Dieettimakkara?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä on tapana näin kesällä aika usein grillailla ja muutenkin käydä luonnossa kävelemässä ja paistella makkaraa. Nyt kun oon pikkuhiljaa siirtymässä kiristelemään, tuo makkaran yms syönti luonnollisesti loppuu. Kotonahan sitä voi grillailla vaikka kanaa ja kasviksia yms, mutta tuonne metsään notskille mieluusti ottaisin ihan käivärää matkaan :haart:
Kysymys kuuluukin että onko olemassa tai onko kukaan nähnyt ns. dieetti-makkaraa mitä vois edes silloin tällöin käydä paistelemassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos haluat syödä makkaraa dietillä niin senkun syöt. kesällä saa syödä makkaraa ja pitääkin:D jos syöt 2 makkaraa niin eipä siitä kerry kun noin 450kcal ja proteiinia mahtuu siihen noin 20g. joten enpä olisi niin huolissani. itsellä kanssa dietti menossa ja kyllä makkaraa silloin tällöin tulee syötyä.

Tapolan tulikukko-makkara on hyvää ja ravintoarvotkin on dietille sopivat:

Ravintosisältö/ 100 g:
485 kJ / 115 kcal, proteiini 21 g, hiilihydr. 1 g, rasva 3 g, laktoositon, gluteeniton, soijaton.

Älkää nyt hyvät ihmiset Tapolan makkaroita syökö. Mitä Mervi sitten syö..

Mattiahan tuo näyttää aina seiskankin sivuilla syövän :thumbs:

Onpas makkaralla ravintoarvot! Tuohan vetää vertoja jopa Ehrmannille ja raejuustolle!

Pakko käyä ostamas ja kattoo onko vielä hyvääkin

Tais olla 2,99€ viimes ku ostin.

ei voi olla hyvää. 3markettia kävin äsken kiertään eikä löytynyt. jos tuo oikeasti on hyvää tai edes kohtuullista niin tuo tulee kyllä yhdeksi mun ruoista. tuo curry varmaan pilaa tuon mutta pitääpä sitten kommentoida ku on maistanu.

edit: jos joku bongaa oulussa tapolan tulikukkoa niin laittakaa paikka mistä ostitte niin pääsee itsekin testaan ;)

Kyllä tuo ihan makkarasta menee. Kunhan syö sinapilla eikä välitä siitä, että se on aavistuksen kuivakkaa. Ostelen varmaan wilhelmiinan kylkeen juhannukseksi.

Piti sitten käydä yks paketti hakemassa, Citymarketista löysin.

Ei ollut kylläkään se kaikkein maukkain makkara mitä on tullut vedettyä, ja hintaa oli se 2,99.
Paketti painaa 280g, kun normi makkarapaketti painaa muistaakseni 400g.
Kuori oli varmaan jotain kumia tai sian esinahkaa, suosittelen kuorimaan ennen kuin suuhunsa laittaa.

Ei ollut hyvää eikä pahaa, mutta jäi kyllä kokeiluksi tää makkara.
Ravintoarvot olis kyllä jees, mut ei voi mitään, nirso kun olen :)

Onhan niitä kevyt-makkaroita, esim. Wilhelmillä, Kabanossilla ja taitaa muistaakseni Hiillosmakkaraakin saada kevyenä. Rasvaa noissa on noin 10%. Maku nyt ei ihan normikäyrän tasolle yllä,mutta itse olen kietaissut siihen päälle siivun polar5%-juustoa, niin toimii ihan kivasti.

Kevyt Kabanossia olen syönyt sillointällöin.
Mutta ei kannata luottaa niihin kevyt-nimikkeisiin sokeasti. Parasta tapa selvittää makkaran keveys on lukea tuoteseloste. Minä otan huomioon lähinnä kalori- ja proteiinimäärät makkaraa valitessani.
Ja tosiaan eihän sitä rasvaisempikaan makkara kovin raskasta purtavaa ole, jos sitä ei syö koko pakettia kerralla. Vetää vaikka yhden tai kaksi kyrsää, niin tuskin se diettiä kaataa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom