Ebay

1) kannykoissa euroopassa ihan helevetin lujasti mafia mukana > paljon varastettuja kannykoita. Tasta johtuen voipi myos olla etta kun lahettatte rahat niin ette ikina saa koko kannykkaa. Kavereilla tasta muutamia esimerkkeja.

2) USA:sta tilattaessa, pyytakaa paketin lahettajaa laittamaan paketin arvoksi alle 20 dollaria. Tama tulee peremmin sitten tullista lapi.
Itse juuri tata pyysi kun osti 5000 eur arvoisen korun ja paketin lahettaja unohti laittaa maininnan 20$ pakettiin. Tama sitten jai tulliin ja olin poliisin tulliviranomaisten haasttelussa paivan veropetoksesta. 350 eur sakkoa + alv. Hon maksoin kysyisesta korusta 1200 ja tulli viela sen tzekkasi etta se on aito, hyva nain.
asun ranskassa, ja nayttas silta etta taala ei tulli ole laheskaan niin motivoitunut kuin suomessa. Sen jalkeen kun heille selvisi etta en tee tata ammatikseni, niin paastivat menemaan pienilla sakoilla. Suomessa taitaa tasta jo joutua karajille ?
Ma luulen etta suomen tullia vituttaa yli kaiken koko Ebay ? sieltahan saatta joku suomen kansalainen saada ostettua jotain halvemmalla, ilman alvia.... saastot vuositasolla luokkaa 500 eur !!! Tasta tulee vuosittain takuulla harmaita hiuksia poliisivaltiolle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se ihan turvallista on. Olen tässä faijan kanssa sen luottokortilla varmaan kymmenen vuotta tilaillut tavaraa internetistä. Nykyisin pystyy jo omalla Visa Electronilla tilaamaan. Silläkin on jo varmaan viidestä eri mestasta jenkeistä tullut tilailtua levyjä ja pari paitaa. Ebaystäkin olen jenkeistä ja briteistä jotain ostellut, ja hyvin on tullut tavarat perille. "Harrastuksen" alkupuolella luottokortin numero lähetettiin sähköpostilla. Ei kyllä enää moista uskaltaisi. Ikinä ei ole mennyt väärään osoitteeseen kortin numero että olisi alkanut jotain hämäriä laskuja tulemaan. Ebay nyt ainakin täysin turvallinen. Maksuthan menee Paypalin kautta, joka on jo todella iso kansainvälinen ja tunnettu lafka.

ebay ei vaadi luotto/ pankkikorttia.
Itse rekisteröin n. 2 viikkoa sitten tonne.
Maksut hoidan lähettämällä rahaa (dollareita) postitse.
Tiedän posti ei hyväksy tota, mutta ei niille siitä tarvi kertoa.
Kerran postissa postitäti sanoi että ei saa lähettää rahaa, kun olin tunkemassa rahaa just kuoreen, sanoin no meen sitten seuraavaan postiin. Ei jäänýt sille paljon siihen sanomista.
Mitään isompia rahasummia en kyllä lähettele.

Selvitykseksi olen siis aikaisemminkin tilannut tavaraa kun olen nähnyt myytävänä eri foorumeiden myyntiosastoilla. Aina on homma toiminut, kannattaa katsoa että myyjä on legitlistalla tai vastaavalla, siis luotettava myyjä.

Nyt voin tehdä myös tarjouksia ebayssa, ja otan voitettuani yhteyden myyjään sähköpostilla.
Josta homma etenee kohti kauppoja.

ebay ei vaadi luotto/ pankkikorttia.
Itse rekisteröin n. 2 viikkoa sitten tonne.
Maksut hoidan lähettämällä rahaa (dollareita) postitse.
Tiedän posti ei hyväksy tota, mutta ei niille siitä tarvi kertoa.
Kerran postissa postitäti sanoi että ei saa lähettää rahaa, kun olin tunkemassa rahaa just kuoreen, sanoin no meen sitten seuraavaan postiin. Ei jäänýt sille paljon siihen sanomista.
Mitään isompia rahasummia en kyllä lähettele.

Selvitykseksi olen siis aikaisemminkin tilannut tavaraa kun olen nähnyt myytävänä eri foorumeiden myyntiosastoilla. Aina on homma toiminut, kannattaa katsoa että myyjä on legitlistalla tai vastaavalla, siis luotettava myyjä.

Nyt voin tehdä myös tarjouksia ebayssa, ja otan voitettuani yhteyden myyjään sähköpostilla.
Josta homma etenee kohti kauppoja.

Miten sait tilin luotua ilman korttinumeron syöttämistä?

Mullakin on PayPal-account ja sillä hoituu kätevästi. Eikä ainakaan vielä ole mitään pahaa tapahtunut, tavara on tullut ajoissa ja maksu onnistunut.

Miten sait tilin luotua ilman korttinumeron syöttämistä?

Ei kysynyt edes noita... Paypal- järjestelmään
en ole siis rekannut.

1. Ebay >register
2. Enter Information (Tähän nimi ja osoitetiedot, maa-asetuksista suomi, toimiva sähköposti-osoite, käyttäjänimi ja salasana
3. Hyväksyminen
4. Vahvista rekisteröinti sähköpostiin tulleesta ebayn-rekisteröinti-ilmoituksesta.

Ei kysynyt edes noita... Paypal- järjestelmään
en ole siis rekannut.

1. Ebay >register
2. Enter Information (Tähän nimi ja osoitetiedot, maa-asetuksista suomi, toimiva sähköposti-osoite, käyttäjänimi ja salasana
3. Hyväksyminen
4. Vahvista rekisteröinti sähköpostiin tulleesta ebayn-rekisteröinti-ilmoituksesta.

Tän jälkeen kysyy luottokortin numeroa, kohtaa ei voi ohittaa?

Kertokaas PayPal-aloittelijalle, voinko maksaa esim. Ebaysta ostamani tuotteet PayPal:n kanssa vaikka myyjällä ei PayPal-tiliä olekkaan? Eli voinko tehdä ns. normaalin tilisiirron PayPalin kautta ja rahat menevät myyjän omalle tilille?

Kertokaas PayPal-aloittelijalle, voinko maksaa esim. Ebaysta ostamani tuotteet PayPal:n kanssa vaikka myyjällä ei PayPal-tiliä olekkaan? Eli voinko tehdä ns. normaalin tilisiirron PayPalin kautta ja rahat menevät myyjän omalle tilille?

Et voi, koska eihän paypal silloin voi tietää mille tilille rahat ohjataan.

Käytännössä joudut tekemään normitilisiirron, se on ilmainen EU alueella jos täyttelet lomakkeet iban/swift tietoineen oikein.

Lähes täydellisessä kunnossa?

eikös mint ole koskematon/avaamaton?

täydennyksenä kun jollekulle täydellinen saattaa olla vaikka keskeltä repeytynyt....

eikös mint ole koskematon/avaamaton?

täydennyksenä kun jollekulle täydellinen saattaa olla vaikka keskeltä repeytynyt....

"Mint" on ehkä vähän käytetty mutta käytännössä uudenveroinen. Täysin korkkaamaton on useimmiten ebay slangissa "BNIB" brand-new-in-box

Jahas kiitoksia tästä.

Mites kun tohon paypal tilin rekisteröintiin tarvitaan joku nelinumeroinen koodi niin ymmärsinkö oikein et se tulee näkymään mun tilitapahtumissa?

No niin nyt tuli tilattua tuolta kolme julistetta. Loppusumma oli jotain 40$ eli ei paha. Nyt vaa sit ootellaan et tuleekohan perille ja mis kuosis.

Olkaa muuten tarkkoina kun nuite lähetyskuluja alatte lisään. Itsellä sydän otti pari ekstra lyöntiä kun loppusumma näyttää jotain 1900dollaria ja olin jo melkein painamassa Pay Now! nappia=D
Tein sen virheen siin et kun pistin 18,85 niin ebay jotenki ymmärs sen niinku 1885dollarina. Sitku laitoin pisteen väliin eli 18.85dollaria niin johan näytti oikeaa lukemaa=)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom