Eduskuntavaalit - Ketä äänestäisin? Mainosta ehdokastasi.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Soini sentään kuunteli muita kun taas nämä muut vain ajavat sokeasti omia näkemyksiä.
Tämä piirre vituttaa ylivoimaisesti eniten lähes kaikissa puheenjohtajissa. Kun pitäisi kuunnella niin naamasta näkee, että sen toisen asia ei kiinnosta hevosen vittua. Odotellaan vain kärsimättömästi, että se jauhanta loppuu ja usein vielä nopeutetaan prosessia puhumalla päälle. Tässä ovat kunnostautuneet erityisesti Urpilainen ja Räsänen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tämä vittuilua Persujen kannattajille vai pidätkö heitä oikeasti näin yksinkertaisina että tarvitsevat neuvoja?

Tää oli sarkastinen vitsi. Ite olen tämmöinen yksinkertainen perussuomalaisten kannattaja. Jolla on huumorin tajua, tai ainakin paska sellainen. ;)

Sain muuten hommattua 5 ääntä jussi halla-aholle.
 
pakko myös kertoa että vituttaa äärettömästi toi "vastuullista politiikkaa" maalailu lähes joka puheenvuorossa kataisella ja kiviniemellä. Se on niinku joku ihan pakko slogani jokasee kertaa ku se turpa aukeaa... Sinnemmäki myös vituttaa, noi sen kaikki perus sloganit on tollasia samoja abstrakteja heittoja, "suvaitsevainen suomi", "rohkeaa ilmastopolitiikkaa", maailmanrauhan julistus puuttu vaa.. Sen lisäksi ei niin politiikkaan liittyen voi yksinkertaisesti sanoa että sen naama ja ääni on todella ärsyttävä kombinaatio. Toivon myös, että RKP vois vihdoin tipahtaa sieltä hallituksesta pois, turha täytepuolue se on siellä vaa aina ollu, nytkää ei mitää tiukkaa vaadittavaa, toivovat vaa et tulee entiset äänet ja hallituksee.

Pakko myös sanoa, että Arhinmäki on ollu todella vakuuttava näissä tenteissä, antanut itselle ihan uutta kuvaa vasemmistoliitosta.

Mietin myös että onko ihmiset ihan helvetin tyhmiä vai eikö vaan uskalleta äänestää uusia puolueita? Monessakin paikassa mulle kerrotaan niistä ja niistä hyvistä esim kokoomuksen ehdokkaista jotka mm. ajaa EU vastasta politiikkaa, ilmastoveroa vastaan yms näitä oppositiopuolueiden asioita osittain, mutta ne ei tajua että jos kokoomuksen kanta puolueena on ihan toinen ni ne ehdokkaat ei ikinä tule niitä ajamiaan asioita saamaan mihinkään suuntaan. Älytkää jo että puolueita loppupeleissä näissäkin vaaleissa äänestetään eikä ehdokkaita.
 
Persuille menee mun ääni. Ja toivon että toi Kataisen venkula saatas helvettiin tuolta jollakin keinolla, kaveri on niin läpimätä kun olla ja voi. Naurattaa kans nää gallupit yms paskat, vaaleissa se sit nähää et PS jyrää haha :D
 
Nauratti muuten tänään ihan vitusti, kun katainen kehu ottaneensa jo 2 kertaa niskalenkin markkinavoimista kreikan ja irlannin kaatumisen myötä tuossa ylen vaalipaneelissa. Kohta varmaan kehuu ottaneensa myös kolmannen kerran kun lupaa taata portugalille 1,2 miljardia... :D Hyvä jyrki.
 
Nauratti muuten tänään ihan vitusti, kun katainen kehu ottaneensa jo 2 kertaa niskalenkin markkinavoimista kreikan ja irlannin kaatumisen myötä tuossa ylen vaalipaneelissa. Kohta varmaan kehuu ottaneensa myös kolmannen kerran kun lupaa taata portugalille 1,2 miljardia... :D Hyvä jyrki.

Joo on se helvetti nää maat on vaikeuksissa kun ovat eläneet yli varojensa lainarahalla joka niille on tyrkytetty ja sitten meillä ei kertakaikkiaan ole muka muuta vaihtoehtoa kun ottaa ite lisää velkaa ja lainata lisää rahaa niille.
 
Joo on se helvetti nää maat on vaikeuksissa kun ovat eläneet yli varojensa lainarahalla joka niille on tyrkytetty ja sitten meillä ei kertakaikkiaan ole muka muuta vaihtoehtoa kun ottaa ite lisää velkaa ja lainata lisää rahaa niille.

Mikset ole ehdolla, vai oletko? Äijästä tulis hyvä valtiovarainministeri, kun oot niin viisas näissä talousasioissa! Katainen on idiootti, kun antaa suomalaisten rahat portugalilaisille...miten voikaan olla niin tyhmä ihminen!







Pari vuotta sitten olisin äänestänyt persuja, mutta nyt kun on tullut luettua netissä persuja äänestävien ihmisten juttuja, niin en kehtaakkaan enää. Pakko laittaa talousasiat etusijalle ja äänestää kokoomusta. Soinilla ja kumppaneilla on arvot kohdillaan, äänestäkää vaan munkin puolesta! (Tämä ei ollut enää sarkasmia)
 
Porukoilla menee täälläkin lahjakkaasti sekaisin takaus ja laina. Niissä on aika iso ero ;)

Toiseks ainut joiden talouspolitiikassa on jotain realismia on Kokoomus, joskin paljon paljon radikaalimman linjan ottaisin minä. Muut on vähän linjaa sähköä tulee seinästä ja rahaa veroista. Koittakaa nyt tajuta että Suomen sisämarkkinat on sitä luokkaa että jos täällä ei pidetä huolta vientimme kilpailukyvystä, ei kohta ole paljoa mitä jakaa. Se on vähän sama kuin kaikki pakkiksen nicit maksaisivat toisilleen euron. Iso liikevaihto saataisiin aikaan mutta joku vois ihan huvikseen laskea paljonko kukakin rikastuis sillä.... niinpä :D

Tuo Soinin, Vasemmiston tai SDP:n talouspolitiikka nyt vain ei toimi nykyisessä rajat auki meiningissä. Ihan omasta elämästä elävä esimerkki. Meillä oli viis vuotta sitten about 50 henkeä töissä suomessa ja n.10 Virossa. Tänä päivänä on 15 henkeä Suomessa ja 40 virossa. En edes halua arvioida mikä tilanne on parin vuoden päästä. Ja miksi näin on, ei edes sen takia että me olisimme laskeneet että viro tai balttian maat ovat onnen ja autuuden maita vaan meidän asiakkaat pohjoismaisissa "hyvinvointi" valtioissa on laskeneet sen ja meidän bisneksessä on oltava siellä missä asiakkaat. Se että työntekijät maksaa viidenneksen suomesta, firma ei maksa veroa voitosta ennen kotiutusta ja että pomot (lähinnä suomalaisia) maksavat palkastaan (joka on sama kuin suomessa) veroja 22% vai 24%... no en muista tarkkaan mutta vitusti vähemmän kuin Suomessa... on vain extraa mikä tulee siinä sivussa. Siihen lisäksi virolainen yrittämiseen ja menestykseen kannustava ilmapiiri kaupanpäälle niin tässä alkaa ihan oikeasti pelottamaan Suomen tulevaisuus.

Suomi ei tarvitse yhtään lisää yrittämisen ja menestymisen esteitä, jo nyt tuo vasemmistosiiven lietsoma luokkasota on ihan perseestä. Joku ängry birdin tekijöiden firma tahkoaa aivan vitusti nyt rahaa. Kumpi on parempi vaihtoehto. a) pyrkiä luomaan olosuhteet jossa 5 vuoden päästä meillä on useita "ängry bird" firmoja vai b) verottaa firma, työntekijät ja omistajat oikein kalleimman kautta kun onhan se nyt vitun väärin syrjäytynyttä kansanosaa kohtaan että joku ihan omalla työllä (ja tuurilla, myönnän) tienaa miljoonia. Tuollaiset firmathan lisää niitä tuloeroja ja TULOEROT ON VÄÄRIN (vielä kun joku vittu kertois mulle mitä pahaa niissä on niin kauan kuin köyhät ei köyhdy vaan "rikastuu". Mun käsityksen mukaan isommat tuloerot tarkottaa isompia tienestejä valtiolle, mutta mä olenkin vain yksinkertainen insinööri...)

En edes jaksa alkaa vaahtoamaan siitä että kun on vaalitentti niin siellä puhutaan syrjäytyneistä, alkoholeista, vanhuksista, vammaisista, pakolaisista.... mutta ei sanaakaan siitä suuresta keskiluokasta jonka rahoilla käsittääkseni tämä maa pyörii....

Ugh, olen puhunut ja menen äänestämään Kokoomusta vaikka heidänkin politiikkansa on aivan liian konsensus hakuista.... :D

e: pahoittelut vaahtoamisesta, kai se vaan alkaa vituttaan kun katsoo noita vaalitenttejä eikä siellä edes kukaan sano mitään (eikä vaimokaan jaksa enää kuunnella mun sohva kommentointia). Kataiselle pisteet siitä ettei ihan nuole perseitä mutta myönnetään että kaipaisin politiikkaan oikeistolaisen talouspolitiikan "halla-ahoa" joka sanoo asiat suoraan eikä kaunistele...
 
Nyt narahti Urpilainen epäjohdonmukaisuudesta:

Maaliskuun ekonomilehdessä väite: "Työn verotusta ei kiristetä, vaan laajennetaan veropohjaa kulutuksen ja ympäristöä haittaavien toimien verotuksella". Urpilaisen vastaus tähän "KYLLÄ".

