Diettiä tukevat lisäravinteet -yhteenveto

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
esni sanoi:
Tryptofaania on muuten maidossa. Ja kalsiumia. Ja natriumia ja magnesiumia suolassa. Kaikkea ei onneksi tarvitse vetää purkista, vaikka punttaisikin tosissaan. Ja c-vitamiinia saa hedelmistä ja kaalista, ja B3:sta taas saa maidosta, kalasta, lihasta, kananmunasta...

Mua hiukan stressaa tämä piltsujen nappailu. Tuntuu, että niitä must haveja tulee koko ajan vaan lisää ja muuten ei meinaa edes jaloillaan pysyä. On varmaan ihan hyvä huolehtia vitamiinien riittävästä saannista, mutta hyvin syömällä voi jo tehdä aika paljon sen eteen. :love:
Ehkä kuitenkin kannattaa ajatella asiaa hieman enemmän avoimmin silmin. Litratolkulla maitoa illalla jotta saisi pari hassua grammaa tryptofaania olisi idiotismia. Appelsiinien syöminen c-vitamiinin määrän lisäämiseksi versus 1 gramman tabletti c-vitamiinia on myös vähän höppänä idea. Saahan sitä kilon pihvistäkin esim kreatiinia, mutta kuka hullu sitä siitä ottaa kun jauheena saman saa ilman kaloreita. Erikoislisäravinteet ovat juuri sitä varten, että saa juuri sitä itseään ja kätevästi kohdistettuna.

Totanoin... mitään hengen pelastajia nuo rasvanpolttajat eivät ole. Ei edes se "aito" tujumpi tavara. Piristävä vaikutus on selkeä, mutta toisaalta esim. mulla toimii kofeiinitabletit ihan yksinään sen verran hyvin tuossa piristämisessä ettei siihen kannata mitään efe alkaloideja käyttää.

Vaikka ruokavalio, treeni ja miinuskalorit olisivat kunnossa niin ei noilla rasvanpolttajilla saa kuin pienen prosentuaalisen hyödyn aikaan. Tämä pohjautuu mun kokemuksiin. Toisilla aineet voivat toki toimia paremmin (kateellisena olen lukenut mm. miesten kertomuksia).

Mitään selkeää tulosta tyyliin "puoli kiloa rasvaa viikossa" ei noilla aineilla saa kyllä aikaiseksi. Pitemmällä aikavälillä (tyyliin 3 kk) kiloja voi toki lähteä muutama enemmän kuin normaalisti dietatessa, mutta ei sen enempää. Joskus tuo pari kiloakin toki merkkaa niin paljon että noita tekee mieli kokeilla.

Tiedä häntä - mä oon nykysin vähän sitä mieltä, että mömmöt ei oo ratkaisu. Rasvanpolttoa pitää aatella semmosena pitemmän aikavälin projektina. Kymmenen kiloa ois poltettavaa ja ei siitä kauhean paljon nopeammin pääse eroon vaikka vetäis mitä (laillista).

Mike sanoi:
Ehkä kuitenkin kannattaa ajatella asiaa hieman enemmän avoimmin silmin. Litratolkulla maitoa illalla jotta saisi pari hassua grammaa tryptofaania olisi idiotismia. Appelsiinien syöminen c-vitamiinin määrän lisäämiseksi versus 1 gramman tabletti c-vitamiinia on myös vähän höppänä idea. Saahan sitä kilon pihvistäkin esim kreatiinia, mutta kuka hullu sitä siitä ottaa kun jauheena saman saa ilman kaloreita. Erikoislisäravinteet ovat juuri sitä varten, että saa juuri sitä itseään ja kätevästi kohdistettuna.

Joo, täähän on vähän tällasta omaa itseä vastaan kapinointia tai sisäistä ristiriitaisuutta tms. Ikään kuin mä en itse napsisi kalaöljyn, multivitamiinin, l-glutamiinin lisäksi myös välttämättömäksi kokemiani prodea ja maltoa... Välillä vaan ottaa pattiin, kun tuntuu, ettei mitään saa tarpeeksi vain ruoasta. :)

Ja meillä muuten syödään selleriä univaikeuksiin. En tiedä, mitä siinä on, mutta suunnilleen sama vaikutus kaiketi kuin tryptofaanillakin - siis tämä "rauhoittava" vaikutus. Vaikka on se vaan helvetin pahaa.

Askarruttaa sellanen, ku monivitamiinin ja kalaöljyn "sekakäyttö"..aika moni täällä tuntuu vetävän molempia, mutta voiko siinä siinä yliannostuksen vaara rasvaliukosten vitamiinien suhtee? Ite käytän just tollasta "all in one"-tsydeemiä, eli siinä on kaikki vitamiinit ja hiven- & kivennäisaineet samassa, ja sit otan vielä kalaöljyä. Molempia maksimiannokset/pv. Mun kalaöljyssä A:ta on 800 mikrog, D:tä 5 mikrog ja E:tä 10 mg. Monivitamiinissa määrät on 250, 10 ja 120. Aika ristiriitasta tietoa oon saanu noista eri vitamiinien enimmäissuosituksista...Miltä noi määrät teidän korviin kuulostaa? Ei viittis jättää kumpaakaan pois..Tai tietty ton kalaöljyn vois vaihtaa johonkin muuhun öljyyn, jos sellane löytys hyvillä rasvahapoilla ILMAN noita vitamiinilisiä??

Pirkka valmistaa sellasta kalaöljyä jossa on lisänä vain e-vitamiini. Se on sellanen vaaleemman sininen purkki. Sitä suosin itse kun käytössä on twinlabin daily-one, jossa on aikalailla jo nuita rasvaliukoisia vitamiineja.

Markkinoilla on erilaisia kalaöljyjä, joissa ei ole mukana mm. rasvaliukoista D-vitamiinia. Kalanmaksaöljyä ei kannata käyttää (jos syö monivitamiinia) kun siinä on aina mukana D-vitamiini. Purkin kyljestä näkee mitä se sisältää.

Kalaöljyn kanssa kannattaa nyt näiden uusien oppien mukaan katsoa tuo EPA ja DHA-arvot - että ovat riittävän korkeat. Pirkassa ne ovat varsin alhaiset - olen sitä aiemmin käyttänyt, mutta nyt taitaa vaihtua pysyvästi johokin muuhun (esim. se tohtori tolosen Epa/Dha).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom