DNA hidastelee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
12.8.2003
- allekirjoitin sopimuksen
19.8.2003
- sain tekstiviestin, että ”DNA-liittymäsi avautuu poikkeuksellisesti vasta kahden(vai kolmen) viikon kuluttua sopimuksen allekirjoittamisesta”

Tässä välissä yritin soittaa DNA:lle, mutta asiakaspalvelu oli aina vain tukossa.
Kävin myös yhdessä DNA:n myymälässä, mutta siellä ei osattu sanoa muuta, kuin että ”käsin tehdyt sopimukset todennäköisesti kestää kauemmin mennä perille”. Pitää vain odottaa.
No odotin. Tällä välillä DNA-asiakaspalvelu ei edelleenkään vastannut.

8.10.2003
- Menin kysymään toisesta liikkeestä, mikä kestää. Tällä kertaa myyjä lupasi selvittää asian itse.
9.10.2003
- ym. myyjä soitti ja kertoi soittaneensa DNA:lle, ja että liittymäni avaaminen oli ”jostain syystä pysähtynyt”, mutta nyt sitä ryhdyttiin jälleen hoitamaan.
13.10.2003
- Sain taas tekstiviestin, että ”liittymäsi avautuu kahden viikon kuluttua.”

Nyt sitä odotellaan, jostain lähteestä sain vihiä, että 29.10. olis liittymä toiminnassa... Koska Radiolinjan liittymäni on toiminut koko ajan, en ilmeisesti voi vaatia korvausta sitä kautta että olisin ollut ilman liittymää, mutta jotakuta aion kyllä laskuttaa, kun 2 kk saa odottaa liittymän avautumista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistelisin, että kun nimi on paperissa. Niin puhelin saa olla mykkä max. 1vko. Sen jälkeen operaattorilta voisi ruveta perimään jonkinmoisia korvauksia. Tiedä heitä, voi olla aika vaikeeta periä niiltä mitään.

"Koska Radiolinjan liittymäni on toiminut koko ajan", eli oliko mykkänä ollenkaan?

Originally posted by Jep
Muistelisin, että kun nimi on paperissa. Niin puhelin saa olla mykkä max. 1vko. Sen jälkeen operaattorilta voisi ruveta perimään jonkinmoisia korvauksia. Tiedä heitä, voi olla aika vaikeeta periä niiltä mitään.

"Koska Radiolinjan liittymäni on toiminut koko ajan", eli oliko mykkänä ollenkaan?
Ei ei. Radiolinja on pelittänyt koko ajan - koska DNA:n paperit ei ikuna menneetkään perille asti, ei Radiolinja tietenkään saanut vihiä, että liittymä pitäisi lopettaa.

jep. sama asia täälläpäin. tyttöystävällä kesti liittymän avaaminen 5 viikkoa ja laittelin sen puolesta tota reklamaatiota dnalle. vastaus tuli etteivät aio korvata millään tavalla sitä ettei liittymää avattu laissa säädetyssä ajassa tai sitä että kuluttaja joutui maksamaan toiselle operaattorille kuukausimaksuja. niin ja nykyään ku soittelee siihen numeroon ni vastaus kuuluu toisinaan että "valitsemanne numero ei ole käytössä. olkaapa hyvä ja tarkistakaa numero." vaikka numero on tallennettu puhelimeen.

laissahan siis määrätään että liittymän avaaminen saa kestää operaattorin puolelta 5 arkipäivää. mutta mitä vittua sillä on merkitystä ku nykyään homma takeltelee kuitenkin. mä mietin piruuttani että soitanko kuluttajasuoja-asiamiehelle. toisaalta en usko miten se jaksaa innostua asiasta ku tää haitta, varsinkin taloudellinen on hankala määritellä. ja jos se määritellään niin kyse ei oo suurista summista. lähinnä siitä vitutuksesta.

mä vaihdoin oman dnani tohon saunalahden tasahinta plussaan. tässä on hieman laskelmaa laskujen vertailusta:

DNA-vakio:
puhelut 566min 82,91e
SMS 294kpl 35,08e
kk-maksu 2kk 6,40e
yht. 124,39e

saunalahti tasahinta plus
566min 67,92e
294kpl 20,58e
kk-maksu 2kk 11,9e
yht 100,4e

tällaisella pohjalla painetaan täällä.

Niin ja jos dna:sta laittaa soitonsiirron esim.telia prepaidiin ja soittaja soittaa dna:n numeroon niin korvaan kälkättää naisääni:liittymästä ei voida soittaa valittuun numeroon.TÄH!?

Originally posted by fish
Lue täältä miksi ei kannata ottaa DNA:ta.
Nytkö pitäisi sit tulla katumapäälle? Halvemmaksi tuli kuin mun entinen liittymä. Olen harvoin pois PK-seudulta, joten huonot yhteydet kehän ulkopuolella ei paina.

Hieman :offtopic: mutta onko kellään Soneran internetliittymää ?

Jos on niin onko viime aikoina hieman vituttanut palvelun taso varsinkin sähköpostin suhteen... ?

Originally posted by Nitsku

Jos on niin onko viime aikoina hieman vituttanut palvelun taso varsinkin sähköpostin suhteen... ?

Löytyy S:n ADSL liittymä.. Huomasin että tänään tippui postilaatikkoon kolme päivää vanhoja viestejä.:rolleyes:

Sonera ADSL. Sähköposti tökkinyt jo viikkoja. Välillä ei pääse edes koko vitun laatikkoon. Eilen (22.10), tuli kaverin 11.10 lähettämä meili.

Oli pääuutisaiheenakin tällä viikolla. Salailua ja vähättelyä Soneralta. Syyllinen on SWEN ja muut roskat ja virukset, mutta miksi vain Sonera on polvillaan? Mulla on pari varaosoitetta ja ne toimivat.

OK. Vastaan itselleni. Se osoite, mistä olet kirjoitellut newseihin, vastaanottaa sen saasteen. SWEN=NEWS. Ja Sonera on kai edelleen suurin operaattori Suomessa? Ja ei tarvitse kuittailla, että vanhaa tietoa. Niin onkin, mutta varmasti eivät kaikki tienneet.

Ihan radioamatöörinä ihmettelen sitä, että tätä paskaa ei millään saada loppumaan operaattorien, lainsäädönnön tiukentamisen ja viranomaisten taholta... Tekniikka kehittyy mutta tällainen tekniikka ei ilmeisesti VIELÄ kiinnosta ainakaan Soneraa.

Miten Kiina pystyy valvomaan Internet-liikennettään, kuten kuulemma on?

Mistään teknisistä asioista en ala väittelemään, kun ei tiedot riitä. En tietenkään halua myöskään mitään Kiina-tyyppistä sensuuria, mutta ihmettelen, ihmettelen...Pahimmillaan satakunta sweniä päivässä ja olen kuullut legendoja jopa tuhansista.

Originally posted by Nitsku

:offtopic:

Joo kyllä löytyy tämmönen kiinteistöliittymä, yhtä anuksesta kuin Mr. Hankey ,nopeudet edelleen lusmuna 256/128 40€... Ja perseestä kun ei saa high id:tä missään (hidastaa latauksia).

Surkeat nopeudet sulla poika. Ei edes high id:tä!!!!!

Mulla on ollut Sonera ADSL kohta pari vuotta. 512/512, nyt 512/1024. Netti on ok, mutta e-mail aivan perseestä.

Mä olin 17v, kun meille tuli väri-tv........ Tulin koulusta ja ihmettelin kun TV näytti oudolta. Sitä fiilistä en unohda koskaan. Sieltä tuli Olympialaiset (Lake Placid-80). Faija oli salaa ostanut sen. Myhäili siinä, että onko jotain erikoista.....

Ei liity aiheeseen mitenkään, tulee vaan niin nostalginen olo, kun funtsii ajan kulumista ja kehityksen nopeutta.

Mikä muuten on High ID? Ja lusmuyhteys?

High ID on p2p-softien kunnolla toimiakseen tarvitsema vapaa portti palomuurin läpi käyttäjän koneelle. Joissain laajakaistaliittymissä on operaattori säästänyt ip:tä, jolloin on jaettu NATin avulla useampi käyttäjä saman ip:n taakse. Tällöin käyttäjä ei pysty millään avaamaan mitään porttia suoraan omalle koneelleen, jolloin seuraa tilanne nimeltä low id. Tai portin pystyy avaamaan, jos pystyy taivuttelemaan operaattorin muuttamaan palomuurin konfiguraatiota. Joo, In your dreams....

Ja low id:n kanssa ei paljon downloadailla tai haeta faileja p2p-softilla. Tai siis onnistuu mutta hiiitaaasssttiiiii.

Lusmuyhteys tarkoittaa varmaankin hidasta linjaa. 256/128 on aika onneton, varsinkin jos se on NATin takana.

Kannattaa muuten kaikille uusille laajakaistaliittymän tilaajille suositella, että ottavat selvää onko liittymä NATin takana vai ei. Ja kiinteä ip on tietenkin aina plussaa.

Ei hitto mikä sepustus! Tässähän tuntee itsensä ihan insinööriksi.:D

Originally posted by An771
Joo kyllä löytyy tämmönen kiinteistöliittymä, yhtä anuksesta kuin Mr. Hankey ,nopeudet edelleen lusmuna 256/128 40€... Ja perseestä kun ei saa high id:tä missään (hidastaa latauksia).

Meillä on myös kiinteistöliittymä. Internet toimii aivan loistavasti, mutta sähköposti on tällä hetkellä niin perkeleen hidas. Äsken taas kerran soitin tekniseen tukeen ja kuulemma KOLMEN VIIKON kuluttua asia korjataan kun koko Soneran sähköpostipalvelin vaihdetaan. Samaa ovat väittäneet tämän n. 3 viikkoa minkä ajan tätä pelleilyä on jatkunut.

Tässä talossa ei ei ole kaapelia kun asukkaiden keski-ikä on 70+, joten kiinteistöliittymä oli ainoa "nopeampi" vaihtoehto internetliittymäksi. Vai onko muita vaihtoehtoja ? Vaihdan het paikalla jos on...?

Originally posted by Mixu
Nytkö pitäisi sit tulla katumapäälle? Halvemmaksi tuli kuin mun entinen liittymä. Olen harvoin pois PK-seudulta, joten huonot yhteydet kehän ulkopuolella ei paina.

Ei tarvitse tulla katumapäälle, en sitä tarkoittanut :)

(Minä tulin, ja nyt olen onnellinen Saunalahti tasahinta plus -käyttäjä; puh. 12c/min, txt 7c/kpl, 5,95/kk)

Originally posted by ozzie
Ihan radioamatöörinä ihmettelen sitä, että tätä paskaa ei millään saada loppumaan operaattorien, lainsäädönnön tiukentamisen ja viranomaisten taholta... Tekniikka kehittyy mutta tällainen tekniikka ei ilmeisesti VIELÄ kiinnosta ainakaan Soneraa.

Markkinavoimat määrää tuon miksei noita saada kuriin heti alkuunsa, tai voisi sanoa hyvin lyhytkatseiset sellaiset, eli johto ei ole valmis panostamaan tarvittaviin laitteistoihin jotka jaksaisivat pyörittää tarvittavaa softaa (virusvalvontaa) sähköpostipalvelimilla / välityspalvelimilla. Tarvittava tekniikka ja valmiudet olisi, vain rahoitus puuttuu monessa tapauksessa. Mutta tässä ei oteta huomioon sitä kuluerää, vielä ainakaan, joka tulee tästä kaikesta turhasta roskapostista ja viruksista..jos olisi ajantasalla olevat ohjelmistot tappamassa tätä liikennettä, olisi noiden käyttämä VALTAVA määrä kaistaa vapaana ns.hyötyliikenteelle.

Kiina voi valvoa hyvin yksinkertaisesti maakaapelien kautta tapahtuvaa liikennettä. Laittaa vain jokaiseen maastaan lähtevään/tulevaan isoon valokuitukaapeliin kiinni tarvittavat palvelimet/softat jotka rajoittaa heidän päättämänsä liikenteen.
Tietenkään esim. sateliitin kautta tapahtuvaa nettiliikennettä he eivät pysty valvomaan.
NSA tekee tätä samaa paskaa länsimaissa, julkisesti..mutta koska se on valvovaa, ei sensuroivaa..niin sehän on ok, eikös jeh??

Originally posted by ozzie
Sonera ADSL. Sähköposti tökkinyt jo viikkoja. Välillä ei pääse edes koko vitun laatikkoon. Eilen (22.10), tuli kaverin 11.10 lähettämä meili.

Oli pääuutisaiheenakin tällä viikolla. Salailua ja vähättelyä Soneralta. Syyllinen on SWEN ja muut roskat ja virukset, mutta miksi vain Sonera on polvillaan? Mulla on pari varaosoitetta ja ne toimivat.

OK. Vastaan itselleni. Se osoite, mistä olet kirjoitellut newseihin, vastaanottaa sen saasteen. SWEN=NEWS. Ja Sonera on kai edelleen suurin operaattori Suomessa? Ja ei tarvitse kuittailla, että vanhaa tietoa. Niin onkin, mutta varmasti eivät kaikki tienneet.

Mistään teknisistä asioista en ala väittelemään, kun ei tiedot riitä. En tietenkään halua myöskään mitään Kiina-tyyppistä sensuuria, mutta ihmettelen, ihmettelen...Pahimmillaan satakunta sweniä päivässä ja olen kuullut legendoja jopa tuhansista.

vois olla aika kova sana laittaa linkityskielto vähän kaikkiin linkkeihin niin ei toikaan potaska nostais taas väärää keskustelua. FAKTA on, että Soneralla on ollut helvetillisiä ongelmia sähköpostiliikenteenkanssa, mutta noi ton linkin alla olevat jutut on suurelta osin paskaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

edit: jos mulla olis moden oikeudet niin käyttäisin niitä häikäilemattä tässä :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom