Ehrman-rahkan laktoosipitoisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä ulkomaisissa maitotuotteissa ei pitäisi olla juuri yhtään, erilaisen pastöroimis-menetelmän vuoksi. Ihan 100% varmasti en voi sanoo, mulla on kuitenkin jonkun-asteinen laktoosi-intoleranssi ja kyllä ehrmannia tulee vedettyä.

Mun mielestä ulkomaisissa maitotuotteissa ei pitäisi olla juuri yhtään, erilaisen pastöroimis-menetelmän vuoksi. Ihan 100% varmasti en voi sanoo, mulla on kuitenkin jonkun-asteinen laktoosi-intoleranssi ja kyllä ehrmannia tulee vedettyä.
:anssi:
Ei muuten ole olemassa mitään pastöroimismenetelmää, jolla laktoosin saisi pois. Jos ei saa minkäänlaisia oireita, yleensä on kyseessä väärä diagnoosi.

~3 purkkia Ehramia päivässä pistää kyllä täällä pierettämään ihan kiitettävästi, vaikka ei mitään laktoosi-intoleranssia ole. Tohon päälle vielä jotain halpisheraa esim. hera80 ni kyllä haisee. :D

Kevytmaitoa 2.5 dl ja pierettää - Ehrman maitorahkaa + funlight, ei pieretä.

:anssi:
Ei muuten ole olemassa mitään pastöroimismenetelmää, jolla laktoosin saisi pois. Jos ei saa minkäänlaisia oireita, yleensä on kyseessä väärä diagnoosi.

Mä en pysty käyttämään edes hyla-tuotteita,kun pakki menee sekasin:jahas: Ehrmanista ei oo tullut oireita.Sama myös avolla,jolla ehkä hiukan lievempi laktoosivamma.
Muttamutta.En ole asiasta 100% varma,mutta luulen että valmistuksessa käytetään jälkipastörointia(jota Suomessa taas harvemmin),joka tuhoaa hapatuksessa muodostuneita maitohappobakteereja. Hapanmaitovalmisteissa on muutenkin vähemmän laktoosia,kun osa laktoosista on muodostunut maitohapoksi. Näin ollen ehrmanissa varmaankin on aikas pieni laktoosipitoisuus..korjatkaa jos olen väärässä.

"Pastörointi on ranskalaisen kemistin ja mikrobiologin Louis Pasteurin kehittämä menetelmä, jossa elintarvikkeen säilyvyyttä parannetaan tuhoamalla mahdolliset tautia aiheuttavat mikrobit kuumentamalla."

Pastörointi ei siis liity millään muotoa laktoosiin. Ulkomaistenkin lehmien maidossa on laktoosia. Erilaisissa maitotuotteissa on eri määrä laktoosia, esim. kypsytetyissä juustoissa ja jogurtissa on vähemmän, joissain ei juuri lainkaan. Ja olikos se Ehrmann jogurttirahkavalmiste? Minun mahani kestää, ja on jonkin asteinen intoleranssi.

Vedin viikko sitten 3 ehrman rahkapurkkii n.1½ tunnin välein ja kyllä alkoi pierettää kunnolla. Aika yksilöllistä kylläkin ^^

^No kyllä tollanen määrä mullakin!:D Erään suht uuden tutkimuksen mukaan suurin osa laktoosi-intolerantikoista kestää yhden annoksen laktoosia vuorokaudessa ilman selviä oireita, yhden annoksen ollessa sen verran mitä on lasissa (2dl) maitoa. Joillain on niin paha että oksu tulee välittömästi..

Juu:D No yleensä vedän sellasen 3 purkkii päivässä kyllä, mutta en noin useasti mitä ekassa viestissäni oli. Siksi juuri tulikun pieruja. Jos on pitemmät tauot niin mulla ei ainakaan läheskään tule paljon mitään. Ehkä pari pientä :D

0-2 purkkia menee päivässä eikä mitään oireita Ehrmanista, ja kyllä, laktoosivammainen olen kuitenkin eli Hylaa ja Intoa syön..

Ehrami ainoa maitotuote jota vatsa ei kipeytymättä kestä. Eikä todettua laktoosiyliherkkyyttä tms.
wtf..? :(

"Pastörointi on ranskalaisen kemistin ja mikrobiologin Louis Pasteurin kehittämä menetelmä, jossa elintarvikkeen säilyvyyttä parannetaan tuhoamalla mahdolliset tautia aiheuttavat mikrobit kuumentamalla."

Pastörointi ei siis liity millään muotoa laktoosiin. Ulkomaistenkin lehmien maidossa on laktoosia. Erilaisissa maitotuotteissa on eri määrä laktoosia, esim. kypsytetyissä juustoissa ja jogurtissa on vähemmän, joissain ei juuri lainkaan. Ja olikos se Ehrmann jogurttirahkavalmiste? Minun mahani kestää, ja on jonkin asteinen intoleranssi.

Tuossa artsussa http://www.fspublishers.org/ijab/past-issues/IJABVOL_12_NO_3/24.pdf osoitetaan, että laktoosin määrä vähenee kuumemmassa UHT:ssa. Myös pidempi varastointiaika näyttäisi vähentävän sitä niin vois kuvitella, että saksalaisissa maitotuotteissa on laktoosia vähemmän kuin suomalaisissa, koska siellä UHT-prosessissa käytetty lämpötila on korkeampi. Semi-pahana laktoosi-intolerantikkona myös omat kokemukset puhuvat sen puolesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom