Dominoiva käsivarsi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eripari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarvitsisin kipeästi neuvoja kun oikea käsivarsi dominoi selvästi liikkeitä ja nyt vasen rintalihas kasvaa eri vauhtia kuin oikea, juuri tuon käsivarren vuoksi ja kokoero on silminnähtävä. Samoin oikea käsivarsi on vahvistunut kovempaa vauhtia kuin vasen - eli toispuoleisella mennään. Treenaan kotona käsipainoilla ja kahvoilla punnertaen, joten jos jotain vinkkejä löytyisi - vai pitääkö lähteä Viroon ja hankkia silikonit :)

Samaa ongelmaa itellänikin, lievä skolioosi paljastu röntgenistä joka selittikin sitten kaiken..

Venyttelyä paljon jne.. Penkissä saa hakea asentoa kunnolla ettei mene liike ihan reisille..

Tästäkin lyötyy muutama tredi jo ennestään, mutta... isot pojat on kertonu, että jos haluaa tasapainottaa eriparin lihaksia, niin pitää treenata täysin sen heikomman käden/lihaksen mukaan. Esim. käsipainoliikkeissä painot valitaan sen mukaan mitä heikompi pystyy tekemään ja vielä niin, että sillä heikommalla menee liikkeet puhtaasti. Jos taas alkaa ahnehtimaan painoissa, niin saattaa käydä niin, että heikommalla kädellä saadaan tehtyä just ja just sarja loppuun, ehkä tekniikan hieman pettäessäkin ja sitten vahvemmalla kädellä tehdään ylipohtaita toistoja, jolloin ero vain kasvaa entisestään. :o

Mullakin on lievää skolioosia tai ainakin on ollu, mutta kun tuossa on treenannu ja varsinkin soutua, niin olkapäätkin alkaa olla samalla tasolla :) Tähän asti olen koittanut tehdä sen mitä heikompi pystyy, mutta tuota painopuolta en oo ajatellutkaan. Samoin aloin jo ennen viestiä pohtimaan miten puhtaasti olen liikkeet tehnyt. Esim. penkillä käsipainojen kanssa huomasin taas tänään että vasen rinta tuntui selvästi kun oikea ei taas ollenkaan...ja nyt kun puhuit noista puhtaista, niin tajusin juuri kuinka puhtaasti oikealla menee ja millaista äheltämistä on ollut vasurilla - pitänee siis tiputtaa painoja pois - kiitos vinkistä!

Mullakin on lievää skolioosia tai ainakin on ollu, mutta kun tuossa on treenannu ja varsinkin soutua, niin olkapäätkin alkaa olla samalla tasolla :) Tähän asti olen koittanut tehdä sen mitä heikompi pystyy, mutta tuota painopuolta en oo ajatellutkaan. Samoin aloin jo ennen viestiä pohtimaan miten puhtaasti olen liikkeet tehnyt. Esim. penkillä käsipainojen kanssa huomasin taas tänään että vasen rinta tuntui selvästi kun oikea ei taas ollenkaan...ja nyt kun puhuit noista puhtaista, niin tajusin juuri kuinka puhtaasti oikealla menee ja millaista äheltämistä on ollut vasurilla - pitänee siis tiputtaa painoja pois - kiitos vinkistä!

Ite oon huomannu KP penkissä että jos yritän heikompaa puolta nostaa nopeampaa ylös, niin saan paremman tuntuman sille puolelle ja näin ero tasottuu.. Muuten yleensä tuntuu että kaikki paine olisi vahvemmalla puolella, kuin heikompi puoli selästä ei olisi edes kiinni penkissä.. Mulla on niin perkeleen vaikeata saada vasempaa ylärintaa mukaan noissa vinopenkeissä että tekniikkaan tulee tosissaan panostettua..

Flyersseja kannattaa myös kokeilla..

Venyttelyä tosissani suosittelen.. :)

Ja mulla taas on vasen rinta kympillä mukana kun vasen käsivarsi on heikompi kuin oikea, eli rinta tekee kyllä töitä kun oikea vaan huilaa...pitää tutkiskella ja mutustella kun seuraavaksi menee taas penkille - en vaan tahdo millään saada tuntumaa tuohon oikeaan rintaan...

Ja mulla taas on vasen rinta kympillä mukana kun vasen käsivarsi on heikompi kuin oikea, eli rinta tekee kyllä töitä kun oikea vaan huilaa...pitää tutkiskella ja mutustella kun seuraavaksi menee taas penkille - en vaan tahdo millään saada tuntumaa tuohon oikeaan rintaan...

Kato myös että pidät käsiä samassa kulmassa sivuille.. Käsipainoilla tehtäessä tuon eron huomaa helposti jos kädet sojottavat miten sattuu..

Joo, ehkä pitää keskittyä enemmän liikkeeseen kuin toistojen määrään...taidan tänään kokeilla muutamaan otteeseen jos saisi vähän tuntumaa...

No niin, kävin koittamassa ja tulos oli musertavan surullinen...en saanut millään tuntumaa oikeaan rintaan kun tuntui että kaikki makaa käsivarrella. Vasen puoli taas tuntui venyvän kunnolla kun käsivarsi on heikompi. Koitin laskeakin painoja ja niillä venyyttää oikeaa rintaa, mutta ei tuntunut vaan missään. Vasen hieman kipeytyikin tuossa rääkissä. Ja tosiaan hain pelkkää venytystä jotta se tuntuma löytyisi.

Back
Ylös Bottom