Ehrmannin laadunvalvonta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka harvakseltaan Ehrmania tulee vedeltyä, niin silti se vaan tänään napsahti. 26.8 päiväys ja kannen alla pieni vihreä yllätys.

Satuinpa minäkin löytämään Ehrmannin kannen alta ikävän yllätyksen eilen. En kuitenkaan syönyt sitä, vaan kävin kippaamassa roskiin ja eikun uutta tilalle. Seuraavassa ei kyllä ollut päällisin puolin mitään erikoista, mutta haisihan se sitäkin pahemmalle. Ja mä söin sen! :urjo:
Ei kyllä onneksi tullut mitään vaivoja...

Äsken söin taas yhden, ja taisipa sekin olla pilalla. Haisi nimittäin taas aivan helvetin pahalle. Ja jos mä huomenna satun olemaan kipiä, niin tiedän kyllä mitä syyttää! :jahas:

Onko muuten kenelläkään laktoosi-intoleranssista kärsivällä kokemuksisa Ehrmannin syömisestä?
Mää aattelin kokeilla, tuleeko masu kipeäksi.
Jotenkin olis semmoinen kutina, että välttämättä ulkomaiset tuotteet eivät tee niin kipeäksi. Katsotaan, otan pillereitä (pilkkovat laktoosia), jos tuleekin masu kipiäksi.

Nyt tuli sitten parin vuoden ehrmannin syömisen jälkeen itsellekin vastaan homeinen yksilö. Kannessa oli sisäpuolella pieni vihreä läikkä, mutta muuten näytti olevan kunnossa.
Söin sen ja ei tullut mitään ongelmia.

Onko muuten kenelläkään laktoosi-intoleranssista kärsivällä kokemuksisa Ehrmannin syömisestä?
Mää aattelin kokeilla, tuleeko masu kipeäksi.
Jotenkin olis semmoinen kutina, että välttämättä ulkomaiset tuotteet eivät tee niin kipeäksi. Katsotaan, otan pillereitä (pilkkovat laktoosia), jos tuleekin masu kipiäksi.

Juu itse kyselin taannoin samaa asiaa, ja eipä ole mitään vaikutusta ollut. Onneksi, sillä kun noin kuukaus sitte vedin pitkästä aikaa valioa (koska faija oli ostanu, muuten en toki söis :D) niin oli se kyllä sellasta liisteriä että oksat pois.

Ihmettelen kyllä noita homeylläreitä, ite syöny tähän mennessä abaut 200 ehramia eikä tietoakaan homeesta. Kai sekin vielä joskus vastaan tulee.

Muistaakseni joskus jostain Hesarin artikkelista luin juttua näistä roskisdyykkaajista. Ja siinä oli tehty analyysejä eri ruoka-aineille et miten pitkään niitä voi syödä "päiväyksenkin jälkeen" yms. Ja maitotuotteista oli mainittu, että jos silmä tai nenä ei erota mitään epänormaalia niin voi huoletta vedellä massuun. Eri asia oli sit tämmöset kaasuun pakatut einekset, joissa ulkonäkö saattoi olla moitteeton mutta sitten ne sisälsikin jotain ruokamyrkytyspöpöjä.

Pointtini oli siis, että ainakin itse syön kaiken mikä näyttää ja tuoksuu hyvältä, ja rahkastakin voi sen homepikan heittää mäkeen --> syödä rahka --> tehdä valitus valmistajalle --> saada paljon hyvityksiä.

Ihmettelen kyllä noita homeylläreitä, ite syöny tähän mennessä abaut 200 ehramia eikä tietoakaan homeesta. Kai sekin vielä joskus vastaan tulee.
No eipä tossa ole mitään ihmettelemistä noin pienillä määrillä. Mä oon syöny nyt arviolta reilut 3000 ehrmannia ja muistaakseni 4 on ollu homeessa.

No eipä tossa ole mitään ihmettelemistä noin pienillä määrillä. Mä oon syöny nyt arviolta reilut 3000 ehrmannia ja muistaakseni 4 on ollu homeessa.

Sehän on ihan helvetin hieno homma :thumbs:

Todellakin valio älyttömän hintasta. No mites Ninda, onko ehrmannin kanssa ollu mitään ongelmia? Mulla on kyllä muutenkin toi laktoosi intoleranssi melko lievä, jäätelöt sun muut menee ihan huoletta.

No mites Ninda, onko ehrmannin kanssa ollu mitään ongelmia? Mulla on kyllä muutenkin toi laktoosi intoleranssi melko lievä, jäätelöt sun muut menee ihan huoletta.

Heh, tänään vasta testaan - tai huomenna.
Mulla on ollut Valion liisteriä jemmassa, sitä oon syönyt pois.

Onko kukaan syönyt Maitokolmion rahkaa?
Siinä on 66 kcal/100 g; 0,2 % rasvaa ja 12 g protskua.
Tehdas on Toholammilla. Meidän pitäjästä Keski-Suomesta sitä ei saa, parista lähikunnasta kyllä. :D
Vedin toissapäivänä helposti purkin (250 g) ilman mitään "mausteita". No, eilen iltapalalla Pro Feel-jogurtti ja rahka oli tarkoitus vetää.
Yök, meinasin oksentaa eli ei vaan mennyt alas tuo rahka. Ihme ilmiö. :D No, mutta tykkään siitä muuten. :evil:

Söin koko purkin Ehrmannia, eikä tullut mitään oireita! Ihanaa!
Oikeasti maistui tosi hyvältä. :)
Mulla on siis todella paha laktoosi-intoleranssi.
Olen käynyt laktoositestissä, ja testin mukaan mulla on todella "vakava" laktoosi-intoleranssi. Jippijee, Ehrmann rulez! :) :hyper:

Taas katselin noita Ehrmannin purkkeja kaupassa käydessäni. Valehtelematta kolmasosa purkeista oli sellaisia, joista kansipaperi oli jostain kohtaa hiukan auki. Saa kyllä tosi tarkkana olla, että ostaa oikeasti suljettuja purkkeja. Kerran on tullut homekasvusto eteen ja sai jäädä viimeiseksi.

Mulla ei ainakaan ole yksikään ehrami-purkki ollut auki valmiiksi. Enkä kaupassa sen enempiä kattele, pari kennoa nappaan hyllyltä messiin.

Hmm....mullaki oli vähäsen auki yksi purkki tuossa. Vetäsin naamaan vaan vaikka jotain pientä ruskeaa (mahdollisesti hometta) olikin siinä kannen alapuolella sellanen sormenpään kokonen läntti. Mut mitä halvalta voi odottaa? ;) En mä vielä ainakaan oo kuollu.

Jääkaapista löyty ermis-purkki, parasta ennen 8.8.07. Ensin ulkoinen tutkinta ja haistelu, sitten maistelu ja kunnossa tuntui olevan.

Hmm....mullaki oli vähäsen auki yksi purkki tuossa. Vetäsin naamaan vaan vaikka jotain pientä ruskeaa (mahdollisesti hometta) olikin siinä kannen alapuolella sellanen sormenpään kokonen läntti. Mut mitä halvalta voi odottaa? ;) En mä vielä ainakaan oo kuollu.

Miulla on tullut myös näitä tällasia vastaan nyt lähiaikoina jo 6 purkillista.

En ole vielä kauaa Ehrmannia syönyt, mutta eilen tuli vastaan pilaantunut.
Kannessa oli homeläikkä (yäk..), rahka tuoksahti vähän ja kun maistoin, niin kyllä heitin pois. :urjo:

Nyt oli vaihtelun vuoksi punaruskea homepilkka kannessa. Aikaisemmin ne on olleet sinivihreitä. Mainittakoon, että näiden homeisten yksilöiden välillä on ollut kymmeniä homeettomia purkkeja.

ihme homma toista (ainakin) vuotta olen syönyt vähintään joka toinen päivä ja kertaakaan yhtään viallista ei vastaan ole kävellyt - pitäisiköhän mun lotota, eikä myöskään ole koskaan ollut mitään makuhaittoja vaikka olisi pari päivää mennyt päiväyksestä ylikin jääkaapissani. Kertaakaan en kaupassa ole purkkeja valikoinut ja aika usein levyllisen ottanut tuhottavaksi. Melkein väitän että meille tulee niin pieniä eriä siihen pieneen (asun vain n. 27.100 ihmisen (+opiskelijat) pikkukylässä) prismaan, että kuljetuksessa ei pääse tuotteet ruhjoutumaan, eikä varsinainen kylmäketju näytä kusevan niinkun ketjusta voisi selkeästi aistia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom