Dodge Caliber!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaako tuota Chrysleriä sitten Mersuun verrattuna hehkuttaa, jos MB on sinun mielestäsi kerran noin huonolaatuinen auto..??
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaako tuota Chrysleriä sitten Mersuun verrattuna hehkuttaa, jos MB on sinun mielestäsi kerran noin huonolaatuinen auto..??

Jep, sillä esim. mersun E-sarjan tietyssä tuotantosarjassa oli ihan sikana ruostevikoja erityisesti ovissa. Menköön yleistämisen puolelle, kyllä näköjään muutkin puhuu mitä sylki syytää. Muuten sinäsä mersu on vieläkin ihan jees auto, mutta hinta ja laatu eivät monesti kohtaa. Mm. tuttavan E320 ovet alkoivat kukkimaan, ja ei oo kiva yllätys kun autosta on maksanut verta ja hikeä.

Tuossa pieni linkki:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114835

jos ei toimi, niin pankaa googleen hakusanaksi vaikka "mecedeksen viat"

PS. Älkää nyt sitten repikö pelihousujanne, vaikka osuiski arkaan paikkaan :piis:
 

Mitä jep?

Sun mielestä MB on paska, ja Chrysler hyvä, koska se on paskaa MB:ta parempi?

Minulla on 16 v. Tojota, joten ei minuun osu. Hiukan kummalla tavalla vaan mielestäni perustelet Chryslerin laatua. Tai "laatua".

Aistin kyllä, että tämä ei johda mihinkään.
 
Mitäs vikaa PT Cruiserissa on? Meillä on ollut jo pidemmän aikaa 2.4 Turbo koneella varustettu ja hyvin on pelannut. Ainut vika on suuri kulutus kaupunkiajossa.

Edellinen Chrysler oli 2.7 LX Sebring ja erinomainen auto sekin. Täytyy ihan kokemuksesta sanoa, että Mersukin jää laadussa kakkoseksi, ainakin jos puhutaan näistä keskihintaisista. Kaiken maailman ruostevikoja ovissa, sähkövikoja heti ens alkuun ym. paskaa. Ja on Mersulla mennyt markkinoillakin vähän heikosti jokin aika sitten (ellei vieläkin).

Neonia ei ilmeisesti valmisteta (tuoda maahan?) enää siksi, koska Sebringin hinnat pudotettiin melkoisesti

Chryslerien hyvä puoli on se että niistä löytyy tarvittavat varustelut jo usein valmiina, jolloin jostain cd-radio yhdistelmästä ei tarvitse maksaa erikseen hunajaa (kuten mersulla oli yhdessä vaiheessa).

Tämä oli minun katsaukseni asioihin, mutta täytyy sanoa että täällä tuomitaan yleisesti ja jyrkästi yksittäistapauksien ja mututiedon pohjalta :piis:

Eipä tuota sunkaan juttua voi mutuilun vähyydestä tuomita. Neonia ei tuoda maahan siksi, koska sen valmistus on lopettettu. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin Chryslerin pikkuauto on nykyisin mallinimeltään Caliber.

Eiköhän kaikki tiedä jo, että tietyn vuosikerran Mersuissa on ovikitin alta ruoste lähtenyt kehittymään. En tiedä sitten voiko pelkästään sen perusteella merkkiä kovin paskana pitää, kun ne ovet vaihdetaan takuuseen ilmaiseksi. Eikä tuo ongelma edes koske kuin yhden mallin tiettyjä vuosikertoja. Eikä ruosteenesto ole todellakaan niitä asioita, millä Chysler voisi ylpeillä.

Mitä väliä sillä on, jos mersuun on joskus pitänyt CD-radiosta maksaa extraa? Jos varusteitta tarvitsee, niin Chrysleriin niitä ei jenkkipainotteista mukavuuteen tähtäävien perusvarusteiden lisäksi löydy lisävarustelistaltakaan juuri mitään muuta. Mersun listalta ei jää puuttumaan oikein mitään.

Jos verrataan Mersun ja Chryslerin menestystä markkinoilla, niin kyllähän mersun käyrät ovat paljon parempia kuin Chryslerin. Silloin kun Mercedes osti Chryslerin, niin Chrysler oli aivan konkurssikypsä yritys. Saksalaisten avulla se on noussut sentään pinnalle, vaikka menneiden päivien menestyksestä ei siellä voida kuin nähdä unta.

Sitten kun sullakin on kokemusta autoista, niin huomaat että on niissä muitakin ominaisuuksia kuin ruostuvat ovet.
 
Näin Englannissa SRT Chargerin, met.viininpunanen ja korinväri/kromi väriyhdistelmällä jotkut +20" vanteet. Hienohan se on.
 
Voitte samantien hyptä alas katolta jos ostatte Dodge Caliberin. On se niin järkyttävän näköinen sisältä että huh huh. Kannattaa todellakin miettiä uudemman kerran jos meinaa ostaa. Halpa on automaailmassa paskaa. Ostakaa käytetty :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös caliberissä kuitenkin ole aika suuri ilmanvastuskerroin, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna :rolleyes:
Nykyautoksi suurehko 0.37. Ja tämä liittyy mihin miten?

Caliber on siis esim. tämmöisen joukon keskivaiheilla Ferrari F50 -lukemissa:

# 0.36 - Ferrari Testarossa, 1986
# 0.36 - Honda Civic, 2001
# 0.36 - Opel GT, 1969
# 0.372 - Ferrari F50, 1996
# 0.374 - Ford Capri Mk III, 1978–1986
# 0.38 - Mazda Miata, 1989
 
Huonosta autosta ei tule hyvä vaikka siihen pulttaa millaisen moottorin tahansa ja vaikka se olisi siltikin halpa.
Jokainen ostaja varmaan tietää, millaisen auton on saamassa ja jokaisella on mielikuva hyvästä autosta. Ainakin tuosta SRT4:sta tulee nopea auto tuolla moottorilla:D
 
mistä tuo nelonen tulee, onko neliveto..? Ihan mielenkiintoinen tapaus jos on, muuten ei.
 
eikös caliberissä kuitenkin ole aika suuri ilmanvastuskerroin, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna
Ilmanvastuskertoimella ei ole juurikaan merkitystä. Varsinainen ilmanvastus sen sijaan vaikuttaa paljonkin mm. kulutukseen. Ilmanvastushan lasketaan kertomalla auton kulkusuuntaa kohtisuora poikkipinta-ala (otsapinta-ala) ilmanvastuskertoimella. Eli tuolla on siis matala ilmanvastuskerroin, mutta varmasti ferraria suurempi ilmanvastus, koska otsapinta-alaa on enemmän.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom