Efu vantaan kunnanvaltuustoon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja efuman
  • Aloitettu Aloitettu
NuuNuu sanoi:
hyvin sanottu Masse!
-edit- ootko efu pitämässä jossain jotain tilaisuutta, tai onko puolueella ym. jotain tilaisuutta, voisin tulla morjestamaan


Mietin tänään et vois lokakuussa käydä jossain palelemassa,meillähän oli 1 tilaisuus myyrmannissa ihan alkumetreillä,mutta koitan tossa kysellä muiltakin ehdokkailta että innostuisivatko mukaan johki tilaisuus juttuun,pääsis rupattelee immeisten kanssa ja kuuntelemaan mitä on mielessä.
Vaikkaki päälinjat on selvillä vaaliteemoissa,pääasiana pidän terveydenhoidon parantamista,niinkuin vip osiolla on monet havainnu olen ollut terveyspalveluiden suurkuluttuja ja nähnyt kuinka mennään metsään ja lujaa nykypäivänä,asioita on paljon mitkä kaipaa tarkastelua,enhön siellä valtuustossakaan saa asioihin yksin muutosta mutta pääasia on että voin kokemuksen kautta saada muita puolelleni.
Tää ny menee kauaksi alkuperäisestä,mutta olen tätä "uuden ajan" politiikko ainesta joka on oikeasti sitä mieltä että politiikot on kansalaisten pelinappuloita jotka kansanmielipiteen perusteella tekee duuniaan. Kansalaiset kertoo mitä pitäs tehdä ja politiikko sitten tekee asialle jotain. Tässä välillähän on ollu näitä politiikkoja jotka kuuntelee kansaa vain vaalien alla.
Kerrompa oman esimerkin. Kuten olen sanonut olen demari perheestä ja on sitä kautta tuttu kansanedustaja. No tietenkin asiat mättää kirjotan nasevan mailin hänelle ja tietenkin saamatta mitään vastakaikua,ja hän vielä mainostaa itseään että kuuntelee niitä jotka puhuvat hiljaisella äänellä,aikanaan aloitin kirjoittamisen Timo Soinille ja sain aina vastauksen maileihini,silloin innostuin seuraamaan perussuomalaisten ajattelu tapaa ja totesin että alan suvun "mustaksi lampaaksi" ja liityn heihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
efuman sanoi:
Tää ny menee kauaksi alkuperäisestä,mutta olen tätä "uuden ajan" politiikko ainesta joka on oikeasti sitä mieltä että politiikot on kansalaisten pelinappuloita jotka kansanmielipiteen perusteella tekee duuniaan. Kansalaiset kertoo mitä pitäs tehdä ja politiikko sitten tekee asialle jotain. Tässä välillähän on ollu näitä politiikkoja jotka kuuntelee kansaa vain vaalien alla.
Kerrompa oman esimerkin. Kuten olen sanonut olen demari perheestä ja on sitä kautta tuttu kansanedustaja. No tietenkin asiat mättää kirjotan nasevan mailin hänelle ja tietenkin saamatta mitään vastakaikua,ja hän vielä mainostaa itseään että kuuntelee niitä jotka puhuvat hiljaisella äänellä,aikanaan aloitin kirjoittamisen Timo Soinille ja sain aina vastauksen maileihini,silloin innostuin seuraamaan perussuomalaisten ajattelu tapaa ja totesin että alan suvun "mustaksi lampaaksi" ja liityn heihin.

:offtopic: AVAUTUMINEN, taas vaihteeks: :D Mun mielestä on helvetin moinen ongelma tän päivän politiikassa, että edustajat mielistelee kansaa puheillaan, mutta teot on aivan toisesta laidasta. Jos joku asia kusee Suomessa, ja asialle ei jostain syystä ole varaa tehdä mitään/voida tehdä mitään tms. niin miksi pitää luvata, että "asiaan tulee korjaus ensi hallituskaudella tjs.". Todellisuudessa taas tiedetään jo etukäteen, että asialle ei voida tehdä mitään esim. rahapulan vuoksi. Tietenkin edustajat toimivat näin taatakseen seuraavan kautensa, ja seuraavan jne... Mutta miksi äänestäjät eivät huomaa, että todellisuus on kaukana kaunopuheista? Toiseksi, poliitikot ei melkein ikinä ota vastuuta teoistaan, jos joku juttu menee metsään. (Vaikka Soneran onnistunut Saksan matka, josta Sasin olis voinut vetää kölin ali) Onnistuneita tai semi-onnistuneita juttuja hehkutetaan sitäkin enemmän. (Esim. Anneli Jäättenmäki Irak-jupakassa... "en ole saanut faxeja... toistan, en ole saanut...", eikä ex-pm edes saanut koko jutusta kuin läpsäytyksen ranteille, koska oikeudessa ei ollut tarpeeksi näyttöä.) Kaiken lisäksi, kansalaiset äänestää ehdokkaita ihan vitun väärillä periaatteilla. Kauko Juhantalokin on taas eduskunnassa, vaikka on entinen talousrikollinen. Tämä siksi, että äijällä on helvetinmoinen kannatus maalla, mm. Kankaanpää/Jämijärvi akselilla, koska on hoitanut alueelle kuntoutuskeskuksen ja vissiin Golf-kentän. Eikö ole tullut mieleen, että voisi vaikka äänestää jotain yhtä pätevää ja vähän puhtaammilla papereilla toimivaa henkilöä, joka varmasti myös toimisi alueen hyväksi???

Tsemppiä Efu vaaleihin, puhu ja toimi rehdisti äläkä lupaile kuuta taivaalta. :thumbs:
 
Antzu sanoi:
Tsemppiä Efu vaaleihin, puhu ja toimi rehdisti äläkä lupaile kuuta taivaalta. :thumbs:

Tattis: Juuh! niinku sanoin enhä yksin saa mitään aikaseksi,uskon että näillä tosielämän jutuilla saisin muitaki puolelleni ja niin eespäin :)
 
Nostellaas tätäki taas pikkasen mieliin,josko olis ihimisillä heränny ajatuksia liittyen kunnallisvaalehin.
Kovasti olen koittanu vaalikoneisiin vastailla ja ottanu tarjouksia että jos tekis jotain vaalimainosta mutta pienellä budjetilla ku on liikkeellä ni ei ole helppoa :)
Onneksi sain mainoksen edes tänne pakkiskselle josta suuri kiitos mikelle
 
Tää ei nyt varsinaisesti liity kunnallisvaaleihin mutta ihmettelempä täälläkin. Oletteko seurannut ylen toimitusjohtajan valintaa,sinne menee meitin televisio lupamaksu rahoja,jos kerta ovat pääpuolueet päättäny kenen vuoro on saada titteli tällä "sulle,mulle "periaatteella ni silti pitää palkata kallis konsultti toimisto hoitamaan asiaa ja kuitenkin haku kriteerit on tehty niin että ne sopii poliitikkoon jonka ovat kesekenään soinu siihen nimitettäväksi.
Uskomatonta.
Olen kyllä sitä mieltä että julkiseen hakuun koko virka ja sieltä sitten valittaisiin joku...
Ei osaa lapsi ymmärtää tällästä sopupeliä :curs:
 
Vaikka Efumanin kirjoitustaito on tasoa Juha1 niin kyllä sä ihan asia mieheltä vaikutat, äänestäisin jos pystyisin.
 
efuman sanoi:
Tää ei nyt varsinaisesti liity kunnallisvaaleihin mutta ihmettelempä täälläkin. Oletteko seurannut ylen toimitusjohtajan valintaa,sinne menee meitin televisio lupamaksu rahoja,jos kerta ovat pääpuolueet päättäny kenen vuoro on saada titteli tällä "sulle,mulle "periaatteella ni silti pitää palkata kallis konsultti toimisto hoitamaan asiaa ja kuitenkin haku kriteerit on tehty niin että ne sopii poliitikkoon jonka ovat kesekenään soinu siihen nimitettäväksi.
Uskomatonta.
Olen kyllä sitä mieltä että julkiseen hakuun koko virka ja sieltä sitten valittaisiin joku...
Ei osaa lapsi ymmärtää tällästä sopupeliä :curs:
Näinhän se menee vähän kaikissa joissa valtiolla on vielä edes vähän valtaa jäljellä. Varmaan yritysmaailmassakin on kaverille kanssa meininkiä enemmän tai vähemmän mukana, mutta kyllä silloin valituilla on aika paljon kokemusta ja tietämystä hommista joihin valitaan. Mutta mitä helvettiä joku yhteiskuntatieteiden ylioppilas (lue: opsikelun kesken jättänyt) Jouni Backman olisi tiennyt tv-kanavan johtamisesta. Ei saatana!

Olen Antzun kanssa sitä mieltä, että nykään olisi kiva nähdä poliitikoilta hieman enemmän sitä, että ei luvata täysin poistaa työttömyyttä seuraavalla vaalikaudella (vai onmko ne poliitikotkin niin tyhmiä, että luulee pystyvänsä mihin tahansa), vaan pyritään antamaan selkeä linja ja tekemään selväksi, että aikoo pysyä sanassaan (eikä vaan aio vaan pysyy), jos ja kun ääniä saa sen perusteella millainen on sanonut olevansa, niin sitten toimii, niin kuin kansa on olettanut toimivan. Yksinkertaisesti pitää linjansa tuli sitten millaista paskaa tahansa ja painostusta puolueen taholta. Tällaista ehdokast minä äänestäisin, niitä ei vaan tunnu olevan, tai ne ei vaan pääse läpi, kun mummot äänestää "juhantaloja".

Vaikka en olekaan Efun kanssa kaikista asioista samalla linjalle niin onnea ja menestystä valitsemallaan uralla.
 
Juha1 sanoi:
Vaikka Efumanin kirjoitustaito on tasoa Juha1 niin kyllä sä ihan asia mieheltä vaikutat, äänestäisin jos pystyisin.

Juub! kirjoitustaito on penaalista mut en yritäkkään olla paras kaikessa :) pääasia että asia tulee ilmi.
Kirjoitustaitonihan oli noteerattu jopa jippiin keskustelupalstallaki
 
Tapaamis mahdollisuus

Dodiih! Eli nyt ratkennu vaalitilaisuus ja olen tavattavissa Tikkurilassa tikkuraitilla Lauantaina 16.10 klo 10-11.30 sekä Paalutorilla 12-13:30 tosta paalutorin hässäkästä saatanmyöhästyä pikkasen kun käyn tuossa välillä kuskaamassa efuttaren duuniin mutta koitan olle heti klo 12 siellä.
Että tervetuloa kasvattamaan listaa ketä pakkislaisia on tavannu.
 
:curs: Taas törmäsin ihme epäkohtaan työelämässäni. Koko ajan painostetaan yritäjiä tekemään työpaikkoja lisää,mutta miten tässä tekee kun ei anneta mahdollisuuksia. Hain finveralta (valtion riskirahoitus yhtiö joka ei ota riskejä) lainaa lumityökonetta varten joka on tärkeä isoja lumi alueita auratessa,no finveran mielipide on että yritykseeni liittyy suurehko epävarmuus. No kuitenkin tämä olisi periaatteessa päätös ettei mun kannattaisi jatkaa yritystäni kun en pysty kolalla tekemään niin paljon lumitöitä että se kannattaisi.
Päätin kuitenkin etten lannistu ja alku vitutuksen jälkeen varaan ajan pankkiin ja menen sinne neuvottelemaan rahoituksesta,loppupelissä on valmis ostamaan vaikka kolan ja lumilingon jolla teen ensitalvena lumityöt mutta perkele en anna periksi.
Mulla on kuitenkin selvät laskemat että tämä yritys kannattaa ja olisin pystyny työllistämään ensi talvena yhden osa-aikaisesti ja seuraavana talvena 1-5 henkilöä lisää,mutta kun herrat päätti niin tehdään sitten niin että vedän pipon syvälle päähän ja lähen perse hiessä linkoomaan lumia. Mutta nyt en työllistä ketään koska kukapa sitä lähtisi palelemaan lumitöitten kanssa kun isommassa firmassa voi istua lämpimässä lumikoneessa.
Tee tässä sitten niitä työpaikkoja.... onko muut yrittäjät törmänny finveran kanssa vastaavaan?
 
Harmi etten asu Pääkaupunkiseudulla, onnea sinulle vaaleihin Efuman.
 
efuman sanoi:
Mutta nyt en työllistä ketään koska kukapa sitä lähtisi palelemaan lumitöitten kanssa kun isommassa firmassa voi istua lämpimässä lumikoneessa.
Höpö höpö, kyllä sitä kuule on isommissakin firmoissa vähintään yksi kola/harjamies per lumikone.

Edit. Ja joku tolkku se täytyy tuossa riskirahankin jakamisessa olla, varmasti vielä tuoreessa muistissa miten käy kun sitä ei ole. Joskus saattaa tulla virhearvioitakin mutta parempi olla kuitenkin liian varovainen.
 
Ja vielä tämmöseen pitää tarttua:
efuman sanoi:
Mutta nyt en työllistä ketään koska kukapa sitä lähtisi palelemaan lumitöitten kanssa kun isommassa firmassa voi istua lämpimässä lumikoneessa.
efuman sanoi:
onha siinä tietty mäki ennen risteystä mutta yhen alikulun rahoilla siihen voisi palkata yhden hepun "toholla" sulattaa sitä mäkeä.
Eli yrittäjänä et saa palkattua ihmistä tekemään lumitöitä käsipelillä mutta päättäjänä työllistäisit ihmisen sulattamaan toholla mäkeä? ;)
 
Jortsu sanoi:
Ja vielä tämmöseen pitää tarttua:
Eli yrittäjänä et saa palkattua ihmistä tekemään lumitöitä käsipelillä mutta päättäjänä työllistäisit ihmisen sulattamaan toholla mäkeä? ;)

Heh! Aika hyvä yritys mutta en sanonu että siihen ketään saisi sulattamaan *nostaa kourallisen valmiiksi viilattuja pilkkuja keskustelupöydälle* :)
 
Jortsu sanoi:
Höpö höpö, kyllä sitä kuule on isommissakin firmoissa vähintään yksi kola/harjamies per lumikone.

Edit. Ja joku tolkku se täytyy tuossa riskirahankin jakamisessa olla, varmasti vielä tuoreessa muistissa miten käy kun sitä ei ole. Joskus saattaa tulla virhearvioitakin mutta parempi olla kuitenkin liian varovainen.

Sekin on totta, että riskin rahan jaossa pitää olla kohtuus,muutenha ihmiset keräis rahat ja tekis konkursseja. Laitoinkin sähköpostia päätöksentekijän esimiehelle (päätöksentekijälle ei ollut e-mail osoitetta) ja pyysin selvitystä että minkä riskin ne näkee mun yrityksessä,koska jos multa loppuu asiakkaat niin takaporttina on 3 eri yritystä joilta saan alihankinta hommia.
Ja vastaavaa palvelua jota tuotan ei ole pk-seudulla toista samassa mittakaavassa.
Noh! nähtäväksi jää kuinka käy :)
 
Back
Ylös Bottom