Jengi ei koskaan opi, että äänestämällä ei mikään muutu,
Äänestämättä mikään ei muutu; tai sanotaan näin, että silloin voi vain katsella sivusta kun maailma muuttuu ilman että voi vaikuttaa asiaan. Toivottavasti silloin muistaa pitää naamansa ummessa kun ei itse ole viitsinyt edes sen verran tehdä että kauppareissun yhteydessä käy ennakkoäänestyskopissa.
niin miksi te lähdette tohon kaupalliseen rumbaan mukaan.
Itse en näe äänestämistä erityisen kaupallisena rumbana; en ole eläessäni maksanut yhdestäkään äänestämään pääsemisestä, eikä minulle ole ikinä maksettu äänestämisestä. Olen kuitenkin aika monissa presidentinvaaleissa, eduskuntavaaleissa ja kunnallisvaaleissa käynyt äänestämässä. Esimerkiksi tämä Pakkiksen seuraaminen on huomattavasti kaupallisempaa.
Klikkaikette lehtien juttuja ja näätte vaivaa asiasta, joka ei tule vaikuttamaan mihinkään.
On selvää, että yksittäinen ihminen ei paljoa voi äänestämällä vaikuttaa - ja näin kuuluukin olla. Toki mitä harvempi käy äänestämässä, sitä enemmän yksittäisen henkilön äänellä on vaikutusvaltaa.
Se vain on niin, että ne vaalit pidetään joka tapauksessa, ja jättämällä äänestämättä antaa muille enemmän vaikutusvaltaa. Mutta jos ei itse viitsi muutaman vuoden välein käydä laittamassa numeroa paperiin, niin on turha itkeä että idiootit siellä tekevät huonoja päätöksiä.
Vai tarkoitatko, että vaalien tulos on ennakkoon päätetty ja sillä ei ole merkitystä, ketä ihmiset äänestävät?
Ne jotka ei äänestä, voivat ainakin sanoa etteivät ole osallisina tähän paskahallitukseen joka siellä aina on tuhlaamassa verorahoja.
Ne jotka eivät äänestä, eivät ole lunastaneet oikeutta valittaa asioista. "Hei, voisko joku tehdä jotain? Mitä v-ttua te sen noin teitte?"
Jos persut esim ikinä pääsis valtapuolueeksi ja vaikka yksinvaltiaaksi, niin kuka uskoo aikuisten oikeasti, että maahanmuuttoon tulisi mitään muutosta? No ei tulis, ne sanellaan ihan muualla ne säännöt meille ja noi apinat sitten keksii kaikkea paskaa kustakseen kansaa silmille.
En tiedä tulevaisuudesta, mutta esim Tanskassa on saatu tehtyä maahanmuuttoon kai aika paljonkin muutosta.
Mut ei, siellä se Pertti Munapirtti Korialta ostaa joka saatanan lehden ja selaa tatti pystyssä galluppeja, rahaa sillä palaa x euroa koko vaalipaskan aikana ja mikä vaikutus, no se että rahaa paloi, ei mitään muuta.
Miksi se ostaisi niitä lehtiä, ja miksi oletat että se kiihottuu vaaligallupeista? Miksi asialla on sinulle väliä?
Demokratian sais toimimaan vain valitsemalla tarkkaan ne jotka saa äänestää, koska täällä äänestää jo muslimitkin ja nehän varmaan ajattelee kamalasti Suomen menoa.
Esim Pohjois-Koreassa on hyvä meininki; siellä kansan puolesta on jo valmiiksi päätetty miten ne äänestää. Mutta ei toisaalta taida olla kovin paljon muslimeita äänestämässä.