Do win -nostokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itselläni on tollaset ollu nyt pari vuotta ja hyvin on kestäny. Kannasta otatin suutarilla sellasen kaks senttiä pois, koska tossa todellakin on aivan liian korkea korko vakiona. Tais maksaa kympin verran toi suutarilla käyttö.

Mulla ollu samanlaiset nyt vähän päälle kuukauden ja tyytyväinen oon ollu. Kanta on tosiaan ehkä vähän liian korkea, mutta muuten varsin asialliset ja tukevat kengät.

Luinko oikein jostakin, että nuo uudemmat tarralliset do-winit ei omaa ihan niin paksua kantaa kuin ne vanhemmat pelkillä naruilla olevat? Vai onko nuo molemmat sitä 4 sentin luokkaa.

Hommasin talvella tollaset kengät ja oon tykännyt! Ennen tein kyykkyä ilman kenkiä ja noilla tosiaan tuntuu hyvälle tehdä. Kannat tosiaan saattaa olla liian korkeet, mut meikällä toimii ihan hyvin. Sain kengät vielä hintaan 18e, koska työnantaja palkitsi urheilukenkälahjakortilla.. :) Sanoisin että kannattaa hommata!

BTW: Toi korkea kanta kuulostaa siltä, että ne kengät ois suunniteltu sellasille, joilla ei nilkat taivu kunnolla, eli ei pääse kyykkyyn.. Kengät näyttääkin ihan siltä, mutta en osaa varmaks sanoa

Ai perhana, pitääkin hankkia. Olen juuri tällainen jäykkänilkka.

Olen myös jäykkänilkka, ja olen kaipaillut korkeita kantoja. Tähän asti olen nostellut painonnostoliiton puolalaisilla kengillä, mutta äsken soitin sportmixeriin ja tilasin Do-Winit (50e oli hinta). Nämä ovat remmittömät "vanhat" mallit, joissa pitäisi olla se kaikkein korkein kanta.

En suosittele urheilijoille. Tuntuu, että kun on talven kyykänny Do Wineillä niin ikinä ei oo yhtä helposti nilkat paukkunu juostessa. T-nationissa on myös kirjoiteltu vähän samanlaista settiä, mutta en nyt jaksa kaivaa linkkiä...

Kyykätessä tosin ihan hyvät, mutta kannan liimaukset rupesi irtoileen jo muutaman kuukauden käytön jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Löytyykö lisää kokemuksia näistä kengistä? Mulla saattas olla tarvetta ostaa kyykkäilyä varten painonnostokengät kyykkyasennon ollessa aika kapea, mutta kun niitä ei muuhun tarvitse ja ihan harrastuskäyttöön tulevat niin ei tekis välttämättä mieli maksaa yli 130€ adidaksen ironworkeista...

Mites näissä nyt on tuon kannan kanssa, onko se kuin korkea? Eikös standardi painonnostokengissä oo 2,5cm se kanta, vai oonko ihan väärässä..

Löytyykö lisää kokemuksia näistä kengistä? Mulla saattas olla tarvetta ostaa kyykkäilyä varten painonnostokengät kyykkyasennon ollessa aika kapea, mutta kun niitä ei muuhun tarvitse ja ihan harrastuskäyttöön tulevat niin ei tekis välttämättä mieli maksaa yli 130€ adidaksen ironworkeista...

Mites näissä nyt on tuon kannan kanssa, onko se kuin korkea? Eikös standardi painonnostokengissä oo 2,5cm se kanta, vai oonko ihan väärässä..

Ite olen kyykkäillyt kengillä jo muutaman vuoden. Tosiaankin kanta on hieman korkeampi, mitä esim. Ironworkeissa. Pohjan liimaus on aika huono, eli kantapäästä on vähän meinannut alkaa repsottamaan. Ei silti mitään sellaista, että estäisi treenit :) Kapealla kyykkäävälle varmasti kelpo vaihtoehto! Itselläki oli aikoinaan se kriteeri ettei saisi maksaa liikaa. Toisaalta esim. nostokenkä on melko pitkäikäinen eli ei niitä nyt joka vuosi tarvi uusia ostaa. Jos kerran maksat 130€ hyvästä ja laadukkaasta kengästä ja kyykkäät niillä 15 vuotta niin ei se mielestäni mitenkään paha ole :)

Ite päädyin ostamaan nuo vanhanmalliset do-winit kun ne niin halvalla sain, ja kyllä niillä on aivan erillä tavalla mukavampi kyykätä vaikka niissä sitä korkoa löytyykin. Aikaisemmat kengät oli sisäpelikengät, joihin kävin lisäämässä pienet korot suutarilla, mutta ongelmana noissa oli lähinnä se ettei tuommosten kenkien rakenne taida olla suunniteltu kestämään kovin kummosia kyykkyrautoja. Noilla do-wineilla kyykkäily onkin mainiota verrattuna aikaisempaan, kun ne eivät anna periksi mihinkään suuntaan eikä jalka 'elä' kengässä, joten turvallisuuskin on parantunut.
Oma kyykkytyyli on leveähkö voimanostotyylinen ja trikoota tulee käytettyä useimmiten, mutta ihan hyvinhän nuo kengät näyttää sopivan siihenkin tarkoitukseen.

Summauksena; kyllä nuo do-winit pieksee normaalit kengät 10-0, eikä niitä ole hinnalla pilattu. Maksoin itse ~18 euroa vähän käytettynä.

Hyvää kokemusta, vanhanmalliset (ei sitä tarraa päällä) Do-Winit käytössä jo kolmatta tai neljättä vuotta. Katsoin itsekin, että tuo kantaliimaus varmaan repeää, mutta itselläni näin ei ole käynyt, varmaan kyykkään niin kevyillä :)
Sopii ainakin itselleni tosi hyvin näinkin korkea kanta.

Saakohan näitä mistään muualta ku nettikaupoista.. Meinasin vaan että olis aina kiva sovittaa ennen ostoa, mutta en oo Oulussa nähny ku noita adidaksen kenkiä.

Mulla on tollaset tarramalliset Do-Winit. Joulusta asti olen noilla kyykännyt ja olen ollut tyytyväinen. Itse kyykkään melko kapealla ja noilla tosiaan pääsee helposti pohjaan asti vaikka kantapäät olisi yhdessä. Tähän mennessä kengissä ei ole ollut mitään hajoamisen merkkejä, mutta ei sitten tiedä ilmestyykö niitäkin ajan kanssa.

Ainut huono puoli noissa on se, että nilkkalle ei kyykyissä kauheasti tule liikettä ja nilkat voi (ehkä) jäykistyä entisestään. Niinkun joku tuossa aikaisemmin sanoikin.
En suosittele urheilijoille. Tuntuu, että kun on talven kyykänny Do Wineillä niin ikinä ei oo yhtä helposti nilkat paukkunu juostessa.

Onko heittää mitään vertailua vaikkapa adidaksen ironworkkien kokoon, kun tuossa päivemmällä pruuvasin ironwork 3 -kenkiä jalkaan ja 42 oli niissä aika passelin oloinen niin mites näissä nuo koot menee?

Suositut

Back
Ylös Bottom