Diettiasiaa

1.8 Aamupaino: 71kg
28.9 Aamupaino: 81kg
16.11 Aamupaino 84kg
Kreatiini tuli alotettua joskus 15.10. Ja nykyään aamupaino vaihtelee 86-88kg välillä. Lisäksi tää oli mun eka bulkkini, ja salillakin nousi tulokset komeesti. Esim penkki 60kg --> 105kg. Kyykky 1RM 80kg --> 3x8x100kg ja maastaveto 1RM 60kg --> 140kg.

Tosiaan, vatsalihakset näkyivät vielä parikuukautta sitten. Toi kuva ei kyl mikään paras oo, tuli juuri syötyä ennen sitä. Mutta tällähetkellä siis saan esimerkiksi sixpakkini näkymään jännittämällä. Mut muutenhan se sixpack näkyy toosi himmeesti enää, tai no, vaan noi ylimmät neljä palaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olis ite kiva päästä kesäkuntoon näin ens kesäksi. (pyykkilautavatsa ois nice). Mutta meneekö diettaamalla vai aerobisella kovalla reenillä? Olen suht ohkanen 17v jantteri, niin olisiko mitään vinkkiä heittää kumpaa suuntaan kallistun tai millä saavutan halutun tuloksen?
Urheilullinen kyllä olen ja coopper menee siinä 3100m. Ongelma on, että ne vähäiset läskit pitäs saaha lähtemään vauhilla. :puntti:

Ei taatusti, mutta samoihin kireyksiin ois kiva päästä :rolleyes:
Eikö kukaan osaisi arvata?

Varmaan luokkaa 12-15kg joudut tiputtelemaan ja silti kunto ei välttämättä ole ihan kuin oikean puoleisessa kuvassa. Itsellä oli viime vuoden tammikuussa painoa 84, pituutta 174, tiputtelin jostain 20-25% rasvoista 6kk aikana painon 68kg ja kunto oli luokkaa 10-12% rasvoissa. Ensin ajattelin et kyl joku 72 riittää, mutta se oli yllättävää miten alas oikeasti joutui vetämään. Nyt onkin bulkattu 4kk 72->79kg ja tammikuulle nykästään eka 1kk dietti, sit 2kk plussilla ja sit kesäks kova dietti taas paino 70 pintaan ja sit katsellaan kondista :)

Varmaan luokkaa 12-15kg joudut tiputtelemaan ja silti kunto ei välttämättä ole ihan kuin oikean puoleisessa kuvassa. Itsellä oli viime vuoden tammikuussa painoa 84, pituutta 174, tiputtelin jostain 20-25% rasvoista 6kk aikana painon 68kg ja kunto oli luokkaa 10-12% rasvoissa. Ensin ajattelin et kyl joku 72 riittää, mutta se oli yllättävää miten alas oikeasti joutui vetämään. Nyt onkin bulkattu 4kk 72->79kg ja tammikuulle nykästään eka 1kk dietti, sit 2kk plussilla ja sit kesäks kova dietti taas paino 70 pintaan ja sit katsellaan kondista :)

Kuvienkin välinen ero on tota 15kg luokkaan, enkä edes nostellut tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa. Huh. Dieetillä olis tullu vaan jotain 1-4kg lihasta, ja 15kg läskii. Kaiketi olen vielä aloittelija, eli olisin luullu et sitä ois tullu vähän enemmänkin. Jotain taisin siis tehdä väärin :D No tulokset nousi sentäs hyvin, et siihen oon tyytyväinen. Nyt jos pystyn ylläpitään ne niin hyvä. Jos joku perustaa kevään 2012 dieettaus ketjun niin täytyy siellä sitten päivitellä tilannetta.

Olis ite kiva päästä kesäkuntoon näin ens kesäksi. (pyykkilautavatsa ois nice). Mutta meneekö diettaamalla vai aerobisella kovalla reenillä? Olen suht ohkanen 17v jantteri, niin olisiko mitään vinkkiä heittää kumpaa suuntaan kallistun tai millä saavutan halutun tuloksen?
Urheilullinen kyllä olen ja coopper menee siinä 3100m. Ongelma on, että ne vähäiset läskit pitäs saaha lähtemään vauhilla. :puntti:

Dieettaamalla vai aerobisella kovalla treenillä? Siis sun täytyy kallistua molempiin suuntiin, et sää voi laihtua ilman että pidät dieettiä. Tarkkaile syömisiäsi ja mene noin -500kcal vajeella, sekä harrasta paljon sitä aerobista.

Dieettaamalla vai aerobisella kovalla treenillä? Siis sun täytyy kallistua molempiin suuntiin, et sää voi laihtua ilman että pidät dieettiä. Tarkkaile syömisiäsi ja mene noin -500kcal vajeella, sekä harrasta paljon sitä aerobista.

Kyllä voi laihtua ilman dieettiäkin mainiosti, mutta fakta on että kalorien pitää olla miinuksella.

Sillonhan nimenomaan ollaan dietillä jos ollaan miinuksilla, WTF ?

Eh? Dietti on kyllä ihan tarkasti ruokavalio, ja yleisesti puhekielessä se käsittää sitten ruokavaliota kun tavoitteena on se painonpudotus.

Ei siihen tarvitse mitään erikoisempaa ruokavaliota, jos vain liikunnalla pitää kulutuksen niin suurena ettei ruokavaliosta saatavat kalorit riitä (vaikka se ruokavalio olisi aivan sama kuin ennen 'diettiä').

Sillonhan nimenomaan ollaan dietillä jos ollaan miinuksilla, WTF ?

No sana dieetti oikeastaan tarkoittaa myös ruokavaliota. Yleisemmin dieetillä viitataan laihduttamiseen. Entäs jos on vaan miinuksilla sen enemmän suunnittelematta ruokavaliota eli dieettiä? Tällähän ei siis mitään väliä ole, mutta vaan pohdintana tuohon WTF kommenttiin.

edit. hidas

Viimeksi muokattu:
Hei,

Olen syksystä lähtien aloitellut käymään kuntosalilla ja aloitellut samalla laihduttamista. Viikkoa tasolla urheilukertoja tulee 2xsalibandy, 2xkuntosali ja 1xkaukalopallo tai sulkapallovuoro ja lisäksi talvella ulkojäillä vähän pipolätkää, eli liikuntaa tulee mielestäni mukavasti 4-5 tunnin settiä viikossa. Syksyllä kun aloittelin tälläkaavalla kuntoilemaan painoa oli n.103-104 ja nyt 97kg pituutta on 183cm. Kesäksi olisi tarkoitus päästä n.85kg:n tietämille. Eli syksy on mennyt painonpudotuksen osalta hitaasti, mutta kiinteytymistä on kyllä tapahtunut minkä huomaa vaatteista.

Kalorilaskurilla aloitin vuodenvaihteesta pitämään kirjaa syömisestä ja tavoite olisi pitää miinuskalorit 500-700 välillä. Mikä olisi oikea jakauma energian saannille proteiinien/hh/rasvojen osalta? Entä mitä mieltä kuntosalilla käynnistä, olisiko parempi aluksi kuntoilla vaan rasvaa polttavia urheilusuorituksia ja kun paino on lähempänä tavoitta alkaa enemmän käymään kuntosalilla vai jatkaa nykyisellään?

Hei,

Olen syksystä lähtien aloitellut käymään kuntosalilla ja aloitellut samalla laihduttamista. Viikkoa tasolla urheilukertoja tulee 2xsalibandy, 2xkuntosali ja 1xkaukalopallo tai sulkapallovuoro ja lisäksi talvella ulkojäillä vähän pipolätkää, eli liikuntaa tulee mielestäni mukavasti 4-5 tunnin settiä viikossa. Syksyllä kun aloittelin tälläkaavalla kuntoilemaan painoa oli n.103-104 ja nyt 97kg pituutta on 183cm. Kesäksi olisi tarkoitus päästä n.85kg:n tietämille. Eli syksy on mennyt painonpudotuksen osalta hitaasti, mutta kiinteytymistä on kyllä tapahtunut minkä huomaa vaatteista.

Kalorilaskurilla aloitin vuodenvaihteesta pitämään kirjaa syömisestä ja tavoite olisi pitää miinuskalorit 500-700 välillä. Mikä olisi oikea jakauma energian saannille proteiinien/hh/rasvojen osalta? Entä mitä mieltä kuntosalilla käynnistä, olisiko parempi aluksi kuntoilla vaan rasvaa polttavia urheilusuorituksia ja kun paino on lähempänä tavoitta alkaa enemmän käymään kuntosalilla vai jatkaa nykyisellään?

Makrot jaat että, proteenia siinä vähintään 1.5g/painokilo(suosittelen kuitenkin ehkä 2g/painokilo). Rasvaa vähintään 1g/painokilo ja sitten loput kalorit hiilareista.

Sailille siitä vaan, niin ehkäiset lihaskatoa, mutta heitä sinne selitreenien väliin kuitenkin edes 1 tai 2 aerobista viikossa jos vain jaksat :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom