Dippi mukaan! (mutta minne?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

slp

Ikä
38
Olen tässä suunnitellut uutta ohjelmaa jo jonkunaikaa ja olen päätynyt seuraavaan treenijakoon:

-kädet
-jalat
-rinta-olkapää
-selkä

Kysymys onkin sitten seuraava että kumpaan päivään kannattaisi sijoittaa dippi?
-käsipäivälle vai rinta-olkapääpäivälle?
Kysymys perustuu siihen että olen ainakin olettanut että dipit vaikuttavat myös ojentajien lisäksi juuri rintaan ja olkapäihin? :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käsipäivään, tulee samalla epäsuoraa treeniä sitten rinta-olkapää-treeniin. Riippuu myös suoritustavasta se minne tuon dipin saa ottamaan. Enemmän etukenossa niin saat sen enemmän tisseille.

Kaltevuuskulmasta riippuen saat sen enemmän tuntumaan rinnassa tai ojentajissa. Ottaa olkapäihinkin, mutta siihen ei paljoa kaltevuuskulmat vaikuta.

Itse törkkäisin käsipäivälle, koska pidän rintatreenissä enemmän niin, että on rinnalle enemmän supistavia liikkeitä.

Edit: Hitaampi kuin pieni pupu.

Dopin voi tehdä siten, että se vaikuttaa ojentajiihin ja siten, että se vaikuttaa rintaan. Kun dippaat aivan suorana käy se ojentajiin, ja kun dippaat siten, että olet hieman kallistunut eteenpäin, pitäisi sen käydä rintaan.
Dipin laittaisin tuonne käsipäivälle.

Edit: Kride kerkesikin jo.

BBB-1 sanoi:
Käsiin tottakai!Tai ainakin sinne ite sen pistäisin.Dippihän on ojentaja-selkä liike. :thumbs:

Enemmän kylläkin ojentaja-rinta liike, vähän otteesta riippuen. Ottaa varmasti selkäänkin, mutta kuten Kride jo sanoikin, en minäkään sitä selkäliikkeeksi kyllä kutsuisi.

Jååp. Sitte toinen kysmys:
Eli miten alas ton dipin uskaltaa laskea ettei mene vaaralliseksi?

Zone-sarja -42%
-Rookie- sanoi:
Jååp. Sitte toinen kysmys:
Eli miten alas ton dipin uskaltaa laskea ettei mene vaaralliseksi?

Joku 90 astetta voisi olla sopiva. Kunhan ei minkäänlaista kipua tunne niin ei kai sillä niin väliä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:
Joku 90 astetta voisi olla sopiva. Kunhan ei minkäänlaista kipua tunne niin ei kai sillä niin väliä.

Ja tarvittaessa jättää vielä tästäkin vajaaksi. Ja kannattaa alusas tehdä vaikka omalla painolla vikana liikkeenä, jotta paikat tottuu. Tällä liikkeellä kun saa olkapäät kipeytymään todella ikävästi. Itse teen siitä syystä todella harvoin.

dippiz

Image3.jpg

Eli kädet penkin nurkalle. Perse alas, niin että penkki hipoo selkärankaa alasmennessä ja sitten kädet suoraksi ylös saakka kunnolla.
Kaveri vain painaa hartioista alaspäin kuormaa tai sitten paat levyn reisien päälle.

Tää on hyvä liike oikkareille. Ainakin mulla näytti oikkarit paisuvan tästä liikkeestä. Voi ehkä hiukan enemmän keskittyä itse oikkareihin, kuin kunnon dippi-telineessä jossa monikin näyttää huojuvan ja tekevän etukumarassa liikaa.

Toi edellä mainittu ja hyvin illustroitu(ihan tosi) esimerkki on turvallinen ja loistava jos haluaa kasvattaa ojentajia. Jos taas on kiinnostunut dippien tuomasta yleisvoimasta, suosittelisin pystyhkössä tehtäviä dippejä..ja kuten muutamat ovatkin jo ehdottaneet, tekisin minäkin ne käsipäivänä. Niiden kanssa kannattaa olla varovainen, älä ole liian nälkäinen, vaan tee nätisti repimättä..Kyllä se seuraavana päivänä tuntuu..Ja oikeissa paikoissa, eikä esim. kiertäjäkalvosimien ylirasituksen aiheuttamana kipuna :)

Back
Ylös Bottom