Dieseli kolmellakympillä? Jetta, Qashqai, Clubman ym

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
15.9.2003
Viestejä
1 676
..Dieseli olisi hakusessa ja hintakattona aika ehdottomasti tuo kolmekymppiä. Olisiko hyviä ehdotuksia, perusteluja? Jettaa ja Qashqaita kävin jo kokeilemassa...

Tilaa ei tarvita kun ns normaalin henkilauton verran, kahdestaan kun elellään. Käyttö pääasiassa maantieajoa. Pieni kulutus olisi ISO plussa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suosittelen koeajamaan Audi A3 Sportbackin. Kaikin puolin laadukkaan oloinen peli ja yllättävän tilava. 1.9 TDI e-koneella yhdistetty kulutus 4,5 l/100 km. Hinta noin 28 tuhatta. Facelift tulee kesällä, joten luulisin että nyt varastossa olevat lähtevät vielä vähän halvemmalla. Ja isoimmat plussat ovat todella pieni kulutus, laadukas yleisvaikutelma ja sisustus sekä ainakin omasta mielestä loistava ulkonäkö.

http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi2.nsf/0/0471B16093BEE8D4C2256F0E002B96DF?OpenDocument
 
Nyt tarvii hehkuttaa omaa, uusi Corolla 1,4 D-4D M-MT Sol, toinen menossa ja olen ihan rakastunut ko. autoon. Ei ole mikään raketti, mutta ei sillä myöskään jalkoihin jää.
Formula vaihteet :haart:.
Yhdistetty kulutus 4,9 ja maantie 4,3, päästöt 127, eli tulee 2010 menemään pienimmän maksun mukaan. Kolmen vuoden takuu ja kohtuu edulliset huoltohinnat tai huoltosoppari mahdollisuus.

Samaa kokoluokkaa kuin Jetta, hinta 24 350 €, perusmanuaali 23 350 €
 
Suosittelen koeajamaan Audi A3 Sportbackin.
Onhan se päällepäin hieno, mutta sisältä kyllä IMO jokseenkin muovisen ankea. Ja penkissä ei ole ristiselälle tukea ainakaan vakiovarusteena.

audi_a3_2_thumbs.jpg


Qashqai olisi valintani tuossa luokassa.
 
Nyt tarvii hehkuttaa omaa, uusi Corolla 1,4 D-4D M-MT Sol, toinen menossa ja olen ihan rakastunut ko. autoon. Ei ole mikään raketti, mutta ei sillä myöskään jalkoihin jää.
Formula vaihteet :haart:.
Yhdistetty kulutus 4,9 ja maantie 4,3, päästöt 127, eli tulee 2010 menemään pienimmän maksun mukaan. Kolmen vuoden takuu ja kohtuu edulliset huoltohinnat tai huoltosoppari mahdollisuus.

Samaa kokoluokkaa kuin Jetta, hinta 24 350 €, perusmanuaali 23 350 €

Corollaa minäki katselin. Tosin sillä 2.0 D4D koneella ja siinä hieman hinta nousee korkeammaksi. Siihen pieneen koneeseen kun ei normaali vaihteiston kanssa saa vakionopeussäädintä niin se ei tule kysymykseen.. Mitä sulla ollu kulutus sekalaisessa ajossa?
 
Jetta 2.0 TDI DSG-automaatilla ollut alla 30 000km, eikä valittamista rengasmelua lukuunottamatta. Todellinen keskikulutus pysynyt jatkuvasti n. 5,6 litrassa, mukana kaupunkiajoa, motaria ja kaikkea siltä väliltä. Ja auto saa kyllä kyytiä melko armottomasti.

Kyllähän tuohon alle 30 tonnin luokkaan kuuluu muitakin ihan mielenkiintoisia dieseleitä, esim. Volvo C30, Volvo V40, VW Golf, Skoda Octavia, Honda Civic, Ford Focus, Mazda 3.

Jos tykkää automaatista (tämä meillä ensimmäinen automaatti, eikä paluuta manuaaliin ole), niin VW yhtymän DSG on siitä hyvä, että se ei lisää kulutusta eikä syö tehoja.

edit: edellinen auto oli Audi A4 Avant 1.8T vm -04, eikä Jetta tuntumaltaan häivä kuin ajomelun (rengasmelu+tuulen suhinat) suhteen. Samaa mieltä jiiiin kanssa siitä, että Scodassa hyvä varustelu Elegance-tasolla.
 
Skoda Octavia 1.9/2.0TDI DSG Elegance-varustelulla. Tuommoinen (farmarina) on ollut nyt 3 vkoa alla ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Tähän autoon tuli siirryttyä vm-04 3-srj. BMW:stä, eikä harmita. Tilaa on, kulkupuoli on kunnossa, hyvä ajaa (aivan eri luokkaa kuin Corolla/Auris esim. mitä on jo ehdoteltu). Laatuvaikutelma on myös eri luokkaa (parempi siis) kuin kopinamuovisisusteisissa jaappanin vaihtoehdoissa. Samaan hintaan saa hitusen paremmat varusteet (eli jokseenkin kaiken olennaisen) kuin Jettaan/Golfiin/Audi A3:een, jotka nekin on toki hyviä vaihtoehtoja. DSG-vaihteisto on mahtava.
 
Zone-sarja -42%
Tehokkaampaa ja kohtuullisen hyvillä varusteilla jos haluaapi niin olis vielä Seatit, esim. Leon FR TDI (DPF).

170hv/350Nm = 28990 € -> 8,2 sek 0-100km/h ja yhdistetty kulutus 6,0 l/100 km.

Siitä kun puhuu hyvät alennukset niin saa vielä Bixenonit kaarreajovaloilla ja metallivärin ja pysytään vielä säkällä alle kolmenkynpin. Vakiona tulee kuitenkin vakionopeudensäädin, 17" alut, automaatti-ilmastointi, sumarit, ESP ja sen sellaset.

Miinusta melusta ja muovisuudesta - ajettavuus ym. perusasiat on kuitenkin varsin hyvällä tolalla.
 
Ehdottomasti tuo yllämainittu octavia mutta RS-dieselinä. Siinä on sama tekniikka kuin tuossa seatissa mutta paremmin kasattuna ja vähemmillä rengasäänillä. Varusteet on jo vakiona hyvät, samoin alusta ja ajettavuus. Myös arvo säilyy seattia paremmin. Ja lopuksi:en omista itse kyseistä autoa vaan tylsän wolkkarin:(
 
^Totta, mutta Skoda on mun mielestä turhan konservatiivinen ja "vanhojen" ihmisten auto, oli se sitten RS tai ei.

Nimim. järkisyyt romukoppaan. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW 118d tai 120d olisi mun valinta. Pirun pieni kulutus, takaveto ja mun mielestä hienompi ulkonäkö kuin missään muussa vastaavan luokan autossa.

Etuvetoiset on niille ihmisille, jotka hyväksyvät kompromissiratkaisut. ;)

118d vie yhdistelmäajossa 4,5 litraa satasella ja 120d 4,8 eli vähemmän kuin 1.4 Corolla! 120d:ssä on 177hv.

123d olisi tietty kaikkien upein vaihtoehto, yli 200hv tuplaturbo kaksilitrainen diiseli älyttömän pienellä kulutuksella ja sporttiauton tehoilla mutta hinta on sitten jo tosi korkea. Parin vuoden päästä käytettynä sitten?
 
^Totta, mutta Skoda on mun mielestä turhan konservatiivinen ja "vanhojen" ihmisten auto, oli se sitten RS tai ei.

Nimim. järkisyyt romukoppaan. :D

Nimenomaan, järkisyyt romukoppaan. Seatin sisustus on niin stanan ruma, ettei sellasta huoli sikakaan. :D
 
BMW 118d tai 120d olisi mun valinta. Pirun pieni kulutus, takaveto ja mun mielestä hienompi ulkonäkö kuin missään muussa vastaavan luokan autossa.

Etuvetoiset on niille ihmisille, jotka hyväksyvät kompromissiratkaisut. ;)

118d vie yhdistelmäajossa 4,5 litraa satasella ja 120d 4,8 eli vähemmän kuin 1.4 Corolla! 120d:ssä on 177hv.

123d olisi tietty kaikkien upein vaihtoehto, yli 200hv tuplaturbo kaksilitrainen diiseli älyttömän pienellä kulutuksella ja sporttiauton tehoilla mutta hinta on sitten jo tosi korkea. Parin vuoden päästä käytettynä sitten?

Hatchback 1-sarjalainen näyttää linttaan poljetulta lenkkikengältä, mutta on tähän mennessä ehdotetuista paras ajaa. Tuohon 30k hintaan siihen ei kyllä saa vielä mitään varusteita.
 
Bemari olis hyvä vaihtoehto mutta turhan kallis, Skodaa iteki ajattelin mutta jotenkin pappamainen vaihtoehto, niin on ehkä Jettakin mutta silti se miellyttää enemmän. Jetta luxline varusteilla ja sport paketti niin on jo ihan hyvät varusteet ja sopiva hinta, mutta koneena vaan se 77kw 1.9 dieseli joka on kyllä jo aika mopo.

Mitään sporttia en etsi vaan hyvää autoa maantieajoon.
 
Corollaa minäki katselin. Tosin sillä 2.0 D4D koneella ja siinä hieman hinta nousee korkeammaksi. Siihen pieneen koneeseen kun ei normaali vaihteiston kanssa saa vakionopeussäädintä niin se ei tule kysymykseen.. Mitä sulla ollu kulutus sekalaisessa ajossa?


1,4 saa vakkarin, mutta ei alkuperäisenä vaan AP800, hintaa on parisataa euroa enemmän kuin tehdas/Hanko cruisessa.
En ole yhtään seurannut kulutusta, mutta tsekkaan ajotietokoneesta kotimatkalla.

Joku kirjoitti, että Skoda on ihan erilainen ajaa kuin Auris/Corolla, ihan viilaan taas, mutta kyllä ne on keskenäänkin on aika erilaiset ajaa.
 
1,4 saa vakkarin, mutta ei alkuperäisenä vaan AP800, hintaa on parisataa euroa enemmän kuin tehdas/Hanko cruisessa.
En ole yhtään seurannut kulutusta, mutta tsekkaan ajotietokoneesta kotimatkalla.

Joku kirjoitti, että Skoda on ihan erilainen ajaa kuin Auris/Corolla, ihan viilaan taas, mutta kyllä ne on keskenäänkin on aika erilaiset ajaa.

Pointtinani oli se, että Toyotan ajettavuus = epämääräinen ja tunnoton, eurooppalaiset vaihtoehdot = kelvollinen-hyvä. Tuon voi tietysti joku mieltää makuasiaksikin, mutta eihän se sitä pelkästään ole.

Eli: jos eroa ei huomaa eurooppalaisen hyväksi tai se ei haittaa, on Corolla/Auris/Qashqai varmasti varteenotettava vaihtoehto.
 
BMW 118d tai 120d olisi mun valinta. Pirun pieni kulutus, takaveto ja mun mielestä hienompi ulkonäkö kuin missään muussa vastaavan luokan autossa.

Etuvetoiset on niille ihmisille, jotka hyväksyvät kompromissiratkaisut. ;)

118d vie yhdistelmäajossa 4,5 litraa satasella ja 120d 4,8 eli vähemmän kuin 1.4 Corolla! 120d:ssä on 177hv.

123d olisi tietty kaikkien upein vaihtoehto, yli 200hv tuplaturbo kaksilitrainen diiseli älyttömän pienellä kulutuksella ja sporttiauton tehoilla mutta hinta on sitten jo tosi korkea. Parin vuoden päästä käytettynä sitten?

Pahin vika tuossa pikku-bimmerissä on onnettoman kokoiset sisätilat, kenkälusikalla joutuu änkemään ittensä sisälle. Jos on alle 100kg/180cm niin saattaa juuri ja juuri mahtua.
 
Bemari olis hyvä vaihtoehto mutta turhan kallis, Skodaa iteki ajattelin mutta jotenkin pappamainen vaihtoehto, niin on ehkä Jettakin mutta silti se miellyttää enemmän. Jetta luxline varusteilla ja sport paketti niin on jo ihan hyvät varusteet ja sopiva hinta, mutta koneena vaan se 77kw 1.9 dieseli joka on kyllä jo aika mopo.

Mitään sporttia en etsi vaan hyvää autoa maantieajoon.

En ole koeajanut Jettaa tuolla koneella, mutta Fabiassa (2007) tuo on melkoisen mukava moottori. Vääntö tekee hommasta vaivatonta. Mikään tykki ei toki ole kyseessä.

Nimim. n. 1000 km maantieajoa/viikko
 
Tuo pikku-bemari on kyllä uskomaton esitys BMW:ltä, joka on perinteisesti tehnyt menevännäköisiä ajopelejä.

Tuo lyttyynpoljettu lenkkari on hyvä kuvaus. Saksalaisessa autoohjelmassa polkivat 130i -mallia radalla. Ei vakuuttanut koeajajia. Nimittäin alusta ei vastannut lähellekkään tehoja.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom