Dieetti tuntuu liian hyvältä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leimaus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Jep, kuten SIC tossa jo sanoikin niin tällä foorumilla yleensä ihmisillä on jo sitä lihasta kropassa kun ruvetaan laihduttamaan. Eli se juurikin on sitä kiinteytymistä kun rasva palaa päältä ja lihat tulee paremmin esiin. Ihmettelen vaan tota sun tilannetta kun kerrot olevasi 180/65 ja rasvaa vielä alavatsassa mukavasti, niin missä ne sun lihakset sitten on kun kerrot aikasemmin olevasi myös lihaksikas. Ite kun dieettasin ekaa kertaa pudotin painon myös 65 kiloon, mutta pituutta mulla on vaan 173cm. En siltikään ollut mikään kovin lihaksikas enkä vieläkään ole. Tosin tuo lihaksikkuuskin on aika suhteellinen käsite. En kuitenkaan missään nimessä tuomitse dieettiäsi sillä itsekin tykkään pysyä suht rasvattomassa kunnossa ympäri vuoden enkä näe mitään järkeä lihottaa itseään älyttömästi.

On tuon kokoluokan miehillä kuitenkin lihaksia sen verran, että elättävät niillä itsensä urheilijoina esim. futiksen huipputasolla, eikä siellä ihan ripakinttuja olla. Monelle - varsinkin nuorelle - tulee yllätyksenä, miten vähän siellä kehossa niitä ihaksia onkaan, jos ei ole pitkää treenitaustaa takana. Jos läski haittaa, turha sitä on sietää ensin vuosikaupalla, kunnes saa lihaksikkaana pakkikselta hyväksynnän ekaan dieettiin.

No oma mielipiteeni on, että tuon kokoisen kaverin ei pitäsi alkaa dieetille. Ihan siitä syystä, että olettaen kaverin olevan isoissa rasvoissa jo tuon painoisena, ei käteen jäisi dieettaamisen jälkeen juuri mitään. Ei ainakaan lihaa.

Itse aloitin punttaamisen vajaat 2vuotta sitten, noin 73kiloisena, rasvat siinä 15% ja olen kerännyt tähän asti (koettanut kerätä) sitä lihasta kunnon syömisellä ja edes hieman suunnitelmallisella treenauksella. Paino ehtinyt käydä ties missä lukemissa, mutta 3viikkoa sitten oltiin 96kg. Rasvat oli tuohon mennessä 16-17% prosenttia ja mielestäni näin ruokavaliosta väliinpitämättömällä tulos voisi olla paljon pahempi.

Nyt olen tosissani aloittanut pitämään kirjaa syömisistä ja liikunnasta eli tuloksiakin on tullut laihtumisen suhteen, eikä menetetty paino ole laskettu nesteistä. Aion päästä noin 85kg, että elämäkin olisi hieman helpompaa ja voisi näyttääkin vähän paremmalta kuin turvonnut sieni :D

Vähän epäilen, että tuon kokoisella kaverilla se dieettaaminen auttaisi arkipäivän elämää tai tuo esiin minkäänlaisia lihaksia. Ja jos kysymys on vatsalihasten näkyvyydestä niin voin vain kuvitella miten soma on dieettaamisen jälkeinen tulos.

Hankkikaa eka sitä lihasta sen läskin (til)alle, niin dieetistäkin on enemmän iloa sitten kun sen aika tosiaan tulee.

Jep, kuten SIC tossa jo sanoikin niin tällä foorumilla yleensä ihmisillä on jo sitä lihasta kropassa kun ruvetaan laihduttamaan. Eli se juurikin on sitä kiinteytymistä kun rasva palaa päältä ja lihat tulee paremmin esiin. Ihmettelen vaan tota sun tilannetta kun kerrot olevasi 180/65 ja rasvaa vielä alavatsassa mukavasti, niin missä ne sun lihakset sitten on kun kerrot aikasemmin olevasi myös lihaksikas. Ite kun dieettasin ekaa kertaa pudotin painon myös 65 kiloon, mutta pituutta mulla on vaan 173cm. En siltikään ollut mikään kovin lihaksikas enkä vieläkään ole. Tosin tuo lihaksikkuuskin on aika suhteellinen käsite. En kuitenkaan missään nimessä tuomitse dieettiäsi sillä itsekin tykkään pysyä suht rasvattomassa kunnossa ympäri vuoden enkä näe mitään järkeä lihottaa itseään älyttömästi.

Enkai minä nyt ole sanonut lihaksikas olevani :D

sanoin, että Lihastakin on ihan kohtalaisesti "wink wink"

No osa hyväksyköön sitten sen, että joku muu päättää puolestasi, koska kropassa ei ole enää sen verran vetelää, että sitä olisi syytä dieetata pois.

Olen itse yli 180cm pitkä. Olen aikoinani painanut alle 70kg melko kovien & säännöllisten ei-suoranaisten-voimahailuharrastusten aikana. En väitä olleeni lihaksikas, mutta selvästi silti tuli kommenttia atleettisuudesta, jota ei varmaan nälkäkurjelle tule ja sellainen minun olisi pitänyt olla, jos olisi uskominen sitä, että 180/alle 70kg ei voi olla kuin luuta ja nahkaa. Noihin aikoihin kyllä pystyin penkkaamaan 70-80kg painoilla pidempiä sarjoja (tämä esimerkkinä), joten mielestäni ei ole perusteltua sanoa, että lihaksia ei voinut olla. Jos kadulta otetaan rivistä nuoria miehiä -70kg painoluokasta, harvemmalla olisi tuohon mahdollisuuksia. Samoin harva tuollainen 90-100kg peruskokoinen nuori mies tekee omalla painollaan saman tempun, jos lihaksia ei todella ole.

Ja silti minulla oli varsinkin vatsan seudulla löysää, joka ei ole miellyttävän näköistä ja minulla olisi mielestäni ollut perusteita pudottaa painoa ulkonäkömielessä muutamia kiloja. Mieluummin siis kuin lähteä ensin hankkimaan lihasta ja roppakaupalla painoa ensin ja tuijottaa vuosia peilistä sitä löysää pakkia.

Ja turha tulla kenenkään :david: heittämään sitä hah-hah hauskaa juttua siitä, kuinka alle 100kg ei ole mies. Siitä ei nyt keskustella.

Eli jos läski haittaa ja peilistä ei katso mukava otus, pudottakaa sitä läskiä. Varmaan treenikin maittaa paremmin sillä paremmalla tuulella, joka tulee siitä, että kehon on saanut omasta mielestään hyvältä näyttävään kuntoon. Ne muutamat kilot on kuitenkin helpompi pudottaa kuin hankkia parempaa ulkonäköä lihasmassalla, sillä se kestää kauan.

Vaikkei ihmisiä pitäisi vertailla, teen sen nyt kuitenkin. Olen 175 cm pitkä, eli lyhyempi kuin threadin aloittaja, ja painan 65 kg, eli saman verran kuin threadin aloittaja. En ole läski, ja ainiin, olen nainen.
Jos minua pidempi mies painaa saman verran niin kyllä se vaan kuulostaa vähän hälyyttävältä. Kai sitä jokainen itse päättäköön mitä kropallaan tekee, mutta tuossa vaiheessa kamala dieettaaminen on ehkä vähän turhaa jos meinaa dieetin jälkeen samantien kerätä lihasta ja samalla rasvaa juuri hankitun näkyvän 6-packin päälle.

No osa hyväksyköön sitten sen, että joku muu päättää puolestasi, koska kropassa ei ole enää sen verran vetelää, että sitä olisi syytä dieetata pois.

Olen itse yli 180cm pitkä. Olen aikoinani painanut alle 70kg melko kovien & säännöllisten ei-suoranaisten-voimahailuharrastusten aikana. En väitä olleeni lihaksikas, mutta selvästi silti tuli kommenttia atleettisuudesta, jota ei varmaan nälkäkurjelle tule ja sellainen minun olisi pitänyt olla, jos olisi uskominen sitä, että 180/alle 70kg ei voi olla kuin luuta ja nahkaa. Noihin aikoihin kyllä pystyin penkkaamaan 70-80kg painoilla pidempiä sarjoja (tämä esimerkkinä), joten mielestäni ei ole perusteltua sanoa, että lihaksia ei voinut olla. Jos kadulta otetaan rivistä nuoria miehiä -70kg painoluokasta, harvemmalla olisi tuohon mahdollisuuksia. Samoin harva tuollainen 90-100kg peruskokoinen nuori mies tekee omalla painollaan saman tempun, jos lihaksia ei todella ole.

Ja silti minulla oli varsinkin vatsan seudulla löysää, joka ei ole miellyttävän näköistä ja minulla olisi mielestäni ollut perusteita pudottaa painoa ulkonäkömielessä muutamia kiloja. Mieluummin siis kuin lähteä ensin hankkimaan lihasta ja roppakaupalla painoa ensin ja tuijottaa vuosia peilistä sitä löysää pakkia.

Ja turha tulla kenenkään :david: heittämään sitä hah-hah hauskaa juttua siitä, kuinka alle 100kg ei ole mies. Siitä ei nyt keskustella.

Eli jos läski haittaa ja peilistä ei katso mukava otus, pudottakaa sitä läskiä. Varmaan treenikin maittaa paremmin sillä paremmalla tuulella, joka tulee siitä, että kehon on saanut omasta mielestään hyvältä näyttävään kuntoon. Ne muutamat kilot on kuitenkin helpompi pudottaa kuin hankkia parempaa ulkonäköä lihasmassalla, sillä se kestää kauan.

Viisaita sanoja :worship:

En itse mielestäni sortunut painorasismiin pelkästään ajatellen sitä että kaveri on 65kg. Nimenomaan tuo kaverin pituus/painosuhde oli melkoisen kammottavaa etenkin, jos siitä lähdetään näin alkuun dieettailemaan kunnolla.

Ei maksa paljoakaan vaivaa esim. treenata salilla, syödä terveellisesti ja kasvattaa lihaksia, koska kyllä se kroppa alussa kiinteytyy jo sillä, jos parista liikakilosta on kyse. Jos jossain haluaa tuloksia, sitä ei kannata välttämättä tehdä hätiköiden. Ei lihaksia kannata polttaa kahden liikakilon takia..

taitaapa oma dietti alkaa loppumaan pikkuhiljaa, ja lopputulos on paska.
paino tullut alas 87 -> 80 ja pituus 187. tuntuu että rasvan määrä ei oo ihan hirveesti laskenut ja vointi on henkisesti ihan paska :)
patit vaan häviää. aina sama juttu

Juu, no tähän nyt on tultu. Paino siis 65kg ja pituus edelleen 181cm. Dietille lähettiin siis painosta 72kg. Diettiä tuli heitettyä 9 viikkoa ja nyt saa loppua.
No tässä nyt pari kuvaa. Kuulisin mielellään vähän kommenttia.

http://img12.imagevenue.com/img.php?image=68285_hghghgd_122_812lo.JPG
http://img107.imagevenue.com/img.php?image=68295_hhghg_025_122_759lo.jpg
http://img13.imagevenue.com/img.php?image=68368_hgfhghf_122_619lo.JPG

kisavärit pääl? WTF?

Juu, no tähän nyt on tultu. Paino siis 65kg ja pituus edelleen 181cm. Dietille lähettiin siis painosta 72kg. Diettiä tuli heitettyä 9 viikkoa ja nyt saa loppua.
No tässä nyt pari kuvaa. Kuulisin mielellään vähän kommenttia.

http://img12.imagevenue.com/img.php?image=68285_hghghgd_122_812lo.JPG
http://img107.imagevenue.com/img.php?image=68295_hhghg_025_122_759lo.jpg
http://img13.imagevenue.com/img.php?image=68368_hgfhghf_122_619lo.JPG

ei millään pahalla, mutta ei tuo IMO mitenkään kovin erikoinen kireys ole. lihakset, vaikkakin rasvaa päällä, saavat ihmisen näyttämään kireämmältä vaikka rasvan määrä olisikin vähän suurempi. nyt tuosta kunnosta tulee lähinnä mieleen sana "hoikka".

mutta nyt vaan hirmuset reenit käyntiin ja lihasta takomaan :thumbs:

Joo, pitihän sitä vähän yritystä olla :D
Pari vuotta

Pitää katsoa jos heittäis itsekin töiden jälkeen illalla/yöllä omat kuvat tähän thrediin muiden kommentoivaksi. Olisihan tuo mukava kuulla muiden kommentteja ja jos niistä saisi vaikka vähän lisäpotkua treeneihin.

Itselläkin loppui dietti nimittäin tänään. Painoa minullakin noin 65kg, kuten jo aiemmin taisin mainitakin.

Pitää katsoa jos heittäis itsekin töiden jälkeen illalla/yöllä omat kuvat tähän thrediin muiden kommentoivaksi. Olisihan tuo mukava kuulla muiden kommentteja ja jos niistä saisi vaikka vähän lisäpotkua treeneihin.

Itselläkin loppui dietti nimittäin tänään. Painoa minullakin noin 65kg, kuten jo aiemmin taisin mainitakin.

Mielelläni näkisin kohtalotoverin kuvat :kippis1:

No niin. Eli kuvista näkyy solakka urheilullisen terveen näköinen nuoren miehen kroppa, eikä mikään manattu "luuta ja nahkaa noilla mitoilla", mitä kritisoinkin perusteettomaksi väitteeksi, koska se esitettiin siinä mielessä, että noilla mitoilla ei muuta voi olla.

Tämä tästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom