Ebay

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, mistä mä ne haen ja mihin sen summan maksan :( eli tuleeko normisti postiin vai häh :D

vähän riippuu siitä missä asut - esim täällä Joensuussa ei enää oo tullia ollenkaan joten tulee lappu kotiin, selvityspyyntö ostoksesta (maksukuitti jne). Postin kautta käsittääkseni hoituu tuolloin. Jos taas paikkakunnalta löytyy tulli niin tulee kai vaan ilmotus että pakettinne on jäänyt tulliin ja tuutko hakemaan ja otatko mukaan todistuksen ostoksesta (eli sähköpostikuitti, paypalkuitti tms). Ja siellä ne sit rahastaa.

Eli joka tapauksessa ohjeet sulle tulee kotiin eli sit selviää varmaksi miten pitää toimia :)

tulliin jää kun tulee EU:n ulkopuolelta - juuri tuosta syystä ostelen ite nykään ainoastan britti-ebaysta. Aina kannattaa tuotteen kohdalta vielä tarkistaa missä se sijaitsee, brittisivustollakin kun on esim kiinalaisia kauppiaita. Ostin juurikin converset itse tuolta, tulivat Lontoon kupeesta suoraan kotipostiin, maksoin 49e postareineen.

tulleista sen verran, että tullivero on muistaakseni 12% joka siis maksetaan tuotteen+pk:n yhteissummasta. Sen lisäksi maksat vielä ALVit päälle.

Esim: tuote maksaa postareineen 100e, tullivero on 12e eli maksat alvit 24% 112eurosta = lopulliset kulut 138,90e

Ei tulli pakosti iske rasvasia näppejään väliin. Itelle tuli tavaraa kinkkilandiasta ja kotipostiin tuli suoraan ilman ongelmia. Taitaa lähinnä riippua siitä lähetystavasta eli jos tulee DHL:n tai vastaavan kyydissä, niin sit todennäkösest nakki napsahtaa, mut peruspostilla jää tulliin vaan satunnaisesti.

mulle on pienemmät jutut Kiinasta tulleet kans ihan ok (kännykän kuoret ym pikkusälä), mut yks laukku jäi kerran tulliin. Totta toi, että lähetystapa varmasti vaikuttaa - maapostillahan tavara kulkee ihan heeeelvetin kauan yleensä mutta sellanen saattaakin säkällä välttyä tullin kouralta.

Ite oon kokenut vähiten stressaavaksi asioida brittien ja saksalaisten ebayssa.

mulle on pienemmät jutut Kiinasta tulleet kans ihan ok (kännykän kuoret ym pikkusälä), mut yks laukku jäi kerran tulliin. Totta toi, että lähetystapa varmasti vaikuttaa - maapostillahan tavara kulkee ihan heeeelvetin kauan yleensä mutta sellanen saattaakin säkällä välttyä tullin kouralta.

Ite oon kokenut vähiten stressaavaksi asioida brittien ja saksalaisten ebayssa.

Joo mul tuli ihan lentopostil silloo, mut onnekkaast läpi meni. Tosin suosin kyllä eurooppalaisia puljuja aina kun mahdollista, niin ei tarvi sitte stressata siitä, et tuleeko ylimääräistä maksettavaa.

Viimeks tilasin crossipyörään huntilla tiivistesarjan + muuta sälää jenkeistä, tuli suoraan ilman tullia. Pyörän pakoputki taas ei.. Koomista maksaa jotain tulleja ja veroja käytetystä pakoputkesta.

mulle on pienemmät jutut Kiinasta tulleet kans ihan ok (kännykän kuoret ym pikkusälä)

Tullin sivuilta:

Arvonlisäveroa kannetaan, mikäli lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ilman postikuluja on yli 22 euroa. Mikäli lähetyksen tavaroiden arvo on yli 22 euroa, mutta 150 euroa tai alle, tavara on tulliton, mutta arvonlisävero kannetaan. Lähetyksen postimaksut sisällytetään kokonaisuudessaan maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen.
Tullia kannetaan, kun lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ilman postikuluja on yli 150 euroa. Tällöin postimaksut sisällytetään sekä tullausarvoon että maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen. Arvonlisäverossa on 5 euron minimikanto ja tullimaksussa 10 euron minimikanto.

Eli kännykän kuoret ja muu pikkusälä on mennyt tuohon, mistä tullia ei kanneta.

Hitto, en huomannut että täällä oli ketju. Huusin yhen laukasulaitteen ja yritin sitä maksaa sillä via paypal toiminnolla. No se maksu hävisi enkä ikinä sitä saanut takaisin, en vaikka myyjäkin väitti sen lähettäneensä uudelleen. Meni hyvä kauppa sivu suun.

Pitää seuraavan kerran yrittää täältä saada apuja kun ei mistään muualta saanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom