Eduskuntavaalit 2023

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mitä puoluetta äänestät?

• Total voters
    133
Pienpuolue tentti menossa Yle tv1, varmaan nähtävissä areenassa. Melko hurjia mielipiteitä muutamalla henkilöllä. Ikävä kyllä Ano ei ole itse paikalla vaan joku stuntman.
Entistä selvempää, että turtiainen tuhosi vkk-projektin tahallaan. Koronakusetuksen varjolla oli ehkä ensimmäistä kertaa Suomen historiassa mahdollista syntyä todellinen oppositioliike.

Sitä ei tietenkään sallittu. Turtiainen aloitti putin öyhötyksen kuin käskystä, niin media sai leimattua koronatyrannian vastustajat putinisteiksi. Oliko kontrolloitu oppositio alusta asti vai saiko tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä.

Ja rasismikortti ylen toimittaja etunenässä ullatus.
Liberaalipuolueen edustaja veti hyvin vastapalloon kun sano että mistä sitten leikataan kun noin iso leikkauslista 9mrd, niin ihan ensin esimerkki 450milj veke yleltä.😄 Meinas tulla paniikkihäiriö ylen toimittajalle josko fat days over.
Ihan oikein, tämä kyllä tärkeä ylen ohjelma, vois antaa kaks päivää noiden pienpuoleiden puhua telkkarissa, ei maksais juuri mitään meille veronmaksajille. Ja olis keskustelu vapaata poliittisesta korruptiosta, koska noilla ei edustajat, avustajat, ylijohtajat, apulaispääjohtajat, varapääjohtajat, apulaiskansliapäälliköt sun muut poliittiset virkanimitykset = eijole, niin puhuvat rehellisesti mielensä vailla sitoumuksia eli korruptiota.
Aika selvää on tosiaan tämä demokratian taso. Korostetaan eroa, että on näitä turhia pienpuolueita ja sitten on nämä EDUSKUNTA puolueet, joista voit valita. Vaaligallupit pitäisi olla laittomia. Kaikki haluaa olla voittajia alitajuisesti.

Hollannissa osa kansasta kyllästyi eurokommunisteihin. Uskalletaankohan suomessa uutisoida ettei kansalaiset saa vääriä ajatuksia päähänsä äänestää uusia puolueita. Ei taida Suomessa tapahtus, vaikka lähtisi talo alta eu:n käskystä.

Entistä selvempää, että turtiainen tuhosi vkk-projektin tahallaan. Koronakusetuksen varjolla oli ehkä ensimmäistä kertaa Suomen historiassa mahdollista syntyä todellinen oppositioliike.

Sitä ei tietenkään sallittu. Turtiainen aloitti putin öyhötyksen kuin käskystä, niin media sai leimattua koronatyrannian vastustajat putinisteiksi. Oliko kontrolloitu oppositio alusta asti vai saiko tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä.
Meinaatko siis, että Turtiainen ei oikeasti ole vitun tyhmä urpo, vaan tämä on jotain aivan muuta? 4D-shakkia?

Ilmeisemmin myös puolueen sisällä rakoilee. https://valtakuuluukansalle.fi/#/tiedotteet?id=23

Kyllähän vkk:stakin valunut porukkaa myös muihin puolueisiin, joka toki on tavanomaista kaikissa puolueissa.

Mutta en näe tässä vkk:n tapauksessa mitään dramaattista Anon nerokasta strategiaa, vaan kuten ylempänä mainittiin vkk on marginaalipuolue, jolla on vähän kannattajia. Menee samaan kategoriaan mitä Suomen kansa ensin puolue, vapauden liitto tms.

Eilistä pienpuoluetenttiä katsoin, mielipiteeni ko. tentistä ristiriitaisia kun ajattelee että nykyistä eduskuntaa pitäisi hieman ravistella ja saada puoluesiin vaihtuvuutta. Pienpuoluetentistä eduskuntaan haluaisin liberaalipuolueen se voisi hyvin ottaa liike nytin paikan ja ravistella kokoomusta.

Muut puolueet oli mitä oli, omalaatuisia en haluaisi sen enempää päättävän valtion asioista. Feministipuolue, eläinsuojelupuolue, kristallipuolue, vkk ja mitä näitä nyt siellä oli. Piraateilla saattaa olla jotain samantapaisia arvoja liberaalien kanssa, mutta ulosanti ontuvaa.

Persun auto paskaksi -> ei tule uutisiin tai mainita mediassa.
Kokoomuksen auto paskaksi -> maininta joissain medioissa pienesti että vaaleihin liittyvää ilkivaltaa on ollut yleisesti.
Demarin auto paskaksi -> pääuutislähetyksessä puhutaan vaaleissa tehdystä ilkivallasta, jota kohdistetaan erityisesti vasemmistoon ja tuomitaan tällainen jyrkästi.
Vihreän auto paskaksi -> pääuutislähetyksessä puhutaan vaaleissa tehdystä rasistisin ja äärioikeistolaisin motiivein tehdystä maalituksesta ja ilkivallasta sekä väkivallan uhkasta ja vihapuheesta. Kysytään yllyttääkö perussuomalaisten rasismi myös tällaiseen?
Feministipuolueen auto paskaksi -> pääuutislähetyksen lukijan ilme on valmiiksi surullinen, ensimmäisenä uutisena on yhteiskuntamme systeeminen naisviha joka on puhjennut väkivallaksi. Kumpuaa rasistisista piireistä ja suvaitsemattomuudesta. A-studio kokoontuu aiheesta naisviha, väkivallan pelko ja seksismi. Lukuisia artikkeleja ja tv-uutisia naisvihan ja rasismin yhteyksistä. Hesarin pääkirjoitus "Ovatko persut naisvihaajia vai ainoastaan rasisteja?".
=D

Ryydmannin mainos Hesarissa. Ihan osuva.
1679121317048.png

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noi pienpuolueet hajoaa jatkuvasti ja siel on lähinnä porukkaa jotka ei vaan osaa työskennellä yhdessä muiden kanssa, vaan on pakko sooloilla. Isoihin puolueihin eivät pääse ja jos pääsee niin saavat monoa ja ei niille yleensä edes kelpaa mikään rivijäsenen paikka vaan pitää olla se puolueen pää. Yleensä alussa kuunnellaan ja totellaan ja sit alkaa valtataistelu joka johtaa erotukseen ja uuden puolueen perustamiseen

Eilistä pienpuoluetenttiä katsoin, mielipiteeni ko. tentistä ristiriitaisia kun ajattelee että nykyistä eduskuntaa pitäisi hieman ravistella ja saada puoluesiin vaihtuvuutta. Pienpuoluetentistä eduskuntaan haluaisin liberaalipuolueen se voisi hyvin ottaa liike nytin paikan ja ravistella kokoomusta.

Muut puolueet oli mitä oli, omalaatuisia en haluaisi sen enempää päättävän valtion asioista. Feministipuolue, eläinsuojelupuolue, kristallipuolue, vkk ja mitä näitä nyt siellä oli. Piraateilla saattaa olla jotain samantapaisia arvoja liberaalien kanssa, mutta ulosanti ontuvaa.
Meikäläiselle pienpuolueissa ei mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa kuin Korjausliike.

FrNu9iyX0AMXHdt.jpg

Laura Jokela:
Mitä halusin viestittää vaalimainoksellani?
Olen saanut viime päivinä runsaasti yhteydenottoja vaalimainoksestani. Mainosta on syytetty rasistiseksi, ihmisoikeuksien vastaiseksi, naisia halventavaksi, uskonnonvapautta rikkovaksi, Itä-Helsinkiä leimaavaksi, maahanmuuttovastaiseksi ja niin edelleen. Mainoksen vuoksi minusta on tehty myös rikosilmoitus. Kohun keskellä olen kysynyt toistuvasti ihmisiltä saman kysymyksen: Mikä mainoksessa on rasistista?
Mainostani on tulkittu kaikista mahdollisista näkökulmista, niin positiivisesti kuin negatiivisesti. En kuitenkaan ole saanut konkreettisia vastauksia siihen, mikä kuvassa on rasistista, ihmisoikeuksien vastaista ja niin edelleen. Saan aina saman vastauksen: tiedät kyllä itsekin. Mutta kun en tiedä, eikä tunnu tietävän syytösten esittäjätkään. Jos näet mainoksen rasistisena, eikö se kerro jotain omista ennakkoluuloistasi? Se ettei mainoksesta pidä tai se on mielestäsi huono, ei tee siitä rasistista.
Mainoksella halusin luoda keskustelua naisia alistavasta kulttuurista ja sen lisääntymisestä. Feministit puhuvat paljon yhteiskunnassa esiintyvästä rakenteellisesta naisvihasta. Naisvihasta, jota ylläpidetään patriarkaalisilla valtarakenteilla. Kun keskustelee julkisesti tiettyjen kulttuurien harjoittamasta naisten alistamisesta – esimerkiksi naisten hunnuttamisesta – se kuitataan naisen omaksi tahdoksi pukeutua miten haluaa. Joissakin kulttuureissa naiset opetetaan pienestä pitäen uskomaan, että he ovat miesten omaisuutta. Naisten täytyy peittää itsensä, etteivät miehet himoitsisi heitä. Nainen on perheen miesten talutusnuorassa. Nämä kuitenkin rajataan tämän paljon puhutun rakenteellisen naisvihan ulkopuolelle. Sairasta, eikö?
Itä-Helsingissä näen paljon hunnutettuja naisia ja jonkin verran myös hunnutettuja päiväkoti-ikäisiä lapsia. Suurin osa on hunnutettu siten, että kasvot näkyvät. Jonkin verran näkee naisia, joilla näkyy vain silmät tai silmien edessä on verkko. Näitä naisia kuitenkin näkee vain miestensä seurassa, ei koskaan ilman. Kun pohdimme eri kulttuureille ominaisia asioita, niin hijabit, niqabit ja burkhat eivät ole osa suomalaista kulttuuria. Ja minä uskallan sanoa ääneen, ettei niiden myöskään tulevaisuudessa tulisi koskaan olla sitä. Ne ovat välineitä, joilla naisia alistetaan.
Vihervasemmiston ja erityisesti naisten tekopyhyys on yllättänyt minut täysin. Esimerkkinä nostan perussuomalaisten ajaman laajan sananvapauden: minä puolustan sinun oikeuttasi sanoa ikäviäkin asioita, joista en välttämättä pidä. Vihervasemmisto sen sijaan puolustaa naisia vain silloin, kun naiset edustavat mielipiteiltään heidän näkemyksiään.
Kun julkaisin Twitteriin kuvakaappauksia saamistani viestiestä, joissa maahanmuuttajataustaiset miehet toivoivat minulle kuolemaa, olin kuulemma ansainnut sen. Eli itseään feministiksi kutsuvat siis pitivät saamiani uhkauksia oikeutettuina, koska tulkitsivat mainokseni miten tahtoivat, vähät välittämättä mitä kommentteihin vastasin. Sain kuulemma mitä tilasin. Minun kuulemma piti ymmärtää jo etukäteen mitä tapahtuu, kun julkaisen kuvan. Tottakai kuvasta saa hermostua, jos siltä tuntuu. Yhden kuvan takia ei kuitenkaan ole oikeutettua fantasioida kuolemallani tai uhata minua.
Loppuun haluan vielä sanoa muutamia huomioita. Olen aina asunut Itä-Helsingissä ja nähnyt alueen muutoksen. Minun ei olisi pakko asua idässä, mutta pidän hyvistä kulkuyhteyksistä, palveluiden läheisyydestä ja luonnosta. Itä-Helsinki ei ole huono paikka elää ja asua, mutta alueen kehityskulusta pitää pystyä puhumaan ja tuoda ongelmakohtia esiin julkisessa keskustelussa. Haluan myös muistuttaa, että mainoksessa olevassa kuvassa olen minä itse. Jos siis halvennan kuvalla jotakuta, niin ketä?
Minua on vaadittu poistamaan kuva ja pyytämään anteeksi. Haluankin tässä pyytää kaikkien edessä anteeksi: Olen pahoillani, että Suomessa on tänä päivänä tahoja, jotka yrittävät hiljentää ihmisiä pelolla ja uhkailuilla. Olen pahoillani, että näille pelottelijoille löytyy puolustelijoita. Tänä päivänä onkin entistä tärkeämpää, että uskallamme avata suumme ja puolustaa vapautta. Jokainen uhkaus ja haukkumaviesti on vain alleviivannut mainoksen tärkeyttä ja sen pointtia.
Jatkan kampanjaani samalla tavalla kuin tähän asti. Jos haluat tukea matkaani eduskuntaan, jaa mainoskuvaa ja äänestä minua numerolla 198. Kiitän kaikkia teitä, jotka olette laittaneet tsemppiviestejä. Pyrin vastaamaan niihin kaikkiin.
Te uhkailijat, häiriköt ja muut ette minua hiljennä.

Kokoomus ja vihervasurit huutaa lisää halpatyövoimaa, mutta tilastojen mukaan meillä on jo nyt valtava reservi mamuja tukien varassa. Pitäskö eka laittaa nykyisille vaatimukset / rajat tukien nostamiseen tai edes joku työvelvoite. Eihän noista kukaan töihin mene, kun se raha tulee ilmankin ja loputtomasti. Sitten työtä tekevätkin joutuu vetämään tukia, kun sillä palkalla ei pärjää.

Vantaalla vieraskieliset ovat saaneet tänä vuonna elokuun loppuun mennessä Kelan työttömyyskorvauksia 35,6 miljoonaa euroa, mikä on reilut 48 prosenttia kaikista työttömyysetuisuuksia saavista vantaalaisista. Espoossa vastaava luku on vain vajaan prosenttiyksikön pienempi. Siellä korvauksia myönnettiin alkuvuonna 36,1 miljoonaa euroa.

Helsingissä vieraskielisten osuus on 37,5 prosenttia. He saivat tammi–elokuussa Kelan työttömyyskorvauksia 71,5 miljoonaa euroa.

Kelan perustoimeentulotuen saajista puolestaan vieraskielisiä on Vantaalla ja Espoossa noin 39 prosenttia, kun taas Helsingissä osuus on vain 32 prosenttia.

Suositut

Back
Ylös Bottom