Urpilaisen sivuilta SDP:n veromalli:

Sosialidemokraatit haluavat

• verottaa enemmän pääomatuloja ja varallisuutta
• keventää kaikkein pienituloisimpien verotusta perusvähennystä nostamalla
• säätää pankkiveron
• lisätä verotuloja harmaasta taloudesta
• lisätä jäteveroja
• nostaa maltillisesti alkoholi- ja tupakkaveroa


Sosialidemokraatit eivät halua

• kiristää arvonlisäveroa ja muita tasaveroja
• lisätä kotitalouksien energiaveroja
• nostaa asuntojen kiinteistöveroa
• keventää nyt ansiotulojen verotusta
• poistaa asuntolainojen korkovähennystä
 
Porukoilla menee täälläkin lahjakkaasti sekaisin takaus ja laina. Niissä on aika iso ero ;)

Toiseks ainut joiden talouspolitiikassa on jotain realismia on Kokoomus, joskin paljon paljon radikaalimman linjan ottaisin minä. Muut on vähän linjaa sähköä tulee seinästä ja rahaa veroista. Koittakaa nyt tajuta että Suomen sisämarkkinat on sitä luokkaa että jos täällä ei pidetä huolta vientimme kilpailukyvystä, ei kohta ole paljoa mitä jakaa. Se on vähän sama kuin kaikki pakkiksen nicit maksaisivat toisilleen euron. Iso liikevaihto saataisiin aikaan mutta joku vois ihan huvikseen laskea paljonko kukakin rikastuis sillä.... niinpä :D

Tuo Soinin, Vasemmiston tai SDP:n talouspolitiikka nyt vain ei toimi nykyisessä rajat auki meiningissä. Ihan omasta elämästä elävä esimerkki. Meillä oli viis vuotta sitten about 50 henkeä töissä suomessa ja n.10 Virossa. Tänä päivänä on 15 henkeä Suomessa ja 40 virossa. En edes halua arvioida mikä tilanne on parin vuoden päästä. Ja miksi näin on, ei edes sen takia että me olisimme laskeneet että viro tai balttian maat ovat onnen ja autuuden maita vaan meidän asiakkaat pohjoismaisissa "hyvinvointi" valtioissa on laskeneet sen ja meidän bisneksessä on oltava siellä missä asiakkaat. Se että työntekijät maksaa viidenneksen suomesta, firma ei maksa veroa voitosta ennen kotiutusta ja että pomot (lähinnä suomalaisia) maksavat palkastaan (joka on sama kuin suomessa) veroja 22% vai 24%... no en muista tarkkaan mutta vitusti vähemmän kuin Suomessa... on vain extraa mikä tulee siinä sivussa. Siihen lisäksi virolainen yrittämiseen ja menestykseen kannustava ilmapiiri kaupanpäälle niin tässä alkaa ihan oikeasti pelottamaan Suomen tulevaisuus.

Suomi ei tarvitse yhtään lisää yrittämisen ja menestymisen esteitä, jo nyt tuo vasemmistosiiven lietsoma luokkasota on ihan perseestä. Joku ängry birdin tekijöiden firma tahkoaa aivan vitusti nyt rahaa. Kumpi on parempi vaihtoehto. a) pyrkiä luomaan olosuhteet jossa 5 vuoden päästä meillä on useita "ängry bird" firmoja vai b) verottaa firma, työntekijät ja omistajat oikein kalleimman kautta kun onhan se nyt vitun väärin syrjäytynyttä kansanosaa kohtaan että joku ihan omalla työllä (ja tuurilla, myönnän) tienaa miljoonia. Tuollaiset firmathan lisää niitä tuloeroja ja TULOEROT ON VÄÄRIN (vielä kun joku vittu kertois mulle mitä pahaa niissä on niin kauan kuin köyhät ei köyhdy vaan "rikastuu". Mun käsityksen mukaan isommat tuloerot tarkottaa isompia tienestejä valtiolle, mutta mä olenkin vain yksinkertainen insinööri...)

En edes jaksa alkaa vaahtoamaan siitä että kun on vaalitentti niin siellä puhutaan syrjäytyneistä, alkoholeista, vanhuksista, vammaisista, pakolaisista.... mutta ei sanaakaan siitä suuresta keskiluokasta jonka rahoilla käsittääkseni tämä maa pyörii....

Ugh, olen puhunut ja menen äänestämään Kokoomusta vaikka heidänkin politiikkansa on aivan liian konsensus hakuista.... :D

e: pahoittelut vaahtoamisesta, kai se vaan alkaa vituttaan kun katsoo noita vaalitenttejä eikä siellä edes kukaan sano mitään (eikä vaimokaan jaksa enää kuunnella mun sohva kommentointia). Kataiselle pisteet siitä ettei ihan nuole perseitä mutta myönnetään että kaipaisin politiikkaan oikeistolaisen talouspolitiikan "halla-ahoa" joka sanoo asiat suoraan eikä kaunistele...

Vasemmistoideologian mukaan on ihan sama miten kaikilla menee kunhan kellään ei mene paremmin! Ja talouskasvu on syntiä koska se lisää tuloeroja!!!
 
Vihreät ovat kaiken syöpä. Miks muuten ton anni sinnemäen puhu ja eleet on niin ihmeellisiä? Sen puhu on kestämätöntä.
 
Back
Ylös Bottom