DNA Finlandin epämääräinen toiminta - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mr Afroman sanoi:
Pitikin tulla vasta nytten tälläien threadi, tuli just pari päivää sitten hankittua dna prepaid. :jahas:
Sitten kun prepaidin kanssa alkaa olla hämäriä laskutusongelmia, niin kannattaa jo todella huolestua. :D

Itse vaihdoin DNA:han joulun tarjousten perässä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Kuuluvuuskin on ollut hyvää luokkaa Lappia myöten. No, jos jotain tulee, niin vaihdan operaattoria nopeammin kuin DNA-laiset sanovat HSPA.

Arvid sanoi:
Sitten kun prepaidin kanssa alkaa olla hämäriä laskutusongelmia, niin kannattaa jo todella huolestua. :D

hohohohoho, hyvä heitto :lol2:

elisalla on hyvät nettisivut: Vanhoihin laskuihin on linkkejä, joista saattaa erehtyä maksamaan ne uudestaan (sekös elisalle sopisi kun laskut maksetaan moneen kertaan). Toki näkee kokonaissumman, mikä on avoinna, mutta silti hieman arveluttavaa...

Aiemmin elisan kanssa koetua: Tilasin nettiliittymän ja ethernet-laitteen. Laite oli viallinen. Luulin ettei liittymää ole vielä yhdistetty varsin pitkän aikaa. Piti tilata "eksperttejä" kotiin juoksemaan ja maksaa tästä koituvat kustannukset. Kahdesti "ekspertit" tilasin. ekalla kerralla kylmästi kertoivat että vika on vain minun laitteistossani, eivät voineet valottaa missä kohtaa. Toisella kerralla sanoin että minua ei kiinnosta, haluan vain nettiliittymän pystyyn maksoi mitä maksoi, ja silloin selveni että vika on ethernet-laitteessa, jolloin ostin tyypiltä saman tein uuden laitteen, eli tästä taas elisan laskua. Noh, ei siinä mitään, tässä ajassa oli jo umpeutunut ensimmäisen laitteen vaihtoaika. Että shemmoista... Ei viduddanut yhtään... :wall:
Turhaa maksua minulle: pari kk liittymälaskut jolloin en edes pystynyt liittymää käyttämään, 2 x maksettu ethernet-laite + 2 x maksetut "eksperttikäynnit". Kiitos, Elisa, kiitos. Olin aina halunnut päästä turhista rahoistani, joita minulla on liikaa. Lahjoitankin nyt taas kaikki turhat rahani pois, kuka haluaa? :curs:
Lähetin tästä elisalle korvauspyyntöä ja palautetta, mutta vastaus oli "voi kyynel" tai näin selkeästi tulkittavissa ollut hiljaisuus. Mutta, shit happens, en alkanut tuosta enempää metakkaa nostamaan.
Huh! Tulipa avauduttua, mutta teki melko hyvää... :nolo:

Mulle oli pariin dna:n laskuun lisätty lisää hintaa, mitä ei voi millään selittää. Vaihdoin sit liittymää, soittelivat siitä sit perään, et minkä takia vaihdoin. Sanoin, että on lisätty laskua ihan aiheetta, tiputtivat viimeisen laskun oikeeseen summaan:)

Kenellä nyt on dna,kannattaa seurata sitä laskua vaikka netin kautta, niin eiväthän pysty uunottaa.

Joo, pistetäänpä vaikkas tähän threadiin, mutta oon nyt kyrpiintyny DNA:han, vaikka eivät varsinaisesti mulle mitään väärää olekaan tehneet, suositelkaahan jotain muuta liittymää, kun ajattelin vaihtaa ihan vaan vaihtelun vuoksi. Parannetaan kilpailua kato.

DNA on kyllä niin vitusta revitty firma, ettei toista löydy. Kaverit on hajoillut DNA:n kännykkälaskutuksen kanssa ja ite oon sit saanut tutustua firmaan laajakaistaliittymän myötä. Jos ei tarvis odottaa uutta liittymää yli kuukautta niin lähtis tämä kyllä heti vaihtoon.

Mulla ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia DNA:n kännykkäliittymän kanssa. Saa nähdä minkälainen soppa syntyy, kun keväällä olis tarkoitus vaihtaa. (Juoksee halvemman perässä.)

Dna:n gsm- ja adsl-liittymä (KPO) käytössä jo kolmisen vuotta, ei ongelmia...

Itselleni kävi tällainen tapaus kun vaihdoin asuntoa. Vaihdoin netistä DNA:n käyttäjätietoja ja päivitin sinne uuden osoitteeni, laskut tulivat kuitenkin vanhaan osoitteeseen. Posti kyllä käänsi kohtuullisen hyvin laskut uuteen osoitteeseen, mutta viiveellä. Soitin sitten asiakaspalveluun ja kysyin mistä tämä johtuu. Sieltä kerrottiin, että vain käyttäjätietoja, ei liittymän haltijan tietoja voi muuttaa netistä. Lasku lähetetään siis aina liittymän haltijalle riippumatta käyttäjälle merkitystä osoitteesta, vaikka kyseessä olisikin yksi ja sama henkilö.

Ai niin. Lisäksi DNA:n liittymillä ei saa yhteyttä tiettyihin aasialaisten teleoperaattorien liittymiin, Elisalla ja Soneralla ne kuitenkin toimii. Jos tämä nyt jotakuta koskettaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tuli DNA:lta reilu parivuotta myöhässä lasku perintätoimiston kautta korkoineen päivineen. Ihmetytti aikalailla kun vaihdoin toiseen operaattoriin jo melkein kaksi vuotta sitten. Tarkistelin kyllä omia tiliotteita tuolta ajalta enkä niiden mukaan ole kyseistä laskua maksanut mut silti rupes vähän taas mietityttään asia luettuani tämän tredin. Kyseiseltä ajalta löytyy vielä maksettuna toinen melkein samansuuruinen lasku mikä lisää epäilyksiä. Kun huomautuksiakin pitäisi tulla vähintään se kaksi ennen kun voi laittaa laskun perintään niin ihmetyttää kyllä miten olisi voinut jäädä huomaamatta koko asia. Rupes jälleen vituttaan tuo parin kuukauden takainen lasku. Jos enää kuuluu kyseisestä puljusta mitään niin perkele kaikki kivet ja kannot käännetään ennen ku sinne maksetaan penniäkään.:curs:

Muistan lukeneeni jostain sanomalehdestä vuosi pari sitten jonkun DNA:n pampun selityksiä, että laskutusjärjestelmässä on jotain häikkää ja sillä seliteltiin liian isoja laskuja ja tuplalaskutusta.

Jos tilanne on sama parin vuoden jälkeen, niin ollaanpas siellä innokkaita korjaamaan virheitä. Taisipa persaukinen operaattori keksiä paremman tavan ansaita rahaa kuin hankkimalla kannattavia asiakkaita....

Näiden vastausten perusteella aion kyllä tehdä kantelun DNA:sta viestintävirastoon. Nyt voin olla ihan varma, ettei niiden touhut ole mitään ihan yksittäisiä tapauksia.

Eilen tuli DNA:lta perintätoimiston kautta kanssa "maksamaton" lasku 2004 tammi-helmikuulta (viimeinen ennen liittymän irtisanomista, paskin liittymä mitä koskaan ollut pl. TDC Song) noh nopea soitto DNA-laskutukseen ja sieltä ihan mukava aspan täti selitteli että laittelevat näitä pikkusummia (~25e) nyt sitten perintätoimiston kautta jos ei ole heidän mukaansa maksettu.

Pyysin lähettämään alkuperäisen laskun uudestaan niin voin sitten tosiaan tarkistaa olenko tuon unohdanut ja jos tuon olen tilitietojen mukaan maksanut niin en taida olla aspan tädille kovinkaan mukava, vaikka eipä tuo aspan moka olekkaan :jahas:

On kyllä aika merkillistä että eivät voineet sitten ilman perintätoimistoa laittaa uutta muistutusta, varsinkaan kun tuossa laskussa ei ole edes mitään perintätoimiston maksuja, vain 5e huomautusmaksu.

Hippa sanoi:
Näiden vastausten perusteella aion kyllä tehdä kantelun DNA:sta viestintävirastoon. Nyt voin olla ihan varma, ettei niiden touhut ole mitään ihan yksittäisiä tapauksia.
Musta on oikeesti hienoa että joku jaksaa pitää muidenkin puolia näissä asioissa, ja pistää asioita liikenteeseen, ei ois nimittäin ensimmäinen kerta kun Hippa järjestää kuluttajansuojelua...<3

Haukifile sanoi:
Musta on oikeesti hienoa että joku jaksaa pitää muidenkin puolia näissä asioissa, ja pistää asioita liikenteeseen, ei ois nimittäin ensimmäinen kerta kun Hippa järjestää kuluttajansuojelua...<3

Kiitos kivoista sanoistasi :nolo:

Olin just tulossa tänne kertomaan äippäni keskustelusta kuluttajaneuvojan kanssa. Tuli sellaista uskomatonta juttua DNA:sta, että ihmettelen miten kukaan ei voi sen firman toimintaan puuttua.

DNA lähettelee asiakkaille haamulaskuja. Asiakkailla ei ole välttämättä kuitteja sun muita enää tallella ni ei auta muu kuin maksaa. Paljon kaikkea muuta epäselvää. Kuluttajavirastokaan ei enää suostu asioimaan firman kanssa suoraan, vaan kaikki menee suoraan jonkun mutkan kautta, koska DNA:han ei saa yhteyttä muulla tavalla kuin soittamalla asiakaspalvelunumeroon ja keskustelemalla asioista ihmisen kanssa, joka ei tiedä mistään mitään.

Äitini tapaus meneekin kuluttajavalituslautakuntaan seuraavaksi.

Olen käynyt keskustelua viestintävirastonkin kanssa. Saas nähdä mitä siitä seuraa.

Että ihan ohjeena vaan kaikille, että jos tulee jotain ihme hämärälaskua niin se voi oikeesti olla jotain ihan muuta kuin oikeesti maksamatta jäänyt lasku.

Hippa sanoi:
DNA lähettelee asiakkaille haamulaskuja. Asiakkailla ei ole välttämättä kuitteja sun muita enää tallella ni ei auta muu kuin maksaa.

Mulle voisivat haamulaskun laittaakin, mulla on tasan kaikki dna:n kuitit tallella. Laitoin ne taltee ihan vaan sen takia ku kuulin tuollaista juttua dna:sta.

Jarmo82 sanoi:
Mulle voisivat haamulaskun laittaakin, mulla on tasan kaikki dna:n kuitit tallella. Laitoin ne taltee ihan vaan sen takia ku kuulin tuollaista juttua dna:sta.

Mun sisko ja serkku sai molemmat ihan omituisen laskun. Kumpikin soitti tahollaan DNA:lle ja ihmetteli laskua. Ne käskivät siellä asiakaspalvelussa unohtaa koko laskun.

Mietin vaan niitä ihmisiä, jotka maksaa laskut kiltisti, kun ne tippuu postiluukusta...

Kohtalotoveri ilmottautuu joukkoon:wall:
Tipahti sitten viimeviikolla Instrum Justitia Oy:n (perintätoimisto) maksumuistutus jonka toimeksi antaja oli yllätys yllätys, DNA Finland!!!!
Laskun summa "vaivaiset" 309,83€ ja maksuaikaa annettin tasan viikko, eli tänään menee perintään.
Sehän siinä se mielenkiintoinen juttu on, että toinen lasku, suuruudeltaan 161,46€ on päivätty 31.10.2003 ja toinen lasku 143,37€ on päivätty 14.1.2004:eek:
Liittymä on irtisanottu jo tammikuun lopussa 2004, mitään muistutuksia saati sitten alkuperäisiä laskuja en ole saanut käteen. Soitin DNA:lle ja pyysin lähettämään puheluerittelyn, noh, se tuli eilen, mutta "turvallisuus syistä" en saa itse nähdä mihin numeroihin olen soittanut:eek:
Tänään soitin jälleen DNA:lle ja pyysin heitä lähettämään alkuperäiset laskut sekä muistutukset minulle, ok, se luvattiin tehdä. Sitten kun pyysin lisää maksuaikaa niin todettiin vain, että ei voi antaa koska laskut ovat niin vanhoja. Ja väittivät vielä, että toiseen laskuista (suurempi) oli tehty aikanaan maksusuunnitelmakin,:anssi:
Kuluttaja asiamiehelle olen yrittänyt soittaa, mutta en ole saanut kiinni, prkl!
Eli hyvät Pakkislaiset kohtalotoverit, onko mitään enää tehtävissä?
Penniäkään en kyllä ilman taistelua sille puljulle maksa!!!!!!

