MULTI Dragon Age sarja

Miten olette suorittaneet ton jonku tal heimon questin missä ne pitää tappaa, wounded cavella tjms.. En muista noita nimiä, jos joku ymmärsi niin vois kertoa vähän taktiikkaa.. Pelailen hardilla tota ja sielä on niin pirusti niitä mörrejä ettei ole mahiksia..
 
Tal-hashot tai joku tollanen.. Ei ihan heti lvl 6 roguella saa noita tapettua.. Tässä jo muutama tuhatkertaa yritetty ;p Magella saa sen leaderin helposti kaatuun, mutta kun sielä on se sähkötyyppikin niin se yleensä tappaa kaikki jollain yhdellä iskulla jne =)
 
Ehkäpä ei omalla ukolla vielä levelit riitä tuon suorittamiseen tai sitten on puutteelliset varusteet?
Eli lisää leveliä muita tehtäviä tekemällä ja/tai parempaa haarniskaa ja asetta messiin...
 
No on minulla 4 party.. Et luulisi tuolla selviävän? Mutta voinko sitten lähteä tuolta ja tehdä eri questin vai? ;p

BTW: Mitä noilla "roskilla" tekee itemissä?
 
Mulla on niin pitkä aika siitä, kun olen tuota pelannut, että en muista tuota kyseistä tehtävää. Luulisin kuitenkin, että toi on niitä sivutehtäviä, jotka voi suorittaa omalla aikataululla.
 
No on minulla 4 party.. Et luulisi tuolla selviävän? Mutta voinko sitten lähteä tuolta ja tehdä eri questin vai? ;p

BTW: Mitä noilla "roskilla" tekee itemissä?

Kokeile tehdä eri tehtäviä aluksi, että kehityt paremmaksi. Itse tehtävää en muista, mutta ne joista puhut taitaa olla noita Tal-Vashotheja? Roguella pelatessa on tärkeää: A) Hyvät aseet, mahdollisesti parhaat koko partystä B) korkea critical rate eli mahdollisimman suuri todennäköisyys iskeä kriittinen isku -> nämä kuntoon niin pitäisi olla viholliset helisemässä. Lisäksi itse pidin tiimissä aina yhtä "tankkia" esim. Aveline, warrioreilla on paljon elinvoimaa ja hyvä torjuminen, ne pitää vihut suurimman osan vihuista poissa magien kimpusta!
Roguella on hyvä myös jouskarilla ampua kaukaisia kohteita kuten tässä tehtävässä Tal-Vashoth Saarebasta ja lisäksi omaa joukkuetta voi ohjata yksinomaan hyökkäämään yhteen viholliseen.. Lisäksi kannattaa mage(t) laittaa taikomaan niitä spellejä jotka vaikuttavat isolla alueella, niin saat hyvin jaettua vahinkoa suurelle osalle vihuista, joka helpottaa niiden nujertamista :)
Noilla "roska" tavaroilla et tee käytännössä mitään, ne on vain pääosin sitä varten, että saat myytyä ne kauppaan ja niitä usein mahtuu paljon reppuun eli ne vie myös kaiken tarvittavan tilan.
 
Koitin itelle boxilla achievementsien toivossa saada mahdollisimman monelle friendshipin täyteen olemalla mukava kaikille ja yhtäkkiä tatuoitu, kaljupäinen sankarini vetää 10sekunnin kielisuudelman Anderssin kanssa, vittu mikä mesoominen alko kotona ja kapiula meinas saada runtua tämmöseltä homofoobikolta. Juuri kun olin pääsemässä yli traumoistani ja menin sankarin kotiin tsekkaan postit, niin alettiin takkatulen ääressä nussimaan Anderssin kanssa. Juoksin virtanapille ja sammutin boxin huudonsekaisissa tunnelmissa. Ehkä eläydyin liikaa peliin, mutta toi nyt oli jo liikaa. :D

Pari kertaa tuon pelannut läpi mutta ei ole hahmollani ollut mitään eroottista toimintaa, vaikka mielistellä olen koettanut kaikkia niissä tehtävissä. En kyllä kauheasti jaksanut keskittyä niihin välianimaatioihin, että voi jotain olla jäänyt näkemättä.Pitäisikö tuossa lörpötellä muutenkin jos jotain actionia meinaa saada aikaan :pano:
 
Biowarella jotenkin lähtenyt homma puikoista, kun Mass Effect II oli sekin selkeästi huonompi kuin ykkönen, ja DA II jo niin järkyttävää tuubaa, että tekisi mieli vaatia rahat takaisin. Piti kostoksi hakea Dark Souls pleikkarille, joka yllättäen löytyi lähimmästä Prismasta heti julkaisupäivänä. Edeltäjänsä Demon's Soulsin ohella ensimmäisiä rehellisesti erilaisia action ropeja miesmuistiin. Varmaan Baldur's Gatejen jälkeen mitään hyvää tällä rintamalla ole nähtykään...

Ongelmana vaan nyt DA II:n läpijuoksumeiningin jälkeen on Dark Soulsin perhanan tiukka vaikeustaso, joka kyllä meinaa saada tällaisen poropeukalon itkemään itsensä uneen melkein joka ilta. Mutta mikäli nämä pelit eivät ole tuttuja, suosittelen lämpimästi kaikille Dragon Ageen pettyneille! Demon's Souls taitaa löytyä jo markettien ale-laareista parilla kympillä, joskin peli on käsittääkseni ainoastaan PS3:lle. Ja tosiaan varoituksen sana nykypelien kädestäpitelyyn tottuneille: näissä peleissä ei nuoli osoita oikeaa kulkusuuntaa, save & load -loitsu ei toimi ja heiveröisinkin vastustaja laittaa ukon kylmäksi jos lähtee takki auki juoksemaan. Isommat örkit sitten persraiskaa jo ihan antaumuksella... Mutta sitten kun jossain onnistuu, niin se palkitsevuuden tunne onkin nykypeleissä ihan ennenkokematonta! :D
 
Muokkasin otsikkoa, jotta kattaa keskustelun myös muusta kuin Originsista.

Nythän on julkaistu kolmas osa, Dragon Age Inquisition.

Jos joku muukin on aikomassa pelata tuota muulla alustalla kuin aiemmin, niin kannattaa käydä tutustumassa tähän nettisivuun:
https://dragonagekeep.com

Tuolla pääsee tekemään isot ja pienet valinnat, joita tuli tehtyä aiemmissa peleissä + lisäreissä ja sitten exportaamaan uuteen peliin.
Eli pääsee pelailemaan tuota Dragon Age Inquisitionia sellaisella "World Statella", johon ne omat valinnat ovat johtaneet.

Lisäksi pääsee katsomaan valintojen jälkeen pienet animaatio recapit aiemmasta ja siinä voi vielä lennossa muuttaa valintoja, jos on tarpeen.

edit:
Liitetty DA2 ketju tähän ketjuun.

edit2:
Ohjeet miten tuoda World State uuteen peliin (tuolla on myös linkki tutoriaaliin, jos tuo Dragon Age Keep nettisivu tuottaa päänvaivaa):
http://forum.bioware.com/topic/519280-how-to-get-your-world-state-in-to-inquisition/
 
Tuli eilen pikaisesti testattua DA Inquisitionia ja ainakin alku vaikuttaa lupaavalta. Graafinen tyyli on paljon parempi kuin DA2:ssa, se ei miellyttänyt omia silmiä yhtään. Taistelusysteemi vaikuttaa hauskalta ja hahmoa pystyy taas kustomoimaan kunnolla, kun pelin aloittaa.

Tästäkin on tottakai tehty grafiikkavertailu eri alustojen välillä, itse en noissa kyllä juuri eroja näe:
[video=youtube_share;ftsvO-AaOf0]http://youtu.be/ftsvO-AaOf0[/video]
 
Hain itsekin eilen ennakkovaratun Dragon Age Inquisitionin. Puolitoista tuntia ehdin alkua palloilla ja ihan nastalta vaikuttaa. Taistelusysteemi tuntui ainakin äkkiseltään toimivalta. Ja tuli todettua jossain taistelussa, että ihan hyvä jaksaa pausetella ja käskyttää hahmojaan. Yllättäen tuli pataan kovin aikaisessakin vaiheessa kun puolivaloilla lähti vain päin vihuja hönkimään vaikka vain normalilla pelaankin.
 
Hain itsekin eilen ennakkovaratun Dragon Age Inquisitionin. Puolitoista tuntia ehdin alkua palloilla ja ihan nastalta vaikuttaa. Taistelusysteemi tuntui ainakin äkkiseltään toimivalta. Ja tuli todettua jossain taistelussa, että ihan hyvä jaksaa pausetella ja käskyttää hahmojaan. Yllättäen tuli pataan kovin aikaisessakin vaiheessa kun puolivaloilla lähti vain päin vihuja hönkimään vaikka vain normalilla pelaankin.

Tässä pitää ottaa huomioon myös se, että vihujen level scalingia ei ole (loistavaa!), joten jos menee liian varhaisessa vaiheessa vääriin paikkoihin uhittelemaan, niin selkään tulee ja lujaa. Se tuli eilen havaittua, kun samoilin Hinterlandsilla vähän turhan innokkaasti ja karhu raiskasi koko porukan oikein huolella.

On tämä uusin DA kyllä mahtava peli, jos oli DA2 jonkinasteinen pettymys, niin tämä kyllä palauttaa tämän sarjan takaisin "formiin".
Paljon tekemistä, paljon mielenkiintoisia hahmoja, perinteisissä "kerää tavaraa" questeissa on jotain muutakin järkeä kuin saada niitä resursseja itselle.

Maailma on avoimempi kuin aiemmin, tulee melkein sellainen "Dragon Age meets Elder Scrolls" fiilis, kun tuota pelaa.

Toki oma peli on vasta aika alkutekijöissään, joten ihan lopullista tuomiota ei voi vielä antaa, mutta kyllä tämä ensimmäisten tuntien perusteella vaikuttaa kerrassaan erinomaiselta tuotokselta.
 
Tässä pitää ottaa huomioon myös se, että vihujen level scalingia ei ole (loistavaa!), joten jos menee liian varhaisessa vaiheessa vääriin paikkoihin uhittelemaan, niin selkään tulee ja lujaa. Se tuli eilen havaittua, kun samoilin Hinterlandsilla vähän turhan innokkaasti ja karhu raiskasi koko porukan oikein huolella.

On tämä uusin DA kyllä mahtava peli, jos oli DA2 jonkinasteinen pettymys, niin tämä kyllä palauttaa tämän sarjan takaisin "formiin".
Paljon tekemistä, paljon mielenkiintoisia hahmoja, perinteisissä "kerää tavaraa" questeissa on jotain muutakin järkeä kuin saada niitä resursseja itselle.

Joo itselläkin pari sutta tai jotain muuta hurttaa söi aamulla koko ryhmän kun pelasin. Onneksi ei ole turhan vittumaiseksi tehty tuota kun on helppo hyppiä pikamatkustuksella leirien väliä ja jatkaa continuella jos eksyy liian haastaviin paikkoihin ja delaa.

On kyllä loistavan oloinen peli nyt viiden pelitunnin jälkeen ja tehtävää tuntuu riittävän.
 
Täytyy kyllä kans kehua uusinta Da:aata. Elder Scrollssien jälkeen mukava pelata roolimättöö jossa on kunnollinen juoni, tyyliin Mass Effect. Tykkään tosta keskustelu systeemistä ja miten sillä voi tosiaan vaikuttaa juoneen ja muihin hahmoihin. Tähän mennessä on toi maailman avoimmuus yllättäny positiivisesti varsinki ton kakkos osan jälkeen. Kuten jo edellisessä postissa mainittu vihollisten level scaling pidentää jonkin verran pelin ikää kun ei heti pärjää kaikille ihan joka paikassa. Vaikka toisaalta edes takasi ramppaaminen on joskus aika vitun raivostuttavaa.
 
Onhan tuo Inquisition aika pirun massiivinen peli. Peliaikaa on takana reilu 23h, hahmot ovat lvl 10-11 ja tuntuu etten paikkoja ole käynyt läpi vielä nimeksikään. Oikeastaan vasta Hinterlands alkaa olla lähes täysin koluttu ja muita on vasta raapaistu pinnalta. Jonkin verran on toki tullut pääjuontakin edettyä ja siinä on tullut sen verran eeppistä settiä vastaan välivideoista ja musiikista lähtien, että muutaman kerran on kylmistä väreistä saanut nautiskella. Kyllä nämä laajemman kokoluokan ropet ovat vaan huikeita elämyksiä, pelejä parhaasta päästä.
 
Oisko mennyt n. 60h kun sain läpi.
Lähes kaikki alueet tuli koluttua, paitsi se yks johon piti kerätä niitä shardeja tjsp. + muutama dragon pitäs viel tappaa.
 
Onhan tuo Inquisition aika pirun massiivinen peli. Peliaikaa on takana reilu 23h, hahmot ovat lvl 10-11 ja tuntuu etten paikkoja ole käynyt läpi vielä nimeksikään. Oikeastaan vasta Hinterlands alkaa olla lähes täysin koluttu ja muita on vasta raapaistu pinnalta. Jonkin verran on toki tullut pääjuontakin edettyä ja siinä on tullut sen verran eeppistä settiä vastaan välivideoista ja musiikista lähtien, että muutaman kerran on kylmistä väreistä saanut nautiskella. Kyllä nämä laajemman kokoluokan ropet ovat vaan huikeita elämyksiä, pelejä parhaasta päästä.

Olen aika pitkälti samaa mieltä mutta itseä vaivaa hieman se että tuntuu olevan vähän turhan monta rautaa tulessa samalla kertaa ja hieman se että itse en edes jaksa aloittaa tämän pelin pelaamista jos ei ole vähintään kahta tuntia aikaa.
 
Onhan tuo Inquisition aika pirun massiivinen peli. Peliaikaa on takana reilu 23h, hahmot ovat lvl 10-11 ja tuntuu etten paikkoja ole käynyt läpi vielä nimeksikään. Oikeastaan vasta Hinterlands alkaa olla lähes täysin koluttu ja muita on vasta raapaistu pinnalta. Jonkin verran on toki tullut pääjuontakin edettyä ja siinä on tullut sen verran eeppistä settiä vastaan välivideoista ja musiikista lähtien, että muutaman kerran on kylmistä väreistä saanut nautiskella. Kyllä nämä laajemman kokoluokan ropet ovat vaan huikeita elämyksiä, pelejä parhaasta päästä.

Olihan se aika massiivinen.
Mulla meni reilut 100h, kun tein kaiken mitä vaan löysin. Esim. kaikki dragonit, kaikki shardit, kaikki companion questit jne.
En usko, että kovin paljon jäi tekemättä (pois lukien sellaiset asiat, joita ei tehtyjen ratkaisujen vuoksi edes tullut eteen) :)
 
Back
Ylös Bottom