Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en paljoa autoista tiedä, mutta kertokaas pakkiksen autoilijat että kumpaa suosittelette ja miksi? Vai onko noilla juurikaan nykyään edes eroa...
- ne kuulostaa traktorilta
Tuskinpa olet uusia kiisseleitä juuri kuunnellu...
Nyt ei kysellä kumpi tulee halvemmaksi!
autoverouudistuksen jälkeen kiisseliautot on edullisia
Olen pysynyt erossa dieseleistä, koska:
- käyttökelpoinen kierroslukualue on kapea
- ne haisee
- ne kuulostaa traktorilta
- musta savunpöllähdys
johon eka vastaus=
:D
a) tämä korvataan väännöllä.
b) haisee? taitaa olla kokemuksia sinulla vain joistain vanhoista dieseleistä?
c) ne kuulostaa MOOTTORILTA. paljon mukavammalta dieselin ääni korvaan kuulostaa kuin esimerkiksi pienen kierroskoneen vinkuna.
d) jep, eli kokemusta vain vanhoista..
Dieseliautot tosiaan vie minun mielestäni tämän kategorian.
Vääntö,kulutus (jos sillä nyt on väliä) ja hiljaisuus ovat oleellisia asioita jotka on oltava dieselmoottorissa ehdottomasti kunnossa..
Tuosta väännöstä haluaisin sellaista kysellä, kun kuten sanoin en paljoa autoista tiedä. Eli siis ensimmäistä autoa ollaan katsomassa. Siis kuinka paljon tuota vääntöä tarvitsee ja kai tuo "vastaava" bensakin jonkun verran vääntää?
Passat on yksi vaihto ehto ja moottori vaihtoehdot olisi nämä
2.0 FSI 4MOTION
Suurin teho, kW (hv) / rpm
110 (150) / 6000
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
200 / 3500
2.0 TDI PowerDiesel
Suurin teho, kW (hv) / rpm
103 (140) / 4000
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
320 / 1750
Ajattelin että tälläinen esimerkki voisi helpottaa vertailua kumpi on mukavampi ajaa...
Tuosta väännöstä haluaisin sellaista kysellä, kun kuten sanoin en paljoa autoista tiedä. Eli siis ensimmäistä autoa ollaan katsomassa. Siis kuinka paljon tuota vääntöä tarvitsee ja kai tuo "vastaava" bensakin jonkun verran vääntää?
Passat on yksi vaihto ehto ja moottori vaihtoehdot olisi nämä
2.0 FSI 4MOTION
Suurin teho, kW (hv) / rpm
110 (150) / 6000
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
200 / 3500
2.0 TDI PowerDiesel
Suurin teho, kW (hv) / rpm
103 (140) / 4000
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
320 / 1750
Ajattelin että tälläinen esimerkki voisi helpottaa vertailua kumpi on mukavampi ajaa...
nykyaikainen diesel nykyaikaisella automaattilaatikolla on mahtavan mukava yhdistelmä.
Siis kuinka paljon tuota vääntöä tarvitsee ja kai tuo "vastaava" bensakin jonkun verran vääntää?
Eikös bensaturbot olisi parempia vertailukohtia, Passatiin saa sekä 1.8T (160hv/250Nm) että 2.0T (200hv/280Nm) bensakonetta ja molemmat on parempia kuin tuo kaksilitrainen vapari.
Joo otetaan siis vertailuun mukaan bensa turbo, mutta hinta pitää olla suurin piirtein sama eli silloin se on 1.8T.
1.8 TSI
Suurin teho, kW (hv) / rpm
118 (160) / 5000
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
250 / 1500
Siis olisiko tästä aineksia Dieselin voittamiseen?
koska maksimivääntö saavutetaan jo 1500rpm ja maksimiteho 5000rpm niin ei mikään toivoton vaihtoehto. mutta siltikin valitsisin dieselin.
parhaiten tietty selviää kun käyt koeajamassa molemmat monipuolisessa ympäristössä.
Turha lähteä vertaamaan diesel ja bensakoneita (kuten joku juuri edelle teki) jos ne eivät ole samankokoisia.
Se turbo on olennaisempi. Niinkuin tuon passatin tapauksessa, 1.8T ja 2.0TDI on ihan mielekäs vertailupari, mutta turboton bensa ja turbodiesel ei oikein ole. Nykyään ei taida turbottomia diesel-koneita enää ollakaan.