Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Tein 3kk sitte dippiä 60kgn lisäpainoilla , yks kokonainen ja seuraavaa ei enää jaksanu, no ei siinä mitään ihan hyvältä tuntu .. sitte ensviikolla kun koitin uudestaan tehdä vähä pienemmillä lisäpainoilla sarjoja , niin huomasin että rintalasta kipeänä kun tein dippiä.. sitte lopetin dippailun kun kipu jatkui vain dipissä , ja nyt kun koitin viimmeviikolla niin vieläkin löyty pientä kipua! Kummaa eikö?:itku:

Noi olkapää- ja rintakivut johtuu yleensä siitä et lasketaa liian alas, ja se kuin syvälle voit laskea riippuu iha omasta liikkuvuudesta. Eli laskee sen verran alas kunnes alkaa tuntua pientä kiristystä etuolkapäissä/rinnan seudulla, mikä ny ekana kanittaa kelläkin, siinä vaiheessa suunta ylöspäin viimestään. Ja ei niiden kyynärpäiden pidä sielä kyljissä olla liimattuna hyvin voi jos esim "V-telineessä?" tekee ni kyynärpäät osottaa sen tangon suuntasesta eli on vähä ulospäin molemmat tärkeintä kumminki et ne on kontrollissa eikä rupee kesken liikkeen hakemaa erisuuntiin.

Ite aloin tekemään dippejä vasta vähän aikaa sitte ku salille ilmesty uus dippi teline. Ennen ei pystyny tekee ku tuntu et olkapäät ois hajonnu heti, tällä hetkellä saan 20kg lisäpainolla jotain kutosia. Kyl se taitaa johtua kahvojen leveydestä aika paljon, viel ei ainakaa oo ollu mitää ongelmia vaikka entuudestaan olkapää vamma löytyykin.

Sain tehtyä elämäni ekat vapaat dipit (jesh!). Ongelmaksi muodostui kuitenkin yletön heiluminen. Aikaisemmin olen tehnyt dipit avustavassa laitteessa joka tukee alakroppaa ja estää heilumisen. Onko mitään treenineuvoja miten saisin tämän hillittyä?

Salilta löytyy kaksi eri dippitelinettä, yksi suorilla ohuilla tangoilla ja toinen v-muotoinen paksuilla tangoilla. Mitä eroa näillä on suorituksen ja lihaskasvun kannalta?

Sain tehtyä elämäni ekat vapaat dipit (jesh!). Ongelmaksi muodostui kuitenkin yletön heiluminen. Aikaisemmin olen tehnyt dipit avustavassa laitteessa joka tukee alakroppaa ja estää heilumisen. Onko mitään treenineuvoja miten saisin tämän hillittyä?

Salilta löytyy kaksi eri dippitelinettä, yksi suorilla ohuilla tangoilla ja toinen v-muotoinen paksuilla tangoilla. Mitä eroa näillä on suorituksen ja lihaskasvun kannalta?

Kyllä se siitä vakautuu kun vaan teet ja keskityt suoritukseen. Tuo on ihan normaalia aloittelijalla. Tee rauhassa ja maltilla, älä hosuen. Ajattele, että jokainen suoritus on ns. ykkönen jolloin siihen tulee ripaus enemmän huomioimista.

Tankotyypeistä en osaa sanoa eroavaisuuksia.

Anttu, koko kropasta pitää löytyä sen verran voimaa, että pystyy pitää asennon vakaana. Ja kuten Juzukin jo sanoi, aloittelijoille ihan tavallista. Keskityt vaan siihen mitä teet ja kyllä se vakaus sieltä tulee. Itsellä meni niin, että sen avustuksen kanssa asento oli aivan erilainen, kuin mistä se paras vakaus sitten löytyi. Joten kannattaa unohtaa se avustuksen kanssa tehty asento ja etsiä ihan rauhassa sitä parasta asentoa ilman tukea. Mulla se oma paras asento on sellainen, että jalat on aika takana ja rintakehä kallistunut eteenpäin. Ne avustuslaitteet, missä olen tehnyt, ohjaavat yleensä tekemään liikettä pystyasennossa.

