Diettiasiaa

Vaihtelua tulee sillointällöin kananmunista, tonnikalasta, herasta ja muista vihanneksista. Vihreää teetä kitaan sillo ku muistaa.
3-4 ateriaa. Yksi aamusta (7-9); kaksi päivällä (12-17); yksi illalla (16-20). Riippuu yleensä päivän kiireistä.

Ja sali on 4 kertaa, 45-60min.

Kannattas jakaa ne ruokailut vähintään 5-6 kertaan päivässä ja ne vähät hiilarit treenin molemmin puolin. Sen lisäksi treeniä ainakin se 60min aina ja siihen perään sitten vaikka 20min kevyt aerobinen ja välipäiville aamuaerobiset tyhjällä mahalla 30-45min. Tuo liikuntamäärä ei mielestäni riitä dieetille eikä tuo sun paino kovin kaksisesti ole tippunutkaan.

Ite tekisin koko ruokavalion uusiksi, mun mielestä liian yksitoikkoinen mutta periaatteessahan tuokin voi toimia, ei vaan itellä oo omakohtaisia kokemuksia tuollaisesta.

Ja huom, tää on vaan mun mielipide joten en väitä että nämä ois ainoa oikea tapa tehdä se homma.

EDIT: Huomasin että lähtöpainohan on ollut 115 huiteilla, sittenhän tuo on hyvä pudotus kuukaudessa joten miinuksia ei ainakaan kasvattaa tarvitse. Jostaki sain käsityksen että pari kiloa vasta tippunu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkunesteet on tullu jo tiputeltu. (Paino oli 115-117)
Olen jo kuukauden päivät diettaillut juuri tuolla -500kcal. Ei vaan tunnu tätä tahtia kesäksi kerkiävän. Varsinkin jos se tiputeltava paino onkin siellä 20kg paikkeilla.
Läski pakkautuu jenkkoihin jo ennestään leveiden lanteiden seuraksi
Rasvaprosenttiarviota? Paino kuvassa 108kg
http://i50.tinypic.com/20uo389.jpg

Kuvan rasvat on varmaan aika liki tasoa 25%. Lihaa voi mennä dieetatessa jonkin verran mukana ja sitä on ensimmäisellä dieetillä vaikea arvioida paljonko pitää pudottaa. Oma kokemus on, että arvioin nuorena miehenä ensimmäisellä kunnon dieetilläni pudotettavan painon reilusti liian pieneksi. Samoin lihasta lähti paljon olettamaani enemmän. Dieetin keston arvioin myös pahasti pieleen, eli olisi pitänyt dieetata paljon pidempään.

Dieettaa rauhalliseen tahtiin maltilla, niin että pää kestää. Lisäile hiljakseen aerobista mukaan ja pudota kaloreita asteittain. Kulutus yleensä tippuu dieetillä ja se voi tippua aika reippaastikin. Treenipainojen pieneneminen pitää hyväksyä. Vastaavasti dieetin jälkeen kehitys voi olla aika nopeaa, jos sen dieetin on vetänyt tarpeeksi loppuun asti. Jos treenipainot romahtavat ihan hirveästi, voi dieetti olla liian rankka. Mitään järkyttävää romahdusta ei siis pitäisi tapahtua.

Yleiskommentti kuvasi perusteella: Suosittelen jatkamaan dieettiä. Mielestäni kuvan kunnosta ei kannata ainakaan bulkkaamaan lähteä. Ei tuo mikään huono kunto ole, mutta jos tavoite on kesällä näyttää lihaksikkaalta ja hyväkuntoiselta, niin dieetin jatkaminen on oikea valinta. Hyvin sun dieetti on ilmeisesti tähän asti sujunut, joten jatka aika lailla samaan malliin ja kun painon putoaminen hyytyy, niin säädät toimintaasi sitten sen mukaan.

EDIT: Olen Punisherin kanssa samaa mieltä ateriafrekvenssistä ja hiilareiden jakamisesta. Siitä on jonkin verran tutkittuakin näyttöä, että samojen kaloreiden ja makroravinteiden jakaminen useampaan päivittäiseen ateriaan edesauttaa rasvan palamista ja auttaa säästämään lihasmassaa.

Miten punisher suosittelet tällää vähän hoikemmassa kunnossa kin lähtee dieettaa et millasil miinuksilla yms. Ite lähtisit? Mulla mitat 170/70 about ja tuo sun tyylis on musta kunnioitettavaa et vetää kireeks ja kireessä kunnos pysytään bulkillaki ja tähän haluisin pyrkiä itsekin.

Suunnilleen 60 kg vois olla nesteettömänä sellanen rapsakka kuosi (arvio).

Miten punisher suosittelet tällää vähän hoikemmassa kunnossa kin lähtee dieettaa et millasil miinuksilla yms. Ite lähtisit? Mulla mitat 170/70 about ja tuo sun tyylis on musta kunnioitettavaa et vetää kireeks ja kireessä kunnos pysytään bulkillaki ja tähän haluisin pyrkiä itsekin.

Suunnilleen 60 kg vois olla nesteettömänä sellanen rapsakka kuosi (arvio).

Jos pitempää meinaa dieetata (yli 1kk) niin ite oon ainaki huomannut hyväksi mennä dieetille pikkuhiljaa, näin säästyy lihaksia ja alussa kiristyy hyvin vaikka hirveästi ei miinuksella olisikaan. Alkuun vaikka siistii ruokavalion turhasta paskasta noin -200kcal miinuksille ja siitä sitten vaikka parin kolmen viikon päästä kiristää ruuvia -400kcal miinukselle jne. Yli -1000kcal miinukselle ei mun mielestä pitäisi joutua koskaan menemään, vaan ennemminkin sitten lisätä kevyesti joko salitreenejä tai aerobista. Mun mielestä paras yleisneuvo on pitää kalorit niin korkealla kuin mahdollista että paino vain kiristyy, koska jossakin vaiheessa niitä kaloreja pitää laske loppukireyden saavuttamiseksi.

En oikeastaan mielellään ala enää nykyään neuvomaan ketään kovin tarkkaan lähtökohtia ja kuntoa tietämättä miten se pitäisi tehdä, koska jokainen on yksilö ja se dieetti pitäisi suunnitella jokaisen omista lähtökohdista. Mulla on nytkin pari valmennettavaa ja heillekin on tehty ihan oma suunnitelmansa yksilön perusteella ja hyvin tuntuu homma rokkaavan.

Tuossa nyt jotakin yleisohjeita ja mun henkilökohtasista kiristelyistähän löytyy paljo tietoa VIP puolen kuvaosiolta.

Juu ei tietenkään mitään yksityiskohtasta ilmasiks aleta odottamaankaan :)

Mut kiitti vinkistä, mulla on aika reipas aineenvaihdunta ja tässä bulkkia touhunnut pikku plussilla (n.200-300g viikossa tulee painoo) ja vaikka paino noussu niin alkaa enemmän ja enemmän hahmottumaan orastavat vatsalihatkin. Mutta sun treeni pvä kirjasta snaijasin että vaikka onkin pienissä lihoissa (minä siis, et sinä :D) niin kyl se on parempi kireenä pysyä ja lihaa keräillä.

Juu ei tietenkään mitään yksityiskohtasta ilmasiks aleta odottamaankaan :)

Mut kiitti vinkistä, mulla on aika reipas aineenvaihdunta ja tässä bulkkia touhunnut pikku plussilla (n.200-300g viikossa tulee painoo) ja vaikka paino noussu niin alkaa enemmän ja enemmän hahmottumaan orastavat vatsalihatkin. Mutta sun treeni pvä kirjasta snaijasin että vaikka onkin pienissä lihoissa (minä siis, et sinä :D) niin kyl se on parempi kireenä pysyä ja lihaa keräillä.

Kyllähän minä ite oon tietenki ne suurimmat perusmassat keränny sillon aikanaan 12-20% rasvoissa mutta nykyään kasvattelen lihoja kireämpänä. Ehkä enempi makukysymys, ei se lihas kireänä välttämättä paljo sen paremmin tartu kun joutuu kuitenki vähä tarkemmin seuraamaan kaloreita.

Eikä sunkaan varmaan kannata minnekää alle 10% rasvoihin dieettailla vaan kasvatella vaan reilusti sitä perusmassaa pitäen kireyden kuitenkin jollakin asteella kohdillaan ettei karkaa valkean lihan varastot liian suureksi :)

Täytyy kans käyttää tätä ketjua hyväksi. Dieetti alkaa nyt siis lauantaina ja tuossa vasemmanpuolimmaisessa kunnossa ollaan. Tavoitteena oikeenpuolimmaisen kuvan kireys.

http://aijaa.com/qbhNdF vasemmassa kuvassa painoo on 87kg, kun taas oikeessa 68kg. Mut tuossa 68kg kuvassa ei viel tullu puntteja hirveesti nosteltua. Sitten itse kysymyksiin;

Paljonkohan olisi vasemman sekä oikeanpuolimmaisen rasvaprosentti? Sekä kuinka paljon suunnilleen vaatii dieettiä tuosta tämänhetkisestä kunnosta tuohon oikeanpuolimmaisen kireyteen? noin -500kcal vajeella olisi tarkoitus mennä. Itse ajattelin että nesteitten jälkeen pudotettavaa olisi noin 5kg.

Kyllähän minä ite oon tietenki ne suurimmat perusmassat keränny sillon aikanaan 12-20% rasvoissa mutta nykyään kasvattelen lihoja kireämpänä. Ehkä enempi makukysymys, ei se lihas kireänä välttämättä paljo sen paremmin tartu kun joutuu kuitenki vähä tarkemmin seuraamaan kaloreita.

Eikä sunkaan varmaan kannata minnekää alle 10% rasvoihin dieettailla vaan kasvatella vaan reilusti sitä perusmassaa pitäen kireyden kuitenkin jollakin asteella kohdillaan ettei karkaa valkean lihan varastot liian suureksi :)

Jotkut 12% rasvat ois ihan jees mut ku tää kireys on tätä luokkaa nii ihan oman silmän iloks ois kiva olla vähä tiukempi. Koti rasva% vaa'alla mitattuna rasvat jossai +20%. Ei vissii kovin terveellistä.

ImageUploadedByTapatalk1356538399.717506.jpg

Jotkut 12% rasvat ois ihan jees mut ku tää kireys on tätä luokkaa nii ihan oman silmän iloks ois kiva olla vähä tiukempi

katso liitettä 92384

Mitä oon ymmärtäny niin sulla on tavote nostaa painoa ihan reilusti niin ei siinä kannata liikaa alkaa dieettailemaankaan mutta rääpäse välissä vaikka se 7-8kg pois niin siinä nyt lähtee varmastikin ne pahimmat hötöt pois. Kannattas varmaan tuo kehonpainon nosto jotenki syklittää että ei noin raakassa nostossa käy niin että oot kohta vain läski. Ei tuo tilanne minusta vielä pahalta näytä ottaen huomioon kuin paljo oot painoa jo nostanu.

Mutta kyllä tuosta joku kilo varmaan kannattas kiristää ja sitten jatkaa taas painon nostelua. Sullahan vois olla hyvä lähestymistekniikka olla vaikka aina 3kk maltillisella plussalla ja sitte 4-6 vkoa aina maltillisilla miinuksilla niin pyssyy rasvat jotenki kurissa ja kuitenki pitkässä juoksussa kehonpaino nousee. Sitä en ossoo sanoa onko tuo sun 100kg tavote ainakaan lyhyessä aikaikkunassa viisasta jos meinaat kuitenki jotensaki urheilullisen näkösenä pysyä (olettaen että olet natikka).

Alkunesteet on tullu jo tiputeltu. (Paino oli 115-117)
Olen jo kuukauden päivät diettaillut juuri tuolla -500kcal. Ei vaan tunnu tätä tahtia kesäksi kerkiävän. Varsinkin jos se tiputeltava paino onkin siellä 20kg paikkeilla.
Läski pakkautuu jenkkoihin jo ennestään leveiden lanteiden seuraksi
Rasvaprosenttiarviota? Paino kuvassa 108kg
http://i50.tinypic.com/20uo389.jpg

Varmaan 22-25% rasvat. Kyllä todennäköisesti saat sen 15-20kg tiputella.

Varmaan jos neuvoja haluat niin kannattas laittaa tänne käyttämäsi ruokavalio ja selvennys siitä kuinka paljon ja mitä liikuntaa tulee viikossa.

Ei tosta 20kg riitä vielä mihinkään. Kannattaa ensin sovinnolla tähdätä sinne 80kg ja kattoa miltä näyttää. Tosi asia on kuitenkin, että mieli muuttuu varmasti matkan varrella ja suunnitelmat voi mennä uusiksi.

Täytyy kans käyttää tätä ketjua hyväksi. Dieetti alkaa nyt siis lauantaina ja tuossa vasemmanpuolimmaisessa kunnossa ollaan. Tavoitteena oikeenpuolimmaisen kuvan kireys.

http://aijaa.com/qbhNdF vasemmassa kuvassa painoo on 87kg, kun taas oikeessa 68kg. Mut tuossa 68kg kuvassa ei viel tullu puntteja hirveesti nosteltua. Sitten itse kysymyksiin;

Paljonkohan olisi vasemman sekä oikeanpuolimmaisen rasvaprosentti? Sekä kuinka paljon suunnilleen vaatii dieettiä tuosta tämänhetkisestä kunnosta tuohon oikeanpuolimmaisen kireyteen? noin -500kcal vajeella olisi tarkoitus mennä. Itse ajattelin että nesteitten jälkeen pudotettavaa olisi noin 5kg.

Ei tule lihat riittämään tuohon oikean puoleiseen kuntoon.

Oon natikka kyl :P toi nyt o vaan sigu jostai vuodelta nakkisota. Toi 38kg oli sillon 15v nä. Sit oli vuosien tauko ja nyt siis vuoden taas treenannut ja painon täs vuodes noussu 50->70. Ehkä mä täs viel pari kk bulkkaan ja sit just se 8kg pois. Sata kiloo sit joskus tuhannen vuoden päästä, lähinnä läpällä tossa sigus.

ereJ sanoi:

Ei tule lihat riittämään tuohon oikean puoleiseen kuntoon.
Ei taatusti, mutta samoihin kireyksiin ois kiva päästä :rolleyes:
Eikö kukaan osaisi arvata?

15kg lähtee heittämällä, sitten se jäljelle jäävä lihan määrä alkaa jo riippumaan mitä ja miten on tehty treeni mielessä. Alle 70kg menee kevyesti.

Ei taatusti, mutta samoihin kireyksiin ois kiva päästä :rolleyes:
Eikö kukaan osaisi arvata?

Vaikee tästä kuvasta sanoo. Kuvassa näyttäis roikkuvaa pakkiakin olevan. Mites pitkä runko? Nopeesti sanoen tosta tarvis joki 10kiloo tiputella et ollaan edes lähellä ton toisen kuvan rasvoja.

183cm mittaa rungossa. Kesäks kuitenkin siis pääsee onneksi jonkinnäköiseen rantakuntoon. Täytyy toivoo et 3kk riittäis siis dieetin pituudeks.

183cm mittaa rungossa. Kesäks kuitenkin siis pääsee onneksi jonkinnäköiseen rantakuntoon. Täytyy toivoo et 3kk riittäis siis dieetin pituudeks.

Voisin sanoo et rasvaprossa on lähempänä 25% tossa kuvassa melkein, jos ajatellaan että sun pitäis kymppiin päästä jotta olet lähellä tuota toisen kuvan kuntoa niin se tarkoittaa että sulla on pudoteltavaa kymmenen kilon toisella puolen, eli puolen kilon viikkotahdilla (500cal miinuksella) se tarkoittaa 20 viikkoa jos nyt lasketaan että paino putoaisi oikeasti tasaisesti ja kaikki olisi vain sitä rasvaa :)

Kolmessa kuukaudessa saat kyllä hyvän startin, mutta et kyllä ton toisen kuvan kondikseen tule pääsemään vain 500 kcalin vajeella.

Perhana, tullu kyllä tässä puolenvuoden bulkilla ihan liikaa massaa. Varsinkin väärässä muodossa. Täytyy nyt sitten toivoo et tulokset ei ihan hirveesti laske salilla. Kiitos kuitenkin vastauksesta!

Perhana, tullu kyllä tässä puolenvuoden bulkilla ihan liikaa massaa. Varsinkin väärässä muodossa. Täytyy nyt sitten toivoo et tulokset ei ihan hirveesti laske salilla. Kiitos kuitenkin vastauksesta!

MIssäs ajassa tuo massa on tullut? Katselin että pari kuukautta sitten vielä kerroit vatsalihasten näkyvän, joka tuntuu kyllä tuota kuvaa katsomalla taas hiukan erikoiselta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom