Eduskuntavaalit 2019

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka et ikinä ostaisi kotimaista ruokaa, maksaisit siitä silti lopputuottajalle lähes yhtä paljon. Jotta viljelijä saisi perunasäkistä euron, veronmaksajan pitää maksaa 2 euroa. Nopealla googletuksella pilaantuvien elintarvikkeiden myyntikate-% on luokkaa 20% ja käyttökate about puolet tästä olettaen, ettei hävikkiä ole paljon.
Normaalisti varmasti meneekin noin. Sitten on lähiruokaringit, tilateurastamot (naudoille) ja osa K-kauppiaista ottaa suoraan tilalta lihaa myyntiin. Tosin näiden K-kauppiaiden sopimuksista en tiedä mitään. Aika pienimuotoista toimintaahan tämä pääsääntöisesti on.

Eikä myöskään niin, että kaksi ihmistä keskustelee ja oletus on, että vain toisen kysymyksiin vastataan. En kyllä edes ymmärrä, että mitä sinä alun perin asiaan sotkeuduit muuta kuin pätemisen halusta?
En nyt oikein ymmärrä mitä pätemistä siinä on että kyselee niitä oikeita vastauksia. Jos katot mikä se mun ensimmäinen vastaus oli niin se oli noihin sun esimerkkeihin jotka ei nyt avautunut yhtään kenellekkään. Susta saa helvetin ylimielisen kuvan kun sä haluat väitelle mutta et osaa perustella.

Mistään kun en mitään tiedä ja nyt kun on ollut puhetta maataloudesta niin löyty tollanen suomi24stä, ja mietin jos toi pitää paikkansa niin mikä sai viljan hinnan romahtamaan eu:n liittymisen kynnyksellä ja mikä järki on polkea hinnat alas ja alkaa tätä paikkaamaan erilaisilla tuilla?

Tämä teksti vuodelta 2008
Minkä takia köyhät asuu kalliissa asunnoissa kun voisi asua halvemmissa? Toi vaikuttaa vähän siltä että tuottajan ja myyjän välillä tehty sopimuksia hinnoissa ja luvattu että tavaraa ostetaan tältä tuottajalta mutta unohdettu kokonaan että maailmanmarkkinoita ei kiinnosta kahden ihmisen sopimat sopimukset.

En nyt oikein ymmärrä mitä pätemistä siinä on että kyselee niitä oikeita vastauksia. Jos katot mikä se mun ensimmäinen vastaus oli niin se oli noihin sun esimerkkeihin jotka ei nyt avautunut yhtään kenellekkään. Susta saa helvetin ylimielisen kuvan kun sä haluat väitelle mutta et osaa perustella.
Ensin valitat siitä, kun "itken" sitä että olen ainoa joka vääntää pitkiä posteja perusteluineen ja nyt valitat siitä, etten osaa perustella :LOL:

Mitä tuli niihin posteihin mistä valitat, niin ne olisivat kyllä avautuneet, jos olisit lukenut edes edellisen sivun.

Mistään kun en mitään tiedä ja nyt kun on ollut puhetta maataloudesta niin löyty tollanen suomi24stä, ja mietin jos toi pitää paikkansa niin mikä sai viljan hinnan romahtamaan eu:n liittymisen kynnyksellä ja mikä järki on polkea hinnat alas ja alkaa tätä paikkaamaan erilaisilla tuilla?

Tämä teksti vuodelta 2008
Mulla oli tarkoitus kaivella vanhat muistiinpanot aiheesta ennen kuin sanon mitään. Pelkästään Suomen maatalouspolitiikka sotien jälkeen on ollut aika mielenkiintoista. Tuossa nyt kuitenkin lyhyt tiivistelmä aiheesta. Taustalla on CAP-uudistus (EU:n yhteinen maatalouspolitiikka) ja tullien purkaminen:

VirtuaaliKYLÄ - Opetusmaatilat

Ensin valitat siitä, kun "itken" sitä että olen ainoa joka vääntää pitkiä posteja perusteluineen ja nyt valitat siitä, etten osaa perustella.
Meillä on kai vähän eri näkemys siitä minkä takia käskin sun lopettaa itkemisen.
Meinasin taas kerran vääntää pitkän postauksen perustellen kantani linkkien kera, että miten asia käytännössä menee maataloudessa, mutta mitä turhia, kun keskustelu on lähinnä uuden asian jankuttamista kun vanha arvaus menee pieleen.

Meillä on kai vähän eri näkemys siitä minkä takia käskin sun lopettaa itkemisen.
Edelleen, mikä sun anti tähän on? Ja miten sen perustelujen kanssa menikään? Käyt esittämässä asiantuntijaa useissa ketjuissa lukien pari viestiä ja sitten katoat kuin pieru saharaan, kun asia ei niin menekään. Sama näkyy olevan esimerkiksi mäkkiketjussa.

Edelleen, mikä sun anti tähän on? Ja miten sen perustelujen kanssa menikään? Käyt esittämässä asiantuntijaa useissa ketjuissa lukien pari viestiä ja sitten katoat kuin pieru saharaan, kun asia ei niin menekään. Sama näkyy olevan esimerkiksi mäkkiketjussa.
No jos kerran sua kiinnostaa niin mäkkiketjussa mulla ei ole mitään annettavaa koska en tiennyt että Thunderboltin bitraten on nykyään isompi kuin hdmi tai DP. Minkä takia mä alkaisin väittelemään kerran TML oli suora vastaus siihen mitä itse varoittelin?
Kai sä tajuut että ainoa syy minkä takia mä tässä sulle vastailen on se että sulla on joku ihme tarve aukoa päätäs? Itse kirjotit tän viestin mikä oli selkeesti osotettu mulle niin turha sun on nyt itkeä siitä että sulle vastataan, kasvaisit aikuiseks ja antaisit asioiden olla. Mulle riitti ihan hyvin että vastasit tohon broilerin hommaan sen sijaan että olisit heitelly ilmaan jotain arvotuksia, mutta sitten päätit jatkaa sitä tällä heitolla.
Yläpuolellakin yksi kitisee siitä, kun ei viiden minuutin googletuksella löydy syitä siihen, miksi se vapaa markkinatalous ei kovin helposti broilerien kanssa toteudu.
Jos ottaa noin koville että täytyy käydä lukemassa mun viestihistoriaa niin tekis varmaan hyvää pitää taukoa keskustelufoorumeilta välillä.

No jos kerran sua kiinnostaa niin mäkkiketjussa mulla ei ole mitään annettavaa koska en tiennyt että Thunderboltin bitraten on nykyään isompi kuin hdmi tai DP. Minkä takia mä alkaisin väittelemään kerran TML oli suora vastaus siihen mitä itse varoittelin?
Kai sä tajuut että ainoa syy minkä takia mä tässä sulle vastailen on se että sulla on joku ihme tarve aukoa päätäs? Itse kirjotit tän viestin mikä oli selkeesti osotettu mulle niin turha sun on nyt itkeä siitä että sulle vastataan, kasvaisit aikuiseks ja antaisit asioiden olla. Mulle riitti ihan hyvin että vastasit tohon broilerin hommaan sen sijaan että olisit heitelly ilmaan jotain arvotuksia, mutta sitten päätit jatkaa sitä tällä heitolla.

Jos ottaa noin koville että täytyy käydä lukemassa mun viestihistoriaa niin tekis varmaan hyvää pitää taukoa keskustelufoorumeilta välillä.
Ei vaan mua ärsyttää se nykyinen tyyli forumeilla, että joka toinen esittää tietävänsä asiasta enemmän kuin tietääkään. Lisäksi keskustelu menee helposti siihen, että yksi vastaa perustellen ja muut eivät. Lopuksi vängätään epäolennaista paskaa kuten me nytkin. Joka lähti siitä, kun sulla oli tarve tulla parin luetun viestin perusteella kertomaan mulle, kuinka minun täytyy tässä ketjussa toimia lukematta taustoja ollenkaan. Mitä macciketjuun tulee, niin luin sitä ihan siksi että meillä nyt sattuu olemaan taloudessa myös macci ja aihetta satunnaisesti seuraan.

Mutta joo, olisi sitä itsekin voinut fiksummin kirjoitella tai laittaa sen internetin yksinkertaisesti kiinni, jos siihen ei pysty.

Tekee enemmän yhtenä hyvänä päivänä tai teoriassa, jos lasketaan optimaalista kapasiteettia. Todellisuus 2018 osalta oli, että saksa tuotti enemmän ei uusiutuvaa kuin uusiutuvaa energiaa luojan vuonna 2018. Lähde: Electricity generation | Energy Charts (hiili 37%, ydinvoima 13%, aurinko 8%, tuuli 20%, vesi,kaasu,biomassa,...) Mun pointti on koko ajan ollut ydinvoima on hyvä, saksa pudottaa ydinvoimaa pois ja tilalle tuli hiilivoima. Ehkä ne hiilivoimalat ois voinut skipata ja mennä ydinvoimalla hiilen sijasta.
Miksi käännät keskustelun uusiutuviin ja uusiutumattomiin? En esittänyt mitään väitettä noiden suhteesta ja nyt olet muka kumoamassa jotain väitettäni. Varsin kummallista argumentointia. Sulla on tuossa ihan oikea tilasto, mutta olet siitä valinnut viime vuoden, vaikka puhe oli nykyhetkestä. Kuluvan vuoden sähköstä on tehty 79,68 TWh tuuli- ja aurinkovoimalla ja hiilellä 71,60 TWh. Tämä siis koko kuluvan vuoden keskiarvo eli puheesi hyvistä päivistä on sitä itseään. Hyvinä päivinä tuuli- ja aurinkovoimalla tehdään yli 60 prosenttia sähköstä, jolloin hiilelle jää noin 10 prosentin osuus.

Mitä tulee tuohon uusiutuviin ja uusiutumattomiin, niin ydinvoimahan menee noihin uusiutumattomiin. Kehut ydinvoimaa ja samalla kritisoit uusiutumattomien osuuden suuruutta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi käännät keskustelun uusiutuviin ja uusiutumattomiin? En esittänyt mitään väitettä noiden suhteesta ja nyt olet muka kumoamassa jotain väitettäni. Varsin kummallista argumentointia. Sulla on tuossa ihan oikea tilasto, mutta olet siitä valinnut viime vuoden, vaikka puhe oli nykyhetkestä. Kuluvan vuoden sähköstä on tehty 79,68 TWh tuuli- ja aurinkovoimalla ja hiilellä 71,60 TWh. Tämä siis koko kuluvan vuoden keskiarvo eli puheesi hyvistä päivistä on sitä itseään. Hyvinä päivinä tuuli- ja aurinkovoimalla tehdään yli 60 prosenttia sähköstä, jolloin hiilelle jää noin 10 prosentin osuus.

Mitä tulee tuohon uusiutuviin ja uusiutumattomiin, niin ydinvoimahan menee noihin uusiutumattomiin. Kehut ydinvoimaa ja samalla kritisoit uusiutumattomien osuuden suuruutta.

Vuosi on hyvä mittari, mahtuu kesä ja talvi mukaan.

QUOTE="manux, post: 5596348, member: 10032"]Vuosi on hyvä mittari, mahtuu kesä ja talvi mukaan.[/QUOTE]
Eikö välille tammikuu-kesäkuu sovi kesää tai talvea ja millä tavalla tuo kesän tai talven puute vaikuttaa lukuihin? Jos naputtelet tuon saman tilaston vuosia taaksepäin, niin huomaat tilanteen kehittyvän parempaan suuntaan vuosi vuodelta. Sinun lukusi kuvaa menneisyyttä ja itse puhun tästä hetkestä.

Eikö välille tammikuu-kesäkuu sovi kesää tai talvea ja millä tavalla tuo kesän tai talven puute vaikuttaa lukuihin? Jos naputtelet tuon saman tilaston vuosia taaksepäin, niin huomaat tilanteen kehittyvän parempaan suuntaan vuosi vuodelta. Sinun lukusi kuvaa menneisyyttä ja itse puhun tästä hetkestä.

Samalta sivulta vuosi 2019:
Ydinvoima 13%
Hiili 30%
Aurinko 8%
Tuuli 26%

Vielä on saksalla matkaa, jos ei halua käyttää hiiltä ja ydinvoimaa ollenkaan. Varsinkin, kun aurinko/tuulivoima vaatii säätövoimaa, kun ei voi taata että aina tuulee tai arska paistaa. Suomessa varsinkin tuulettomuus ja auringottomuus osuu usein ajalle, kun sähköä tarvitaan eniten(talvipakkaset).

Just näin, ydinvoima vapauttaisi valtavia alueita luonnolle, virkistyskäyttöön, vaikkapa metsien istuttamiseen tuulimyllyjen ja aurinkopaneelien tilalle. Miten ylivoimainen ydinvoima on jonkun monokulttuuri bioenergian tilalle, joka myllätään joka vuosi ympäri ja ajetaan ilmakehään "co2 nolla" hiilidioksidiksi, on sitten ihan 100-0 juttua. Mutta näitähän nykyään markkinoidaan koska "vihreä" ja "uusiutuva" sana riittävät "ilmasto-opetetuille" ihmisille.

Kovimmat pakkaspäivät ovat tuulettomia, silloin kaikki ovat sisällä, lämmitykset täysillä ja Suomessa energiankulutus on aivan huipussaan. Ydinvoimasähköä voidaan ajaa täysillä verkkoon, tuuli kyykähtää täysin ja aurinkopaneeli kaamoksessa.

Kannatan kyllä ydinvoimaa, mutta se alue joka on Suomessa tuulivoimaloiden tai aurinkovoimaloiden alla ei ole edes lillukanvarsi valtameressä. Tuulivoimalat kyllä pilaa tarvitsemaansa aluetta enemmän maisemaa ja tuulivoimaloiden omistajia pitäisi velvoittaa omistamaan säätövoimaa tuulivoimalan kapasiteettia vastaavasti, esimerkiksi dieselgeneraattoreilla tai vesivoimalla tms. Silloin haihattelu loppuisi ja saattaisi olla vähissä noiden potkureiden rakentajat.... Aikanaan vihreätkin kannatti ydinvoimaa, mutta populistinen sekoaminen sai aikaan äkkikäännöksen politiikassa.

Haha, onhan noista huomioitu ainakin pätevyys. Iso osa on täysin pätemättömiä.

Mutta onko perhetausta ja edelliset hallituskokoonpanot huomioitu?

Minusta tuon twiitin pointti on täysin oikea. Se, että valitaan vain oletetun sukupuolielimen mukaan hallitukseen ei ole muuta kuin näennäis tasa-arvoa.

Vähän sama asia kuin "naisen euro on 80snt" Sukupuoli on tähän tulokseen vain yksi monista vaikuttavista tekijöistä. En enempää halua ottaa tähän väsyneeseen juttuun kantaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom