Dodge Caliber!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.7.2004
Viestejä
2 417
Eli onko kokemuksia kyseisestä kaunottaresta? Itse olen vakavalla naamalla hankkimassa tätä menopeliä ja haluaisin kuulla onko muut käyneet lelua katsomassa/kokeilemassa. Itse olen nyt ajanut tuota 2,0l automaattia, ja 2,0l dsl 6-vaihteista manuaalia ja kummatkin tuntuivat kuin tehdyiltä perseeni alle. Diesel on huomattavasti räväkämpi kuin bensakone joskaan ei mitään tykkejä kummatkaan, mutta erittäin hyviä ajettavia ja ennenkaikkea katseenkääntäjiä. Caliber näyttää ulkoa citymaasturilta muttei kummiskaan sitä ole, vaan voidaan verrata ihan keskikokoiseen perheautoon. Maavara on korkea ja tämä helpottaa kovan kyykkypäivän jälkeistä autosta nousua. ;) Istuimet taipuvat lepoasentoon sekä edessä, että takana. Ja palkkaria voi säilyttää viileälokerossa josta sen saa treenin jälkeen napattua kotimatkalle. Hinnatkin ollaan saatu tiputettua inhimilliselle tasolle (lähtö 21 900e). Tää rupee kuulostaa jo myyntipuheelta, elikkäs kertokaas omia kokemuksianne menopelistä.http://www.dodge.fi/vehicles/caliber/vehicle.html


ps. kuka saa parhaan kierroajan viperillä?? (5,862):D

http://www.dodge.fi/extras/games.html
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Menee helmi-maaliskuun tienoolle jos uutta halajat

Näin tekee, joensuussa taitaa mennä vielä vähän pidemmälle, lupailivat vasta seuraavia huhtikuulle. Ja ens vuonna tulee markkinoille 2,4l bensakone.
 
Pikaisesti tutkiskeltunahan se vaikuttaa erittäin halvasti tehdyltä. Sisusta on poikkeuksellisen paska jopa luokassaan. Kokoa ja painoa on paljon, mutta sisätilat eivät ole samaa sarjaa edellisten kanssa. Ei ole vaikea uskoa autoa testanneiden väitteitä luokkansa huonoimmasta ajettavuudesta ja suurimmasta kulutuksesta. Parasta autossa lienee volkkarin diesel, halpa hinta ja katumaasturia jäljittelevä ulkomuoto.
 
autokeskuksessa istuskelin tuossa caliberissä eikä minua ainakaan sisätiloilta vakuuttanut, varmasti samasta luokasta löytyy järkevämpikin vaihtoehto.
 
Pikaisesti tutkiskeltunahan se vaikuttaa erittäin halvasti tehdyltä. Sisusta on poikkeuksellisen paska jopa luokassaan. Kokoa ja painoa on paljon, mutta sisätilat eivät ole samaa sarjaa edellisten kanssa. Ei ole vaikea uskoa autoa testanneiden väitteitä luokkansa huonoimmasta ajettavuudesta ja suurimmasta kulutuksesta. Parasta autossa lienee volkkarin diesel, halpa hinta ja katumaasturia jäljittelevä ulkomuoto.

en nyt tiedä onko sen painavampi kuin muutkaan nykyautot. esim golf painaa saman verran. caliber on 10cm pidempi ja korkeampi , keskikulutus pyörii samoissa lukemissa. tehoa ja vääntöä melkein saman verran. caliber on kyllä laiskempi ja kone on kierroskone mikäli caliberin sivut pitävät paikkansa maksimivääntö 5200rpm vastaan golffin 3500rpm.
ja golf maksaa 10000€ enemmän.(2.0l)
 
Kävin ulkomuotoon tykästyneenä sitä halvinta 1.8 -karvalakkimallia ihan vakavissa ostoaikeissa koeajamassa, ja siihen hetkeen kyllä itsellä tippui ostohalut. Sisustan työnlaatu ihan kamala, materiaalit hirveät, ratti kuin jostain kympin hintaisesta lasten lelusta, vilkkuviiksi lonksui niin että pelkäsin sen jäävän käteen, jne. jne. Ehkä ne kalliimmat mallit on parempia, en tiedä.
 
Nissanin Qashqai voi olla mielenkiintoinen, riippuen toki minkä hintaiseksi menee. Ulkomuoto ei yhtä äijä kuin dodgessa, mutta viimeistely tod näk huomattavasti onnistuneempi.
28.jpg
 
Nissanit ovat syvältä. Yhden sellaisen omistanut ja toista ei tule. Ja tämä uusi Primerakin on aivan lelu..
 
Eli onko kokemuksia kyseisestä kaunottaresta? Itse olen vakavalla naamalla hankkimassa tätä menopeliä ja haluaisin kuulla onko muut käyneet lelua katsomassa/kokeilemassa. Itse olen nyt ajanut tuota 2,0l automaattia, ja 2,0l dsl 6-vaihteista manuaalia ja kummatkin tuntuivat kuin tehdyiltä perseeni alle. Diesel on huomattavasti räväkämpi kuin bensakone joskaan ei mitään tykkejä kummatkaan, mutta erittäin hyviä ajettavia ja ennenkaikkea katseenkääntäjiä. Caliber näyttää ulkoa citymaasturilta muttei kummiskaan sitä ole, vaan voidaan verrata ihan keskikokoiseen perheautoon. Maavara on korkea ja tämä helpottaa kovan kyykkypäivän jälkeistä autosta nousua. ;) Istuimet taipuvat lepoasentoon sekä edessä, että takana. Ja palkkaria voi säilyttää viileälokerossa josta sen saa treenin jälkeen napattua kotimatkalle. Hinnatkin ollaan saatu tiputettua inhimilliselle tasolle (lähtö 21 900e). Tää rupee kuulostaa jo myyntipuheelta, elikkäs kertokaas omia kokemuksianne menopelistä.

Koeajoin ja hain tarjouksen pari kuukautta sitten. "Vakaa" ja hyvä ajaa kieltämättä, mutta TODELLA halvan oloinen sisältä. Tosin jos se ei häiritse ja muuten tykkäät niin varmasti hyvä peli tuohon hintaluokkaan.. (itse en ostanut)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja tuon auton halpa hinta saa aikaan sen että noita on kohta joka nurkalla, joten se ainoa hyvä asia (ulkomuoto) ei pääse oikeen oikeuksiinsa; kun silmä tottuu niin ei tuolla edes erotu. Ainakaan edukseen. ;)

Vrt. PT Cruiser joka ylihintaisenakin sai suuren suosion TULLESSAAN markkinoille, sittemmin on pitänt aika hiljasta... (Taitavat olla tulleet tiensä päähän ne ensimmäisetkin kun ei niitäkään enää näe...)

Jälleenmyyntiarvot käsittääkseni noissa Ameriikan nykyihmeissä on melkosen kuralla ja laatuautoihin niitä ei saa pahimmassa tapauksessa vaihdettua ollenkaan. :D

2.0 dieseli on toki laatukone. ;)
 
Nissanit ovat syvältä. Yhden sellaisen omistanut ja toista ei tule. Ja tämä uusi Primerakin on aivan lelu..

Mitäs vikoja sulla sitten on ollut? Mulla Nissani(04 almera) ollut nyt 18tkm ajan, eikä vielä ainakaan mitään valittamista, kaikki toimii kuin unelma :)
 
en nyt tiedä onko sen painavampi kuin muutkaan nykyautot. esim golf painaa saman verran. caliber on 10cm pidempi ja korkeampi , keskikulutus pyörii samoissa lukemissa. tehoa ja vääntöä melkein saman verran. caliber on kyllä laiskempi ja kone on kierroskone mikäli caliberin sivut pitävät paikkansa maksimivääntö 5200rpm vastaan golffin 3500rpm.
ja golf maksaa 10000€ enemmän.(2.0l)

Kyllä se on. En tiedä miten saat Golfin ja Caliberin samanpainoiseksi.
Caliber 1,8 painaa 1395 - 1460 kg ja Golf 1,6 1173 - 1386 kg
Caliber diesel 1500 - 1560 ja vastaava Golf 1281 - 1486

Golf näyttäisi normikulutusten mukaan kuluttavan noin 10 prosenttia vähemmän. Ero vain kasvaa, jos ottaa huomioon sen, että Golf tarvitsee selkeästi vähempitehoisen koneen samaan suorituskykyyn. 1,6 FSi Golfia voi hyvin verrata 2 litraiseen Caliberiin suorituskyvyn puolesta. Näissä on keskikulutuksessa reilu litra eroa. Kannattaa myös huomata, että tuo nuo vähiten vaurstellut keveimmät versiot ovat ehkä parhaita vertailuun, koska raskain Golf on paljon paremmin varusteltu kuin raskain Caliber. Vaikka Caliber onkin hieman isompi ulkoa, niin ikävä kyllä se ei ole sitä sisältä. Takuulla Golf maksaa enemmän, aivan kuten kaikki muutkin Euro- tai Japsi-standardien mukaan tehdyt autot. Jossain olisi vikaa jos luokkansa halvimmalla tehtyä autoa myytäisiin toisen ääripään kanssa samalla hinnalla.
 
Kyllä se on. En tiedä miten saat Golfin ja Caliberin samanpainoiseksi.
Caliber 1,8 painaa 1395 - 1460 kg ja Golf 1,6 1173 - 1386 kg
Caliber diesel 1500 - 1560 ja vastaava Golf 1281 - 1486

Golf näyttäisi normikulutusten mukaan kuluttavan noin 10 prosenttia vähemmän. Ero vain kasvaa, jos ottaa huomioon sen, että Golf tarvitsee selkeästi vähempitehoisen koneen samaan suorituskykyyn. 1,6 FSi Golfia voi hyvin verrata 2 litraiseen Caliberiin suorituskyvyn puolesta. Näissä on keskikulutuksessa reilu litra eroa. Kannattaa myös huomata, että tuo nuo vähiten vaurstellut keveimmät versiot ovat ehkä parhaita vertailuun, koska raskain Golf on paljon paremmin varusteltu kuin raskain Caliber. Vaikka Caliber onkin hieman isompi ulkoa, niin ikävä kyllä se ei ole sitä sisältä. Takuulla Golf maksaa enemmän, aivan kuten kaikki muutkin Euro- tai Japsi-standardien mukaan tehdyt autot. Jossain olisi vikaa jos luokkansa halvimmalla tehtyä autoa myytäisiin toisen ääripään kanssa samalla hinnalla.
Mistähän oot golffin tiedot kaivannu vw sivuilla http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw3.nsf/489b23c1fbf35924c2256c2c001ef1fe/06e6e24067bdde5bc2256fe300399b95/$FILE/tekniset_Golf_Plus_0206.pdf#search=%22golf%20plus%20omamassa%22
ainakin lukee että neliovinen golf painaa (1.6fsi) 1318-1498kg
niin ei siinä hirveetä eroa ole ja golffin keskikulutus samalla sivulla 7,2-7,4l/100km 1.8caliber keskikulutus 7,3l/100km
 
Mitäs vikoja sulla sitten on ollut? Mulla Nissani(04 almera) ollut nyt 18tkm ajan, eikä vielä ainakaan mitään valittamista, kaikki toimii kuin unelma :)

Mulla oli vuoden -02 Almera. Ajoin sillä 7tkm ja vein pois. Aivan liian rimpula meikäläisen makuun. Ja oli vielä voittanut edellisenä talvena jonkun tm:n talvitestin ja mulla jääty takaluukku niin ettei auennu kun 3 ämpärillisellä kuumaa vettä.:wall:

Mutta makunsa kullakin.:)
 
Kävin minäkin koeistumassa tuota Caliberia,
lähinnä tuon poikkeavan ja omalla tavallaan
hauskan ulkonäön takia. Tilat riittäisivät
kyllä meille (2 aikuista + 2 alle kouluikäistä),
mutta tuo yleinen laatuvaikutelma kabiinissa
yhdistettynä koettuihin, läheltä nähtyihin +
kuultuihin näkemyksiin ko. konsernin tuotteista
sai kyllä mielen äkkiä muuttumaan. Dieselpatanakin
vanhaa, kallista ja poistuvaa teknologiaa.
 
Ketjun alottajalla meni pasmat sekasin kun oltiin ilkeitä? :D

Mitä tästä opimme? Jos oikeasti haluat ostaa [jotain] (varsinkin jtn "erikoisempaa") älä kysy Pakkiksella tahi muuallakaan internetissä "mitä mieltä ootte", koska saat vähintään yhtä paljon kielteisiä näkökantoja kuin kannustavia. :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom