-30% -50% lihaa kerralla paljon, ja pakkaseen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Peruna ja makaroonit on melkein ilmasia. Proteiinilähteet onkin vähän kalliimpia.
-50% lihaa vaa pakkanen täyteen aina ku kaupasta löytyy.
Saisko niitä vanhoja lihoja ottaa vaan mukaan sieltä kaupasta, jos siellä on töissä? Ettei heitäkkää roskiin vaan heittää laukkuun ja sit pakkaseen.
Käsittääkseni Kaupat ovat kieltäneet työntekijöitään viemästä hävikkiä kotiin. Johtunee tasavertaisuuden periaatteesta tai joistain hygienisistä syistä. Joku lauantai ilta minulle tämä kerrottiin ja perusteltiin mutta lauantai ilta :kippis1:
noin 15e päivässä menee mulla rahaa ruokaa =) s-marketin mukaan ostanu ruokaa kuukaudessa keskiarvion mukaan +450e
Vaikka olisikin rahaa niin en kyllä muuta ostaisi, noista saa parhaat ruuat
Tai sit siitä, että jos kauppa on maksanu hinnan niin kukaan muu ei saa hyötyä enää tuotteista maksamatta. Kaikki firmat harrastaa tota. Kauppa se tekee kuitenkin voittoa joka tapauksessa vaikka lihat meniski jakoon. Se ei vaan tee sitä enää niin paljon. Mä en sitä taas voi ymmärtää miksei niitä vois jaella ihmisille jos ne on kuitenkin vielä kylmässä ja ottajia olis. Senku laittais ilmotuksen vaan niin olis kaupan pihalla iso jono.:D
No ei kai nyt kukaan 20 senttiä ruokaan laita päivässä? Eli siis söisi vaan makaroonia.. Omasta mielestä se että laitan 5€/pv safkaan on aika vähän ja sillä saa kaiken tarvittavan. Minusta tuo on halpaa, kun samalla jotkut laittaa 5€ baarissa per juoma ja valittavat ruuan hintaa.
Olishan se varmasti halpaa vetää kilo makaroonia päivässä, mutta ei kyllä itte pystyis.
Mikä on siis "halpaa" ja mikä on "köyhä"?
Jos päiväys on menny umpeen niin ei saa ottaa eikä ostaa vaan ne pitää "hävittää". Jos on samana päivänä menossa umpeen niin sitte voi ostaa sillä punaleimasella hinnalla miinus henkilökunta-alet. Yleensä jos on samana päivän menos paljon huonoksi niin ainakin mä otin kaikki parhaat lihat itelleni heti aamusta ja laitoin sitte vasta myyntiin sinne lihaosastolle. :D
Tai sit siitä, että jos kauppa on maksanu hinnan niin kukaan muu ei saa hyötyä enää tuotteista maksamatta. Kaikki firmat harrastaa tota. Kauppa se tekee kuitenkin voittoa joka tapauksessa vaikka lihat meniski jakoon. Se ei vaan tee sitä enää niin paljon. Mä en sitä taas voi ymmärtää miksei niitä vois jaella ihmisille jos ne on kuitenkin vielä kylmässä ja ottajia olis. Senku laittais ilmotuksen vaan niin olis kaupan pihalla iso jono.:D
"vitun köyhät"
miten helvetin kauan se -30 liha pakkasessa säilyy? Jos sen ottaa aamulla sulaamaan ja paistaa illalla niin onko ok vaikka olisi muutaman kuukauden pakkasessa ollut? Muija sanoi kerran kun näin tehtiin, että hyi vittu tää on pilalla ja kieltämättä siltä se jokseenkin maistui.