DNA Finlandin epämääräinen toiminta - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Hippa

Okkapukku.
VIP
Ihan lähipiirissä on sattunut DNA:n kanssa kaikenmoista kummaa ja tuolla vippipuolellakin on asiasta ollut puhetta.

Esimerkkejä:

DNA lähettää laskun vuoden liittymän sulkemisen jälkeen. Laskussa ei lue mistä on kyse. Asiakas soittaa asiakaspalveluun ja kysyy mistä on kyse. vastaavat siellä hetken päästä, että ei tarvi maksaa, unohda koko juttu.

DNA lähettää karhukirjeen melkeen 2 vuotta liittymisen sulkemisen jälkeen. Karhutuista laskuista löytyy maksutositteet, mutta toinen on eri summa kuin karhuttu eikä toisesta löydy DNA:n laskutuksessa MITÄÄN tietoa, vaikka on maksettu viitenumerolla ja oikeaan tilinumeroon.

Saldopalvelu antaa 70-100 euron heiton alaspäin todellisesta summasta. Asiakaspalvelussa selittävät, että johtuu siitä, että saldopalvelussa on aina parin päivän viite. Ongelma vaan on siinä, ettei parin päivän aikana ole soitettu tuolla summalla.

--

Tässä on itseä ruvennut mietityttämään kuinka monella on ollut DNA:n kanssa vastaavia ongelmia?

Vain asiallisia vastauksia kiitos.

Itselläni outo kokemus DNA finlandista viime syksynä: Hankin heidän liittymän mainonnan uhrina. Pidin sitä vain 4 pv kunnes vaihdoin Elisaan - DNA:n liittymä ei toiminut, pätki ja hukkasi verkkoa koko ajan (vaikka liikuskelin vain Hki-Espoo alueella).

Maksoin sen vajaan 8 egen laskun mikä sieltä tuli tuolta ajalta. Kolmisen kuukautta liittymän sulkemisen jälkeen sain n. 5 euron laskun, joka piti sisällään puheluja 0,2 egen arvosta ja huomautuskuluja (+ uhkausen perintään laitosta) - ikinä en ollut nähnyt tuollaista laskua aiemmin. Maksoin kun en jaksanut viiden euron takia lähteä soittelemaan. Jännä nähdä tuleeko sieltä vielä jotain...

Liitymän sulkemisen jälkeen lähettelivät vielä useammankin aiheettoman laskun tännekin.

Vaihdoin saunalahteen pari päivää sitten kun paloi käpy lopullisesti. Tuli ensimmäinen maksuhuomautus - vasta 2v olivat väärään osoitteeseen lähetelleet laskuja. 2 vuoden takaiseen osoitteeseeni. Ja kyllä, olin tietysti tehnyt osoitteenmuutoksen, joka sitäpaitsi lukee siellä webissäkin omien tietojeni kohdalla.

DNA lähettää laskun vuoden liittymän sulkemisen jälkeen.
Mulle kävi samoin. Jouduin muutaman kuukauden maksamaan. Asiakaspalvelusta rähjäsi ettei mulla ole todisteita että olisin puhelimitse pyytänyt lopettamaan liittymän.. Tästä lähtien keskustelut pelkästään kirjallisena eri palveluntarjoajien kanssa, samanlaista paskaa on ollut sonerankin kanssa (nettiliittymän osalta).

Teleoperaattorit on perseestä, matkapuhelimet on perseestä, ja epäselvä laskutus vasta onkin perseestä.
Mun puolesta voisi räjäyttää jokaisen tukiaseman ilmaan.
En saatana enää maksa senttiäkään yhdellekkään operaattorille. Vituttaa niin paljon.
Vaihdan liittymän tyyppiä->"sinä yritit avata uutta liittymää vanhalle numerolles, ei se noin mene". Mitä vittua, miten toi on edes mahdollista saatana. Haistakaa paska. Vituttaa.

edit: Tyydyn sähköpostiin ja en aio enää käyttää matkapuhelinta kuin ehkä joskus puheluiden vastaanottamiseen.

Hippa sanoi:
Ihan lähipiirissä on sattunut DNA:n kanssa kaikenmoista kummaa ja tuolla vippipuolellakin on asiasta ollut puhetta.

Esimerkkejä:

DNA lähettää laskun vuoden liittymän sulkemisen jälkeen. Laskussa ei lue mistä on kyse. Asiakas soittaa asiakaspalveluun ja kysyy mistä on kyse. vastaavat siellä hetken päästä, että ei tarvi maksaa, unohda koko juttu.

DNA lähettää karhukirjeen melkeen 2 vuotta liittymisen sulkemisen jälkeen. Karhutuista laskuista löytyy maksutositteet, mutta toinen on eri summa kuin karhuttu eikä toisesta löydy DNA:n laskutuksessa MITÄÄN tietoa, vaikka on maksettu viitenumerolla ja oikeaan tilinumeroon.

Saldopalvelu antaa 70-100 euron heiton alaspäin todellisesta summasta. Asiakaspalvelussa selittävät, että johtuu siitä, että saldopalvelussa on aina parin päivän viite. Ongelma vaan on siinä, ettei parin päivän aikana ole soitettu tuolla summalla.

--

Tässä on itseä ruvennut mietityttämään kuinka monella on ollut DNA:n kanssa vastaavia ongelmia?

Vain asiallisia vastauksia kiitos.

Tällänen systeemi ollu dna:lla käytössä melkein niiden alusta asti. Mulla samanlaisia kokemuksia v. 2001-2002. Laskujen laskutusvälit menivät mahdottomaksi saattoi olla 3kk, eikä mitään tapahtunut vaikka soitti sinne. Vaihdoin pois koko paskan ku alko vituttamaan, maksoin myös kaikki laskut. Ei ole kuin vuosi pari kun tuli vielä noita jälkikarhukirjeitä
joku 6e olisi pitänyt maksaa. Kaksi laskua tuli yli kaksi vuotta sulkemisen jälkeen, yhtäkään en maksanut. Ja muutenkin kaikki nuo ylläolevat kohdat täsmää 100% mun kokemuksiin tuolloin 2000-luvun alussa. Yrittävät kusettaa ihmisiä prkl!!:curs:

Inska sanoi:
Teleoperaattorit on perseestä, matkapuhelimet on perseestä, ja epäselvä laskutus vasta onkin perseestä.
Mun puolesta voisi räjäyttää jokaisen tukiaseman ilmaan.
En saatana enää maksa senttiäkään yhdellekkään operaattorille.

Mikäs puhelin sulla sitten on...vai lähetätkö savumerkkejä:lol2:

Eihän ilman operaattoria voi soittaa kännykällä???

Vaihdoin DNA:n pois viikon käytön jälkeen, kun liittymästä ei saanut millään yhteyttä tiettyyn lankapuhelinnumeroon. Asiakaspalvelussa väittivät ylimieliseen sävyyn, ettei sellaista numeroa ole olemassakaan. Tosin soittelin siihen kyseiseen numeroon firman kännykästä ja lankapuhelimesta ilman ongelmia... Kun ei kerran riittänyt kiinnostusta selvittää asiaa, niin vaihdoin operaattoria.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedz sanoi:
Tällänen systeemi ollu dna:lla käytössä melkein niiden alusta asti... ...Yrittävät kusettaa ihmisiä prkl!!:curs:

Juu, siltä näyttää. Itsellä samoja havaintoja vuosilta 02-05. Vaihdoin dna:n soneraan 05 kesällä ja tuossa tämän vuoden alussa tuli joku n. 8 €:n epämääräinen lasku, jossa oli jotain korkoa myöhästymisestä. Maksoin sen kiireessä kun en viitsinyt soitella asiakaspalveluihin.

Tosin samoin tekivät elisallakin. Väittivät etten ollut sanonut irti liittyymää kun vaihdoin dna:han ja yrittivät periä puolen vuoden kk-maksuja kerralla. Soitin as-palveluun ja sanoivat ettei tarvi maksaa. No, lasku huomautuksineen ja korkoineen seurasi muutaman viikon päästä. Taas soitto ja tällä kertaa meni perille.

Näitä em. tapauksia hankaloitti vielä huomattavasti täysin tukossa olevat asiakaspalvelut.

Hippa sanoi:

Tätä sattuu Soneran laajakaista liittymällä jatkuvasti. Liittymä on suljettu viime syksynä. Laskuja tulee kuitenkin edelleen säännöllisesti joka kuukausi.

Pari kertaa soitin, ja siellä todettiin että asia kunnossa ei tarvitse maksaa. Enää en ole jaksanut soitella vaan yksinkertaisesti jättänyt maksamatta.

Ainakaan vielä ei ole karhukirjeitä kuulunut.. Ihme toimintaa. :confused:

Tätä sattuu Soneran laajakaista liittymällä jatkuvasti. Liittymä on suljettu viime syksynä. Laskuja tulee kuitenkin edelleen säännöllisesti joka kuukausi.
Hah. Samoin laskua tuli siitä päivästä kun sopimuksen tein. 2kk tuli laskua ennenkö liittymä lähti toimimaan. Onneksi tuon sai sopimalla, mutta muutama sukulainen on erehtynyt toimimattomasta maksamaankin.

Tämän päivän lehdessä että surillisen kuuluisa ACN:ltä on tullut asiakkailleen perintätoimiston kautta nyt laskuja. Koko firmahan taisi kaatua jo nurin ja silti viellä yrittää periä laskuja. No halpaa ja hyvää ei edelleenkään ole...
nimimerkillä elisan ja soneran asiakkaana jo vuodesta -95 ja yhtään laskun epäselvyyttä ei ole ollut, mutta toisaalta en ole kuin kerran vaihtanut liittymääkin...

Itselläni on Soneran netti ja tullut 2 hassua laskua. Toinen tuli kun olin maksanut laskun pari päivää eräpäivän jälkeen -> 5e huomautuskuluja + 0,05e myöhästymiskorkoa... :D

Sitten kun otin tämän netin viime kesänä niin piti olla että "puoleen hintaan kk-maksut" niin silti koittivat laskutuksessa unohtaa tuon. Piti ainakin kahdesti soittaa sinne kun vielä soitonkin jälkeen tuli väärä lasku :itku:

Vaihdoin DNA:n kolumbukseen, eihän se kuulunut ollenkaan kun hiukankin poistui ihmisten ilmoilta. Eli juuri siellä puhelin oli myllä missä sen olisi tärkeintä toimia jos sattuu joku haaveri tms. Aivan pyllystä koko DNA, eikä edes enää halvempi kuin muut liittymät.

Heh, otin tuossa vuodenvaihteessa dna ilonan kun niillä oli tarjous että puoleen hintaan kolme kuukautta. Nyt sitten pitäisi maaliskuun lopussa irtisanoa. Saa nähdä miten käy... Hyvälle näyttää kuitenkin kun omadna käyttäjätiedoissa on mun vanha osoite (kävin nyt kattoo tän tredin luettuani), mutta laskut tulee kuitenkin uuteen... Mistä helvetistä ne ton vanhan on edes kaivanut esiin kun sopimuksen tein tammikuussa oikealla osoitteella ja tässä kämpässä kirjoilla ollut viime kesästä....

Toinen juttu mikä selvisi onneksi tuossa tammikuussa kun tutkailin ekaa laskua ja ihmettelin päivämäärien sekasotkua. Kuukausimaksu maksetaan kuukausittain (19,90) mutta siihen kuuluvan puheajan käyttöaika onkin eri... mun tapauksessa kuukauden 7.pvä-seur. kuukauden 6.pvä. Ja mä kun luulin että puheaika "nollautuu" aina kuukauden alussa, kuten mulle myös asiakaspalvelussa sanottiin liittymää tilatessa. Reilua hommaa... Toihan aiheuttaa sen, että liittymä on irtisanottava kesken käyttöajan... ellei halua maksaa seuraavan kuukauden kuukausimaksua... Pahjapöh sanon minä.... :wall:

Mulla on kokemuksia jo vuosia sitten Dna:sta, sen jälkeen on ollut Sonera, entinen Telia, Telia Prepaid, sitten Dna Prepaid ja nykyään taas Dna noin vuoden ajan.

Aiemmin on käynyt pienoinen moka Dna:lla vuosia sitten, eivät laittaneet pyytämääni saldorajoitusta puhelimeeni silloin kun piti. Puhelinlaskun piti olla 50e, oli kaksi laskua noin 1100e yhteensä. [Joo olin kova puhumaan puhelimessa...] Sitten otin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, tein neuvosta kirjelmän ja Dna hyvitti laskuistani 1000e. Oikeastihan mun olisi itse pitänyt tajuta ettei 50e:llä pysty puhumaan niin paljoa kuin puhuin mutta toki kielsin sen, olin tiukkana ja sanoin ettei minun tehtäväni ole vahtia paljonko puhun jos saldoraja on asetettu :D Eli maksoin vain 2x50e ja 1000e:llä puhuin ilmaiseksi :D

Itse olen nykyäänkin taas Dna:lle palattuani hyvin tyytyväinen, ja osasyy on edelleenkin laskutus ;) Olen tosi huono muistamaan kaikkia laskuja enkä hoida niitä välttämättä ajoillaan, Dna:sta olen huomannut sellaisen hyvän puolen että saan unohtaa 3-5 puhelinlaskua ja sitten vasta tulee sellainen muistutus jossa mainitaan että liittymä suljetaan jos en hoida rästimaksuja [tuo tulee tekstarilla puhelimeen], ja sitten maksan kaikki rytäkässä. Muissa paikoissa puhelin on aikoinaan mennyt välittömästi kiinni jos ei muistutuksen jälkeenkään ole laskua maksettu, eli lisää ei ole voinut puhua jos entiset on rästissä. Dna:lla näyttää voivan puhua ihan rauhassa ja sitten voi kerralla maksaa vaikka 5kpl 20e laskuja :D

Mulle sopii hyvin tuo tyyli kun olen hieman hajamielinen, nytkin maksoin 4 puhelinlaskua kerralla... Pitäisi kyllä opetella olemaan tarkempi mutta kun Dna antaa varaa löysäillä niin löysäilen ihan rauhassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom