Dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Kirjoitan tutuni tunnuksella koska minulla ei ole omaa tunnusta ja en usko montaa kertaa tänne kirjoittavani.

Eli olen nyt muutaman päivän ollut dieetillä ja olo on ainakin vielä hyvä.

Ruokavlaioni on seuraava:

Aamu ja iltapalaksi 250g ehramin rasvatonta maitorahkaa. Aamulla juon myös kahvin

Lounaaksi ja päivälliseksi lihaa 100-200g esim. kanaa, possua jne. + reilusti tomaattia, kurkkua, paprikaa ja salaattia. + 2dl rasvatonta piimää.

Otan myös multivitan aamulla ja juon päivän mittaan useamman litran vettä.

Painan 98kg ja minulla on reilummin mahaa josta siis irti haluaisin päästä.

Onko dieettini liian rankka pitemmän päälle tai onko se muuten huono?

www.kalorilaskuri.fi

Syötä sinne esimerkkipäivä ja vertaa kalorimäärää sun tiedoista muodostettavaan peruskulutukseen. Ruokavalio sitten vaan -500 kcal alle kulutuksen. Älä unohda liikuntaa... Äkkiseltään sun ruokavalio vaikuttaa ihan toimivalta kun hiilarit tulee kasviksista eikä valkoisista jauhoista, periaatteessa pelkkä rahka voi olla vähän aamuisin ja iltaisin. Laita ainakin sekaan jotain kuitupitoista, vaikka pellavansiemenrouhetta tms. Muutamassa päivässä sun painon ois pitänyt jo hieman laskea?

Eiköhän tussa ole kaloreita aika pahasti liian vähän. Itse olen tällähetkellä 175cm 76kg kaveri, ja aineenvaihdunta kuluttaa minulla jo 2300kcl/päivä, tähän liikunta päälle, niin keskimäärin kuluu 2500kcl-2800kcl. Sinulla kuluu enemmän, koska olet paljon isompi. Itse vetelen dieetit näin:

Aamupala: Jogurtti+muromysli+soijjarouhe+ 250g rahkaa+ kahvi = 450kcl

12 maissa päivästä riippuen ruoka, noin 800-900kcl

15.00-16.00 maissa jauhelihaa, broileria tai vastaavaa vähän = 400kcl

18.00 maissa rahkaa 250g= 150kcl

Iltapalalla leipää, rahkaa, jogurttia tai muuta noin 400kcl edestä.

Itse siis syön noin, ja rasvat on kyllä lähtenyt. Kannattaa siis jakaa päivän ruokailut 5 osaan, ja lähteä siitä laskemaan kaloreita. Muista, että jotta lihasta lähtisi mahdollisimman vähän, ja rasva palaisi, pitäisi kalorit olla noin 300-500kcl pakkasen puolella päivässä.

Käy laskemassa jollakin kalorilaskurilla peruskulutus ja lähde siitä rakentamaan. Proteiinia täytys saada sen 2-3g painokiloa kohti päivässä.

Kalorilaskurin mukaan olen miinuksella 900 peruskulutuksestani eli voisin siis 400 syödä lisää.
Luin että Fibrex on hyvä kuidun lähde mutta paljon siinä on kuitua 100g kohti?
Entä paljon tuossa pellavansiemenrouheessa?

Vaaka näyttää 4kg vähemmän kuin muutama päivä sitten mutta varmastikkin nesteitä melkein kaikki vain

Ite oon ollu pienellä "dieetillä" että sais kropan tietty rantakuntoon. Tosin en oo päässy hifistelemään että proteiinia PALJON vaan vetänyt ihan kuihtumis tyylillä. Aamupalaksi joko pieniannos puuroa tai yksi leipäpala, päivällä ruoaksi 1L rasvatontamaitoa ja kourallinen ruokaa (kevyttä) ja iltapäivällä jotain hieman proteiinipitoista kevyttä palasta. + salitreenit ja sinne kovat pyöräilyt.

sen verran on fläsää lähteny että alavatsalihaksien liikkuminen näkyy selvästi läskin alta, varmaankin nesteitä mutta luulis sitä läskiäkin jonkin verran lähteneen...

Ei mitään järkeä kuihduttamalla laihduttaa koska poltat lihaksia samalla. Miksi edes treenaat salilla jos kuihdutat lihaksia samalla? Nesteitä lähtee pari päivää dieetin alussa ja kun laihtuminen hidastuu niin alkaa rasva palamaan ja sun tapauksessa lihakset. Kannattaa muistaa että ihmiskroppa toimii siten että ääritilanteessa kun ei ole ravintoa, poltetaan lihaksia ja säästetään rasvaa jotta selvitää vaikka ääriolosuhteissa tundralla jne. Ihan normaalia itsesuojelua kropalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom