Joo, mistä mä ne haen ja mihin sen summan maksan :( eli tuleeko normisti postiin vai häh :D
Ei ne nyt välttämättä jää. Tullista tulee semmonen lappu millä voit sen sit itse tullata netin välityksellä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, mistä mä ne haen ja mihin sen summan maksan :( eli tuleeko normisti postiin vai häh :D
tulliin jää kun tulee EU:n ulkopuolelta - juuri tuosta syystä ostelen ite nykään ainoastan britti-ebaysta. Aina kannattaa tuotteen kohdalta vielä tarkistaa missä se sijaitsee, brittisivustollakin kun on esim kiinalaisia kauppiaita. Ostin juurikin converset itse tuolta, tulivat Lontoon kupeesta suoraan kotipostiin, maksoin 49e postareineen.
tulleista sen verran, että tullivero on muistaakseni 12% joka siis maksetaan tuotteen+pk:n yhteissummasta. Sen lisäksi maksat vielä ALVit päälle.
Esim: tuote maksaa postareineen 100e, tullivero on 12e eli maksat alvit 24% 112eurosta = lopulliset kulut 138,90e
mulle on pienemmät jutut Kiinasta tulleet kans ihan ok (kännykän kuoret ym pikkusälä), mut yks laukku jäi kerran tulliin. Totta toi, että lähetystapa varmasti vaikuttaa - maapostillahan tavara kulkee ihan heeeelvetin kauan yleensä mutta sellanen saattaakin säkällä välttyä tullin kouralta.
Ite oon kokenut vähiten stressaavaksi asioida brittien ja saksalaisten ebayssa.
mulle on pienemmät jutut Kiinasta tulleet kans ihan ok (kännykän kuoret ym pikkusälä)