Punnerran itse tällä hetkellä saman asian kanssa ja ajattelin nostaa vanhan keskustelun esille.
Teen itse diplomityötä tällä hetkellä lähes konkurssikypsälle firmalle, ja ongelmia on paljon.
Ensinnäkin, mittalaitteiden hankinnat ovat tuottaneet suuria vaikeuksia, sillä yrityksellä on ollut rahat aivan loppu ja moniin yrityksiin on maksuja rästissä eivätkä he enää toimita tilauksia kyseiseen yritykseen. Kuukauden taistelun jälkeen, mittalaitteet ovat kuitenkin viimein tilauksessa.
Nyt on vuorossa uusi ongelma, sillä yritys kuvittelee että tulen firmaan ja teen hommat saman tien itsenäisesti. Teorian pystyn tottakai itsenäisesti kirjoittamaan, mutta heidän mielestään mittausten tekeminenkin on täysin yksinään minun työni, koska firmalla ei kuulemma ole resursseja antaa ketään omista miehistään avustamaan minua niiden kanssa.
Lisäksi nämä mittaukset käsittävät mm. porauksia ilmalinjoihin, joita en edes itse saa tehdä, sillä en ole tämän yrityksen kirjoilla, vaan yliopiston. Tämänhän ei heitä paljoakaan kiinnosta, sillä heidän mielestään se nyt on vain ainoa keino saada tuloksia, että teen kaiken itse. (tästäkään ei tietenkään ollut mitään puhetta kun allekirjoitimme sopimuksen)
Olen ollut ko. yrityksessä nyt n. kuukauden päivät ja alue on niin suuri että mahdotonta edes vaatia että tietäisin ulkoa missä putkistossa virtaa mitäkin.
Vakuutusyhtiökään tuskin on kovin halukas korvaamaan mitään jos esimerkiksi minulle sattuu joku tapaturma, kun en ensinnäkään saisi sellaisia porauksia heidän laitteisiinsa tehdä. Tai varsinkaan jos porausteni seurauksena aiheutuu vuoto josta seuraa iso rahallinen katastrofi.
Oletteko itse törmänneet samanlaisiin tapauksiin ja vaatimuksiin diplomitöissänne ja miten itse toimisitte tälläisissä tilanteissa?
Tunnen itse olevani umpikujassa koko työn kanssa, eikä kokoaikainen pelko konkurssista, joka voi tulla millä hetkellä hyvänsä, motivoi yhtään enempää.
Kunpa olisin tiennyt, että mihin ryhdyn kun allekirjoitin sopimuksen syksyllä. Sillon vielä yrityksen tulevaisuus vaikutti paljon valoisammalta.