt viikon sairastelun jälkeen elämä voittaa ja ajatukset palaavat treenin pariin, ehkä jo huomenna pääsee tositoimiin salille...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enpä muista, milloin viimeksi kuume vaivasi. Nuhaa ja röhää on silloin tällöin. Oli aika, jolloin sairastin n. 4 flunssaa vuodessa eli joka vuodenajalle omansa.

Nykyisin harrastan kylmäkaraisua. Kesäisin käyn joka aamu herätysuinnilla järvessä, vaikka olisi miten kylmä aamu tai vesi, jos olen nukkunut yöni kesämökillä. Syksyllä jatkan uinteja niin myöhään kuin mahdollista, vaikken enää aamulla käy. Mutta käyn töitten päälle iltapäivällä. Ja talvella - niin,arvaatteko? Jep. Avantouinti pari kertaa viikossa. Jopa pysyy flunssa loitolla.

Nautin sitä paitsi joka aamu C-vitamiiniporetabletin, joskus iltapäivälläkin. Ja hunaja on myös oiva C-vitamiinilähde. Kun nyt yritän vähentää makean syömistäni, nappaan lusikankärjellisen Turkista ostamaani pinjahunajaa, niin jopa tyydyttyy vähäksi aikaa makeanhimo ja samalla saan suoja-aineita. Kotimainen hunajakin toki käy.

Jos röhä kuitenkin iskee, eiku lämmintä juotavaa: mustaviiniä, carmolista, hunajavettä, minttuteetä, kamomillajuomaa tms. Eivät ne paranna,mutta helpottavat kurkun oloa ja lämmittävät.

Originally posted by AKV
Löytyykö palstalta yhtään sellaista henkilöä, joka ei kuluneena syksynä ole ollut kertaakaan kipeä? Jos löytyy, niin KERTOKAA MULLE miten se on mahdollista? Ja muutkin: jos löytyy hyväksi koettuja vinkkejä flunssan yms. torjumiseen, auttakaa!

Vinkit:

1. sinkkia joka ilta just ennen nukkumaanmenoa
2. C-vitamiinia 1g paivassa, treenin jalkeen viela enemman

ja viimeisena muttei vahaisimpana:

3. asustelu paikassa, jossa talven tulon huomaa siita, etta valilla satelee vahan vetta

Originally posted by beginner
tosiaan en oo ollu reiluun puoleentoista vuoteen kipeä. nuhaa ja yskää tietenkin, mutta ei kuumetta kertaakaan. on jo itseänikin alkanu vähän ihmetyttää kun en tuu millään kipeeks... mistä lie johtuu

Hyvä vastustuskyky..

Ite en ole myös ollut vuosiin kipeänä. Normaalia lämmön vaihtelua lukuunottamatta ei ole ollut muuta kuumeilua. Flunssakin tosi harvoin ja sekin korkeintaan pari päivää..

Pauli Kiurukin taisi joskus jossain ohjelmassa sanoa, että hän ei ole sairastanut flunssaa tai kuumetta yli 10 vuoteen..

Originally posted by Salmisen Simo
Kylla finrexin jauhe kuumaan veteen on ihan ehoton flunssaa vastaan. En paljoa muuta kayta kun olo tuntuu flunssaiselta.
Halpaa ja hyvaa. Suosittelen.

Paljon paremmin ajaa asiansa pillerinä c-vitamiini, ja jokin hyvä kipulääke ja vaikka pari kupillista kuumaa kahvia. finrexin ei taia tuota c-vitamiiniakaan sisältää kuin max 120mg ? muistelisin että 60mg..

Ja kyllähän se niin taitaa olla, ettei mitään flunssaa taudin kunnolla puhkeamisen jälkeen enään paranna muu kuin lepo ja aika. Pienoisen vaikutuksen tuo antioksidantita ja hyvä ruoka ja helpotusta särkyyn puolestaan piristävät aineet ja kipulääkkeet.

Kyllä tässä koko syksy on oltu terveenä. Ei kuumetta, ei flunssaa tai mitään. Mutta se ehkä johtui siitä että alkoholia oli veressä n. 3-4 pvää viikossa. Mikä bakteeri se nyt sellaista menoa jaksaa katsella kun isäntä heiluu koko ajan humalassa ja ilman ravintoa. Viisaampi bakteeri tai virus etsii uuden isännän:D

Nyt muuten kun ollaan tässä eletty normaali elämää, syöty ja treenattu, niin pää on paremmassa kunnossa, mutta heti meinaa kaikki flunssat ja muut taudit iskeä... kumma homma.

Tässä aikasemmin kehuskelin palstalla kun oon about 6 vuotta ollu ilman mitään. Ja nyt joulun pyhinä sitten iski kurkkukipu. Aika sitkeetä tuntuu olevan, mutta nyt viimein tuntus että valkosolut ottaa voiton :) Treenitaukoa kuitenkin tulee ainakin tämän viikon loppuun :( Työterveyshoitsu sano, että joillakin kestää jopa 3 viikkoa nämä nykyvirukset!

Originally posted by Metri
Nykyisin harrastan kylmäkaraisua. Kesäisin käyn joka aamu herätysuinnilla järvessä, vaikka olisi miten kylmä aamu tai vesi, jos olen nukkunut yöni kesämökillä. Syksyllä jatkan uinteja niin myöhään kuin mahdollista, vaikken enää aamulla käy. Mutta käyn töitten päälle iltapäivällä. Ja talvella - niin,arvaatteko? Jep. Avantouinti pari kertaa viikossa. Jopa pysyy flunssa loitolla.

Voisikohan suihkussa tehdä semmosen että laittaa veden niin kylmälle ku menee ja virtauksen maksimiin ja tämä toimisi sitten avantouinnin korvikkeena? :rolleyes:

harvemmin olen kuumeessa minäkin,joka päivä syön sipulia ja aika usein myös valkosipulia,pysyy nuhakin poissa..

Joo, intissä viimeksi (neljä vuotta sitten, KaiPr:n Suuri Epidemia) oli kaksi päivää 37,5 lievää lämpöö. Sitä edellisen kerran 19-vuotiaana (viisi vuotta tuosta intin kuumeilusta). Eikä oikein mitään nuhia eikä yskiäkään oo juuri koskaan.

Voi kai se vastustuskyky olla vahva ravinnon ja geenien ansiostakin, mutta arvelen, että tupakoimattomuudella (myös passiivinen -> ei käy baareissa) ja järkevällä pukeutumisella välttää pienet köhät, röhät ja nuhat. Tupakoitsijoiden mielestä tosiaan tuntuu olevan koko ajan "liikkeellä" jotain pöpöä. :rolleyes: Tietysti virusten aiheuttamat oikeat influenssat (korkeaa kuumetta, lihas- ja nivelkipuja yms. vaivoja) ovat sitten asia erikseen.

Tuo tupakka prkl..aloitin keväällä taas tupruttelemaan ja heti kesällä korvatulehdus. Lääkeläjän jälkeen kuukausi pois ja taas korvat tulehtu.Syksyllä poskiontelot ,eikä oo parantunu kunnolla viäkään siihe viä kaupanpäälliset yskä,kurkkukipu ja vitutus.Eikä vain ymmärrä lopettaa. Ennen tätä talvea jopa joskus toivo pientä kuumetta ,et sais pakkolepoa .Vitamiinia popsin suu valkosena montaa lajia,mut ei vaan nekää auta,eli mulla suurin syy tupakka.:mad:

Suositut

Back
Ylös Bottom