Eli mistäköhän saisi hommattua tuollaisen masiinan. Itsellä on kellarissa oma punttisali ja ajattelin laajentaa valikoimaa kyseisellä metalli hökkelillä. En tiedä aparaatin oikeaa nimeä. Tuollaisen varmasti saisi helposti rakennettua mutta, en omaa metallimiehen taitoja joten olisko jollain tietoa?

Onko kuinka moni kokeillut makseja dipissä? siis ilman painoja..

Korkeintaan noin 5-6 henkilön oon dippiä kunnolla nähny tekevän mun lisäks, ja neki yksinomaan painoilla..

Itellä enkka pyörii tuolla 66-68 paikkeilla, onko tää kuinka vertailtava muiden kanssa?

Koitin youtubessa pyöriä mutta ei yllättävästi sieltäkää hirveesti niitä löydy..

Onko kuinka moni kokeillut makseja dipissä? siis ilman painoja..

Korkeintaan noin 5-6 henkilön oon dippiä kunnolla nähny tekevän mun lisäks, ja neki yksinomaan painoilla..

Itellä enkka pyörii tuolla 66-68 paikkeilla, onko tää kuinka vertailtava muiden kanssa?

Koitin youtubessa pyöriä mutta ei yllättävästi sieltäkää hirveesti niitä löydy..

Dippi tuntuu ilkeeltä hartioissa, vaikka alas tulee kuin varovasti tuntuu semmone ilkee vihlasu. Siks en ite kyseistä touhua harrasta :) Mut nii, yläasteel oli oppilaitten motivointii semmone video siin opella mis joku sankari vääns 85dippiä :wtf: Hullu äijä

yhtee aikaa ku räpelsin mitä sattuu salilla sain olkapään vähä reväytettyä penkissä ja kyllä se vaa tuntu dipissäki... Tuntuu vieläki jos kovatki painot on, mutta tuskin se uudellee menee..

Ilma painoja se ei tosin enää tunnu

en mäkää pahemmi tee tuntuu niin v*tun ilkeeltä olkapäissä, ja muutenkin kun painoa on itselläni reilusti sekään ei helpota asiaa :)

Eipä tosin reilun 60 kilon massallakaan paljoa paremmin mennyt. Kuukauden verran tein dippejä vuosi sitten kolmesti viikossa. Sitten alkoi olkapäät oireilla niin pahasti että piti lopettaa. 9 kuukauden ajan oli epämääräistä ja ajoittain aika ikävää kipua olkapäissä ennenkuin loppui kokonaan. Treenitaukoa siis, kun ei niitä uskaltanut kiusata (ja motivaatio otti pahan kolauksen). Kummaa sinänsä, koska tein nuo kuitenkin todella rauhallisesti, eikä kyynärpäät koskaan taittuneet alle 90-asteeseen. Harmittaa, koska liike on kuitenkin hyvä.

Ehkä aloitin liian raskaasti tai jotain. Tai sitten kaikilla ei vain kestä paikat tuota.

Kannattaa yrittää pitää vartalo 90° suhteessa lattiaan (pystysuorassa, ei etukenossa), niin ei tunnu olkapäissä ilkeelle.

Kannattaa yrittää pitää vartalo 90° suhteessa lattiaan (pystysuorassa, ei etukenossa), niin ei tunnu olkapäissä ilkeelle.

Koitin muutama viikko takaperin näyttää coolilta ja tein dippiä vaakatasossa... joka ei enää oikei edes oo dippi ja joku naksahti tosta yläselästä.. oli aika jähmeetä touhua mulla muutaman päivän ku ei selkää saanu liikuttaa xD

Back
Ylös Bottom