Ei-kiinteästi asennettavista leuanvetotangoista mihinkään?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Ostin kotisalille seinään pultattavan leuanvetotangon, mutta koska tiedän käsitöistä juuri niin paljon että en erota pulttia turvakengästä, en tietenkään tajunnut, että eiväthän nuo helvetin vaneriseinät millään kannattele tuollaista tankoa saati sitten käyttäjää, joten turhaan tuli ostettua. Ovenkarmeissa minulla on kiinni kiristettävä tanko, mutta sillä on aivan paska tehdä, kun otetta ei saa riittävän leveäksi ja tanko joustaa ja natisee.

Sitten googlauksella osui silmään tällaiset ovenkarmeihin laitettavat tangot, joita ei tarvitse edes asentaa, vaan ne kiristyvät siihen itsestään käyttäjän painon avulla. Esim. tällainen (alhaalla havainnollistava youtube-mainos): http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=33018&nimi=Iron+Gym+Extreme+-leuanvetotanko tai halvempi malli http://www.kuntokauppa.fi/tuotteet/Leuanvetotanko-ja-voimistelulaite . Onko kenelläkään kokemuksia, toimivatko tuollaiset oikeasti ja voiko niillä vetää kuinka hyvin leukoja?

Joustaa ne varmasti nuokin, joustaahan ne nekin mitkä ovat ristitaljoissa kiinni. Itse ajattelin hankkia samanlaista, mutta luovuin jo ajatuksesta. Jostakin luin että karmit kestäisivät ~100kg. Toinen oli se, että olen itse 203 pitkä. :D

Itse olen kanssa joskus harkinnut tuollaisen hankkimista. Avokki ei arvostaisi mikäli jotain joutuisi karmeihin ruuvaamaan ja toisaalta en kyllä luota noiden meidän karmien kestävyyteen muutenkaan. Ottavatko nuo tuon malliset tangot sitten tukensa ensisijaisesti siitä oven yläkarmin yläpuolella sekä sivuilla olevasta seinästä vai itse karmeista? Jälkimmäisessä tapauksessa en uskaltaisi lähteä kokeilemaan meidän kämpässä alasrojahtamisen pelossa.

Mä hankin tollaisen Iron Gymin, voin lämpimästi suositella ainakin jos elopainoa on se alle 60 kg. Ton saa sekunnissa pois karmeista ja takaisin, ja plussaa siitä, että voi vetää neutraalilla otteella. 90+ kiloisetkin ovat tota testanneet, vähän joustaa mutta on pysynyt ylhäällä ihan hyvin. Se on ylhäällä karmien päällä, mutta myös sivuilla olevissa seinissä kiinni, eli vähän niinkuin väännöllä pysyy ylhäällä kun siinä roikkuu. Mitään vauhtileukoja ei uskalla vedellä, mutta kevyehköön normikäyttöön sopii erinomaisesti ainakin mun kokoiselle. Tangon luvattiin kestävän 136-kiloisetkin, mutta siinä vaiheessa karmit tulis varmaan alas jo...

Mulla kans ollu tuo Iron Gym nyt pari viikkoa. Painan 85kg ja vähän on karmit paukkunu mutta ei oo mitään menny hajalle enkä ole kertaakaan tippunu alas sen kanssa :)
Ihan vakaa se on vaikkei uskois. Voin suositella!

Voisihan tuollaisen tilaamista sitten melkeinpä harkita, jos on kerran toimiva peli. Vähän vaan mietityttää karmien kestävyys, sali kun on vanhempieni 70-luvun lopulla rakennetussa omakotitalossa jossa nuo seinät eivät ainakaan kestäneet mitään. Tuossa edullisemmassa Kuntokaupan mallissa mainitaan, että mukana tulee karmien yläpuolelle pultattavat turvapidikkeet, mikäli epäilee karmien kestävyyttä. Onkohan Iron Gymin mallissa moisia? Ei ainakaan mainita tuossa tuoteselosteessa.

Back
Ylös Bottom