Tikkari sanoi:
Kohtalotoveri ilmottautuu joukkoon:wall:
Tipahti sitten viimeviikolla Instrum Justitia Oy:n (perintätoimisto) maksumuistutus jonka toimeksi antaja oli yllätys yllätys, DNA Finland!!!!
Laskun summa "vaivaiset" 309,83€ ja maksuaikaa annettin tasan viikko, eli tänään menee perintään.
Sehän siinä se mielenkiintoinen juttu on, että toinen lasku, suuruudeltaan 161,46€ on päivätty 31.10.2003 ja toinen lasku 143,37€ on päivätty 14.1.2004:eek:
Liittymä on irtisanottu jo tammikuun lopussa 2004, mitään muistutuksia saati sitten alkuperäisiä laskuja en ole saanut käteen. Soitin DNA:lle ja pyysin lähettämään puheluerittelyn, noh, se tuli eilen, mutta "turvallisuus syistä" en saa itse nähdä mihin numeroihin olen soittanut:eek:
Tänään soitin jälleen DNA:lle ja pyysin heitä lähettämään alkuperäiset laskut sekä muistutukset minulle, ok, se luvattiin tehdä. Sitten kun pyysin lisää maksuaikaa niin todettiin vain, että ei voi antaa koska laskut ovat niin vanhoja. Ja väittivät vielä, että toiseen laskuista (suurempi) oli tehty aikanaan maksusuunnitelmakin,:anssi:
Kuluttaja asiamiehelle olen yrittänyt soittaa, mutta en ole saanut kiinni, prkl!
Eli hyvät Pakkislaiset kohtalotoverit, onko mitään enää tehtävissä?
Penniäkään en kyllä ilman taistelua sille puljulle maksa!!!!!!

Soita heti sinne perintätoimistoon ja pyydä lisää maksuaikaa. Se onnistuu vielä tänään, mutta on vaikeaa myöhemmin.

Sitten soitat oman kuntasi kuluttaja-asiamiehelle niin monta kertaa, että saat sieltä jonkun kiinni. He neuvovat miten saat valitusasian käyntiin. Kannattaa soittaa sinne heti, kun se numero aukeaa, koska silloin on helpoin päästä linjoista läpi.

Yksi vaihtoehto on se, että maksat sen laskun, mutta laitat sinne firmaan ilmoituksen, ettet hyväksy laskua, vaan maksat sen ainoastaan välttääksesi lisähankaluudet. Siihen kannattaa pistää kahden todistajan allekirjoitukset lisävahvuudeksi. Näin mun äiti tekee omien laskujensa kanssa, koska ne on menossa perintään.

Itse irtisanoin tanään DNA:n liittymän, jonka avasin talvella, kun oma liittymä suljettiin yllättäen. Selvisi, että siellä on yksi maksamaton ja erääntynyt lasku, joka on lähetetty osoitteeseen, jossa en ole asunut 1,5 vuoteen. No se kiltti puhelinihminen mitätöi sen laskun, koska se on firman moka.

DNA uusi syksyllä 2003 laskutuksensa, jonka seurauksena syksyn laskut tuli aika reippaasti myöhässä. Sen takia sullakin on noin hassut päivämäärät noissa laskuissa. Se on tietty ihan eri tarina miksi niistä ei koskaan tullut sulle laskua perille asti.

Viestintävirastosta sanoivat, että DNA on selvitellyt silloiset laskuepäselvyytensä 2004.

Mä vaan itse olen sitä mieltä, että tämän talven ja kevään kummalliset laskujupakat vaatisivat uutta selvittelyä.

BTW, tosta teletunnistetietojutusta sen verran, että sulla on nykyään oikeus nähdä omistamasi liittymästä soitetut numerot ihan kokonaisuudessaan. Sitä en tiedä onko siinä jotain nippelisääntöä, että koskeeko se vaan lain jälkeen soitettuja puheluita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom