MULTI Dragon Age sarja

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Jaahas, eli pelissä on vain yksi kaupunki, jossa alueita about saman verran kuin Denerimissä ykkösessä. Pari metsäaluetta ja yksi luola jota läpipelataan sata kertaa välillä astuen sisään toisesta päästä. Rakennukset ovat sisältä luotu muutamalle eri pohjalle muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, huonekalujen järjestys vain muuttuu. Ja juoni on todellakin niin huono kuin että löydät aarteenmetsästysmatkalla lyrium idolin, joka joutuu vääriin käsiin ja jonka pitäjä sekoaa ja muuttuu supervahvaksi demoniksi... Grafiikat huonompia kuin edeltäjässään ja musiikki myös suurelta osin kierrätetään ykkösestä.

Taistelu puuduttavaa Diablo tyylistä hack n slashia, jossa uusia vihollisia syntyy tyhjästä jatkuvasti. Yöaikaan kadulla liikkuu about joukkoeellisen verran rosvoja jotka käyvät päälle kuin Doomin viholliset, ja syntyvät uudelleen ja käyvät päälle, ja uudelleen. Niin ja kumppaneiden armoreita ei voi vaihtaa enää.

Huh huh. Alkaa jo pikkusen hymyilyttää toi ylläoleva brassailu siitä että minä kyllä ostin ja tuen pelintekijöitä niin. =)

Voiko joku kattoa oikeesti ton arvostelun kokonaan?
Ei.

Ylipäätään en yleensä jaksa katsoa mitään Youtube arvosteluita, joku niissä kaikissa rassaa.

Ei.

Ylipäätään en yleensä jaksa katsoa mitään Youtube arvosteluita, joku niissä kaikissa rassaa.

Sama.

Muutenkaan en paljon anna painoarvoa arvosteluille. Monet pelit (ja leffat), jotka on saaneet huonot arvostelut, on omasta mielestä olleet ihan hyviä, kun taas huippuarvostelun saanut tekele on ollut täyttä kuraa meikäläisen mielestä.
Eli en oikeastaan näissä asioissa paljon luota muuhun kuin omaan arviooni :D

Sama.

Muutenkaan en paljon anna painoarvoa arvosteluille. Monet pelit (ja leffat), jotka on saaneet huonot arvostelut, on omasta mielestä olleet ihan hyviä, kun taas huippuarvostelun saanut tekele on ollut täyttä kuraa meikäläisen mielestä.
Eli en oikeastaan näissä asioissa paljon luota muuhun kuin omaan arviooni :D

Itse olen jotenkin oppinut/tottunut luottamaan PELIT-lehden arvosteluihin. Sen verran ovat aikojen saatossa olleet samaa mieltä kanssani, joten se on itselle sellainen ostaako vai ei -mittari.

Jottei ihan OT mene, niin eilen tuli postista ja alkuhöpinät ennen Kirkwalliin saapumista sain sudittua. Taistelu on nyt jotenkin enemmän mun makuun kuin mitä se oli Originsissa eikä enempi veri ole pahitteeksi ollenkaan :) Ja ME-tyylinen dialogi oli Biowarelta aivan perkeleen hyvä veto.

Voiko joku kattoa oikeesti ton arvostelun kokonaan? Minuutti riitti siihen että pakko lyödä kiinni, ihan vitun rasittava. Pitää odotella parempia ennenkuin saa mitään ymmärrystä pelistä.

Kyllä mie sen katoin. Jätkän ääni oli kyllä jotain uskomatonta ja koko arvostelu perseestä kun se oli oikeestaan vaan cutscenejä. Todellista gameplayta ei kunnolla esitelty, mitään uusia ominaisuuksia ei esitelty jne. eli ei tota kyllä voi oikeen arvosteluks kutsua. Paskaa paketissa jonkun inisijän toimesta.

Nyt on tätä vähän testailtu ja kyllähän ainakin alku ihan lupaavalta vaikuttaa :)
Itsellä oli alkuun melkoisia performance ongelmia DX11 tilassa, mutta siihen löytyi onneksi apua. Eli jos jollain muulla samaa ongelmaa ja nvidian näyttis, niin kannattaa ladata uusimmat beta-ajurit. Niissä on erikseen mainittukin, että parantaa yhteensopivuutta Dragon Age 2:n kanssa ja ainakin mulla auttoi selvästi.

Olisko 4h tänään tullut hierottua ja hyvältähän tuo vaikuttaa. Ykköstä jaksoin pelata ehkä tuon 4h, taistelu tuntui tahmeelta jne. Mutta tämä on kyllä jo hyvä peli. Suurin asia mikä vituttaa on se, että samaan aikaan kun huidot esim roguen 2miekalla, et pysty liikkumaan samalla. Ärsyttävää. Ehkä siihen tottuu

Nyt alkuhuuma kadonnut ja alustana PC, onhan tää ihan hyvä mutta kyllä mä tykkäsin enemmän tosta ykkösen tappelu tsydeemistä, mutta ei huono peli, odotin vaan enemmän niinkuin silloin kun ykkös osaa venaili.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jokunen tunti nyt väännetty ja kyllä edelleen vaikuttaa hyvältä. Pakko ihmetellä, että mitä porukat oikein on odottaneet, kun esimerkiksi valittavat pelin grafiikoista? Ainakin PC versio näyttää mun mielestä varsin hyvältä, kun on hires tekstuurit käytössä, ehkä mä sitten vaan olen vähään tyytyväinen ;)

Pelissä on myös paranneltu monia asioita, jotka ykkösessä meikäläistä ärsytti. Pari esimerkkiä:
Inventory systeemi on tässä parempi. Onhan se kiva, että on paljon kaikkea tavaraa, mutta kun sitä on liikaa niin kuluu turhan paljon aikaa siihen, että pitää tavarat järjestyksessä ja tsekkailee mitkä myydään ja mitkä pidetään, tämä oli ykkösessä ainakin mulla pieni ärsytyksen paikka.

Turhaa juoksemista on myös vähennetty, eli ME2 tyylisesti saa questin nopeammin loppumaan, ilman että tarvitsee juosta samaa reittiä aina takaisin.

ME sarjasta tuttu keskustelu systeemi on vaan toimiva. Tuo paljon paremman tunnelman, kun myös päähenkilö osaa puhua.

Onhan tässä toki myös huonoja puolia, mutta mä en nyt jaksa niistä valittaa, kun sitä tuntuu kaikki tekevän muutenkin :D

Koko inventory tetris, ym, on vähän kaksiteräinen miekka. Sehän on siis niin että pelistä tehdää nyt enemmän arcade, eli eihän se periaatteessa edes ole parantamista vaan muuttamista. Ei varmaan kovin moni nykyään jaksa noita Baldur's Gate ym. tyyppisiä pelejä, ja tässä tulos. Kyllä niissäkin saa pyöritellä sitä rompetta ja skilliä ja ukkoa aika huolella.

En nyt sano onko hyvä vai huono asia (koska se on makuasia :P), mutta kunhan vain meinaan sitä että eihän tässä mitään sinänsä "parannella" ainakaan tuolla saralla, vaan tässä muutetaan. Samahan tuo "juokseminen", kyllähän perinteisissä RPG peleissä on saanut aina juosta. Hack'n'slashien suurimman ja mahtavimman esi-isän Diablon parissahan sai kivasta kävellä ympäriinsä. Esimerkkejä, but you get the point. :)

En nyt tiedä mitä tekis, itsellä vielä DA:O kesken, ja vois sen pelata ensin ja sitten importata sen "tarina" tohon kakkoseen.

Pelissä on myös paranneltu monia asioita, jotka ykkösessä meikäläistä ärsytti. Pari esimerkkiä:
Inventory systeemi on tässä parempi. Onhan se kiva, että on paljon kaikkea tavaraa, mutta kun sitä on liikaa niin kuluu turhan paljon aikaa siihen, että pitää tavarat järjestyksessä ja tsekkailee mitkä myydään ja mitkä pidetään, tämä oli ykkösessä ainakin mulla pieni ärsytyksen paikka.

Eli on menty ME2 tyyliseen inviin vai? Kyllähän nyt perkele ropessa pitää sitä roipetta olla ja huolella! Itteä ainakin otti vaan päähän se ME2:n uudistus, missä gearia vaan upgradettiin ja omiin armoreihin sai ostettua jotain vammasia moduuleja. Mistään ei ees ollu kunnon numeroita ja min/maxaus oli tuhottu täysin. Me todelliset powergamerit just halutaan, et voidaan vaihdella tilanteen mukaan niitä itemeitä aina sen +5% hyödyn takia! Toi DA2 kuulostaa kokoajan enemmän ja enemmän joltain casual arcadelta, mikä on tehty niille Ville 12wee konsolispedeille.

Voi näköjään tonkin jättää kauppaan.

@TML, kyllä monikin jaksais ja halauis niitä mut noilla isoilla taloilla vaakakupissa painaa enemmän se kokonaismyynti. Ja se nyt vaan saadaan isommaks kun väännetään peleistä helpompia ja portataan ne kaikille mahollisille alustoille. Konsolit on saatanasta.

Eli on menty ME2 tyyliseen inviin vai? Kyllähän nyt perkele ropessa pitää sitä roipetta olla ja huolella! Itteä ainakin otti vaan päähän se ME2:n uudistus, missä gearia vaan upgradettiin ja omiin armoreihin sai ostettua jotain vammasia moduuleja. Mistään ei ees ollu kunnon numeroita ja min/maxaus oli tuhottu täysin. Me todelliset powergamerit just halutaan, et voidaan vaihdella tilanteen mukaan niitä itemeitä aina sen +5% hyödyn takia! Toi DA2 kuulostaa kokoajan enemmän ja enemmän joltain casual arcadelta, mikä on tehty niille Ville 12wee konsolispedeille.

Voi näköjään tonkin jättää kauppaan.

@TML, kyllä monikin jaksais ja halauis niitä mut noilla isoilla taloilla vaakakupissa painaa enemmän se kokonaismyynti. Ja se nyt vaan saadaan isommaks kun väännetään peleistä helpompia ja portataan ne kaikille mahollisille alustoille. Konsolit on saatanasta.

Kyllä tuossa siis on esineitä ihan samaan tyyliin kuin ykkösessä, mutta niitä löytyy vähemmän ja luokka rajoittaa käyttöä, eli löytyy omasta mielestä helpommin järkevää asetta jne käyttöön. Makuasia toki.
Runet on ilmeisesti nyt kertakäyttöisiä, joten niiden kanssa pitää olla tarkempi.
On myös aseita, jotka paranevat level upin myötä, joten alkuun surkea ase saattaa pelin edetessä muuttua varsin tehokkaaksi.

Eli ei siis ole sama ase/armor systeemi kuin ME2:ssa.

edit:
Huvittava tuo "me todelliset powergamerit kommentti", kun esim. meikäläinen pelasi kuusnepalla pelejä jo ennen kuin teikäläisen ikäiset jampat oli syntyneet ;)

Mulla nyt on vaan se "ongelma", että en voi jättää mitään kamaa melkein kirveelläkään lojumaan. Täytetään invit aivan ääriään myöten, ja sitten vasta tuhotaan/dropataan jotain kun ei enää mahdu ja sillonkin katotaan pääsiskö jotenkin livahtaa kauppaan myymään, ja jos ei niin verrataan monta hopeaa enemmän [x] on vs. [y]. :) Peleissä jossa on jonkinlainen town portal, niin KAIKKI kerätään ja käydään vaikka 10 min välein storessa. Tässä nyt ei ole mahdollista, niin arvotaan sitten 5 min paikallaan kun invi täyttyy.

Perhana, kun ei ole nähnyt noita konsoliversion grafiikoita, että onko ne todella niin huonot, kuin jokapuolella haukutaan.
Kuten aiemmin totesin, PC versio näyttää ainakin omaan silmään varsin hyvältä, mutta siihen tulikin ladattavaksi se hiukan reilun 1Gb kokoinen high res paketti just ennen julkaisua.
Eli PC pelaajien kannattaa ehdottomasti asentaa se (olettaen, että näyttiksessä riittää muisti).

edit:
Kommentoidaan vielä sen verran, että mä olen pelannut lukuisia Biowaren pelejä (mm. BG, KOTOR, ME, DA:O) ja kyllä tämä mun mielestä edelleen on ihan aito Biowaren peli. Eli dialogi ja questit ovat kohdallaan.
Tarina tuntuu aukeavan hitaasti (hyvä asia), joten siitä ei osaa vielä paljon sanoa.

Kyllä tuossa siis on esineitä ihan samaan tyyliin kuin ykkösessä, mutta niitä löytyy vähemmän ja luokka rajoittaa käyttöä, eli löytyy omasta mielestä helpommin järkevää asetta jne käyttöön. Makuasia toki.
Runet on ilmeisesti nyt kertakäyttöisiä, joten niiden kanssa pitää olla tarkempi.
On myös aseita, jotka paranevat level upin myötä, joten alkuun surkea ase saattaa pelin edetessä muuttua varsin tehokkaaksi.

Eli ei siis ole sama ase/armor systeemi kuin ME2:ssa.

edit:
Huvittava tuo "me todelliset powergamerit kommentti", kun esim. meikäläinen pelasi kuusnepalla pelejä jo ennen kuin teikäläisen ikäiset jampat oli syntyneet ;)

Powergaming ei terminä liity mitenkään pelaajan ikään. kts. http://en.wikipedia.org/wiki/Powergaming jos asia kiinnostaa. Siihen voit vielä kahlata läpi eri määritelmiä termistä hardcore gamer. :D Toisekseen, commodorea on tullut kulutettua ihan kiitettävä määrä täälläkin.

Kyllähän luokat rajoitti ykkösessäkin jo aseiden käyttöä. Ei ollut mitään järkeä huitoa tikarilla, jos kaikki pojot on käytetty 2h aseisiin. Toisekseen, se että niiden apureiden panssareita ei pääse säätämään on jo aikamoinen siirtymä kohti tuota ME2 farssia.

Mulla nyt on vaan se "ongelma", että en voi jättää mitään kamaa melkein kirveelläkään lojumaan. Täytetään invit aivan ääriään myöten, ja sitten vasta tuhotaan/dropataan jotain kun ei enää mahdu ja sillonkin katotaan pääsiskö jotenkin livahtaa kauppaan myymään, ja jos ei niin verrataan monta hopeaa enemmän [x] on vs. [y]. :) Peleissä jossa on jonkinlainen town portal, niin KAIKKI kerätään ja käydään vaikka 10 min välein storessa. Tässä nyt ei ole mahdollista, niin arvotaan sitten 5 min paikallaan kun invi täyttyy.

Tämä on sitä kunnon ropehenkeä. Kaikki pitää löytää. Kaikki pitää kokea. Yhtäkään paikkaa ei jätetä tutkimatta ja piruvieköön peli alotetaan vaikka alusta jos jossain vaiheessa tajuaa missanneensa contenttia mihin ei enää ole pääsyä myöhemmin.

Perhana, kun ei ole nähnyt noita konsoliversion grafiikoita, että onko ne todella niin huonot, kuin jokapuolella haukutaan.
Kuten aiemmin totesin, PC versio näyttää ainakin omaan silmään varsin hyvältä, mutta siihen tulikin ladattavaksi se hiukan reilun 1Gb kokoinen high res paketti just ennen julkaisua.
Eli PC pelaajien kannattaa ehdottomasti asentaa se (olettaen, että näyttiksessä riittää muisti).

edit:
Kommentoidaan vielä sen verran, että mä olen pelannut lukuisia Biowaren pelejä (mm. BG, KOTOR, ME, DA:O) ja kyllä tämä mun mielestä edelleen on ihan aito Biowaren peli. Eli dialogi ja questit ovat kohdallaan.
Tarina tuntuu aukeavan hitaasti (hyvä asia), joten siitä ei osaa vielä paljon sanoa.

Dialogit ja questit ovat vain yksi osa peliä. Kyllä BG2:ssa oli enemmän fiilistä kuin DA:O:ssa vaikkapa. Oikeastaan mikään näistä uudemmista ei ole oikein säväyttänyt. Pelit muuttuu mekaniikaltaan yhä yksinkertasemmiksi ja kohta ollaankin jo puhtaassa arcadessa. Missä ovat taistelut, jossa olet suunnitellut ryhmän loitsut kymmenen castia eteenpäin niin että niiden yhteisvaikutus on paras mahdollinen?!

Pelit muuttuu mekaniikaltaan yhä yksinkertasemmiksi ja kohta ollaankin jo puhtaassa arcadessa. Missä ovat taistelut, jossa olet suunnitellut ryhmän loitsut kymmenen castia eteenpäin niin että niiden yhteisvaikutus on paras mahdollinen?!

Mitä muuta voi nykypäivänä odottaa, kun isot pelitalot sanelevat markkinat ja myyntiluvut ovat tärkein pointti pelien julkaisussa?

Mulle on biowaren peleissä aina ollut tärkeintä hahmot, dialogi, juoni ja tunnelma. Varusteet ja muu vastaava on sitten toissijaista. Ei mua ykkösessä niinkään häirinnyt inventoryssä aseet ja varusteet vaan se, että ylimääräistä kamaa, jolla ei tehnyt yhtään mitään, oli ihan liikaa. Oma pelityyli taas on sellainen, että kaikki pitää kerätä mukaan, joten inventory täyttyy nopeasti turhasta roskasta.
DA2:ssa inventoryssä on erikseen "trash" osio, johon kerääntyy kaikki sellainen roipe, jonka voi myydä, mutta jolla ei itse tee mitään. Se on ainakin mulle parannus inventoryssä :)

Se on toki ärsyttävää, että NPC kumppanien armoreita ei näemmä pysty muokkaamaan (aseita onneksi voi) ja se on itselle tähän mennessä ehkä suurin pettymys pelissä.

Itseään toistavat alueet nimellä kulkevaa ongelmaa en vielä ole kokenut, kun ei peliä niin hirveästi ole takana.

Se on selvä asia, että tämä ei ole lähelläkään samanlainen peli kuin DA:O (josta toki pidin, sen jo kertoo 3 läpipeluuta), siihen että kumpi on parempi, en vielä ota kantaa. Se selviää vasta, kun tämäkin on läpäisty ainakin kerran.

Eli lyhyesti, en mitenkään kiellä, etteikö tässä olisi tehty joitain aika ärsyttäviä temppuja myyntilukujen toivossa, mutta niiden saama vastaanotto on sitä luokkaa, että ehkä korjaavat asian seuraavassa osassa tai lisäosissa...

Lisäosista tuli mieleen, että ne oli kyllä tuossa Originsissa aika fiasko. Ainoa todella hyvä (ja oikeasti lisäarvoa tuova) oli Awakening. Muut oli imo pelkkää rahastusta, etenkin Witch Hunt oli suorastaan tökerö tekele. Muutama tehtävä uudelleen kierrätetyissä mestoissa, eikä mitään järkevää lisää juoneen tms. :D Eikä se Golems lisäri juuri tuosta poikennut, todella turhauttava setti sekin.

Toivottavasti DA2:n lisäreillä mennään enemmän Awakening linjalla ja jätetään ne Witch Huntit ja Golemsit tekemättä.

edit:

Niin ja piti siitä powergamingistakin vielä kommentoida ;)
En mä meinannutkaan, että sillä on iän kanssa mitään tekemistä ja se heitto oli ihan vitsinä laitettu, niinkuin omasta mielestä siitä kävi ilmi :)

Kyllä mä itsekin nämä ropet siinä mielessä "tosissani" otan, että mulle läpipeluu ei tarkoita sitä, että pääjuoni menee läpi. Mulla se tarkoittaa sitä, että kaikki mahdolliset questit yms. jotka pelistä vaan pystyn löytämään on hoidettu.
Siksi mulla näissä peleissä yleensä tuntuukin menevän ainakin 50% enemmän aikaa läpipeluuseen, kuin suurimalla osalla...

jossa olet suunnitellut ryhmän loitsut kymmenen castia eteenpäin niin että niiden yhteisvaikutus on paras mahdollinen?!
Juuri näin. Ei ehkä ihan kymmeneen päästy DA:Ossa, mutta itse ohjasin/ohjaan (peliä vähän jäljellä) kaikkia 100% joka taistelussa. Tactics on päällä (jotta ne hyökkää), mutta jokaisen tactics on tyhjä.

Spellien yhdistelmät ja lähes 100% chance critical meleet yhdistettynä oikein on kiva juttu. Yleensä saa puolet mosista räjäytettyä palasiksi ensimmäisten 5 sec aikana. Tuo nyt vain yksi esimerkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom