Ehdotuksia valmennuksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Junezi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi. Aloitan taas tammikuussa kuntosalilla treenaamisen ja puhtaan syömisen. Tavoitteena ihan maksimaalinen lihasten kasvatus mutta mukaan haluaisin myös edes vähän jotain aeroobista, koska siitä varmasti jotain hyötyäkin on. Ennen heinäkuuta noin vuoden käynyt salilla aktiivisesti ja syönyt ruokavaliolla. Nyt puoli vuotta ollut lähes täysin treenaamatta.

Haluan johonkin valmennukseen mukaan vaikka toki omatoimisestikin osaisin salilla käydä, mutta haluan että kaikki muukin siinä ohella olisi optimaalista. Ehdotelkaas parhaita valmennuksia mihin kannattaisi lähteä mukaan, ja miksi? Tällä hetkellä listalla vahava ja bull's all out.

Joo ehdottomasti henkilökohtainen valmentaja.

Valmiita ohjelmia on netti väärällään. Esim tässä ketjussa.

Henkilökohtainen valmentaja taas kannattaa valita sen mukaan missä asuu että voi vetää treenejä kimpassa joka on tärkeää.

Joo ehdottomasti henkilökohtainen valmentaja.

Valmiita ohjelmia on netti väärällään. Esim tässä ketjussa.

Henkilökohtainen valmentaja taas kannattaa valita sen mukaan missä asuu että voi vetää treenejä kimpassa joka on tärkeää.
Jees. Lähinnä sen halvemman hinnan takia haluaisin valmennuksen. Mut jos lähes samaan hintaan joltain saan saliohjelman, aeroobisen ohjeen ja ruokavalion niin ehdottomasti se sitten. Kun suht aloittelija kuitenkin oon, niin kehitystä tulee tosi paljon varmasti kuitenkin. Niin voin ottaa mielelläni ehdotuksia tällasista jotka tekee henkilökohtaisempia valmennuksia.

Viimeksi muokattu:
Annan ääneni #allout

Valmentajan varteissa saat henkilökohtaistettua treeniä ja ruokavaliota. Muistaakseni 40€/kerta.
Jos haluat vieläkin henkilökohtaisempaa, niin on vaihtoehtoina myös: BAO intensive Program ja BAO Contest Prep.

Eli optimointi onnistuu myös tuossa ns. ryhmävalmennuksessa. Tuolta on tänäkin vuonna ihan hyviä sijoituksia tullut kilpatason treenaajilla.

Jos ei ole tavoitteena kilpailla, vaan omaksi iloksi lihaksia kasvattaa, niin kannattaako maksaa henkilökohtaisesta valmentajasta? Toki jos on paalua...

Tuossa tilanteessa saat tismalleen saman kehityksen valmentajalla tai ilman. Jos rahaa on kuin roskaa niin miksipä ei, mutta optimaalisen jahtaaminen on loputonta. 95% hommasta on nostaa isoja painoja monta kertaa, syödä 80% ajasta oikein ja toistaa sitä vuosia. Siihen viimeiseen 5% voi tarvita ulkopuolelta apua.

Netistä tosiaan löytyy nykyään ihan kaikki tarvittava tieto kunhan osaa seuloa kaiken hevonpaskan pois. Jossain vaiheessa ainakin minusta on myös pakko osata treenata ja säädellä ruokavaliota ihan itse jos haluaa jotain oikeasti saada aikaiseksi, jos ei viitsi sen vertaa lukea niin kannattaa etsiä toinen harrastus.

ns. ryhmävalmennuksissa on se hyvä puoli omatoimiseen verrattuna, että jos ei omaa super motivaatiota, olet kuitenkin maksanut siitä ja se motivoi tekemään. Saattaa myös lisätä motivaatiota, kun tutut/ystävät odottaa tuloksia, kun olet valmennuksessa.

Ongelma ylipäätänsä treenaamisessa ei ole siinä ohjelmassa, ei se mene niin että jos ei kasva x lihas niin sille vaan tehdään uusi ohjelma. Toteutus on se missä SUURIMMALLA osalla homma kusee. Eikä toi toteutuksen monitorointi onnistu edes yksilövalmennuksessa kunnolla, siellä pitäis olla aina paikalla.

Kokeneemmilla jossa tekeminen on jo riittävällä tasolla, ylivoimaisesti paras valmentaja on samalla levelillä suorittava treenikaveri.

Ongelma ylipäätänsä treenaamisessa ei ole siinä ohjelmassa, ei se mene niin että jos ei kasva x lihas niin sille vaan tehdään uusi ohjelma. Toteutus on se missä SUURIMMALLA osalla homma kusee. Eikä toi toteutuksen monitorointi onnistu edes yksilövalmennuksessa kunnolla, siellä pitäis olla aina paikalla.

Kokeneemmilla jossa tekeminen on jo riittävällä tasolla, ylivoimaisesti paras valmentaja on samalla levelillä suorittava treenikaveri.
MItä mike tarkotat tarkalleen sanalla toteuttaminen tässä yhteydessä? Tarkotatko kaikkea nimenomaan sitä, että jos ohjelmassa lukee 2-3 minuutin sarjatauko, niin jos selviät 90sekunnilla niin teet sillä vaikka ohjelma sanoo näin? tai et tarvii viikolla 5 vielä kevennystä niin teet vaikka ohjelmassa näin lukee vai tarkotatko toteutuksella pelkästään esim. niiden reenitekniikoiden suorittamista?

eli ehkä summasummarum, ongelmaks muodostuu se että luetaan sitä ohjelmaa ku piru raamattua?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moi. Aloitan taas tammikuussa kuntosalilla treenaamisen ja puhtaan syömisen. Tavoitteena ihan maksimaalinen lihasten kasvatus mutta mukaan haluaisin myös edes vähän jotain aeroobista, koska siitä varmasti jotain hyötyäkin on. Ennen heinäkuuta noin vuoden käynyt salilla aktiivisesti ja syönyt ruokavaliolla. Nyt puoli vuotta ollut lähes täysin treenaamatta.

Haluan johonkin valmennukseen mukaan vaikka toki omatoimisestikin osaisin salilla käydä, mutta haluan että kaikki muukin siinä ohella olisi optimaalista. Ehdotelkaas parhaita valmennuksia mihin kannattaisi lähteä mukaan, ja miksi? Tällä hetkellä listalla vahava ja bull's all out.

Jotenkin mulla särähtää tässä että pitäs olla optimaalista ja maksimaalista, mutta heinäkuun jälkeen et ole käynyt salilla, nytkään ei ole mikään polte mennä, että sitten tammikuussa vasta... Lenkillekään ei vielä, sit vasta kun on ohjelma...? En ymmärrä.
Tarvitsetko ohjelman vai motivaation vai onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä tästä koko kuviosta?

Tarvitsetko ohjelman vai motivaation vai onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä tästä koko kuviosta?
Vähän samaa mietin itsekin. Ja tietty halvimman mukaan pitäis päästä. Miksi? Miksi ylipäätään lähteä koko hommaan? Ei kaikilla ole tietty laittaa niin paljoa rahaa harrastukseen, mutta mun mielestä kyse on myös pitkälti valinnoista. Itse valitsin vuosi sitten harrastuksen sijaan elämäntapamuutoksen ja jokainen euro jonka siihen olen tuhlannut, näkyy ja tuntuu omassa kropassa. Alusta asti mukana on ollut valmentaja, jolle olen maksanut ja maksan siitä, että hän huomioi mut yksilönä ja jeesaa mua pääsemään mun tavoitteeseen. Motivaatio tulee omasta takaa ja niinhän sen täytyykin. Ilman valmennustakin varmaan pärjäis ja koko ajan oppii oman tekemisen ja kehityksen kautta, mutta itsellä on jo sen verran kilometrejä takana, ettei kiinnosta lähteä opettelemaan kaikkea kantapään kautta.

MItä mike tarkotat tarkalleen sanalla toteuttaminen tässä yhteydessä? Tarkotatko kaikkea nimenomaan sitä, että jos ohjelmassa lukee 2-3 minuutin sarjatauko, niin jos selviät 90sekunnilla niin teet sillä vaikka ohjelma sanoo näin? tai et tarvii viikolla 5 vielä kevennystä niin teet vaikka ohjelmassa näin lukee vai tarkotatko toteutuksella pelkästään esim. niiden reenitekniikoiden suorittamista?

eli ehkä summasummarum, ongelmaks muodostuu se että luetaan sitä ohjelmaa ku piru raamattua?
Mä luin sen niin, että treenin pitää tuntua siltä, että oikeasti treenataan. Jos ohjelma sanoo 3x8, niin joku voi tehdä kolme itselleen mukavaa kasia niin, että joka sarjaan jää kymmenen toistoa varaa. On hiukan eri asia jos joku on potkimassa perseelle ja lyömässä lisää levyä tankoon. Olen itsekin nähnyt niin monta kertaa aloittelijoita autellessani, että paino on muka raskas ja tuntuu ihan sopivalta, mutta kun pyytää tekemään niin monta kuin tulee, niin saa keskeyttää kahdenkymmenen kohdalla ja sanoa, että jospa laitetaan vielä vähän sitä painoa.

Sit on vielä se, että osataan keskittyä niihin oikeisiin lihaksiin. Se on aloittelijalla usein vähän hukassa ja suoritetaan vain liikettä vähän sinne päin. Sit kun kysyy vaikka penkkisarjan jälkeen missä tuntui eniten, niin näytetään olkapäitä.

Pidemmälle ehtineellä taas siinäkin on ero tekeekö yksinään kovan sarjan vai huutaako joku vieressä, että yksi vielä.

mikasa90: Kyllä ne sarjapalautukset on mm. voimavalmennuksessa ihan tietyin kriteerein määriteltyjä ja perustuu mm. eri energiantuottojärjestelmien palautumiskykyyn ja sitä kautta sitten tietyn harjoitusvaikutuksen aikaansaamiseen. Samoin myös ne kevennykset mm. minä ohjelmoin sinne ihan tarkoituksella tietyin väliajoin, että sitä palautumista aidosti tapahtuu ja suorituskykyä voidaan kehittää paremmin. Kevyttä ei siis oteta vasta sitten, ku ollaan ihan romuna. Sarjapalautuksissa "selviäminen" on myös hieman erikoinen termi. Toki jos ajatuksena ei ole kehittää varsinaisesti suorituskykyä, vaan keskittyä enemmän pumppailemaan, asia voi mennä myös noin. Jos mä teen ohjelman, se tehdään niinku mä sanon. Muuten se hajoaa käsiin ja ei niitä muuttujia pysty hallitsemaan. Orjallista se ei silti ole ja tietyin kriteerein mä annan reilustikin vapauksia modata tekemistä itse. Varsinkin liittyen sarjatiukkuuksiin jne.

P.V: Sun tarkemmista tavoitteista ei nyt vielä niin selvinnyt, mutta kurkkaa mun sivut ja kato, oonko sulle avuksi. www.jto-valmennus.com

En laittaisi noilla treenivuosilla rahojani valmennukseen. Kehityt vielä vuosia ihan perus ohjelmilla ja normi ruokavaliolla. Kaikki saat valmiiksi ilmaiseksi netistä. Vaikkapa tältä sivustolta. Esim nimimerkki jto antaa paljon hyviä neuvoja ja hän valmentaa "työkseen". Tekniikkavinkit ja muut voi kysyä salilla kokeneemmilta. Tai postata tänne videoo niin porukka jeesaa. Monesti valmennuksen isoin pointti on motivaation antaminen. Jos koet että on motivaatio vaikeuksia, sitten voi miettiä ulkopuolista apua.

Tarkoitan sillä sitä eforttia ja teknistä suorittamista, mikä pitkälti määrittää sen miten hyvin kehitytään. Kuten tuossa esimerkkejä oli, niin 3x8 on toiselle kevyt ja toiselle maksimaalinen suoritus. Se joka sen teki maksimaalisesti kaikilta osin, kehittyy paljon paremmin.

Varaudu myös siihen, että jos optimaalista ohjelmaa olet hakemassa, sitä ei sinulle osaa tehdä maailman kokenein valmentajakaan. Pitkässä valmennussuhteessa valmentajan ja urheilijan yhteistyö alkaa nousemaan valistuneen arvauksen yläpuolelle, mutta ensimmäinen treeniohjelma, jonka mistään saat, on valmentajan paras arvaus siitä, mikä voisi olla hyvä. Sitten kun on ajettu 3 tai 4 treenijaksoa läpi alkaa jo olemaan jotain dataa, minkä perusteella voidaan suunnitella etenemistä tulevaisuudessa. Motivaatiotahan tuosta valmennuksesta voi saada jo ensimmäisestä päivästä lähtien, ja sitä kautta puhtia salille ja parempaa kehitystä.

Jotenkin mulla särähtää tässä että pitäs olla optimaalista ja maksimaalista, mutta heinäkuun jälkeen et ole käynyt salilla, nytkään ei ole mikään polte mennä, että sitten tammikuussa vasta... Lenkillekään ei vielä, sit vasta kun on ohjelma...? En ymmärrä.
Joo. Oon ollut heinäkuusta asti armeijassa ja kuukauden kiinniolojen takia on jäänyt myös reilun viikon lomilla salilla käynti, koska niin lyhyeksi ajaksi salilleni en saa korttia. Pääsen lauantaina pois täältä, pidän joulun ihan lomaa perheen kesken ja tammikuussa aloitan salilla käynnin kun alkaa opiskelukin. Sen takia haluaisin halvemmalla valmennuksen, koska aloitan opiskelun ja pitää vähän säästää. Ihan hirveitä en viiti valmennukseen vielä ainakaan käyttää koska nii alottelija olen. Haluatko tietää vielä jotain?

Joo. Oon ollut heinäkuusta asti armeijassa ja kuukauden kiinniolojen takia on jäänyt myös reilun viikon lomilla salilla käynti, koska niin lyhyeksi ajaksi salilleni en saa korttia. Pääsen lauantaina pois täältä, pidän joulun ihan lomaa perheen kesken ja tammikuussa aloitan salilla käynnin kun alkaa opiskelukin. Sen takia haluaisin halvemmalla valmennuksen, koska aloitan opiskelun ja pitää vähän säästää. Ihan hirveitä en viiti valmennukseen vielä ainakaan käyttää koska nii alottelija olen. Haluatko tietää vielä jotain?
Sijoita ne rahat mieluumin vaikka ruokaan, salikamppeisiin ja salikorttiin. Vielä vaikka puhelimelle kolmijalka niin voi kuvata omaa tekemistä ja korjata enimmät tekniikkavirheet. Ja ennen kun tämäkin muuttuu lisäravinnekeskusteluksi niin ostat vaan kreatiinia ja sillä selvä.

Ok, ihmettelin kun en hokannut mitään selitystä taukoihin, että motivaatioko vaan kateissa, mutta tämä selvitti asian.

Back
Ylös Bottom