Dippiä kehiin, mutta mihin väliin?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Morjens kaikille!
Muutin treeni ohjelmaa hieman ja otin dipin virallisesti ohjelmaan mukaan. Tarvitseisin kokemuksia siitä,missä välissä kannattaa dippi tehdä. Rinta/hauis, vai Olkapää/ojentaja päivänä? Kannattaako tehdä ensimmäisenä liikkeenä? Ennen en ole dippiä käyttänyt, koska en ole jaksanut tehdä yhtään. Toissapäivänä vaihteeksi innostuin kokeilemaan ja kappas 3x10 ilman lisäpainoja. Ja kun tuota painoakin alkaa olemaan 115 kilon hujakoilla..arvatkaapa tuntuiko mukavalle kun meni niin helposti :rock:
Kiitokset jo etukäteen!

Mitäs muuta mahtaa rinta/hauis ja ojentaja/olkapää päivä pitää sisällään?
Eihän tuolla sinällään mitään väliä ole kumpana päivänä sen teet ja otatko sen ensimmäisena vai viimeisenä liikkeenä. Ihan mikä itsestäsi tuntuu hyvältä.

Riippuu kovasti mitä aiot dipillä reenata. Pysty asento ja kyynärpäät lähellä kylkiä ottaa ojentajiin mahtavasti, vastaavasti kunnon etukeno ja kyynärpäät irti kyljistä ottaa rintaan aika lailla.

Jos se tuohon lihasjakoon pitäisi saada niin tekisin ensin mainitulla tavalla ja ojentajapäivänä kuten Miihkali yläpuolella sanoikin.

Ojentaja/olkapää päivälle sijoittaisin dipin itse. Teen ensimmäisenä ja ainoana suorana liikkeenä dipin lisäpainoilla ojentajille ja molempiin se mukavasti ottaa sekä rintaan, että ojentajiin tälle hetkellä (2-jakoinen ohjelma).
Periaatteessa ihan mikä tuntuu parhaalta, mutta voi olla, että reenin loppuvaiheilla esim. parin kovan ojentajaliikeen jälkeen koitat dippiä tehdä niin ei mene kuin muutama hikinen toisto. Näin itselläni oli aluksi, kun aloitin kyseistä liikettä tekemään. Kokeilemalla selviää. Sitten vielä, että dippiä on mukava tehdä sen takia ekana liikkeenä, kun saa runnottua menemään lisäpainoilla sitä. :)
Edit: Tulipas epäselvästi sanottua taas :/
Riippuu kovasti mitä aiot dipillä reenata. Pysty asento ja kyynärpäät lähellä kylkiä ottaa ojentajiin mahtavasti, vastaavasti kunnon etukeno ja kyynärpäät irti kyljistä ottaa rintaan aika lailla.
Tuo on hyvä pointti.

Ite teen myös penkin jälkeen. Tosin teen niitä vähän helpompia dippejä, (jalat penkillä ja toisesta penkistä kiinni...) koska ensinnäkää salilla jossa treenaan ei ole kunnon telinettä dipeille ja toiseksi en kyllä niitä "kunnon" dippejä jaksaisi montaa edes tehdä. :david:

Mutta itse kysymykseen, en osaa mitään absoluuttisen oikeaa vastausta sanoa. Itsellä ainakin kun teen ensin penkit, on dipit sen jälkeen melko tuskaa. Toisaalta en myöskään haluaisi tehdä dippejä ennen penkkiä, jotta pystyisin täysillä panostamaan penkkiin. Pidän kuitenkin penkkiä tärkeämpänä liikkeenä kuin dippiä. Että näin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Corpral-03 sanoi:
Ojentaja päivänä kapean penkin jälkeen..

Itse taas vaihtelen tuota juuri kapean penkin kanssa. Joka toinen kertaa teen dippiä ja toinen kerta keapaa penkkiä. Teen dipin aina ensimmäisenä liikkeenä ojentajille.

Eli hauis ja ojentaja päivänä ensimmäisenä liikkeenä ojentajille tuo liike minun mielestä kuuluu. Se on kuitenkin aika raskas liike jos lisäpainoa on tarpeeksi.

Jos teen rintaliikkeenä niin lisäpainoilla ja aika treenin alkuun.Ojentajille teen dipit loppuun muiden ojentajaliikkeiden jälkeen.Kyynärpäät kyljissä ja omalla painolla...

Ojentajapäivänä ykkösliikkeenä teen itse! Toimii kuin junan vessa. Mulla käy kapea penkki ikävästi etuolkapäille vaikka miten tekisi, dipissä taas saa ojentajat kyytiä huolella. Jos ei pysty pitämään dippiä eripäivällä rinnan kanssa, niin suosittelisin treenaamaan rinnan ja ojentajat samana päivänä.

Miten sitä "normaalia" dippiä voi tehdä, jos ei paukut riitä nostamaan oman kehon painoa rinnalla/ojentajilla? 2-penkin dippiä olen kyllä tehnyt, mutta se ottaa vain ojentajille, siks kiinnostais vaihtoehtoiset tavat etunojadipille.

sumo sanoi:
Miten sitä "normaalia" dippiä voi tehdä, jos ei paukut riitä nostamaan oman kehon painoa rinnalla/ojentajilla? 2-penkin dippiä olen kyllä tehnyt, mutta se ottaa vain ojentajille, siks kiinnostais vaihtoehtoiset tavat etunojadipille.

No jossain saleilla on sellainen laite missä on kelkka minkä päälle mennään seisomaan ja siihen voi lisätä painoa, mikä sitten autaa tuossa ylös työntämisessä. Eli se kelkaa nostaa sua ylös päin.

Mutta jos tuollaista laitetta ei ole niin eipä sitä dippiä oikein voi muuten tehdä jos ei jaksa omaa painoaan dipata. Eli ei ole mitään täysin korvaavaa liikettä olemassa. Sitä pitää hakea muilla liikkeillä niin kauan voimaa että rupeaa omalla painolla dippaaminen onnistumaan.

Timba79 sanoi:
Ojentajapäivänä ykkösliikkeenä teen itse! Toimii kuin junan vessa. Mulla käy kapea penkki ikävästi etuolkapäille vaikka miten tekisi, dipissä taas saa ojentajat kyytiä huolella. Jos ei pysty pitämään dippiä eripäivällä rinnan kanssa, niin suosittelisin treenaamaan rinnan ja ojentajat samana päivänä.
Sama juttu mulla. Kapeaa penaa hinkkasin pitkän aikaa enkä saanut toimimaan ja otin dipin tilalle. Nyt tykkää ojentajat. Dipissä pyrin pitämään torson suorana ja kyynärpäät kyljissä. Lisäksi käytän apinaotetta kun se jostain syystä tuntuu paremmalta.

Itse treenaan kolmijakoisella ja teen kädet ja olkapäät samana päivänä. Dippiä teen kyseisen päivän ekana liikkeenä. Lämpeää mukavasti ojentajat ja olkapäät. Sen jälkeen teen yleensä kapeaa penkkiä tai sitten ranskalaisia.

Terska-Arska sanoi:
Sama juttu mulla. Kapeaa penaa hinkkasin pitkän aikaa enkä saanut toimimaan ja otin dipin tilalle. Nyt tykkää ojentajat. Dipissä pyrin pitämään torson suorana ja kyynärpäät kyljissä. Lisäksi käytän apinaotetta kun se jostain syystä tuntuu paremmalta.

Kyllä se mulle ojentajille toimi, mutta etuolkapäät otti turhaa hittiä ja oli ongelmia niiden palautumisen kanssa. Dipissä ei tätä ongelmaa ole ja ojentajat ottaa osumaa vähintään yhtä hyvin. En siis dissaa kapeaa penkkiä, ei vain ole mun liike.

Ja jos ei oma kehonpaino mene dipissä, niin sitten voi tehdä penkkidippejä. Eli kahden penkin väliin vaan dippaamaan niin että jalat on edessä lattialla. Kevittää aika hyvin ja kohta rupee meneen se oman kropan painokin.

Miten dippiin saa ympättyä lisäpainoja? Itse käyn Kisahallin salilla, eikä siellä ole mitään erityisvermeitä tätä varten.

Juoni sanoi:
Miten dippiin saa ympättyä lisäpainoja? Itse käyn Kisahallin salilla, eikä siellä ole mitään erityisvermeitä tätä varten.

Painonnostovyö ja siihen joku ketju mukaan. Heittää vaan painon keskireijästä ketjun ja vyön lukkoon kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom