Dieteistä edellee...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Ikä
44
Mitä mieltä mun dietistä? (noudattanu n. 6 vkoa)

Esimerkki treenipäivän (punttitreeni) syömisistä...

Aamu: Lasi maitoa+hedelmä (kiire..!!)

Päivä: Kaurapuuroa (hiutaleita 1,5 dl)

Iltapv: 400g raejuustoa TAI 200g + 1 prk tonnikalaa

Ilta (treenin jälkee): 1 dl Whey 8100, 1 prk rahkaa + marjoja.

Oliiviöljyä 1 rkl jossaki vaiheessa päivää.

Liikunta: ma & ti ohjattu aerobinen (ei voi mitn et peräkkäisinä päivinä!)
ke,to,pe,su kuntosali
lisäks arkipäivinä kävelen koulumatkat (yht. n. 1 h)

Aerobisena päivänä ruokavalio muuten suht sama ku edellä, mut ei protskulisää. Purkista joka pv monivitamiinit ja Piimax C:t. Niin ja kerran viikossa pidän mässypäivän jolloin vedän nassuuni kaikkea tosi hyvää, ja PALJON:)

Niin ja tavotteena on TIETYSTI timmi ja lihaksikas kroppa:):) Mitä pitäs muuttaa..??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteiinia voisi varmaan olla enemmänkin, ja noin muutenkin pikaisesti vilkaistuna tossa näyttäis olevan aika vähän safkaa kuitenkin. Joka aterialle ja välipalalle ihan suosiolla vaan se 25g+ protskua niin päästään jo parempaan suuntaan. Laskeppas muuten huvikses, että kuinka paljon noin yhteensä saat tosta kaloreita päivässä. Liian vähäsiks väittäsin näin perstuntumalta (?)

Tää on tosiaan hyvin pikainen analyysi :)

Äkkiseltään voisin sanoa kaloreita laskematta, että tuolla ravintomäärällä ei elä edes 2 kiloinen kummituseläin. Kaloreita tuntuman mukaan järkyttävän vähän.

Aamulla täytyy herätä aiemmin, että ehtii syödä kunnolla. Aamiainen on kuitenkin lähes päivän tärkein ateria.

Sun pituus/paino?

May sanoi:

Kuten joku jo tuossa aiemmin sanoikin, herää aikaisemmin ja syö esimerkiksi kaurapuuroa ja heradrinkki tässä, jotta saat koneen käyntiin.
Tältä aterialta puuttuu proteiinit ja rasva.
Tämä ateria sisältää noin 70 grammaa proteiinia eikä juuri hiilareita ja rasvaa.
Ilta (treenin jälkee): 1 dl Whey 8100, 1 prk rahkaa + marjoja.
Taas pelkkää proteiinia. Lihaksesi tarvitsevat treenin jälkeen mielellään nopeaa hiilihydraattia glykogeenivarastojen täydentämiseksi.
Jos tämä on ainut rasvanlähteesi, niin se on aivan liian vähän.
Tee aterioistasi tasapainoiset siten, että saat kaikkia kolmea makroravinnetta (poislukien palautusjuoma) joka aterialla. Aamulla voit jättää rasvan vähemmälle ja illalla hiilarit vähemmälle.

Edit: Ja kaloreita reilusti lisää.

Mun mielestä tossa on iha sopivasti jos hoikkana haluan pysyä...:)Tosin se taas voi hidastaa tätä mun maksimaalisen lihaskasvun tavotetta..;) Eli pituus 169 ja painoa about 55. En oo kyl vaakaan hetkee tuijotellu mut ei sen ainakaa enempää pitäs olla.

Tuo kalorimäärä näyttää kyllä minustakin aika pieneltä. Liikuntaa tulee kuitenkin aika paljon. Proteiini kannatais myös "ripotella" pitkin päivää otettavaksi tasaisia annoksia. Mistä muuten olet vielä ajatella tiputella. On meinaan mun mielestä vähintään sopiva tuo sun paino tuohon varteen. Avovaimo painaa 59 kg ja on 165 pitkä ja ei oo silläkään mun mielestä liikaa missään.

edit: Eihän noista sun safkoista tule äkkiä laskien kun vajaat 1000 kcal

May sanoi:
Mun mielestä tossa on iha sopivasti jos hoikkana haluan pysyä...:)Tosin se taas voi hidastaa tätä mun maksimaalisen lihaskasvun tavotetta..;) Eli pituus 169 ja painoa about 55. En oo kyl vaakaan hetkee tuijotellu mut ei sen ainakaa enempää pitäs olla.

Ootko nyt tosissas? Ensin sanot että aiot dietata, sitten sanot että haluat pysyä hoikkana ja sitten vielä lähes samaan hengenvetoon että yrität kasvattaa maksimaalisesti lihasta... hohhoijaa... Ja vielä kaiken muun hyvän lisäksi painat 55kg. :rolleyes:

Sinuna lisäisin ruokamäärää ainakin puolella ja katsoisin mitä tapahtuu varsinkin kun aerobista tulee aika paljon. Toinen asia mikä kannattaa tehdä itelle heti selväksi on että haluatko laihduttaa, kasvattaa lihaksia vai pysyä samankokoisena koska nuita kaikkia et voi tehdä samalla. :thumbs:

Laskin noi sun kalorit suunilleen ja sain tulokseksi noin 1200Kcal!!!!! Jos haluat pysyä hoikkana niin ei siinä mitään mutta jos käyt salilla ja haluat että siitä on jotain hyötyäkin niin SYÖ reilusti enemmän!

Milo sanoi:
Ootko nyt ihan tosissaan? Kuka lihasmassaa tavoitteleva mies haluaa painaa alle 55kg? Mitä järkee tuossa vaiheessa on dieetata? Aiot siis missimittoihin(mun mielestä 50kg on missimitta), josta sitten kasvatat valtavat lihasmassat 3% rasvoilla? Jos oot aivan tosissaan, niin kannattaskohan alkaa pikkuhiljaa selailemaan pakkista ja miettimään semmosta pientä totuutta, että syömättä ei kasva ja jos 50 kiloinen mies dieettaa niin näky on jotain tämmöstä:

Psst: May on nainen
:jahas:

Milo sanoi:
Ootko nyt ihan tosissaan? Kuka lihasmassaa tavoitteleva mies haluaa painaa alle 55kg?

Kyseessä taitaa kuitenkin olla naikkonen :). May: Lissee kaloreita vaan kehiin!! hyvää rasvaa, hiilareita aamupäivän ja päivän aterioille. Proteiinia tasaisesti kaikille aterioille.

edit. hitaat kädet

edit2. Kiinnitä erityisesti huomiota aamiaiseen, päivän tärkeimpään ateriaan! Herää vaikka aikaisemmin niin ei tule kiire.

Taitaa säästöliekki kutsua aika nopeeta tolla kalorimäärällä jos reenata meinaa samalla ja sitäkautta sitten menee voimat ja sitten innostus. Eli lisää kaloreita vaan reippaasti ja hyvistä lähteistä. Eli ei mitään pullamössöä eikä karamelleja.

Ok, kiitti vastauksista! Pitää kai sitten alkaa ihan OIKEESTI syömään:) Toi oli kyl paras ku joku luuli mua miäheks:) En kyl itekää kauheesti lämpenis jolleki 55 kiloselle äijälle..;) Niin, sitä piti vielä kysymäni, että onko sillä nyt väliä syönkö hiilarit ja proteiinit samalla kertaa vai ihan omina aterioina? Ja tokaks, onko sillä syönkö "aamupalan" (eli sen puuron) 8.30 vai 11.30, jos sen aamun pärjää vähemmälläki... Eikö dietatessa oo olennaista kuitenki että proteiineja tulee tarpeeksi ja hiilareita vois paremminki vähentää...? Mikä olis hyvä lähde niihin "nopeisiin hiilareihin" jota treenin jälkee kannattas ottaa sen protskudrinkin kans? Olisko esmes banaani hyvä?
Ei voi blondi tiätää..;)

May sanoi:
Ok, kiitti vastauksista! Pitää kai sitten alkaa ihan OIKEESTI syömään:) Toi oli kyl paras ku joku luuli mua miäheks:) En kyl itekää kauheesti lämpenis jolleki 55 kiloselle äijälle..;) Niin, sitä piti vielä kysymäni, että onko sillä nyt väliä syönkö hiilarit ja proteiinit samalla kertaa vai ihan omina aterioina? Ja tokaks, onko sillä syönkö "aamupalan" (eli sen puuron) 8.30 vai 11.30, jos sen aamun pärjää vähemmälläki... Eikö dietatessa oo olennaista kuitenki että proteiineja tulee tarpeeksi ja hiilareita vois paremminki vähentää...? Mikä olis hyvä lähde niihin "nopeisiin hiilareihin" jota treenin jälkee kannattas ottaa sen protskudrinkin kans? Olisko esmes banaani hyvä?
Ei voi blondi tiätää..;)

Tottakai hiilareita saa syödä proteiinien kanssa samaan aikaan mutta niiden välinen suhde on tärkeä. Esim. päivän hiilaripitoisin ateria tulisi sijoittaa treenin jälkeen kuitenkaan proteiineja unohtamatta.
Sillä on väliä kumpaan aikaan syöt aamupalasi. Jos syöt sen 11.30 niin viitaten siihen, että liikkuminen ennen aamupalaa on hyvää rasvanpolttoa, niin laihdut jos siis syöt aamupalasi myöhempään. Tästä kärsii tietenkin lihastenkasvu.
Diettejä on hyvinkin erilaisia, mutta tuo tuntuu olevan suosituin, että hiilarit alas ja proteiiniä ja hyviä rasvoja tilalle. Esim. jättää vaaleat leivät ja murot syömättä ja korvaa ne vaikka ruisleivällä ja puurolla.
Paras nopean hiilarin lähde on malto, joka on myös halpaa. Että suosittelen sijoittamaan siihen. Kerta-annos maksaa varmaan tuon banaanin verran jos sitäkään.

May sanoi:
lta (treenin jälkee): 1 dl Whey 8100, 1 prk rahkaa + marjoja.
Liikunta: ma & ti ohjattu aerobinen (ei voi mitn et peräkkäisinä päivinä!)
ke,to,pe,su kuntosali
lisäks arkipäivinä kävelen koulumatkat (yht. n. 1 h)
Aerobisena päivänä ruokavalio muuten suht sama ku edellä, mut ei protskulisää. Purkista joka pv monivitamiinit ja Piimax C:t. Niin ja kerran viikossa pidän mässypäivän jolloin vedän nassuuni kaikkea tosi hyvää, ja PALJON:)
Niin ja tavotteena on TIETYSTI timmi ja lihaksikas kroppa:):) Mitä pitäs muuttaa..??
No onko tuo dieetti toiminut? 6 viikossa pitäisi jo näkyä jotain muutoksia. Jos ei vaa'assa, niin peilissä. Siis tuo kuvaamasi ruokavalio pitää ehkä oravan nälkäisenä, mutta jos sitä ei huomioi, niin tosiaan - onko tullut minkäänlaista tulosta? Koska jos tulosta ei tule, niin ohjelmaa pitää muuttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom