Dr. Phil voi pelastaa maailman!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja steel
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeseen asti pelimies tuo kaveri (enkä nyt sano tätä erityisesti hyvällä tai pahalla). Jossain vaiheessa ollu hiukan juttua dr.Philin ja 19-vuotiaan tytön (asiakas) välisestä seksisuhteesta vuonna 1988, mistä taisi kuitenkin tulla vapauttava tuomio. Nyt on menossa rapakon takana ryhmäkanne liittyen tuohon dr.Phil painonpudotusohjelmaan. Tuohon ohjelmaan liittyi ruokavalion ja liikunnan lisäksi noin 120$/kk edestä lisäravinteita (joiden tuotoista tuo "tohtori" sai osuuden) ja muutama on nyt haastanut "tohtorin" oikeuteen siitä, kun läskit ei lähteny pelkillä pilleireillä. Googlettamalla löytyy lisäinfoa.

ps. älkää kysykö miksi olen vaivautunut hakemaan tietoa dr.Philistä (tenttiviikko menossa) :)

Pelimies...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en väitä arvon Dr. Philiä huonoksi. Väitän suurta osaa (huom! ei kaikkia ;)) vierailevista tähtistä täyspelleiksi, jotka eivät ole todellakaan ajatelleet pitkään aikaan. Phil antaa ajoittain suhteellisen nerokkaita letkautuksia, jotka todellakin huomaa järkeviksi kun hetkisen ajattelee.

Kyseistä ohjelmaa en seuraa siksi että se tulee, seuraan sitä jos satun avata telkkarin kyseiseen aikaan. Jokin dokumentti tuli Dr. Philistä muistaakseni discovery channelilta muutama kuukausi sitten, se oli kyllä katsomisen arvoinen ohjelma.

Niin, ei välttämättä olis mielenkiintoisia ja toisekseen käsitykseni mukaan ne tekee kuitenkin ennen lähetystä aika paljon selvitystä asioista ja ongelmista etc. Tunnin mittaiseen ohjelmaan ei oo varmaankaan kovin mielekästä yrittää tunkea koko prosessia. "Parhaat palat" pelkästään...

Ja kuten messias itse toteaa "ongelmat eivät ole helppoja, mutta ratkaisut usein ovat".

Eihän kukaan voi kyseenalaistaa tuon kaljun profeetan tietämystä ja neroutta ;)

E. väärä quote, hups...piti quotata kkhs:ää

Monet heittää että sen kommentit on niin yksinkertaisia että niillähän sitä maailman pelastaa. Onhan ne välillä kyllä yksinkertaisia mutta samalla aika osuvia. Pääpointti mulla vaan oli se, että eikö Phil monasti oo antanut niille jotain kuukausien teraupeuttisia istuntoja (ei ehkä itse) jolloin oikean ongelman omaavat immeiset siis saavat muutakin apua kuin jonkun sanovan "älä siis tee niin".

Ja aivan sama vaikka olisi kuinka käsikirjoitettu (epäilen ettei kovin pahasti ole). Jos Dr. sanoo ruudussa jollekin näyttelijälle, että lakkaa pillittämästä ettet laihdu vaan tee asialle jotain. Hanki harrastus ja lopeta mässäily.
Jos siis tuon takia joku katsojakin ottaa opikseen niin hyvä hyvä.
Esimerkkihän ei ole parhaasta päästä mutta kun oikein hyväntahtoisia olette niin ymmärrätte pointtini. Aina ei paras tapa ole laittaa ihmisiä hankkimaan omaaloitteisesti netistä tietoa aminohappokoostumuksista, vaan saada ensin mieleen iskostumaan asia, että tahtoo laihtua tai ylipäätään edetä elämässään.

Ja siitä olen samaa mieltä, että hän antaa hyviä vinkkejä lasten kasvatuksessa. Osa on kyllä itsestään selvyyksi mutta ei kaikille. Kun nykyään osa vanhemmista ei tiedä pitäisikö heidän olla lastensa ystäviä vai vanhempia. Tyyliin vapauksia ei kuria :wall:

Tämä kaikki mutuna ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Viimeseen asti pelimies tuo kaveri (enkä nyt sano tätä erityisesti hyvällä tai pahalla). Jossain vaiheessa ollu hiukan juttua dr.Philin ja 19-vuotiaan tytön (asiakas) välisestä seksisuhteesta vuonna 1988, mistä taisi kuitenkin tulla vapauttava tuomio. Nyt on menossa rapakon takana ryhmäkanne liittyen tuohon dr.Phil painonpudotusohjelmaan. Tuohon ohjelmaan liittyi ruokavalion ja liikunnan lisäksi noin 120$/kk edestä lisäravinteita (joiden tuotoista tuo "tohtori" sai osuuden) ja muutama on nyt haastanut "tohtorin" oikeuteen siitä, kun läskit ei lähteny pelkillä pilleireillä. Googlettamalla löytyy lisäinfoa.

ps. älkää kysykö miksi olen vaivautunut hakemaan tietoa dr.Philistä (tenttiviikko menossa) :)

Pelimies...

Erikoinen juttu tuo lisäravinne, koska yhdessäkään episodissa ei Phil ole maininnut niitä laihduttamisessa. Ja olen nähnyt niitä laihdutusepisodeja varmaan kymmenkunta. Ettei vaan olisi joku sivujuttu kirjassa, ja sitten siitä on jotkut läskiperseet innostuneet ja unohtaneet täysin kaikki muut dieettiin liittyvät asiat. Se mun mielestä oli hyvä Philin laihdutusohjeissa, että mitään poppakonsteja ei ollut, ei mitään ihmedieettejä, ja laihdutukseen liitettiin liikunta tiiviisti ja elämäntapamuutos.

Toisaalta mä en antais kovinkaan paljon arvoa nostetuille kanteille jenkeissä. Siellä kun väkisinkin joutuu oikeuteen, jos on jotain jaettavana. Lakimiehet tulee kuin korppikotkat haaskalle...

Huomattavasti terveempi lähestymistapa kuin viedä vaimoa ja tätä veljen kanssa pettävä aviomies lavalle tappelemaan, mitä joissakin ohjelmissa harrastetaan.

Siis hetkinen, aviomies pettää vaimoa veljensä kanssa? :eek:

Niin siis se pahempi tapaus varmaan olisi vaimoansa oman veljensä kanssa pettävä aviomies.

Niin siis se pahempi tapaus varmaan olisi vaimoansa oman veljensä kanssa pettävä aviomies.

tuollaiselle on ihan oma show:
jerry-springer.jpg

huonompaa ohjelmaa saa etsiä:down:

Ei tarvitse etsiä kovin kauan.

Salatut elämät
Kauniit ja rohkeat
Päivien viemää
Big brother
Smackdown
RAW
Bella(joka jo mainittiinkin)
Nelosen kenoarvonta(saatanan ärsyttävät äänet)
Mikä tahansa 4D-dokumentti

Ihmiset tuntuvat olevan todellakin niin tyhmiä, että jonkun täytyy kertoa se normaalilla maalaisjärjellä pääteltävissä oleva ratkaisu heidän ongelmiinsa. Aika harvoin tulee Dr. Philiä katsottua, mutta ihan järkevää juttua siellä on ollut joka kerta.

Heh, Dr. Philin uusin temppu on se, että hän on adoptoinut(kyllä, luit oikein) Elginin pikkukaupungin Texasissa. Ja aikoo ratkaista ilmeisesti kaikki kaupungin ongelmat. :D

Daily Show on tehnyt asiasta hilpeän raportin. :lol2:

http://www.youtube.com/watch?v=ADY6pjzKDZo

... mutta kun ymmärtää että anoreksia paranee syömällä, saattaa nähdä jotain viisautta auktoriteetin palkkaamisessa lausumaan itsestäänselvyyksiä.

Minä en ainakaan tuota ymmärrä..enkä oikein usko, että anorexia paranee syömällä.

Itse asiaan. Ihan fiksu mieshän tuo dr.phill on, mutta eihän nuo asiat nii yksioikoisia ole, että ne paranee kun studiossa käy istumassa. Sinänsä ihan hyvä, että tuodaan erilaisia ongelmia julki, mutta monet ohjelman aiheista liittyvät sairauksiin, joiden hoito vaatii pidempää terapiaa kuin että käväsee jossain dr.philin juttusilla.

.enkä oikein usko, että anorexia paranee syömällä.

Uskonasiat voi käsitellä jossain muualla. Anoreksiaa hoidetaan puoliväkisin syömällä Ruotsissa ja tulokset ovat hyviä. Tila kuulemma ruokkii itseään ja kehän voi katkaista joissain tapauksissa yksinkertaisesti syömällä.

Musta on mahtavaa että Phill on tuonut maalaisjärjen (kaiken psykiatrisen osaamisensa ohella) jenkkien elämään. Suuri osa jenkeistä ei ymmärrä mitään esin. oikeesti terveellisestä ruuasta.

Musta on hieno homma hänelle et hän onnistuu takomaan sillä myös rahaa.

Sil on sellanen gurun jalusta että jo monelle mattimeikäläiselle se tieto että phill uskoo häneen ja on kiinnostunut ja valmis auttamaan (nimen omaan sisältäen sen kaiken etu- ja jälkikäteen järjestetyn avun)voi saada sen ihmisen niin motivoituneeks että se pystyy saavuttamaan tavoitteensa...mitä ikinä ne ovatkaan.

Mä uskon et jokainen meistä on joskus elämässä kokenut sellasen hetken..mikä voi periaatteessa tuntua ihan mitättömältä..mutta kun joku sanoo/tekee jotain just oikeella hetkellä niin se voi muuttaa koko ihmisen elämän suunnan.

Se pieni kipinä minkä joku voi pienillä sanoilla sytyttää voi lopulta päätyä mahtavks roihuks!

Eihän sellanen phill meininki kaikille sovi mut jos se auttaa yhtäkin ihmistä..niin hyvä niin!

Itse en väitä arvon Dr. Philiä huonoksi. Väitän suurta osaa (huom! ei kaikkia ;)) vierailevista tähtistä täyspelleiksi, jotka eivät ole todellakaan ajatelleet pitkään aikaan. Phil antaa ajoittain suhteellisen nerokkaita letkautuksia, jotka todellakin huomaa järkeviksi kun hetkisen ajattelee.

Itsekin olen huomannut katsovani Dr. Philiä yhä useammin :D Tätä Family first teemaa varsinkin tenavien kasvattamisesta olisi voinut katsoa muutama omasta lähipiiristäkin ja yrittää sisäistää Philin ajatuksia. Tällainen normaali maalaisjärki tuntuu puuttuvan yhä useammalta pienen lapsen vanhemmalta tänä päivänä.

Weightloss Challenge taisi muistaakseni korostaa samoja keinoja kuin täälläkin suositellaan eli ruokavaliossa vähemmän energiaa, lisää proteiinia ja painoharjoittelua jne.

Sitä juuri ihmettelenkin että miksei Phil ole pakkiksella suositumpi, kun hän kuitenkin selvästi suosittelee voimaharjoittelua ja opastaa ihmisiä laihduttamaan suurinpiirtein samoin neuvoin kuin pakkiksellakin.

Koko ohjelman suosiohan perustuu sen maalaisjärkisyyteen, sillä muuten sitä ei niin suuri yleisö pystyisi seuraamaan (jo psykologiset termit voisi olla suurelle yleisölle täysin vieraita). Muutenkin tieteenalat on vähän sellaisia, että teorioita, "vaikeita termejä" ym. löytyy valtavasti, mutta todellisuudessa samat asiat tuotuna käytännön tasolle ovatkin yllättävän maalaisjärkisiä ja ymmärrettäviä. Ei se silti sitä sano, ettei esim. Philillä olisi takanaan vankka teoriapohja, jolla selostuksensa perustaa. Minusta on joka tapauksessa hyvä, että on ohjelma, jossa sentään yritetään parantaa maailmaa jollain tavalla ;).. Vaikka pitkälti Phili on jenkkityylistä, niin uskon, että muissakin maissa ihmiset ovat saaneet ainakin uudenlaista näkökulmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom