Ebay

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkä luotettavaa on maksaa luottokortilla tuonne? Ja miten pian pitäisi maksaa kun on huudon voittanut? Ja vielä, että miten onnistuu UPS:llä nouto englannista, nettisivuilta katoin, että voi sinne laittaa noutoilmoituksen, mutta onko miten luotettava?

Arveluttaa lähettää toista sataa euroa jollekki tuntemattomalle kaverille kun ei tiiä että tuleeko oikea tavara postissa.

Mitenkä luotettavaa on maksaa luottokortilla tuonne?

Paypalin kautta varmaan 99,99% luotettavaa jos ostat jo kauppaatehneeltä myyjältä. Jos myyjä hyväksyy Paypalin maksuvälineenä ja plussapalautetta on jonkinverran niin on selvää ettei ohareita ole tapahtunut. Ebay ja Paypal sulkevat käsittääkseni aikalailla nopeaan huijareiden accountit.

Kyllä itse luotan enemmän Ebay myyjiin kuin huutonetin kaupparatsuihin joiiden toimintaa ei kukaan valvo.

Mitenkä käytännössä sujuu tämä rahanvaihto, jos lähetän rahat paypalin kautta Ebay:hin, saako myyjä ne heti vai vasta lähetettyään paketin vai miten?

Mitenkä käytännössä sujuu tämä rahanvaihto, jos lähetän rahat paypalin kautta Ebay:hin, saako myyjä ne heti vai vasta lähetettyään paketin vai miten?

Heti. Mulle paypal ja ebay oli kans uus tuttavuus mutta sujuvasti on alkanut tavaraa valua briteistä ja jenkeistä.

Seelvä, kiitoksia vaan vastauksista. Ja vielä sen verran, että mikä on paras tapa kuljetuttaa tavarat tänne koto-Suomeen?

Seelvä, kiitoksia vaan vastauksista. Ja vielä sen verran, että mikä on paras tapa kuljetuttaa tavarat tänne koto-Suomeen?

Eikö myyjä järkkää sulle kuljetusta? Kyllähän ne yleensä ilmoittelee taksansa hyvinkin tarkkaan eri optiolle. Jos ei niin laita niille emailia. Menee nimittäin aika vammaseksi jos joudut itse soittelemaan jollekin UPSille jonnekin honkkariin.

Eikö myyjä järkkää sulle kuljetusta? Kyllähän ne yleensä ilmoittelee taksansa hyvinkin tarkkaan eri optiolle. Jos ei niin laita niille emailia. Menee nimittäin aika vammaseksi jos joudut itse soittelemaan jollekin UPSille jonnekin honkkariin.

Ei oo kovin ahkera toi myyjä ottamaan selvää, jotain sanos et ottaa selvää kuljetuksista. Saa nyt nähdä mitä se selvittelee.

Mitenkä muuten toi maksu, voiko ihan luottokortilla maksaa ilman, että on rekisteröitynyt paypaliin? Kun tein paypaliin accon, niin se vaatii sen ihmenumeron mikä tulee vasta seuraavassa luottokorttilaskussa. Ja pitäisi tuote maksaa jo nyt.

Vai voinko maksaa ilman tuota numeroa, ei noista ikinä tiedä. Menee lapsen pää ihan sekaisin :confused:.

Ei ookku positiivista kokemusta ebaysta. Ostin 28.8 moottoripyörään gps telineen. 50 dollarii tuli maksamaan. Tänään tuli paketti postiin. Olivat kirjottaneet pakettiin 5 dollarin arvoinen lahja, joten tulli ei hoksannu pakettia.

Kauanko teillä on mennyt rekisteröinnin varmistusviestin saapumiseen? Ite olen odotellut jo 3 päivää eikä ole vielä tullut ebaystä varmistusviestiä.

Parin kolmen vuoden ajan on tullut ebayta käytettyä, oikeastaan pelkkiä levyjä ebaysta ostellut, sillä suomesta ei kyseisiä levyjä saa. Joskus jotain vaatteitakin tilaillut. Paras ja luotettavin kauppapaikka mitä on, itselläni on kaikki aina kotio asti ajallaan kotiutunut. Jos on ostokset mennyt yli 50e niin kysynyt kauppiaalta voisiko mahdollisesti merkitä lahjaksi ja aina tämäkin onnistunut, niin aina säästynyt sitten tullimaksuiltakin. :thumbs:

Olen käyttänyt muutaman kuukauden ajan ja maksellut paypalilla. Hyvin on ainakin tähän asti pelittänyt. Yhden takin ja paidan olen tilannut eri kavereilta.

Tein paypal-tunnuksen johon liitin visa electron-korttini, joka on liitetty nettipankkitiliini. Ostin ebaysta paypalin avulla tuotteen ja ilmotti että maksu hyväksytty ja kaikki ok ja tuli vahvistukset meiliin ym. Tilillä ei vielä näy mitään. Onko kaikki nyt okei vai kusinko jotain?

Eikö tuota paypalia saa toimimaan visa electronilla :(

Saa toimimaan Electronilla, ei huolta.

Tein paypal-tunnuksen johon liitin visa electron-korttini, joka on liitetty nettipankkitiliini. Ostin ebaysta paypalin avulla tuotteen ja ilmotti että maksu hyväksytty ja kaikki ok ja tuli vahvistukset meiliin ym. Tilillä ei vielä näy mitään. Onko kaikki nyt okei vai kusinko jotain?
Ei näy edes varauksena vielä? Luultavasti maksu on mennyt perille se ei vaan vielä ole rekisteröitynyt pankin sivuille. Näyttääkö Paypal maksun maksetuksi?

Mä ostelen eBaysta tämän tästä (saman tuotteen, joka Suomessa maksaa 20e voi löytää eBaysta parilla eurolla ja hyvällä tuurilla vielä ilmaiset postikulut) ja aina on yhtä kertaa lukuunottamatta tavarat tulleet perille. Tuo yksi tapaus oli joku 2e kännykkäkotelo tms, jonka perään en itse jaksanut alkaa kyselemään. Pariin kertaan on ostettu tuote hajonnut ensimmäisellä tai toisella käyttökerralla ja kun olen laittanut asiasta viestiä myyjälle ovat he aina pistäneet uuden tulemaan sen enempää kyselemättä. Kerran yksi ostos jäi myyjän päässä tulliin, myyjä laittoi viestiä tapahtuneesta ja palautti rahat. Itselläni on siis pelkästään positiivisia kokemuksia eBayn käytöstä. Pitää vain katsoa myyjän saamia pisteitä ja palautteita.

Tilasin converset joiden hinnaksi tuli 55 euroa ja tulee californiasta, jääkö tuote tulliin ja tuleeko lisämaksua niinkuin kaverini sanoi?

Tilasin converset joiden hinnaksi tuli 55 euroa ja tulee californiasta, jääkö tuote tulliin ja tuleeko lisämaksua niinkuin kaverini sanoi?

tulliin jää kun tulee EU:n ulkopuolelta - juuri tuosta syystä ostelen ite nykään ainoastan britti-ebaysta. Aina kannattaa tuotteen kohdalta vielä tarkistaa missä se sijaitsee, brittisivustollakin kun on esim kiinalaisia kauppiaita. Ostin juurikin converset itse tuolta, tulivat Lontoon kupeesta suoraan kotipostiin, maksoin 49e postareineen.

tulleista sen verran, että tullivero on muistaakseni 12% joka siis maksetaan tuotteen+pk:n yhteissummasta. Sen lisäksi maksat vielä ALVit päälle.

Esim: tuote maksaa postareineen 100e, tullivero on 12e eli maksat alvit 24% 112eurosta = lopulliset kulut 138,90e

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom