Dietti ja voimatasot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Disabled
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Noniin. Pari vuotta oon nyt salilla käynyt ihan aktiivisesti (3-4krt/vk) ja oikeastaan syönyt kokoajan niin, ettei paljon ole tullut läskiä, vaikka paino on noussut 30kg. No nyt "ennen" kesää (tai ennen rantailmoja lähinnä) kuitenkin ajattelin hieman kiristellä... saisi ne kuuluisat vatsalihakset paremmin näkymään. Eli ensimmäinen dietti käynnissä.

Hiitillä aloittelin viime viikolla ja mahdollisimman pienillä hiilareilla koitan olla liikkeellä - en kuitenkaan pyri ketoosiin. Eli yleensä aloitan päivän intervallilenkillä, sitten tunnin päästä raejuustoa, johon sekotan muutaman marjan. Lounaaksi syön yleensä tonnikalasalaattia tai hiukan tummaa pastaa ja paljon kanaa. Yksi protskudrinkki välipalaksi, sitten päivällinen (aika samanlainen kun lounas) ja lopuksi viel illalla rahkaa ja rypsäriä.

Tänään sitten salille ja jumalauta... Mä jaksanut enää nostaa mitään. Penkin olen nyt kivualiaasti nousemaan sinne 110kg tuntumaan, mutta tänään sarjat 90kg:lla tuntu pahemmilta kun normaalisti 100kg:lla. Dipitkään ei sujunut, vaikka paino tippunut parissa viikossa jo ~5kg.

Nyt on sellanen fiilis, että jumalauta, mä lopetan tän kiristelyn tähän - ihan sama näkyykö jotain vatsalihaksia vai ei. Teenkö mä jotain täydellisesti väärin tässä dieetilläni? Vai onko se ihan luonnollista että nuo voimatasot tippuu niin radikaalisti alaspäin? Kannattaako luottaa, että ne voimatasot palautuu nopeasti "normaaliin" laihduttelun jälkeen? Vai alanko rohkeasti lisäämään lautaselle enemmän ruismakaroonia ja aamupalaksi muutaman ruisleivän palasen.

Kiitos jo etukäteen vinkeistä... taidan vielä toistaiseksi jättää niitä hiilareita väliin ja menen syömään pari broilerin koipea.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jos kulutat päivässä vaikka 3000kcal ja syöt vain 2000kcal nii on aika selvää että voipi olla heikko olo kun suuria rautoja nostelee. mutta mun kohdalla tuohon tottui. eka viikko oli sellasta hakemista ja kroppa ihmetteli että missä safka, mutta kyllä tohon pitäs tottua. kuinka kovilla miinuskaloreilla olet?

Disabled sanoi:
No enpä ole kauheasti kaloreita laskenut, lähinnä vaan että hiilareita pois ja hyviä rasvoja tilalle.

:jahas:

Aloita siitä, että karsit nopeat hiilarit pois ja öljyt mukaan. Sitten lisäät aamuaerobista, ja katso mitä viikossa tapahtuu.

Tämän jälkeen aloitat pikku hiljaa tiputtelee hiilareita, niin että painoa tulee vajaa puoli kiloa viikossa pois.

:eek:

Minä en koskaan laske jokapäiväisiä kaloreitani. Mutta kannattas laskee muutamalta päivältä kalorit jotta saa näppituntuman paljonko todellisuudessa syö. Ja oletetaan että kulutuksesi ois se 3000 kcal vuorokaudessa. Vähennät niitä kaloreita ensin 2500 kcal paikkeille, et enempää. Ja karsit just niistä turhista hiilareista ensimmäisenä. Ja sitten pikkuhiljaa lisää aerobista mukaan, ei ihan ekana kannata kaloreita kovin alas tiputella.

Mulla ei kyllä voimatasot pudonneet mihinkään kun diettiä alottelin, penkki oli eka joka alas lähti, mutta muuten on sarjapainot jopa kasvaneet koko dietin ajan. Tosin en oo millään kovin rajulla dietillä ollut ja oon pitänyt mässypäiviäkin kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa.

Kuulostaa vaan, että jokin menee metsään jos noin rajuja voimatasojen pudotuksia tulee, tosin voihan se olla ihan väliaikaista kuten ylempänä mainittiin. Mutta jos ei siitä tasotu niin nostappa vähän kaloreita ja ehkä kannattas lisätä niitä hyviä hiilareita niin jaksais paremmin reenailla.

Kiitoksia vinkeistä.

Laskeskelin tossa että noin 2600 kcal tulee syötyä tällä hetkellä... normaalisti 3500 kcal, joka on sitten jo vähän yli kulutuksen. Ja tosiaan noita "huonoja" hiilareita en o syönyt oikeastaan paljoakaan pariin vuoteen, mitä nyt joskus harvoin kokiksen juonut tai suklaapatukan syönyt. Ja rypsiöljyäkin olen jo pitkään ottanut...

Mutta tosiaan, taidan nyt sitten ottaa niitä hyviä hiilareita mukaan noihin aterioihin, tosin vähemmän kuin normaalisti. Alko tosiaan vähän kauhistuttaa, että jos jokasella treenikerralla painot tippuu sen 10kg niin mun tarttee kohta alkaa tehdä helium- painoilla :)

Kannattaa ajoittaa hiilareiden otot oikein...aamulle sekä treenin jälkeen...Itse oon dietannut oikeastaan koko kevään, sillalailla "hitaasti hyvää tulee"-mentaliteetilla...paino on tippunut reilu 10kg ja rasva% ~10%...mulla ainakin tökki aluks, kun en ottanu hiilareita palautusjuomassa. Paikat oli seuraavana päivänä jumissa...

Mulla ainakin vähillä hiilareilla treenipainot pysyy eka sarjan aika lailla ennallaan, mutta seuraavissa laskee toistot tosi paljon. Ite olen ratkaissut tämän sillä lailla, että treenaan vain yhden sarjan/liike ja lisään tarvittaessa liikkeitä. Näin säilyy motivaatio treenata ja toisaalta kun ei tarvitse latautua kuin yhteen sarjaan, tulee se tehtyä kunnon asenteella.
Ja hiilarit tosiaan otan itse aamupalalla ja palautusjuomassa sekä sitä seuraavassa ruokailussa, muuten hiilarit on aika nollissa - vain protskua ja rasvaa.

Back
Ylös Bottom